30kmhcz

Poradna => Potřebuji poradit - rychlost => Téma založeno: Olle 02 Dubna 2025, 12:45:37

Název: snímek - vyhodnocení
Přispěvatel: Olle 02 Dubna 2025, 12:45:37
Ahoj
   Mohl by mi někdo poradit jak se vyhodnocují tyhle snímky s  mřížkou a jak vyčtu kolik to auto ve skutečnosti jelo ? Chci argumentovat že to je vyfocený 9 metru za přejezdem a rozhodně ne ze vzdálenosti  60 metru protože to by museli vyfotit z areálu cizí firmy a museli by fotit přes hodně málo průhlednej plot. Mám ještě pár  věcí  v záloze ale zajímá mě to samotný měření protože o tom nemám moc páru. Měřeno bylo Ramerem 10 C.
   Za případné jiné nápady a argumenty k obhajobě velký dík
Název: Re:snímek - vyhodnocení
Přispěvatel: Číkus 02 Dubna 2025, 12:49:32
60 m není vzdálenost, nýbrž nastavení citlivosti/dosahu radaru.

Zastaveno ztotožněno?
Název: Re:snímek - vyhodnocení
Přispěvatel: Olle 02 Dubna 2025, 13:06:47
Jo. Zastaven a ztotoznen
Název: Re:snímek - vyhodnocení
Přispěvatel: plešoun 02 Dubna 2025, 13:07:23
Z pohledu správního orgána je snímek bezchybný, protože se uložil a protože opicajt je řádně proškolen.

Potenciální argumenty - úhel vůči vozovce, závora ve svazku, vysoký dosah/citlivost.
Název: Re:snímek - vyhodnocení
Přispěvatel: Olle 02 Dubna 2025, 13:20:46
A sakra. Jsem to koumal ze z ty fotky nemuzou zjistit kolik jsem jel pred prejezdem  a na prejezdu kdyz to je foceny  az za prejezdem.a ani na ty fotce nejsou koleje videt
Název: Re:snímek - vyhodnocení
Přispěvatel: Číkus 02 Dubna 2025, 13:26:18
Před a za přejezdem je povolena vyšší rychlost než 50 km/h?
Název: Re:snímek - vyhodnocení
Přispěvatel: ladin 02 Dubna 2025, 13:30:32
K té fyzice pohledem úředníka...
Za mě je to na přejezdu, přestože ta fotka je fakt bídná. Soudím dle závory vlevo i vpravo a auta cca mezi tím.
I kdybych prokázal, že to bylo 9 metrů za přejezdem, tak si neumím představit to zrychlení, kdy na kolejích to je předpisovou rychlostí a do půl sekundy poté má být na tacháči 80 km/h.
Název: Re:snímek - vyhodnocení
Přispěvatel: Olle 02 Dubna 2025, 13:37:10
Co ja vim tak je uvedeno na prejezdu a 50 metru pred nim .....
Název: Re:snímek - vyhodnocení
Přispěvatel: Olle 02 Dubna 2025, 13:54:49
Prejezd ma 4 zavory. Na fotce jsou ty 2 za prejezdem
Název: Re:snímek - vyhodnocení
Přispěvatel: Eric 02 Dubna 2025, 14:11:05
Snažil jsem se už několikrát přesvědčit účastníky řízení, aby v rámci řízení trvali na doložení způsobu výkladu té fotky-malůvky, abychom dosáhli toho, že úřad bude muset vysvětlit, jak se ten stěžejní důkaz vůbec interpretuje (spolehlivě to totiž dodnes nikdo neví, existuje jen návod výrobce, ale je poněkud skoupý), ale je to taková záhadka, něco jako magická černá díra, které se každý bojí, nikdy se to nikomu nezdařilo nebo se ani nepokusil. Kdyby se Vám do toho chtělo, pomohl bych s textem.
Název: Re:snímek - vyhodnocení
Přispěvatel: Olle 02 Dubna 2025, 14:28:28
Jasne ze chtelo. Mam tri bodovany veci  a tahle se mi zda asi nejlehci uz jenom vzhledem k tomu ze se policajtum.ani trochu nechtelo mi tu fotku ukazat takze premejslim ze tam neco blbe bude urcite
Název: Re:snímek - vyhodnocení
Přispěvatel: Eric 02 Dubna 2025, 14:30:04
OK, tak až to bude aktuální, můžeme přes SZ.
Název: Re:snímek - vyhodnocení
Přispěvatel: Olle 02 Dubna 2025, 14:40:44
Uz to  bude odvolani na kraj. Prevzato v sobotu  a mam na odvolani 15 dni tak uz to akutni zacina pomalu bejt.
Název: Re:snímek - vyhodnocení
Přispěvatel: stanice35 02 Dubna 2025, 19:29:05
Dle mého subjektivního názoru na fotce jsou závory blíž než vozidlo a závory jsou až za přejezdem, tedy i vozidlo je za přejezdem. Tak by mě zajímalo, jak to SO1 zdůvodnil.
Název: Re:snímek - vyhodnocení
Přispěvatel: Jojoba 02 Dubna 2025, 20:00:07
Z pohledu na snímek z měření - vidím mřížky dvě. Jednu pro vymezení radarového svazku a druhou pomocnou pro nastavení optiky/kamery do záběru. Já tam vidím vozidlo v radarovém svazku významnou částí vozidla. Mezi vozidlem a R10 není ve svazku účinná překážka, takže tam se chyba asi nenajde. Spíše hledat dál v postupu - ztotožnění, doručování a p. administrativa.
Název: Re:snímek - vyhodnocení
Přispěvatel: unlimited 03 Dubna 2025, 04:17:39
1) Pro účinnou pomoc je třeba objasnit, ve které fázi se řízení nachází. Opravdu došlo na Rozhodnutí SO1, ve kterém jste uznán vinen a byla Vám uložena povinnost zaplatit pokutu (a pokud byste nepodal opravný prostředek - připsali by body)? Nebo SO1 pouze zkouší, co si necháte líbit a vydal Příkaz, ze kterého plyne to stejné viz výše - tedy je nutno podat Odpor do 8 dnů?

