30kmhcz
Tisk, média, internet => Zajímavé články z internetu => Téma založeno: fu 12 Listopadu 2015, 18:23:26
-
https://www.youtube.com/watch?v=HwEXGHw2-BM (https://www.youtube.com/watch?v=HwEXGHw2-BM)
Nejake postrehy?
- legalnost
- zkusenosti
-
Urcite nelegalni a minimalne ve dne k nicemu.
-
...ve dne k nicemu.
Mno pokud jsem se dobře koukal, tak značka je překrytá jakýmsi plexisklem, které má ze stran ty xenonové výbojky, tkaž to bude fugovat i za denního světla, ovšem jakmile Vás orgáni zastaví, tak jste v perdeli, protože tohle prostě neuhádáte ani kdyby tam nebyly ty xenony....
Takže hezké, ale na nic....
-
Nevím,ale tohle bude fungovat na normální blesk. Na úsekovky je to k ničemu ne?
-
Nikoliv. Úsekovky rovněž používají blesk, někdy však mimo viditelné spektrum.
-
Nikoliv. Úsekovky rovněž používají blesk, někdy však mimo viditelné spektrum.
Jistě. intenzita blesku ale není nijak velká, jde spíš jen o přisvícení.
-
dovolím si jen lehce poopravit, pane kolego. Ano, intenzita přisvícení není tak velká, protože Vy vizuálně končíte u nějakých 700nm. LEDky, jenž se používají k tomuto účelu, ale mají maximum trošku výš, mimo rozsah viditelného spektra.
Takže řešením by bylo značku opatřit nátěrem/lakem s infračerveným filtrem. Vím, že existuje samolepící čirá folie s IČ filtrem, ale nejsem si jistý, zda-li by toto opatření neodporovalo legislativě…
-
Já to samozřejmě vím. Ale protože i doma používám IR přisvícení pro kamery, tak zhruba vím, jaký dosah přisvícení má. Ty panely totiž svítí na vzdálenost jen několik málo metrů, takže velký výkon ani není potřeba.
-
Tu legraci s bleskem měl jeden kamarád postavenou v první polovině devadesátých let a proti tehdy používaným radarům to fungovalo skvěle. Při doplnění o rušičku (tehdy běžných analogových) policejních radiostanic byl vysmátý. Dnes jsou fízlové bohužel o trochu dál.
Pasivní blokování nemá bohužel potřebnou účinnost, protože ty kamery nejsou citlivé jen v IR části spektra a při troše snahy se z toho ta značka vyčíst dá (resp. alespoň fragment a zbytek se dohledá). Pokud by to mělo být účinné, bude to taky na první pohled vidět.
Asi nejschůdnější je metoda, kdy se přes tabulku dá 2-3 mm tlustá vrstva polykarbonátu, na vnitřní straně mírně zdrsněná velmi jemným(!) brusným papírem. Do toho pak z boku svítí několik výkonných IR diod - jako kompromis asi nejlépe 850 nm, spíše menší výkon na diodu a víc kusů, protože u velmi výkonných se blbě řeší odvod tepla při daném form factoru. Dá se to postavit tak, aby to v běžném provozu či při kontrolní kontrole nevzbuzovalo pozornost, ale pokud by se ploskolebec podíval jen trochu důkladněji, tak to pochopitelně najde.
Pokusím se někde vyhrabat fotky z našich testů, ale chtělo by to prohnat nějakým reálným testem - tj. spřátelenou radnici, kde by se člověk dostal ke všem záběrům z těch kamer, včetně těch, na kterých se značku nepodaří přečíst.
-
Pokud ty kamery fungují stejně jako ta co mám doma, tak mají dva automaticky přepínané režimy. Barevný, kdy IR ignorují a černobílý se zvýšenou citlivostí, kde se IR používá.
To znamená, že by to svítítko pomohlo maximálně v noci nebo v tunelech. Ve dne určitě ne.
-
Zažádáme o datasheet k té kameře od Camea, předstírajíce vážný zájem o jejich produkty?
-
Technické údaje na webu nemají, pro představu by to (http://www.camea.cz/cz/dopravni-aplikace/technologie/nocni-videni/) asi mohlo stačit.
-
Pokud ty kamery fungují stejně jako ta co mám doma, tak mají dva automaticky přepínané režimy.
Nefungují. Alespoň ty, které znám já, mívají monochromatické kamery kvůli citlivosti. Potřebují totiž i za blbého světla snímat s velmi krátkým exposičním časem. Druhým důsledkem této potřeby je, že se při určování exposice nepočítá s viditelným světlem, ale jen s tím velmi intensivním IR přisvícením. Samozřejmě úroveň přirozeného světla nějaký vliv má, ale velmi malý.
-
pak bych si dokázal představit následující opatření: IR senzororem spínané „zábleskové IR světlo“. To by bylo tvořeno vysokovýkonnými IR diodami za zpětným zrcátkem a ve značce (například v místech pro šrouby). Obojí opicajtama nedetekovatelné. To by mělo přesvítit kamery v noci. Nejsem si jistý, zda-li by to mělo dostatečný účinek i ve dne…
-
Pak někdy poreferuju, jak vypadá na kameře z úsekovky infrapřísvit pro kameru (až ho teda dodělám a namontuju - asi nějak přes vánoce). Řešilo se http://30kmh.cz/index.php?topic=2165.msg19540#msg19540 (http://30kmh.cz/index.php?topic=2165.msg19540#msg19540)
-
Ono to ani nemusí být spínané. IR LED tam můžou pražit furt, protože normálně to vidět nebude a když na řidiče zastaví za kontrolní kontrolu, tak to prostě ručně vypne.
-
Hele, když se jel některý z Diamond Race, nezabavili náhodou nějakému účastníkovi auto na expertízu, zda je vybaveno antiradarem?
-
V zásadě mohou provést technickou kontrolu na místě. A už to několikrát dělali, že měřili laserem hlavně kvůli rušičkám a zastavovali ty co jí maj a hnedle jí na místě hledali.
-
Proč vypínat? Je to IR přisvětlení kamery…
-
Asi by mohl být problém, že to bude přimontovaný k autě a nemá to atest 8SD.. takže ty IR lišty to bude chtít mít přidělaný na stahovací pásky a v nouzi demontovat.
-
Pokud má člověk auto z druhé ruky, tak atest vygravírovat a tvrdit, že to tam bylo od předchozího majitele, technickými to normálně procházelo a tak jsem to neřešil. Případně možno namontovat i pár LEDek viditelných a srovnatelných s osvětlením zadní poznávačky a vydávat to za osvětlení.
-
než nějaký pochybný "atest 8SD" , tak už je lepší tam dát nějaké E4 a je to 100%