30kmhcz
Tisk, média, internet => Zajímavé články z internetu => Téma založeno: Eric 05 Září 2024, 16:51:55
-
V republice jsou všechny problémy vyřešené, je tedy třeba založit nový úřad na kontrolu kontrol:
https://www.echo24.cz/a/HxrEf/zpravy-domov-stat-chce-zintenzivnit-kontroly-na-silnicich-inspekce-bude-kontrolovat-stanice-stk-davat-pokuty-a-brat-ridicaky
Zdá se, že vidina bezpečného dojetí do zamýšleného cíle bude kvůli represím ještě větší chimérou než v Sovětském Rusku :-)
-
Zrovna dneska jsem musel jet za čiplou Ovcí 1.9TDI.
Na jednu stranu jsem odpůrce utahování šroubů, nadruhou stranu nemám zájem jezdit za takovejma sračkometama.
Kdyby lidi nejezdili s takovejma popelnicema a technici na stk to nepouštěli do provozu, tak by nikdo neměl potřebu kontrolovat.
Ono dát dopucu starou tdi není až tak nepřekonatelný problém, pokud není vyběhaný motor a pokud to nenačipovalo nějaký prase, aby to jelo vocpodu.
-
Vzniká nám tu nová složka policie s názvem Inspekce silniční dopravy. Bude mít pravomoc zastavovat vozidla, šťourat se v nich, ukládat pokuty, vybírat kauce, bránit další jízdě a nejspíš ještě další věci, které zmrd kupka radši záměrně neřekl.
https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/domaci/stat-zintenzivni-technicke-kontroly-aut-vytvori-silnicni-inspekci-352730
-
cocomoon, když to je problém. Kamrád má taky načipovaný koncernový TDi. Bordel top umí dělat slušný. Ale když to zavání problémem, tak přepne skrytý spínač a najednou je to sériovka jak vyšitá... Standardní mapy, kouřivost, všechno v normě... A co teď s tím...
-
Jedna věc sou nepovedené tuningy, ale tadyk to sou spíš vraky v rukou extra přizpůsobených a rádobykutilů z východu ua. Co ty dokážou hejbat po silnici, to nigdo normální nedá. A nepostižitelný. Sebrat jim nejni co, ani doklady, a ten vrak je v hodnotě mínusové...... Vždy se jen modlím, ať mě nenastřelí, radši i riskuju přestupek a nemuset inhalovat emise..... v těchto vedrech nepomáhá ani vnitřní cirkulace .... hodně rychle pryč. Těchto kusů by škoda nebylo, ale to radši neviděj. To by mohla být v obou kategoriích diškrymynace.....
-
podle mě zbytečný příspěvek
těch čudících dodávek, z osobáku pak speciálně fordů, potkávám denně spousty
když to je na okrsce, protože parta zedníků jede zdít příčku do sousední vesnice, tak to ještě jakžtakž chápu
ale když to dojedu na dálnici....
-
Stát chce mnohem tvrději vymáhat měření emisí. A mohou na to doplatit nic netušící řidiči:
https://archiv.hn.cz/c7-67361860-s25o1-5cb69616f6ca218
-
…
jasný tvl, dyby chyby bláblá nebyla jedna věc, tak si stádní vyžírky záměrně nevyrobijou nejakou jinou (příkladů máme vagón, proměnlivý rychlostní značení, buzerační třicítky s úsekovkama, dyž vo emisích, jednu dobu byly zavedený takový požadavky, že neprolýzaly zánovní auta na prvních opakovanejch emisích, pže ani výrobci neměli tak striktní požadavky na spalování, atd.), jenom aby mohli kasírovat a buzerovat furt pryč…je tady vo tom jenom celý todle fórum…panenko skákavá, do čeho to zas gdo dušu dal
-
Já bych ty smrdící TATRY, LIAZy, 706, AVIE, PRAGY, TDI vyjeté k smrti a jiné šroty z zakázal.
