30kmhcz

Poradna => Potřebuji poradit - ostatní => Téma založeno: hondam 19 Února 2025, 10:49:09

Název: Zónové dopravní značky, rozměry dopravních značek, a jejich (ne)platnost
Přispěvatel: hondam 19 Února 2025, 10:49:09
Kolegové, už druhý den studuji zákony, vyhlášky, přílohy, technické normy, atd., a stále si nejsem jist, jak je to s platností či potenciální neplatností zákazů a příkazů uvedených na zónových dopravních značkách.

Jeden informační zdroj (technická norma) tvrdí, že rozměr kruhových značek (tedy i těch příkazových a zákazových) je buď 700, 900 nebo 1250 mm, a jiné rozměry se nepřipouští. Totéž plyne i ze vzorového listu Ministerstva dopravy týkajícího se svislých dopravních značek. Ten však ale obsahuje i vzor tzv. zónových značek, které připouští i mnohem menší rozměry kruhových značek na zónových značkách vyobrazených (350 mm, ale v odůvodněných případech u stísněného prostorového uspořádání dokonce jen 250 mm). To je podle mého názoru v rozporu, neboť minimální velikost samostatné značky má svůj význam, kterým je její viditelnost a pochopitelnost všem řidičům za všech podmínek, a ta je zmenšením až na 350 resp. 250 mm výrazně omezena.

Další informační zdroj (adoz-znaceni.cz) tvrdí, že v podélném směru se značky umísťují ve vzájemné vzdálenosti tak, aby je bylo možno včas vnímat. Na dálnici je minimální vzájemná vzdálenost značek 100 m, na ostatních pozemních komunikacích je tato vzdálenost nejméně 30 m, a v obci na dopravně málo významné pozemní komunikaci může být vyjmečně 10 m.

Z výše uvedeného podle mého názoru plyne, že zónové dopravní značky obsahující více jak jednu příkazovou či zákazovou značku (např. omezení rychlosti na 30 kmh a zákaz zastavení) ve velikostech 350 mm či dokonce jen 250 mm, je neplatná, neboť tyto dvě kulaté značky nesplňují minimální rozměr samostatné kruhové značky (500 mm) a současně odporují požadavku na to, aby dvě různé značky byly od sebe podélném směru minimálně 10 m. Jejich výrazně menší velikost (až o 50%) a jejich sdružení na jednu zónovou značku totiž řidiči v podstatě neumožňuje je všechny vnímat a tedy se podle nich následně řídit.

Neřešil jste někdo již podobnou věc? Není tu mezi námi nějaký odborník / právník, který této problematice rozumí, a má ideálně i nějakou zkušenost z praxe (správní řízení, soud)?
Název: Re:Zónové dopravní značky, rozměry dopravních značek, a jejich (ne)platnost
Přispěvatel: Fogyn 19 Února 2025, 11:43:35
Soud řekl, že u značek platí "presumce správnosti". Musíte se jí řídit. Simultánně můžete nesprávnost rozporovat u patřičných úřadů...
Název: Re:Zónové dopravní značky, rozměry dopravních značek, a jejich (ne)platnost
Přispěvatel: Ladislav Laker 19 Února 2025, 15:17:08
Z výše uvedeného podle mého názoru plyne, že zónové dopravní značky obsahující více jak jednu příkazovou či zákazovou značku (např. omezení rychlosti na 30 kmh a zákaz zastavení) ve velikostech 350 mm či dokonce jen 250 mm, je neplatná, neboť tyto dvě kulaté značky nesplňují minimální rozměr samostatné kruhové značky (500 mm) a současně odporují požadavku na to, aby dvě různé značky byly od sebe podélném směru minimálně 10 m.

v první řadě nemáte pravdu ohledně Vámi tvrzeného omezení v umisťování značek. Podle technických podmínek TP65 platí, že na jednom sloupku nebo nosné konstrukci nesmí být umístěny více než dvě značky, případně až 10 cílů, nebo 6 různých údajů. Technické podmínky ministerstva dopravy samozřejmě nejsou celostátně účinným právním předpisem, ale soudy by k jejich obsahu přihlédly, protože vyjadřuje běžně dodržovanou správní praxi.

Mýlíte se i pokud jde o zónové značky. Zónová značka je totiž jedna jediná značka, i když na její ploše jsou různé texty, případně vyobrazení dopravních značek. Dopravní značka IZ 8a Zóna s dopravním omezením je ve vyhlášce č. 294/2015 Sb. popsána takto: "V případě, že je na značce vyobrazena příkazová nebo zákazová dopravní značka, má tato zónová dopravní značka charakter příkazové nebo zákazové dopravní značky." Z uvedeného plyne, že malůvka na ploše značky IZ 8a je pouze "vyobrazením", tedy jakýmsi "portrétem" jiné dopravní značky. Není to tedy plnohodnotná samostatná dopravní značka, u které by musely být dodrženy minimální rozměry.

Jistě se můžete domnívat něco jiného, ale nedoporučuji nikomu aby zkoušel vaši argumentaci testovat v praxi.

Název: Re:Zónové dopravní značky, rozměry dopravních značek, a jejich (ne)platnost
Přispěvatel: Behemot 25 Února 2025, 11:37:37
to je sice hezký, ale furt by to mělo byt čitelný i za jízdy, né že člověk u toho musí zastavit a jít se podívat zblízka, co tam vlastně je, takový značení je přece k hovnu
Název: Re:Zónové dopravní značky, rozměry dopravních značek, a jejich (ne)platnost
Přispěvatel: Fogyn 25 Února 2025, 12:25:24
No, je... Ale slovy "státu" - "No a co?".
Název: Re:Zónové dopravní značky, rozměry dopravních značek, a jejich (ne)platnost
Přispěvatel: FOMP 25 Února 2025, 17:34:42
to je sice hezký, ale furt by to mělo byt čitelný i za jízdy, né že člověk u toho musí zastavit a jít se podívat zblízka, co tam vlastně je, takový značení je přece k hovnu
tak to nejezdete do USA tam nejen ze dost znacek psanych a dokonce tam lze na nich narazit na akronymy :) zvlaste hodne fantazie vyzaduji znacky s Xing, treba takova GAME XING :))
Název: Re:Zónové dopravní značky, rozměry dopravních značek, a jejich (ne)platnost
Přispěvatel: hondam 25 Února 2025, 18:06:26
US jsem projel celkem velkou cast, a XING jakozto crossing kohokoliv / cehokoliv (PED XING, GAME XING, ...) je tam celkem bezna cedule.

Nicmene souhlasim s vyse uvedenym nazorem, ze zejmena ty zonove znacky, ktere obsahuji az 4 ruzne zakazy a prikazy, a to ve velikosti 50% standardne schvalene znacky, a nedaji se nirmalni jizdy casto stihnout vnimat, jsou pekna svinarna.
Název: Re:Zónové dopravní značky, rozměry dopravních značek, a jejich (ne)platnost
Přispěvatel: Behemot 25 Února 2025, 18:28:48
tak to nejezdete do USA tam nejen ze dost znacek psanych a dokonce tam lze na nich narazit na akronymy :) zvlaste hodne fantazie vyzaduji znacky s Xing, treba takova GAME XING :))
Taky do UŠAndovskýho libtardskýho bordelu nejezdím, nevidím důvod, abych musel jak untrmenš nekde žebrat na zkurveným baráku vo povolenku a pak se nechával upoceným pologramotným negrem vošahávat nebo si neco nechávat strkat do prdele, a podobný zážitky.

Relevance UŠAndovskejch cedulokokotin k místnímu právnímu neřádu je vlastně přesně jaká?