30kmhcz

Poradna => Potřebuji poradit - ostatní => Téma založeno: MatesBrno 13 Září 2025, 20:00:30

Název: popis každodenní situace
Přispěvatel: MatesBrno 13 Září 2025, 20:00:30
jedu v levém pruhu na dálnici (předjíždím kamiony - kolona a pomalu) v mezeře mi vjede řidič a dožaduje je vjezdu přede mne. Vytlačuje mne a nakonec dojde ke střetu, a boky obou aut jsou odřeny.

Kde je hranice mezi jeho přestupkem a mojí povinností zabránit dopravní nehodě

Zákon č. 361/2000 Sb., o silničním provozu

§ 4 – Povinnosti účastníka provozu na pozemních komunikacích:

Účastník provozu na pozemních komunikacích je povinen:
b) jednat tak, aby neohrozil život, zdraví nebo majetek jiných osob ani svůj vlastní,
c) přizpůsobit své chování a jízdu zejména vlastnostem vozidla a nákladu, stavu a povaze vozovky, povětrnostním podmínkám, viditelnosti, dopravní situaci a svým schopnostem,
d) zdržet se všeho, co by mohlo ohrozit bezpečnost silničního provozu.

"Viník" se chce soudit a odmítá vinu s tím,
- že dal blikač a tím jasně najevo své úmysly se zařadit a já nezabránil střetu.
- on neměl jinou možnost než se zařadit přes 2 pruhy

+ já mám havarijní pojištění, zatímco (synovo) auto (BMW X5 z roku 2005) viníka havarijní nikoli

děkuji
Název: Re:popis každodenní situace
Přispěvatel: Urban. 13 Září 2025, 21:44:14
A vo čem se prosimvás ten "viník" chce soudit? O tom, kdo nehodu způsobil, by přece měl rozhodnout správní úřad, tak jako při jakémkoliv jiném porušení pravidel silničního provozu.

Pokud by ten manévr "přejetí z pruhu do pruhu" protáhnul na cca 15 a více sekund, tak abyste měl dostatek času si všimnout, že v rozporu s pravidly silničního provozu se do vašeho pruhu sune magor z vedlejšího pruhu, pak by možná argument podle § 4 ZPPK mohl obstát. Obzvláště v situaci, kdy byste vypověděl, že jste si vozidla přejíždějícího do vašeho pruhu všiml a ignoroval ho.

Pokud ale standardně přejel z pruhu do pruhu behěm 2-3 sekund, pak je vina jednoznačně na jeho straně, protože vy podle principu omezené důvěry předpokládáte, že blikající řidič s přejetím do levého pruhu počká, až k tomu bude mít prostor.
Název: Re:popis každodenní situace
Přispěvatel: MatesBrno 14 Září 2025, 11:02:15
A vo čem se prosimvás ten "viník" chce soudit? O tom, kdo nehodu způsobil, by přece měl rozhodnout správní úřad, tak jako při jakémkoliv jiném porušení pravidel silničního provozu.

Pokud by ten manévr "přejetí z pruhu do pruhu" protáhnul na cca 15 a více sekund, tak abyste měl dostatek času si všimnout, že v rozporu s pravidly silničního provozu se do vašeho pruhu sune magor z vedlejšího pruhu, pak by možná argument podle § 4 ZPPK mohl obstát. Obzvláště v situaci, kdy byste vypověděl, že jste si vozidla přejíždějícího do vašeho pruhu všiml a ignoroval ho.

Pokud ale standardně přejel z pruhu do pruhu behěm 2-3 sekund, pak je vina jednoznačně na jeho straně, protože vy podle principu omezené důvěry předpokládáte, že blikající řidič s přejetím do levého pruhu počká, až k tomu bude mít prostor.

Takže s pravdou ven. Nestalo se to mně, ale nechtěl jsem to složitě vysvětlovat.

Byl jsem teď u poškozené a ta mi narovinu řekla, že

- poté co drzoun se tlačil do jejího pruhu, tak troubila, poté
- jak drzoun před ní strčil čumák, tak přidala a uhlnula trochu doleva, (aby se vyhnula BUM)

ale to nestačilo drzoun byl drzejší a ŠKRK

 --- ? ? ? ---

D Ě K U J I
Název: Re:popis každodenní situace
Přispěvatel: Jenyk 14 Září 2025, 13:41:49
Potkali se dva blbci. Nechal bych to na nich, ať si to spolu vyřídí sami.
Název: Re:popis každodenní situace
Přispěvatel: Hugo 14 Září 2025, 15:26:47
Jenyk +1

- jak drzoun před ní strčil čumák, tak přidala a uhlnula trochu doleva, (aby se vyhnula BUM)

Kdyby nepřidala a uhnula do prava, tak by to byl krásný PIT, když už teda chce vychovávat.