2) Pokud první varinata, pak je škoda, že jste věc nechal zajít do meritorního rozhodnutí bez boje, pokud druhá, pak podejte odpor.

3) Názory na to, jak dávkovat obhajobu nejúčinnějším způsobem se různí a ti nejlepší mají znalost i konrétních SO, podle mého názoru platí, že vystřílet "lehčí" munici nebo také tzv. sypat písek do kola už v SO1 není při dnešní judikatuře a celkovému stavu právního státu v oblasti dopravních přestupků na škodu. Nejednou jsem viděl i z rukou KS/MS a NSS argumetaci, že proč sprostý obviněný to či ono nenavrhoval už od počátku na svou obhajobu, a že to údajně zakládá důvod pro účelovost. O věcech jako jsou námitky podjatosti, omluvenky, návrhy svědků, zmocnění apod. se asi bavit nemusíme, ty musí vždy směřovat už v prvním kole, kopii spisu je ideální řešit zmocněním hned jak správní řízení započne oznámením nebo příkazem - skrz InfZ (zákona č. 106/1999 Sb.) Vám ho dnes prakticky už žádný SO neposkytne.

4) Pokud je to v obci (myšleno mezi svislými značkami nebo by se dalo kontrovat judikátem NSS, kde NSS nemohl vyloučit, že dotyčný neminul značku začátek obce, tak se v obci stejně nachází, pokud jsou kolem budovy - zde sice vidět budovy nejsou, tedy i pokud jste formálně obci [a nedala by se použít argumentace, že jste vyjel z místa, kde jste nemohl značku potkat], šlo by argumentovat, že de facto v obci jste), dalo by se argumentovat, že není nade vši pochybnost prokázáno (a nedokazovali výslechem svědků - PČR - která Vás možná zastavila(?), zda přerušovaně svítilo bílé světlo (viz bod 5), každopádně nastavila R10C), že jste se nacházel v obci. Tudíž by udělali chybu v tom, že to nejde podle bodu 3, ale dle bodu 2. Má to tu stinnou stránku, že je to tenkej led - SO2 by to shodil a SO1 by "učesal" Rozhodnutí po vrácení a následně to SO2 potvrdil a Vy byste chodil minimálně 6 měsíců pěšky (3 pokud by po polovině od zbytku trestu upustili).

