30kmhcz

Poradna => Potřebuji poradit - rychlost => Téma založeno: majstr 20 Července 2025, 22:11:18

Název: Ramer 10C posouzení fotky
Přispěvatel: majstr 20 Července 2025, 22:11:18
Zdravím, řeším fotku z Rameru 10C a mám pochybnosti o platnosti měření, nikde tam nevidím značku určující počátek měřeného objektu, navíc je v pozadí nějáký plot buhví z čeho. Existuje nějáký mód Rameru ve kterém nemusí být na snímku zmíněný indikátor (vždycky jsem předtím viděl červenou hvězdicku)? Děkuji za odpověď.
Název: Re:Ramer 10C - chybí "hvězdička" začátek auta
Přispěvatel: majstr 20 Července 2025, 22:29:52
Přidávám rovnou foto pro posouzení.
Název: Re:Ramer 10C - chybí "hvězdička" začátek auta
Přispěvatel: Jojoba 21 Července 2025, 10:53:30
Hvězdička asi není oříšek.....zajímavý je ten zaměřovací rastr - asi ňáká novinka nebo dobrej odíl......
Spíše vidím na první nástřel tu geometrii měření....... jeví se ten úhel k měřící hlavě jako moc........kuk do mapy místopisu a do Návodu k měření.
Pokud soudruzi nedodrželi, ani proškolení nezachrání.
Název: Re:Ramer 10C - chybí "hvězdička" začátek auta
Přispěvatel: Fogyn 21 Července 2025, 10:57:48
Na druhou stranu úřad řekne "je fotka tak je měření OK". Nechci odrazovat, pouze zabránit nepřiměřenému optimismu....
Název: Re:Ramer 10C - chybí "hvězdička" začátek auta
Přispěvatel: majstr 21 Července 2025, 12:52:04
Úhel mi po lajckém výpočtu vychází na 23.75 stupňů. To místo kde stál radar má souřadnice: https://goo.gl/maps/poUVT88opkCskGnx7

A dokonce to vypadá, že měří na soukromém pozemku.
EDIT: vypadá to, že google ukazuje bohužel jiné souřadnice, než mapy.cz a cuzk:  https://mapy.com/cs/letecka?source=coor&id=14.561541666666667%2C49.84241666666667&ds=1&x=14.5611273&y=49.8424405&z=20
Název: Re:Ramer 10C posouzení fotky
Přispěvatel: Jojoba 27 Července 2025, 18:49:03
Geometrie zapracovaná do snímku je nějak nepřesná. Vozidlo s R10 asi zamalované není ...? Pokud by ten úhel měl být zakreslen správně - porovnejte ho s Návodem na měření, kde je stanoven úhel měřícího paprsku vůči směru pohybu měřeného vozidla. Jeho nedodržení by bylo v rozporu s Návodem, jako že cajt odflákl řádné nastavení dle Návodu. Neřádné nastavení = měření by nebylo platné.
Název: Re:Ramer 10C posouzení fotky
Přispěvatel: Jonas 31 Července 2025, 14:30:07
Z pohledu fyziky a toho jak ramer funguje, tak úhel nehraje vliv. Kamera se sběrnicí je na pevno montována na úhel 22° , samozřejmě vlivem polohy vozidla může dojít ke kosínové chybě kterou v návodu vzpomínají ve vzorci (tedy ten váš výsledný odchýlený úhel), ta ale podhodnocuje výsledek měření, nikoliv nadhodnocuje. Bohužel v návodu se ale výslovně neuvádí, že nedodržení 22° = špatné měření a zároveň nedodržení postupu měření. Spíš naopak uvádí, že pouze měření na vnější straně zatáčky není dovoleno. Jednoduše, za předpokladu že vozidlo stojí alespoň po směru vozovky (není kolmé k vozovce) tak se vždycky najde nějaký bod (svazek) kde ten úhel je dodržen i s nějakou přijatelnou kosínovou chybou. Pak jen stačí aby do této sítě (svazku) vjelo vozidlo.

Jinak řečeno, v situaci kdy je maska vozu ve svazku a máme v podstatě o tom fotku, tak i kdyby byl úhel rameru větší nebo menší než 22° tak by to znamenalo, že výsledek je pouze podhodnocený. Každopádně z fotky je zřejmé, že tak jak je kamera se sběrnicí na pevno namontována ( asi v úhlu 22°, neboť stále mohl někdo to zařízení nedbale připevnit do aretační konzole, když to meteorologové přezkoušely a podobně ) tak změřila vůz správně, neboť ten klín a svazek skutečně míří do středu vozovky a maska vozu je ve svazku.

