30kmhcz

Social networking => Nedopravní tématika => Téma založeno: sennheiser 20 Ledna 2025, 21:44:31

Název: Vrácení zboží na IČ
Přispěvatel: sennheiser 20 Ledna 2025, 21:44:31
Kupoval jsem celkem drahou serverovou základní desku. Bohužel se zjistilo, že byla v manuálu drobná chyba a CPU uvedené řady v reálu není podporován. Kontaktován dodavatel a ten mi napsal, že pokud budu požadovat vrácení desky ať napíšu na .... , kde mi bude vygenerován RMA kod pro vrácení. Provedeno, odesláno zpět. A za 5 dní došel email z centrály, že desku mi zpět nevezmou, jelikož jsem kupoval na IČ a chyba v manuálu je prý nezajímá.
Chápu, že na IČ nejsou zákonné podmínky na vrácení ve 14 dnech. Ale nedošlo tím emailem, kde mi byla vratka nabídnuta, k doplnění smluvních podmínek mezi podnikateli nad rámec zákona?
Psal to přímo člověk, který mi ji prodával a věděl, že je to na IČ. Navíc asi nikdo z běžných spotřebitelů nekupuje server na domácí použítí.
Název: Re:Vrácení zboží na IČ
Přispěvatel: vvvvvv 20 Ledna 2025, 21:50:37
Jedině mě napadá rozpor s kupní smlouvou -

Citace
Jakost při převzetí – shoda s kupní smlouvou

Obě právní úpravy (stávající občanský zákoník a NOZ) jsou shodné, a prodávající splní svou povinnost pokud dodá kupujícímu zboží kvantitativně a kvalitativně bezvadné se znaky, jakostí a užitnými vlastnostmi smluvenými nebo oprávněně očekávanými a návodem nebo jiným dokumentem potřebným k instalaci či užívání zboží, pokud nejde o obecně známé skutečnosti). Oba porovnávané právní předpisy stanoví vyvratitelnou domněnku, že rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během 6 měsíců ode dne převzetí zboží, existoval v okamžiku převzetí zboží kupujícím (pokud to neodporuje povaze zboží). V případě, že prodávající tvrdí opak, musí v případě sporu unést důkazní břemeno, tzn., musí své tvrzení dokázat.

Zdroj: https://www.odboryceskeposty.cz/stanovisko/novy-obcansky-zakonik-prodej-zbozi-a-poskytovani-sluzeb-v-obchode/
Název: Re:Vrácení zboží na IČ
Přispěvatel: Behemot 20 Ledna 2025, 23:37:38
co to je za pitomce? nevidím důvod nejmenovat, kdo si se zákazníkama vytírá prdel :o
Název: Re:Vrácení zboží na IČ
Přispěvatel: Hugo 21 Ledna 2025, 08:54:46
Obrátil bych se na prodejce a reklamoval standardně, dle

§ 2099: Prodávající odpovídá za to, že zboží má vlastnosti, které byly ujednány, nebo které byly popsány (např. v manuálu či popisu zboží). Pokud zboží tyto vlastnosti nemá, jedná se o vadu.

§ 2100: Zboží je vadné, pokud:
neodpovídá obvyklým vlastnostem nebo účelu, ke kterému má sloužit,
neodpovídá vlastnostem, které byly popsány v dokumentaci.


Oznámit prodejci, že Vás nezajímají nějaké jeho vztahy s centrálou. Je to asi 1:1 jestli ustoupí už na předžalobní výzvu nebo to budete muset dotáhnout.

Edit: můžete uvést konkrétního prodejce/centrálu? Velmi rád se jim vyhnu.
Název: Re:Vrácení zboží na IČ
Přispěvatel: sennheiser 02 Března 2025, 23:13:57
Tak jen závěr, aby to nezůstalo neukončené.  Minulý týden mi částku vrátili. Nakonec uznali, že byla chyba v manuálu. Pražská pobočka byla O.K.- komunikovali, ale neustále čekali na odpovědi od centrály servisu , který je v Rožnově. A sami se divili, co tam pořád řeší.  Firma ANAFRA.