Ničeho se nebojím, vše co mám, plní EU6 / EU5 a ve svém veteránovi jsem nechal vyčistit EGR a mám zánovní DPF. Olej měním po 8 tis a vzduch po 16. Kdyby se do toho nenainvestovaly statisíce, dávno by měl radost Kovošrot.
Jen ať to všechno pěkně vyřadí.
KONTROLA KONTROL? Takto skončil Sovětský Svaz, kdy místo MAKE MONEY všichni všechno jenom kontrolovali.
-
Tak jste si odplivl, snad máte lepší pocit.
ve svém veteránovi jsem nechal vyčistit EGR a mám zánovní DPF
Mimochodem před rokem 1994 moc vozidel s DPF nejezdilo. A i kdyby jste měl třeba Peugeot 604, tak varianta zánovního filtru DPF pro tento model je pohádka na dobrou noc.
-
Já bych ty smrdící TATRY, LIAZy, 706, AVIE, PRAGY, TDI vyjeté k smrti a jiné šroty z zakázal.
Ničeho se nebojím, vše co mám, plní EU6 / EU5 a ve svém veteránovi jsem nechal vyčistit EGR a mám zánovní DPF. Olej měním po 8 tis a vzduch po 16. Kdyby se do toho nenainvestovaly statisíce, dávno by měl radost Kovošrot.
Jen ať to všechno pěkně vyřadí.
KONTROLA KONTROL? Takto skončil Sovětský Svaz, kdy místo MAKE MONEY všichni všechno jenom kontrolovali.
Jen je tu takový drobný detail, auto musí splňovat normy které platily v době výroby vozidla.
Tudíž, ty Vámi démonizované Tatry a Liazky, bez problému měřením projdou, jelikož je tam velká tolerance.
Kdežto vaše slavné E6 má normu tak na hraně, že emisní limity schválené pro dané vozidlo splňuje jen jako nové…
-
„…že emisní limity schválené pro dané vozidlo splňuje jen jako nové“ no, někdy ani to ne, stačí natankovat palivo jiné kvality, jezdit delší dobu po městě (krátké trasy) a pod! :)
-
Stejně je to celé fraška. Moje nedávná zkušenost s vozem před renovací je taková, že mám protokol, kde je 0 závad, ačkoliv to auto stálo 1,5 roku v kopřivách. Udělal jsem nějakou minimální údržbu brzd, dotankoval palivo do čehosi, co tam bylo od r 2021. Nikoho nezajímá, že se skrz nosník dá prostrčit ruka, ale ET disků, které nesedí o 3mm, to byl hrozný problém.
-
Tudíž, ty Vámi démonizované Tatry a Liazky, bez problému měřením projdou, jelikož je tam velká tolerance.
no vony snad limity nebyly žádný, takže to pravděpodobně ani neměří 8)
-
Dobrý den pane Hugo.
I. Neodplivl, ale dusil jsem se. Jsem na ČMUĎÁKY naštvaný.
II. Jak jste prosím vůbec přišel na rok 1994? A Jaký Peugeot 604?
Můj stařičký "veterán" je TDI s DPF, plnící normu EU IV. Emisemi prošel bez protekce a to se zahumuseným EGR, karbonem.
Nechtěl jsem obtěžovat svým výfukem ostatní, a tak jsem vše nechal vyčistit, vyměnit, opravit a tankuji kvalitu PKN ORLEN nebo EUROOIL. Auto jede o poznání lépe.
Tak jste si odplivl, snad máte lepší pocit.
ve svém veteránovi jsem nechal vyčistit EGR a mám zánovní DPF
Mimochodem před rokem 1994 moc vozidel s DPF nejezdilo. A i kdyby jste měl třeba Peugeot 604, tak varianta zánovního filtru DPF pro tento model je pohádka na dobrou noc.
DĚKUJI ZA POCHOPENÍ mého dobrého ÚMYSLU
-
MatesBrno: na rok 1994 přišel jednoduše - veterán se může stát vozidlo starší jak 30 let. A 2024-30... A nazývat veteránem TDI s DPF je tak trošku hýbající žlučí pro všechny ty, kteří provozují skutečné veterány. Z tohoto pohledu je pro mnohé veteránisty dané auto jen spotřebák a plečka a moderna... A pro ty ortodoxní,
škoda mluvit. Ty nepovažují za veterány ani auta vyrobená po roce 1980/1968/1945 podle míry ortodoxnosti.