Tady se pouze nabízí jediná možnost, vzhledem k tomu že to není na vnější straně zatáčky a úhel fyzikálně neprostřelíme; a to reflexe (str 15). Vzhledem k citlivosti 30m (což je hodně na takový úsek) tak by se dalo hrát na to, že do protivky vám jelo vozidlo a způsobilo dvojitou reflexy : radar vyšle paprsky do - vašeho vozidla a ty se - odrazí do protijedoucího vozidla a dál se vrátí stejnou cestou zpět do sběrnice na měřícím vozidle = součet rychlostí dvou pohybujících se objektů. Protože měli velkou citlivost, kterou neměli mít nastavenou (vidím že neprší, sluníčko, nefouká a jestli správně chápu, tak je to v zástavbě) tak mohlo dojít s větší citlivostí  snadněji k reflexi  a zde odkaz na návod k obsluze str17 a mými slovy interpretace= Čím větší dosah, tím větší je riziko rušivých reflexí; při prvním náznaku (a tedy vozidlo částečně ve svazku, vynechávka, dvojnásobná rychlost). U vás bych to hrál na tu 2x rychlost, cvakli vás bezchybně ale to se automaticky ≠ bez reflexe.

Návod k obsluze z 2015 str17:
Důslednost při nastavování citlivosti měřící jednotky - Nastavuje se změnou dosahu.
V praxi platí, že změna dosahu začíná vždy na hodnotě 20 m a zvyšuje se až v případě
vynechávání měření. Dosah 20 m ve většině případů pokryje dva jízdní pruhy. Dosah 30 m
volíme pokud je menší dosah nedostatečný např. zhoršené klimatické podmínky. Dosah 60 m
tj. maximální citlivost, nastavujeme pouze za mimořádně špatných meteorologických
podmínek nebo při bočním odstupu od osy měřených vozidel větším než 12 m. 
Název: Re:Ramer 10C posouzení fotky
Přispěvatel: majstr 01 Srpna 2025, 21:03:08
Čekám na výsledek řízení, předpokládám, že rozstřeleno na úhel (ktery roli hraje), pak sem dám podrobný návod.
Název: Re:Ramer 10C posouzení fotky
Přispěvatel: Jonas 01 Srpna 2025, 22:14:50
A jak přesně a co chcete na úhlu rozstřelit? Rozumíme tomu, že ta kamera se sběrnici je ve vozidle připevněná na onen uhel 22° a tedy pokud si nestoupnou vozidlem kolmo k vozovce, tak se vždy najde ve svazku nějaké místo kde bude maska vozidla v tom úhlu 22°?
Název: Re:Ramer 10C posouzení fotky
Přispěvatel: Jonas 01 Srpna 2025, 22:20:24
Ad úhel, on se v manuále specifikuje a graficky znázorňuje jako kdyby se mělo jednat o stacionární radar a ne o ramer ve  vozidle kde se úhel neřeší. Ten je v podstatě ve voze jasně dán aretační konzolí a pak dochází pouze ke kosinové chybě vlivem toho jak si vozidlo stoupne k vozovce a co ve finále vyfotí. Ten svazek potom reprezentuje výřez bodů (plochu) kde ten úhel je dodržen. Tzn kdyby nebyl úhel dodržen, vozidlo by bylo částečně ve svazku a klín a svazek by nebyly ve středu vozovky. Což tady jsou všechny 3 podmínky splněny.
Název: Re:Ramer 10C posouzení fotky
Přispěvatel: majstr 01 Srpna 2025, 23:02:13
Vydržte prosím do ukončení řízení, pak se rád podělím a můžeme o tom debatovat a hledat v mém postupu chyby.

