30kmhcz
Poradna => Potřebuji poradit - ostatní => Téma založeno: Šmarjá Josef 14 Října 2025, 17:53:13
-
V srpnu jsem se na e-biku a celkem hloupě vyboural na polní cestě. Pár stovek metrů jsem popojel a požádal chlapíka u kombajnu na poli aby mne zavolal sanitku, protože jsem sám nebyl schopen. Bohužel, operátor záchranky to rovnou prásknul opicajtům a ti přijeli dřív než sanitka! Vecpali se i do sanitky abych dýchnul. Dokonce tam později přijela i nehodovka a nechápu co tam dělali, když nikdo neví, kde přesně se to stalo. Mám doma "Potvrzení o účasti na dopravní nehodě", které převzala žena. Tři dny po nehodě jsem měl telefon, ve kterém mně opicajt nabízel symbolickou pokutičku, která to celé vyřeší. S díky jsem odmítnul, s tím, že si nejsem vědom žádného porušení. Dnes jsem dostal notifikaci, že mám v datovce Příkaz. Mám v plánu 23.10. mrknout, co přesně obsahuje. E-bike má RZ i pov. ručení a já řidičák. Netuším, co po mně můžou chtít. :o
-
To já bych tušení měl. Patnáct kil za § 125c / 1k) (https://www.12bodu.cz/bodovany-prestupek-125c-1k.html)... :D
-
A jaké povinnosti má fyzická osoba podle Zákona o provozu na pozemních komunikacích na polní cestě?
-
Těžko říct, jak vlastně ideálně v takovém případě postupovat, zdá se, že už i obyčejné zavolání záchranky je ve zdejší zemi rizikovým podnikem. Uvést, že se věc stala na poli?
Režim má navíc k dispozici i několik tisíc pokuty za zranění sebe samotného ... a je mu jedno, že aplikace zákona je zcela nepřípadná a soud by to měl shodit.
-
A jaké povinnosti má fyzická osoba podle Zákona o provozu na pozemních komunikacích na polní cestě?
Spousty, např. chovat se při účasti na provozu na pozemních komunikacích ohleduplně a ukázněně, aby svým jednáním neohrožoval život, zdraví nebo majetek jiných osob ani svůj vlastní... své chování je povinen přizpůsobit zejména stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace... a tak dále, a tak podobně ;D
-
Pod které ustanovení zák. 13/1997 Sb. spadá polní cesta?
-
Polní cesty jsou účelové komunikace, pokud nejsou zařazeny do kategorie místní komunikace.
-
Spousty, např. chovat se při účasti na provozu na pozemních komunikacích ohleduplně a ukázněně, aby svým jednáním neohrožoval život, zdraví nebo majetek jiných osob ani svůj vlastní... své chování je povinen přizpůsobit zejména stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace... a tak dále, a tak podobně ;D
To by mě zajímalo, jak chtějí prokázat, že své chování nepřizpůsobil :-)
-
Ad Urban - v žádném případě bych si takto kategorický soud netroufl vynést. Judikatura v té věci vůbec není konstantní, nýbrž se zhruba jednou za 4-6 let úplně otočí, výkladů je mnoho a jsou vzájemně protichůdné, technická norma je někdy v rozporu s rozhodováním soudů, atd. A často to, co považujeme za polní cestu, je jen součástí jiného pozemku bez jakékoliv analogie v katastru.
Když se vrátíme ke zdejšímu případu - žádnou pokutu za to udělit nelze, ledva by občan zcela rezignoval na obranu.
-
stanice35: Tak zkoušejí to… Vzít šablonu příkazu a něco tam nalhat je prakticky nic nestojí. A třeba to zaplatí, nebo nebude umět podat odpor, nebo ho nestihne...
-
Řešil jsem podobnou věc na silnici. Průběh stejný, dechová zkouška v sanitce, telefon že mě má někdo svézt podepsat symbolickou pokutičku. Zastavil to SO2 "spáchání skutku nebylo obviněnému prokázáno". Klíčem bylo nikdy nesdělit jak se nehoda stala, kdo řídil, jak řídil... trvat na tom, že já žádnou nehodu nezpůsobil. Na otázky jak se motorka dostala do škarpy a kdo teda řídil apod. odmítat jakékoli vyjádření. V kuchyni je k tomu vlákno vč. všech rozhodnutí,
požádal jsem o vyložení veřejnosti zpřístupněno zde https://www.30kmh.cz/index.php?topic=13577 (https://www.30kmh.cz/index.php?topic=13577).