5) Ust. § 28 odst. 3 ZPPK: „Ve vzdálenosti 50 m před železničním přejezdem a při jeho přejíždění smí řidič jet rychlostí nejvýše 30 km.h-1. Svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení, smí 50 m před železničním přejezdem a při jeho přejíždění jet rychlostí nejvýše 50 km.h-1. Při přejíždění železničního přejezdu nesmí řidič zbytečně prodlužovat dobu jeho přejíždění.

Za mě jeden z nejsilnějších bodů obhajoby - pokud by chtěli argumentovat (jak tu byla nastíněna pravděpodobná konstrukce úředníkem v případě cukání), že akcelerace vozidla nemohla dosáhnout na tak krátkém úseku rozdílu 27 km/h (prokázaných po odečtu možné chyby měření) nad maximální povolenou rychlost, nechť si připraví znalecký posudek nebo vyšetřovací pokus, kde musí prokázat jakou jelo vozidlo rychlostí na přejezdu, jak daleko za přejezdem se nachází na snímku, kolik mělo paliva, kolik zde cestovalo osob s jakou hmotností apod.

IMHO za mě absolutně neprůchozí, že se vozidlo vůbec nachází na přejezdu - absolutní nepřezkoumatelnost. Poučení pro příště, proč bojovat už před SO1. Myšleno při řízení před SO1 vmanévrovat do situace, která implikuje stav řízení ve Váš prospěch - ne tam nakráčet a říct - vždyť na tý fotce jsem už za přejezdem... Například vhodnými otázkami předvolaných PČR, nepředvolání PČR po předvolání svědků, kteří vypoví ve Váš prospěch.

To nejmenší co můžete teď udělat je plánek dle screenu z letecké mapy na mapy.cz, maps.google.com - ideálně doplněné o záznamy Panoramy nebo Google Street View. Samozřejmě, že v idealistickym pohledu na svět by mělo stačit - neprokázali jste nade vší pochybnost - z fotky je to evidentní, ale to stačit nejspíš nebude ve fázi merotirního rozhodnutí, pokud s tím nechcete k soudu.

V ideálním případě nahrajte rozhodnutí SO1, kde všechny své údaje a další údaje, které by Vás mohli identifikovat anonymizujte. Takhle je to opravdu vaření z vody. Trefný dotaz byl i na to, zda je za přejezdem vyšší povolená rychlost než 50 km/h. Vámi navrhovaní svědci by si mohli vzpomenout, že cca 30 m před přejezdem byla umístěna přechodná B 20a s číslem "80".


Název: Re:snímek - vyhodnocení
Přispěvatel: Olle 03 Dubna 2025, 08:07:59
Prejezd je mimo obec.  Jinak jsem postupoval podle toho co jsem si nacetl zde na foru a posilal tam namitky podjatosti, zadosti dle info apod ale tenhle urad odpovidal obratem a nemel problem poslat treba tri doporuceny dopisy najednou  ( jeden po tusim 125 kc ) takze vubec neresi ze uz je to vyslo na skoro stejny penize jako pripadna pokuta. Moc casu jsem tim neziskal tim ze odpovidali okamzite.
Název: Re:snímek - vyhodnocení
Přispěvatel: Olle 03 Dubna 2025, 12:29:11
Přejezd jinak vypadá takhle. Jestě mám fotku bez vyhodnocovací mřížky ale je v horší kvalitě takže tu sem nedávám protože z ní se toho moc nevyčte
Název: Re:snímek - vyhodnocení
Přispěvatel: Jojoba 03 Dubna 2025, 18:28:17
Snímek - dovoluji si připodotknout, že certifikovaný rychloměr ( např. Ramer R10 ) má v návodu k obsluze vymezen úhel pro platné měření a také povinný postup ustavení do měřící polohy......
Přejezd je vymezen od závor po závory ? Kolik přesně metrů za závorou bylo vozidlo změřeno ? Pokud nelze změřit zcela přesně a certifikovaně, tak má orgán smolík ......
Název: Re:snímek - vyhodnocení
Přispěvatel: Olle 06 Dubna 2025, 17:57:08
https://maps.app.goo.gl/jKGGG4yoCwjL4Ss77


mapa už je ale dost stará. vypadá už to tam trochu jinak