Prozradím dvě věci: cosinová chyba může i nadměřovat a hranice svazku nemusí odpovídat úhlu 22.
Název: Re:Ramer 10C posouzení fotky
Přispěvatel: Jonas 01 Srpna 2025, 23:23:25
Určitě to neberte tak, že hledám chyby spíš se snažím pomoct. Před pár dny mě také změřili a řešil jsem to s kolegou z Přf MU co se fyzikou zabývá, strávili jsme nad tím několik piv. Spíš chci abyste neupiral pozornost na úhel když výrobce v návodu jasně zmiňuje 4 způsoby kdy je měření neplatné (ani jeden z nich ale není úhel). Nicméně je potřeba si uvědomit, že špatný úhel (mimo 22°)= kosinova chyba, která ve vzorci Dopplera ale vede ke podhodnocení rychlosti. Což I mě zajímá jak je to z pohledu správního práva, my vlastně připustíme, že v 95% případů je chyba měření 3kmh a tak tedy měření podhodnotime těmi 3kmh ale ona může být větší vlivem nejen kosinové chyby (další možnosti nafouknutí chyby jsou v návodu k obsluze). Z pohledu matematiky jsme v malých číslech a tedy i kdyby úhel byl o +-10° mimo tak jsme nepřesáhli chybu měření 3kmh kterou automaticky odečítají. Kdybychom ale řekli, že vzniká chyba v úhlu+ vlivem moc velké citlivostí+ změny parametrů vozidla (to hraje především zásadní roli ale pro měření za jízdy a to nejen na tacho) tak vlivem velkému počtu operací s chybnými parametry bude výsledná chyba měření třeba 10kmh. Jenže to ramer neví. On ví že v 95% případů je chyba 3kmh a zbytek chyb se musíme pokusit vyčíst z fotky. Ta je ale fakt za mě bezchybná ale stále platí že mohlo dojít k dvojité reflexi (sečtení rychlosti dvou naproti sobě jedoucích vozidel) a nebo koutové reflexi (ale tady by byla rychlost správně změřena, pouze by bylo echo Dopplera slabší což by se takové měření vyfiltrovalo citlivosti na 20m = u vás je díky bohu 30m).


Moje otázka ale z pohledu práva zní, chceme ve finále říct, že jel jsem rychleji než jste změřili a proto ten důkaz neplatí, nebo jel jsem pomaleji a proto ten důkaz neplatí? V obou verzích zpochybňujeme důkaz měření, je to potom tedy právně jedno jakou cestou se vydám?
Název: Re:Ramer 10C posouzení fotky
Přispěvatel: majstr 01 Srpna 2025, 23:43:42
Já bych na vašem místě upravil definici neplatného měření jako "měření, které neproběhlo v souladu s návodem" ne jako "měření, které se podobá taxativnímu výčtu neplatných měření udaných výrobcem". V jakékoliv technické specifikaci čehokoliv vždy platí: co je v rozporu s požadavky na systém je vždy špatně. Výrobce vašeho auta Vám taky explicitně nezakazuje si nacpat bramboru do výfuku, ale přesto s reklamací asi neuspějete. Stejně tak jako 3km/h tolerance tu určitě není proto, aby mohlo být měřeno v rozporu s manuálem. Co výška vašich pneumatik? Kalibrace tachometru výrobcem etc. Ty tři kilometry máme k tomu, že neumíme (umíme, ale za jiný peníze) vyrobit dostatečně přesné věci a jsme rádi, že se ty kumulativní chyby vlezou do 3km/h i když vše použijeme podle manuálu.
Název: Re:Ramer 10C posouzení fotky
Přispěvatel: majstr 01 Srpna 2025, 23:57:32
Klidně mi kdyžtak pošlete vaši anonymizovanou fotku do SZ, rád posoudím. Zamažte jen SPZ.
Název: Re:Ramer 10C posouzení fotky
Přispěvatel: Jonas 01 Srpna 2025, 23:58:31
Teď se po pravdě ve vašem argumentu ztrácím. V návodu se jasně specifikuje úhel 22° ale taky Dopplerův vzorec s kosinovou chybou, tzn oni připouští, že ten úhel nebude vždy přesně 22° ale že přesně s tím oni počítají a tak zahrnou chybu měření 3kmh. Věci je ale, že když do toho vzorce jednou dáte cos= 5 a po druhé 30 tak se vám ten výsledek zmenšuje. Jenže to bychom šli až k limitě té funkce aby to bylo samo o sobě 0 tedy k úhlu 90° kdy by se pro danou vlnu zdálo, že se nepohybujete. Ale ve voze je na pevno ramer namontován na 22°. Opicajt nemá ani možnost jak měnit kameře se sběrnicí úhel protože je to v konzoli která je přišrubená k palubce (asi).