A za sebe musím říct, že provozovat auto starší jak 30 let je skutečně jiná liga - provozuji již 20let auta, která mají nyní v průměro 40 let a přístup k jejich provozu a údržbě jsem musel za tu dobu radikálně změnit. Dnes to chce výrazně jiný přístup k údržbě a provozu, nákup dílů není takové lážo plážo jako pro auta mladší než 20 let, stejně jako opravy. Takže pokud někdo nazývá veteránem auto, pro které má výrobce ještě povinnost dodávat díly, navíc se to zdá jako běžný spotřebák, kterých jsou plné silnice... no pardon, to vykouzlí úsměv na tváři každého, kdo provozuje výrazně starší auto...
Nechci se do Vás navážet, jen to berte jako zprostředkování pohledu veteránisty, a to jsem mezi nimi ucho, protože mám jen youngtimer.
-
No a co třeba takový skrytý spínač co odpojí něco v elektrice aby nešlo nastartovat který při zastavení inšpektóry přepneme a .... jéje soudruzi auto nejde nastartovat - zavolám servis a oni mně odtáhnou. No a emise mi nikdo nezměří.
Otázkou je, zda můžou omezit platnost STK, když auto nejde nastartovat.
-
Už tu někdo psal, že FSM na toto téma by se hodilo. Osobně si myslím, že za "neschopnost nastartovat" by omezit neměli - není to otázka způsobilosti vozidla. A co odmítnutí spolupráce jako takové? "Nesouhlasím s kontrolou, nikdo mi motor do červených točit nebude."...?
-
"Nesouhlasím s kontrolou, nikdo mi motor do červených točit nebude."...?
Obávám se, že technickou kontrolu resp. měření emisí připustit musíte.
-
pk202: jedno moje kchár má červenou linku již na 4300 otáčkách. Technici na STK to vytáčí do 5000 otáček, to znamená, že by to byla smrt motoru. Proto auto veze na STK zásadně technik ze servisu. Navíc sebou bere vlastní počítač na OBDII, který se umí s tímhle autem propojit a komunikovat…
-
Obávám se, že technickou kontrolu resp. měření emisí připustit musíte.
Na ulici od nějakého špinavého frajera...? Můžete to prosím specifikovat podle jakého §zákona, co "můžou" když neuposlechnu výzvu (na předání klíčků od auta, které zamknu a sorry hoši, nedám)? Neuposlechnutí výzvy?
-
No a co třeba takový skrytý spínač co odpojí něco v elektrice aby nešlo nastartovat který při zastavení inšpektóry přepneme a .... jéje soudruzi auto nejde nastartovat - zavolám servis a oni mně odtáhnou. No a emise mi nikdo nezměří.
Otázkou je, zda můžou omezit platnost STK, když auto nejde nastartovat.
Dokonce na to neni potřeba ani vypínač, stačí mít sebou v autě jeden klíč bez čipu. Ten se kterým mě zastavili strčím do kapsy. "Omlouvam se se soudruzi ale asi mi cestou odešel klíč nebo IMO v autě. Zavolám kamaráda aby mě odtáhnut."
-
pk202: jedno moje kchár má červenou linku již na 4300 otáčkách. Technici na STK to vytáčí do 5000 otáček, to znamená, že by to byla smrt motoru. Proto auto veze na STK zásadně technik ze servisu. Navíc sebou bere vlastní počítač na OBDII, který se umí s tímhle autem propojit a komunikovat…
Zdravím, můžete přiblížit typ vašeho kočáru ....? Veterán ...?
-
Není to veterán, je to rok 2005, amerika vyrobená z větší části v Evropské fabrice.
-
A co takhle fake OBD, kde bude některý z datových PINů připojen přímo na baterii? To by jim mohlo zkazit odpoledne.
