30kmhcz
Poradna => Přišla mi "výzva" - co mám dělat? => Téma založeno: qeebee 09 Září 2015, 12:11:57
-
Rozhodl jsem se podělit o nově nabytou zkušenost. Kolega z práce se na FB "pochlubil", že už na něj došlo, přehlédl omezení na 30 v jedenáct v noci v Praze při jízdě služebním vozem. Odpověděl jsem mu, ať nic nedělá a vezme výzvu sebou do práce, že se na to podíváme. Hlavně ať nic neplatí. Na druhý den jsme se potkali a poptával jsem na ono vyděračské lejstro. Namítl, že z úřadu nepřišlo nic, ale že mu byl přeposlán emailem scan o zaplacení pokuty z leasingovky. Doporučil jsem mu, ať nechodí do práce ožralej, notabene autem. Po námitce, že je naprosto střízliv a že si je opravdu vědom toho, že na třicítce jel 44 (změřená hodnota), se začínal odkrývat neskutečně nechutný dopravně-fašistický bullshit. Leasingovka pronajímá zaměstnavateli auto a zároveň spolu mají uzavřenou dohodu o "přefakturaci" pseudo-pokut (on je to vlastně odpustek z magorsrátu). Takže přijde žádost o odpustek, leasingovka zaplatí a přefakturuje zaměstnavateli (
provozovateli vozidla)*. Zaměstnavatel požaduje po dotyčném zaměstnanci (řidiči) zaplacení "pokuty".
Bohužel se mi nepodařilo přesvědčit kolegu, ať jde do boje s firmou, že tohle se opravdu nedělá. Pokud chce firma rovnou platit tak prosím, ale nemůže to chtít po zaměstnanci. Je to naprosté popření možnosti jakékoli obrany a zdravého rozumu. Za částečný úspěch považuji to, že jsem mu rozmluvil, že jet 44 na třicítce v jedenáct v noci v místech, kde není ani noha není přestupek, ale pouhé formální porušení předpisu a rozhodně to z něj nedělá "pyrjáta" silnic a už vůbec nic společného to nemá se jít se "chlapsky" přiznat a zaplatit. Do sporu s firmou se mu ovšem nechce.
Jak to funguje jinde se služební vozy?
P.S.: Na můj jízlivý dotaz, zda se přefakturovanému odpustku ještě přifaří DPH, jsem nedostal odpověď :D
_______________________________________________________
* Edit: jelikož je vůz na operativní leasing, je provozovatelem vozidla jeho vlastník, tj. leasingová společnost.
-
Tohle je nějaké divné. Kdo je provozovatel? Ten to má platit a ne vlastník.
-
Provozovatel je zaměstnavatel. Resp. by měl být, nejsem si jist jak je to u operativního leasingu.
-
Provozovatel je zaměstnavatel. Resp. by měl být, nejsem si jist jak je to u operativního leasingu.
Právě - pak nemají odpustky co chodit leasingovce.
-
Dle tohoto http://finexpert.e15.cz/danove-dopady-u-financniho-a-operativniho-leasingu (http://finexpert.e15.cz/danove-dopady-u-financniho-a-operativniho-leasingu) je u operativního leasingu provozovatelem vlastník, tedy v tomto případě leasingovka.
-
Zažil jsem případ, že leasingovce přišel dopis od cajtů, ať napráší řidiče. Dopis byl přeposlán leasingovému nájemci, aby sdělil řidiče s upozorněním, že pokud dostane leasingovka pokutu, tak ji přefakturuje v souladu se smlouvou nájemci.
Nooo, předpokládal jsem, že leasingovka by se v případě SPRDELE moc nebránila (a chtěl jsem předejít sporu o to, kdo je provozovatel), tak jsem se to snažil řešit na úrovni přestupku. Nakonec prekluze, čus.
-
Pak je jasné, proč se v případě tvrdého odporu úředníci moc nebrání. Aut na leasing je dost a ti platí bez keců.
-
Pokud je operativní leasing většinový a s každým nájemcem existuje podobná dohoda o placení "pokut" jako je to v mém případě, pak je to zlatý důl. Proto jsem se ptal, jak to funguje jinde.
-
Jeden známý byl zaměstnán u nejmenované taxi společnosti. Jelikož ta firma přešla na jiný systém, nevím jak je to teď, nicméně dokud měli zaměstnance, tak to bylo děláno tak, že pokud přišla fotka od magistrátu, tak firma zaplatila pokutu, kteoru pak strhla zaměstnanci z platu a přidala k tomu saknci ve výši 2000 za porušení pracovní smlouvy :-D ... všude je to jinak :-D
-
Dát někomu plnou moc, aby za mě rovnou platil pokuty bez jakohokoliv odporu a hned mi je přefakturovával... to je super systém!
A co na to zákoník práce?