Potom teda vaše teze si zakládá na tom, že opice je schopná měnit úhel sběrnice a kamery ve voze, chápu správně? A tedy ho opicajti špatně nastavili?
Název: Re:Ramer 10C posouzení fotky
Přispěvatel: majstr 02 Srpna 2025, 00:05:41
Ano, opice je schopná měnit úhel, ať už aretací nebo natočením auta. Ten radar podle vzorce vydělí změřenou rychlost cos(22deg). Pokud je skutečný úhel menší než 22 vysledná naměřená rychlost bude vyšší (oproti skutečné). A navíc to měření nebude podle návodu.
Název: Re:Ramer 10C posouzení fotky
Přispěvatel: Jonas 02 Srpna 2025, 09:11:13
Menší doplnění aby tu v tom nebyl bordel.  str40 sekce 5.3.2: V přední masce vozidla je umístěna radarová hlava. Radarovou hlavu lze natáčet do levé nebo pravé krajní polohy podle způsobu měření na vozovce (natočení do středové aretované
polohy je využito pro ustavení vozidla na stanovišti). Při natáčení radarové hlavy je nutno dbát na to, aby byl držák vždy v aretované poloze
tzn opravdu je možné, že hlava (mnou netechnicky správně zmiňovaná sběrnice) bude mimo úhel respektive aretovanou polohu. Jenže to by ale vůči vozovce posunulo skutečný svazek (tu sít /plochu kam míří hlava) na jiné místo, respektive svazek na fotce by zůstal na stejném místě ale na fotce by bylo vozidlo mimo něj. Potom teda, na základě čeho přesně soudíme, že je nedodržen u tohoto případu úhel? Vozidlo je vyfocené v kamerovém svazku v celé své masce a vycházíte pouze geolokační dat a okem odhadnuté pozice změřeného auta na mapě = velký prostor pro chybovost (GPS souřadnice vozu mají odchylku na několik cm až metrů, mapy jsou o několik cm vychýlené vůči skutečnosti, i geodeticky vytyčené body mají svou odchylku v cm samozřejmě ne markantní).

Ad kosínova chyba, ano jestli půjdeme pod uhel 22°tak bude změřené rychlost nadhodnocena ale do toho hraje role aretační konzole, tzn ona nedovolí jít pod tento úhel. Neboť jak píšou dále na str 73 Držáky mají pevně nastavenou aretaci na 22° pro radarovou hlavu a 19° pro digitální kameru.,= má to krajní aretované polohy  a jednu středovou. Tzn nikdy k nadhodnocení dojít nemůže (za předpokladu, že krajní aretované polohy jsou na dorazu a tedy není kam dál vychylovat hlavu) a tedy se lajcky pohybujeme z levé polohy po směru hod. ručiček do pravé a to pouze v rozpětí 22° až 158°.

Proč mě to trápí, je že mě změřili před pár dny za jízdy 66(63) a dal jsem to na správní. Snažím se už pár dni s kolegou z Přf MU přijít na způsob jak to fyzikálně vůči návodu prostřelit. Odkryju zajímavost, že měření za jízdy má stejné podmínky nastavení  jak měření  z místa ale ještě + 6.3.1.3  na str 87, že musí dodržet konstantní rychlost a neměnit prudce směr jízdy. Což nás s kolegou vždy dovedlo k věci, oni za jízdy asi těžko můžou dělat výtyčku aby si potvrdili správnost úhlu a tedy před tím, než vyjedou tak se musí rozhodnout jestli budou měřit protisměr, nebo ve svém směru protože to za jízdy nedokážou překlopit a dále musí být schopni udržet rychlost (tempomat) ale neměli by měnit prudce směr (to nevím jak chtějí dokázat) což nás přivedlo na následující: výrobce nepřiznává ale v podstatě z pohledu fyzikálních pravidel  se při měření za jízdy musí uvolnit předpoklad na str 13.  sekce 3.1 pro vnitřní oblouk, D ≤ 0,03 R = protože i po rovině se vůz vlní respektive on kopíruje vozovku a tedy všechny výtluky, zvlněnou vozovku, vyjeté koleje na vozovce což se obojí přenáší na kola mění směr jízdy, respektive řidič musí korigovat volantem aby jel tím správným směrem a tedy ho aktivně měnit. Nemluvě o tom, že na vůz i na rovině působí vnější síly jako je vítr a nebo třeba při průjezdu zatáčkou G síly, kdy tedy v těchto případech musí řidič volantem změnit směr jízdy aby mohl hladce projet. Jenže dále výrobce uvádí v 6.3.1.3 str 87. Měřič při nesprávném způsobu jízdy měřicího vozidla může měření vyhodnotit jako nesprávné a neuloží záznam o přestupku. Což říká je tam nějaký DSP filtr a tedy firmware který se o vše postará aby dobytné důkazy byly vždy a pouze ty, při kterých se dodržel návod a tedy můžete bezstarostně měřit za jízdy. = Jenže co je to slůvko může v kontextu práva? V kontextu vědy je tam nějaká p kdy to ten firmware nevyhodnotí, běžně jak je zvykem tak asi bude p = 5% nebo 1% případů kdy teda ten dobytný důkaz nebyl správně odfiltrován a tedy smazán. Z pohledu IT a fyziky je tam velký prostor pro chybovost protože nevíme jak funguje ten filtr a jestli ho správně naprogramovali a jestli nemá nějakou SW díru přímo v tom rameru, to je asi ten důvod proč o něm není žádná samotná kapitola a jen se na to odkazují jako na boha.