-
II. Jak jste prosím vůbec přišel na rok 1994? A Jaký Peugeot 604?
Jak už zmínil kolega, Veteránem může být pouze vozidlo starší 30ti let. DPF začali dělat Francouzi na konci 80tých let. A zmiňovaný Peugeot 604 je jediný vůz na který jsem si vzpomněl, který oboje splňuje (pouze ve speciální edici).
Mhepp: to je obrovská výhoda Mercedesu, že stále se dají sehnat díly od výrobce. Z poslední doby prahy na W123 (70. Léta). Na sedan byla cena zanedbatelná na kupé skoro 20 tisíc. Takže buď to člověk zaplatí nebo koupi na sedan a upravuje.
Nejsem posedlý autentickým stavem, tak to není zásadní problém.
-
Mhepp a Hugo
Jde o rozdílnost pohledů + výkladu + způsobu chápání, ale rozhodně nic ve zlém.
veterán je starší věc či entita, která stále slouží svému účelu. Je to věc v ojedinělém stavu. Veterán může být i voják, nebo třeba i účastník historických bitev.
To, že zákon umožní veteránskou atestaci za přesně daných specifikací a za jeho podmínek se přece nevylučuje. Pro mě to je veterán. Auto, které vzbuzuje zdvižené obočí, úsměv a údiv, že ještě něco takového vůbec jezdí. Má to výjimečný stav, je to originál Laurin & Klement, nekuřák, nebouráno, ježděno na dlouhých cestách, najeto přiměřeně.
Pokud autu po přejetí hranic s SK či AT přestane fungovat integrovaná navigace, tak co to jiného je? Než Veterán.
Já bych i prodal, ale nikdo nic nechce a prodat za 20.000 ... to dál budu jezdit na výlety.
W123 jsem měl před 20 lety a dodnes lituji, že jsem ho prodal za tehdy úplně směšnou cenu. 300 D z 1977 či 1979 v neshnilém stavu + šíbr.
:-)
Hezký den.
-
Upřímně, lidi si za to můžou sami. Když vidím, v jakém stavu jsou někteří schopní provozovat auta, tak potěš koště. V kombinaci s neprodeji elektro aut se to ale dalo čekat, že lobbing zafunguje a začne lov.
Na druhé straně, třeba se už některým rozsvítí a uvědomí si, jak nás tenhle stát buzeruje a snaží se neustále utahovat šrouby. A nebudou pořád jak ovečky na porážku.
-
pk202: jedno moje kchár má červenou linku již na 4300 otáčkách. Technici na STK to vytáčí do 5000 otáček, to znamená, že by to byla smrt motoru. Proto auto veze na STK zásadně technik ze servisu. Navíc sebou bere vlastní počítač na OBDII, který se umí s tímhle autem propojit a komunikovat…
Promiň, ale to je kravina. Pokud to má zásuvku, tak to má i počítač. A pokud to má počítač, tak to má i omezovač.
Pokud potřebuju, tak auto běžně vytočím téměř k omezovači. A ani podržení na omezovači autu nic udělat nemůže. Proto tam ten omezovač je.
Červená na budíkách neznamená destrukci motoru. A pokud je motor v takovém stavu, že nevydrží jeho max otáčky, tak je lepší takový auto hodit do kopřiv.
A svůj počítač na STK? K čemu je to jako dobrý? Auta od roku 2001 musí mít OBD2 protokol. Měřící stanice se musí k autu připojit, vyčíst závady a zkontrolovat připravenost k měření. Nedojde-li k připojení a načtení, tak auto kontrolou projít nemá.
Pokud je auto starší, tak se mašina na měření ME připojovat nemusí.
-
Mhepp a Hugo
Jde o rozdílnost pohledů + výkladu + způsobu chápání, ale rozhodně nic ve zlém.
veterán je starší věc či entita, která stále slouží svému účelu. Je to věc v ojedinělém stavu. Veterán může být i voják, nebo třeba i účastník historických bitev.