-
Stalo se mi skoro totéž. Jen to nebyl ebike, ale normální bicykl. Už na místě jsem tušil co na mě šijí, takže jsem odmítl vypovídat. Na dechovou zkoušku jsem jim odpověděl, že nechápu proč mám jako chodec dýchat, ale že klidně dýchnu. Nakonec se záznam o negativní dechovce hodil při pojistném plnění z úrazovky.
-
Rychle jsem nejel, nebyl jsem odřený a to jsem jel v kratasech a tričku. Škoda na ebiku je 0, stačilo srovnat řidítka. Na hrbu se prostě štorclo přední kolo a šel jsem přes řidítka. Blbě jsem trefil hrb na zemi ramenem. Přesné místo nikdo nezná, mohl bych zkusit louku, ale nevím co by to změnilo.To stejné, akorát s menšími následky a na kole se stalo lékaři, který mne řešil na traumatologii. V nemocnici jsem potkal pána co si to přivodil pádem v lese. Znám další dva lidi, kteří zakopli a dopadli podobně.... Rodinný příslušník si při pádu z kola kvůli štěrku zlomil klíční kost, ale u lékaře uvedl, že kolo vedl. Dokonce si ho opicajti v ordinaci našli. Je to komedie.
-
Louka to podle mě jistí, hlavně nikde nevypovídejte. Blbé je, že obrana proti podle všeho nezákonně vydanému příkazu zabere čas.
-
Můžete poskytnout onen záznam o dopravní nehodě? A manželka potvrdila převzetí?
Dle zákona je dopravní nehoda událost v provozu na pozemních komunikacích, například havárie nebo srážka, která se stala nebo byla započata na pozemní komunikaci a při níž dojde k usmrcení nebo zranění osoby nebo ke škodě na majetku v přímé souvislosti s provozem vozidla v pohybu.
A třeba z definici křižovatky, dle § 2 je zřejmé, že polní cesta není pozemní komunikace.
Tedy se nemohlo jednat o dopravní nehodou, dle 361/2000 Sb., a tedy z toho vyvozovat sankci.
-
No, úřady se můžou točit na tom, že polní cesta může být dle https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1997-13#p7-1 veřejně přístupná účelová komunikace. A že v tom https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361#p2-1-w jsou ta polní a lesní cesta příklady dvou účelových.
Formálně o tom, jestli tu cestu eviduje nebo neeviduje jako účelovou pozemní komunikaci, může říct jenom příslušný silniční správní úřad.
-
Proč pořád řešíme jestli je to pozemní komunikace nebo ne? V PRVNÍ ŘADĚ - ať si fízlové určí KDE vůbec se to stalo. Vždyť on třeba vedl kolo přes potok a uklouzl na kameni úplně mimo jakoukoli cestu.
-
Jasně. Ale nevíme, co jim pan Josef v šoku řekl a co bude potřeba následně vyvracet. Třeba ho před podáním vysvětlení dokonce i poučili. :-)
-
Ad cesta - příslušným úřadem je obec. Může se stát, že ta obec vůbec neví, že se k tomu má vyjadřovat, což je při existenci několika tisíc silničních správních úřadů v ČR prý dost pravděpodobné.
Ad havárie - jak jsem už psal výše, Josef by musel totálně rezignovat na obranu, aby se nechal matrixem postihnout za nic. Nikdo neví, kde se to stalo, svědci nejsou a nebudou, a tak dále. Ale je to na něm.
-
Změnit průběh události si netroufám, protože je to i v x lékařských zprávách. Souřadnice, které jsou v potvrzení uvedené smysl nedávají, nic jsem podle nich nenašel.
(https://i.postimg.cc/wxXwCKN3/potvrz-nehoda.jpg) (https://postimg.cc/14z0FjJZ)
-
Na kolik si ceníte to nezměnění, to je kardinální otázka ... třeba to bude příkaz na patnáct litrů za zranění :-)
Ještě dodatek - nejsou ty souřadnice JSTK?