Ale opět se vracíme k mé právní otázce na kterou bych rád dostal odpověď, nedodržení alespoň jedné patřičností v manuálu (vyjma vnější strany zatáčky a reflexí) = vyhraný případ?
Název: Re:Ramer 10C posouzení fotky
Přispěvatel: majstr 02 Srpna 2025, 12:19:46
Já osobně postupuji ve spravním řízení iterativně, v zájmu zachování vlastního času a energie. Když budete dělat pařížský dort podle receptu a místo cukru tam date sůl, dá se to stale považovat za pařížský dort? Z hlediska formální specifikace ne, jelikož dort je definován tím receptem. Stejně jako úspěšné měření můžeme definovat jako měření, které dodrželo všechyny body manuálu (v rámci ovlivnitelnosti). Asi budete těžko rozporovat např. úhel natočení hlavy v jednotkách minut/stupňů (protože to samotné nastavení přes výtyčku a hledí v nějáké vzdálenosti připousťí urcitou chybu) Nicméně pokud je zjevné, že nastavení radaru bylo v jakémkoliv kroku špatně, da se to z pohledu formalní specifkace považovat za spatné měření. Analogie v tovarně na součástky pro auta - pokud má obrobek(např. ozubené kolecko do převodovky) jeden rozměr spatně, letí automaticky do krabice "zmetky", protože nikdo se nebude počítat s tím, co by se mohlo stát, pokud se to někomu dostane do auta. Manuály máme od toho, aby se dodržovaly.
Název: Re:Ramer 10C posouzení fotky
Přispěvatel: Jonas 02 Srpna 2025, 13:52:15
Zcela souhlasím s tím co píšete. Ale víme že Opice nerespektují to co jim zákon ukládá, zastavení, poučení a podobně. Taktéž SO jedná v rozporu se správním řádem, nectí rozhodnutí odvolacích orgánů, instruuje svědky a podobně. Potom odchýlení úhlu o 2-10-30° bude jen maličkostí a pojedou dál v režii automatu.
Název: Re:Ramer 10C posouzení fotky
Přispěvatel: Jojoba 03 Srpna 2025, 20:00:35
Domnívám se, že řádně školení cajti i řádně odborně zdatný SO zkouší protlačit k inkasu cokoliv.
V samotném návodu k obsluze R10 jsou ukázky, že ten zázrak techniky se sofistikovaným kontrolním mechanismem dokáže pustit leccos. I to co laik sezná jako pochybné. Argumentace reflexí či prostorem radarového svazku vidím stále jako běh na delší trať a vyžaduje hodně času a inspirace. A studium materiálu  ČMI. Snad se dá i vyšší fyzikou či matikou, ale to není pro každého .
Tož tak. Palce.
Název: Re:Ramer 10C posouzení fotky
Přispěvatel: Jonas 04 Srpna 2025, 19:32:50
Věcí je, že o tom jak je systém naprogramován a na základě čeho funguje DSP a odezva na echo není zmínky. Dokážu si představit, že se jedná o jisté fyz. vzorce se spousty konstantami a proměnnými. Bohužel se výrobce na tento firmware chcete-li SW, odvolává jako na boha, aniž by popsal jak to vlastně funguje. Zde vidím prostor pro odkrytí - nemůžou po světě chodit s tím, že mají nějaký zázračný SW, který řeší veškeré slabiny Dopplera aniž by odkryl jakým způsobem a jak vlastně se to naprogramovalo.
Název: Re:Ramer 10C posouzení fotky
Přispěvatel: Fogyn 05 Srpna 2025, 07:55:49
V tomto vláknu jsem "rozbíjel" ramer přes vzorečky od jednoho z kolegů... Krásně spočítaný chybný úhel, SO "nějaké nesmysly obviněného nás nezajímají"... tož tak.. Ale je možné, že jinde budete mít víc štěstí...
https://www.30kmh.cz/index.php?topic=8206.msg90126#msg90126
Název: Re:Ramer 10C posouzení fotky
Přispěvatel: Jonas 06 Srpna 2025, 09:51:00
jak na to vlákno koukám, tak je jasné, že došlo k reflexi a podle podkladů k jednoduché, nebo koutové. Věcí je, že ale obrana byla stavena spíš na úhlech a rovinnosti terénu. Stále mě přijde, že se ty úhly dají blbě spočítat ale že hlavně teda podhodnocují rychlost = konec konců je to ale jedno, stejně to SO nezajímá. Ale to, že teda ten klín nebyl ve středu vozovky ale kdesi na chodníku potvrzuje 30m citlivost a špatně natočený radar s reflexí = proč tohle se neřešilo, nerozumím. Přitom jsou to je výrobcem jasně dán příklad kdy měření není správné.
Název: Re:Ramer 10C posouzení fotky
Přispěvatel: Jonas 06 Srpna 2025, 10:01:14
Ještě doplnění, ad Fogyn - z toho vlákna plyne, že tady má smysl klást konkrétní otázky, ten ramer návod má jistý checklist v určitém postupu a je celkem škoda pokládat typ otázek na který se dá odpověď - postupoval jsem dle návodu.
Název: Re:Ramer 10C posouzení fotky
Přispěvatel: Fogyn 06 Srpna 2025, 10:24:32