To, že zákon umožní veteránskou atestaci za přesně daných specifikací a za jeho podmínek se přece nevylučuje. Pro mě to je veterán. Auto, které vzbuzuje zdvižené obočí, úsměv a údiv, že ještě něco takového vůbec jezdí. Má to výjimečný stav, je to originál Laurin & Klement, nekuřák, nebouráno, ježděno na dlouhých cestách, najeto přiměřeně.
Pokud autu po přejetí hranic s SK či AT přestane fungovat integrovaná navigace, tak co to jiného je? Než Veterán.
Já bych i prodal, ale nikdo nic nechce a prodat za 20.000 ... to dál budu jezdit na výlety.
W123 jsem měl před 20 lety a dodnes lituji, že jsem ho prodal za tehdy úplně směšnou cenu. 300 D z 1977 či 1979 v neshnilém stavu + šíbr.
:-)
Hezký den.
MatesBrno, já Váš pohled nijak nerozporuji, je mi v podstatě ukradený. Jen jsem si potřeboval vymezit pojmy a průjmy, aby bylo jasno o čem se bavíme. Třeba už jen proto, že společenský standard je u auta takový, že musí být opravdu staré, aby se mohlo považovat za veterána. O čem nyní diskutujeme je, jak moc staré je opravdu staré. Většinová veřejnost u nás považuje za veterány auta vyrobená/vyráběná cca před rokem 1989, stát to upřesňuje na auta starší třiceti let. To mohou být například i první Felicie, jakkoliv je to pro většinu lidí jen starý střep (ale takový předfaceliftový pickup v dobrém stavu... pro mne radost pohledět).
Mezi lidmi, kteří mají něco společného s veterány je situace podstatně komplikovanější dle míry ortodoxnosti, ale to jsem už psal. Každopádně, zkuste zajet se svým autem na sraz veteránů a prezentujte jej jako veterána, protože mu už nefunguje vestavěná navigace na Slovensku... Pokud se Vám jen vysmějou, budete na tom dobře. Tím ale nerozporuji, že to auto jednou může být ceněný veterán kvůli raritní výbavě, ale zatím není. Stejně tak i ti veteránisti mohou ocenit zachovalé auto v raritní výbavě: „Máš pěkné auto, jednou z něj bude ceněný veterán.“
Mimochodem, jedna z vlastností veteránů je, že ceny neklesají a spíš rostou v čase. Takže pokud to auto nemůžete prodat za víc než cenu střepu, tak to prostě zatím není veterán (v očích společnosti). Já jsem takhle koupil první auto - byl to starý střep. Dnes má desetinásobnou hodnotu.
-
pikouš se vyráběl na jiné lince a žádnej fejslift se ho netýkal, dělal se pořád v tom samým provedení ???
-
To, že zákon umožní veteránskou atestaci za přesně daných specifikací a za jeho podmínek se přece nevylučuje.
Au...to bolelo. Veteránskou testaci, nikoliv atestaci, mohu-li zdvořile poprosit
-
pikouš se vyráběl na jiné lince a žádnej fejslift se ho netýkal, dělal se pořád v tom samým provedení ???
Děkuji za upozornění, to jsem nevěděl - toto jsou auta mimo můj zájem, jen se mi prostě líbí. Teď jsem se ještě díval na detaily, Felicia Pickup je zatím jen „starý střep“ - výroba začala až 1995. Zato Pickupy na bázi Favorita, to jsou už celkem raritní auta...
-
Ono jich bude málo obecně. Protože se to většinou kupovalo jako firemní auto a tam se to zhuntovalo a pak dalo sešrotovat.
Podle mě jestli myslet o feldě jako o veteránu, tak buď koupit Felicia Fun, nebo 1.6i v plný palbě. Tj. i s klimou.
-
fako pikoušů bylo fakt málo
potom praktik byla celkem málo prodávaná karosářská varianta
dneska frčí hlavně předfejsový faka (s logem na boku, né na středu), těch taky nebylo moc, jedno stojí na kopcu, asi to tam má nejakej študák po dědovi, docela tomu akorát na slunku trpí barva, bude to na celolak esli to bude nekdo chtít dát do pucu