-
Dát někomu plnou moc, aby za mě rovnou platil pokuty bez jakohokoliv odporu a hned mi je přefakturovával... to je super systém!
A co na to zákoník práce?
Zaměstnavatel může snížit jen nenárokové části mzdy - tedy bonusy, prémie apod. a i to s omezeními. Pro ostatní srážky ve svůj prospěch potřebuje souhlas zaměstnance, a ten nelze dát paušálně dopředu.
Více na http://zakony.centrum.cz/zakonik-prace/cast-6-hlava-8-dil-2-paragraf-147 a http://www.prace.cz/poradna/pravni-radce/detail/article/pravni-rada-co-vam-firma-muze-strhnout-z-platu-1/
-
To, že leasingovka zaplatí a přefakturuje nájemci (společnosti) je v pořádku, je to jejich smluvní ujednání. To, že si zaměstnanec nechá líbit stržení z platu je zase jeho problém, že si nechá srát na hlavu. K tomu žádný zákonný podklad není, protože i uplatnění škody musí být důkazně podloženo. A důkazem není faktura od leasingovky. To si rovnou může ty pokuty leasingovka sama vymýšlet.
-
Na druhou stranu, zaměstnanec má tři roky na to, aby se domáhal toho, co mu bylo neoprávněně strženo. A není-li mu toto vyplaceno, může okamžitě ukončit pracovní poměr a vznikne mu i nárok na odstupné. Dohromady to může dát slušný bonus.
Myslím, že každý právník doporučí zaměstnavateli platit, než riskovat téměř jistou prohru.
-
Tohle jsem zažil u vícero lidí, co jsem jim řešil jiný přestupky a výzvy/SprDel u soukromých aut. Podle mě právě díky tomu, že to firmy a leasingovky odmítaj řešit, tak zatim odpor určitýho procenta lidí se soukromym autem úřady moc nepálí. Celej problém je v tom, že to co tu píšete je sice hezký, ale musí se vycházet z tý skutečnosti, že jde o vztah zaměstnanec-zaměstnavatel a zaměstnavatel dává peníze zaměstnanci, ne naopak a ne vždy se s nimi dá rozumně domluvit a těch práv na straně zaměstnance se nejde domáhat silou jako v případě úřadů, který po nás naopak prachy chtěj a nic nám nedávaj. Zaměstnanec si radši nechá přefakturovat (srát na hlavu) jednou za rok pokutu za 600, než aby ve firmě dělal dusno nebo dokonce byl jeho flek, kde bere nadprůměrnou mzdu nějak ohrožen.
-
U nás to funguje tak že mi firma pošle na mail výzvu z magistrátu ať si to vyřeším. Jako provozovatel je zapsán lesingový nájemce a ne leasingovka (vlastník). Zatím jsem se na to vždycky vysral a nic dalšího se nestalo (pokaždé Praha). Ale je pravda že v dohodě o užívání služebního vozu jsem musel souhlasit s tím že uhradím případné pokuty. Jinak by nedošlo k přidělení služebního auta.
-
Auto z prace sice nemam, ale shodou okolnosti jsme se s kolegou presne na toto tema bavili. Funguje to u nas stejne.
Fotka, leasingovka, firma, srazka, nazdar. Taky jsem se vcelku podivoval, co je to za system. Otazka obrany je celkova konstalace hvezd - tj. velka / mala firma, smlouvy mezi firmou a leasingovkou, vypadaji interni smernice. A tohle kdyz se cely sežvejká, je otázka, nakolik prachy stojí za ten hapr okolo. Na druhou stranu by me zajimalo, jak rychlý bude vzhledem k počtu účastníku řízení
-
U nás to funguje tak, že když přijde do DS pokutička se slevou z magisrátu, tak je mi to přeposláno emailem, ať to zaplatím. Já samozřejmě nic platit nehodlám, nicméně firma nechce nic řešit, tak mám domluveno, že mě na konci lhůty(15 dní) naprášejí jako řidiče. Zatím se nikdy nic dalšího nestalo... 8)
-
.....Zatím se nikdy nic dalšího nestalo... 8)
Bodejť by se něco stalo, když Ti to posílají na adresu :
Standa Plikous
151 El Camino Dr. Beverly Hills,
CA 902 12, USA
a nevšiml jsi si, že Demi poštu přesměrovala do Holyúdu
http://www.amk.to/videa/nejnovejsi/detail/7082/5
-
Tak nove ověřeno v praxi na realnem pripade. Prijde zprava, ze je prefakturovana pokuta za prestupek xxx, ktera bude strzena z platu. K tomu navrch malej "service fee s DPH".
-
Já jsem nějakej měkejš. To bych svým zaměstnancům nikdy neudělal, a to je nemám obvzlášť rád.
I exekutory společně šidíme co to dá.