Ono je to celkem jedno když "radar nastaven na rovný úsek" měří "v zatáčce", ale měření je OK....
Název: Re:Ramer 10C posouzení fotky
Přispěvatel: Jonas 06 Srpna 2025, 10:47:22
to je tou věcí, výrobce ale nijak nespecifikuje, že by mělo dojít k přepnutí imaginárního čudlíku rovina x zatáčka. On jen řekne, dodrž odstup dle poloměru zatáčky a na základě toho tam musí být nějaký rovný úsek v tom případě DOPORUČENO min. 35m. Tzn, přístroji je jedno jestli rovina nebo zatáčka, jakmile je něco v kuželu, on furt bude vysílat a fotit. Což vede k tomu, že on ten výrobce si uvědomuje, že jeho zařízení není vhodné pro měření v zatáčce (přiznává to na vnější straně zatáčky) a dále taky to, že revidovaný návod, oproti toho co sdílí Číkus na https://acab.cikus.net/temp/Navod_RAMER10_www.pdf , obsahuje na str 13 doplnění: Pokud je přímý úsek  příliš krátký, může být jízda měřeného vozidla neplynulá a měření nemusí být provedeno. Čím je boční odstup větší, by měl být přímý úsek delší. Takže se dostáváme do roviny toho, že výrobce něco doporučuje ale stejně tak nikdo z Opic nekoná a SO na to nebere ohled. Jenže ani ten výrobce nedává argumenty proč vlastně je to doporučení tak závazné (jeli vůbec?), viz jak na fotce poznáme neplynulou jízdu a co znamená, že měření nemusí být provedeno = provede se ale chybně? A to v kolika případech ze 100? což ve finále ani nelze jakkoliv statisticky vyčíslit protože x desítek proměnných. Samozřejmě teoreticky Bayes by byl schopen určit nějakou obecnou míru kdy dojde k chybnému měření, ale stejně to by vedlo k tomu, že každý by tvrdil jak je právě na té hladině významnosti kdy jeho měření je chybné. Což bude stejná situace jako u plných věznic, máme je plné ale každý z nich tvrdí, že je nevinný. Takže SO bude jak pak konat? Náhodně vybere ze vzorku někoho komu tu hladinu významnosti té chyby měření přiřadí a zastaví řízení?
Název: Re:Ramer 10C posouzení fotky
Přispěvatel: Urban. 06 Srpna 2025, 11:06:55
Jonas> To jestli radar správně reaguje na "neplynulou jízdu" by měla prověřit certifikace ČMI. Bohužel v samotných certifikátech se samotném měření nic moc nepíše. Je tam pouze strohý odkaz na vyhlášku ČMI č. OOP-C005-09 a schválené metrologické předpisy MP-01 až MP-10 vydané AKS K22 RAMET C.H.M a.s. Kunovice.
Název: Re:Ramer 10C posouzení fotky
Přispěvatel: Jonas 06 Srpna 2025, 11:26:34
a je tam rozebráno nastane-li neplynulá jízda co se pak děje s takovým měřením? Což asi se dá předpokládat, že bude něco ve stylu: systém vyhodnotí a z mezi paměti se smažou fotky. A to se motáme zase ale v tom, že máme HW a SW který metrolog zkontroluje a vydá certifikát. Ale ta samotná montáž na daný vůz jak je provedena a jak se nastavují specifické parametry ve SW pro daný ramer na dané vozidlo už nikdo nerozebírá (nejde na znovu změření). Jen víme, že  nejen tlak v pneu a váha vozidla to ovlivní. Což chci jen znovu říct, zakládáme obranu na HW aniž bychom věděli jak SW funguje a totéž ale dělají samotné orgány. Možná by nebylo od věci zkusit zajít s obranou do SW a zpochybnit to, že nějaký ten nejmenovaný DSP firmware dokáže odfiltrovat správné echo. Copak známe přesně kód a vzorec ze kterého ten filtr vychází? Kolega mě řekl, že v něčem takovém bude x konstant a x proměnných, které budou strašně moc zobecňovat terénní situace, viz důkazem je to, že se dá změřit i na kolmo a bude z toho zcela dobytný důkaz (SW rameru ho nesmaže z mezipaměti), nebo to, že se změří s dvojitou nebo koutovou reflexí. Ale v tomto v podstatě výrobce vědom si své nedokonalosti přenáší tu zodpovědnost na SO a Opice, neb všude uvádí, že to lze okem na výstupu rozpoznat (respektive uvede jedinou fotku u každé reflexe a to ještě v extrémním případě) a podtrhne to tím, že se dá tomu předejít výběrem správného úseku (čímž se asi dost chrání).
Název: Re:Ramer 10C posouzení fotky
Přispěvatel: Fogyn 06 Srpna 2025, 11:35:31
Ale tohle všechno musí dokazovat SO a SERE NA TO. Vinen, tečka. V mém případě "zatáčka na nastavení rovina, odrazové plochy, železo ve svazku, špatný úhel, .." - nezájem, vyfoceno tak cajk. Princip je o tom, že SO totálně sere na validní argumenty a shodí je "nějaké výpočty a názory obviněného nás nezajímají".

Takže ANO, má smysl to ZKUSIT, ale nepočítat s tím, že je tohle cesta ke snadnému vítězství...
Název: Re:Ramer 10C posouzení fotky
Přispěvatel: Jonas 06 Srpna 2025, 12:14:18
Ad Urban, povedlo se vám někdy najít jak takový laboratorní test probíhá? Jestli mají nějaké specifické vozidlo nebo pouze přístroj v nějaké konzoli? Je to za jízdy (já silně pochybuji)? V tom co jste poslal není zmínky a asi bude dávat smysl, že jim budou dávat přístroje v konzolích nežli celé vozidlo a asi to nebude ani v takovém případě v pohybu.

Což mě vede k tomu, jak je v návodu uvedeno "pro měření za jízdy platí stejné podmínky jako pro měření z místa". Což z mé logiky vytváří oboustranná pravidla, tzn jestli za jízdy je potřeba znát přesně rychlost vozu tak to musí platit i když bude stát a tedy i vliv tlaku nejen v pneu (protože i okolní tlak dokáže ovlivnit tlak v pneu) a váhy vozu platí pro měření z místa. Jenže jestli je přístroj metrologicky certifikován na základě testu z místa, v konzoli, na základě čeho zaručuje výrobce správnost měření za jízdy respektive na základě jakého testu? Na základě výše uvedené logiky a pouze vyslovením: prostě to platí? Což vede asi k tomu, že výrobce je schopen pouze zkalibrovat přístroj pro laboratorní podmínky, nikoliv pro terénní (což by asi byla dost velká díra). Ono by totiž pak i ty ramerové stacionární radary v těch velkých bednách musely znát svojí výslednou váhu a přesnou rychlost (z fyziky vlivem rezonance a nejen toho, ale nejobrazněji se bude stožár vlivem větru pohybovat).

Pokud tedy nelze pravidla měření oboustranně přenášet (tedy že měření z místa také závisí na přesnosti rychlosti vozidla), pak zůstává měření za jízdy mimo rámec laboratorního ověření. A to je pravděpodobně důvod, proč se v poslední době přechází u mobilního měření spíše na systémy typu PolCam, které fungují odlišně a bez přímé závislosti na dopplerova jevu a toho jak ramer kalibruje testem na tacho rychlost.

Název: Re:Ramer 10C posouzení fotky
Přispěvatel: Jonas 06 Srpna 2025, 12:15:10
Ad Fogyn a co na to NSS?
Název: Re:Ramer 10C posouzení fotky
Přispěvatel: Fogyn 06 Srpna 2025, 13:05:17
K soudu jsem nešel, prohrál jsem to na tom, že jsem "nedoplnil blanket" a SO2 to potvrdil. Což by soud shodil (SO1 nevyzval k doplnění), ale v té době jsem to nevěděl a navíc na žalobu jsem stejně netušil jak (a netuším stále)..
Název: Re:Ramer 10C posouzení fotky
Přispěvatel: Jonas 06 Srpna 2025, 13:07:51
a jak je na tom dneska procesně blanket? stále je to vhodná taktika v rámci protahování řízení? obzvláště u něčeho takového by se to asi dalo využít, dá se v podstatě neustále dokola bránit s něčím, jednou úhel, pak zas jiná reflexe. Ale asi ten problém bude, že jestli to SO nežere, tak je ve finále jedno co se v rámci toho bude furt dokola uvádět. Jeslti správně chápu z vašeho případu, vám se to 3x vrátilo k SO1?
Název: Re:Ramer 10C posouzení fotky
Přispěvatel: Urban. 06 Srpna 2025, 20:06:31
Jonas> vyhláška ČMI č. OOP-C005-09 je veřejně dostupná. Při zkoušce přesnosti rychloměru stačí provést 5 měření při průjezdech vozidel různými rychlostmi oběma směry. Zkoušku radarového rychloměru lze nahradit s použitím simulatoru rychlosti ...  S tím, jestli rychloměr reaguje správně při neplynulém průjezdu si hlavu nelámou.
Název: Re:Ramer 10C posouzení fotky
Přispěvatel: Jonas 07 Srpna 2025, 09:12:00
Ad Urban potom se neřeší ani ramer za pohybu, takže se na základě tvrzení výrobce vychází, že pro měření za jízdy je to certifikované tím, že pro měření za jízdy platí stejná pravidla jako z místa + to, že to ví o správné rychlosti. Toto je za mě až moc silné tvrzení, které nijak není laboratorně testované a jakkoliv certifikované, možná i samotný měřič rychlosti nebo to jak to ten ramer vlastně zjistí by měl být určitě certfikován.
Název: Re:Ramer 10C posouzení fotky
Přispěvatel: Jojoba 11 Srpna 2025, 20:15:32
Bych řek že ouřad nebude řešit - radar má platnou certifikaci a basta. Analog špatné DZ - řidič je povinnen respektovat.... dokud ouřad nezruší .  Napadat certifikát asi nebude pro nikoho hobby, asi bude drahý - kdo by do toho za sebe šel ?
Název: Re:Ramer 10C posouzení fotky
Přispěvatel: Jonas 11 Srpna 2025, 21:46:55
Co přesně na tom bude drahý. Já bych to jako hobby dokázal brát, ve finále je tu spousta nadšenců co jedou 3 správní řízení v též věci a táhnou to dost dlouho. Samozřejmě je Si rozdíl řešit nějaké stání vs rychlost. Za mě osobně je to ale stále nějaký obětovány čas. Asi si ale neuvědomují co to vlastně obnáší.
Název: Re:Ramer 10C posouzení fotky
Přispěvatel: Jonas 03 Září 2025, 21:39:15
jak to dopadlo?