30kmhcz
Tisk, média, internet => Zajímavé články z internetu => Téma založeno: Eric 12 Června 2024, 22:18:03
-
https://www.kverulant.org/cases/pranyr-nepoctivych-obchodniku/
(aneb článek o opakovaných pokutách prodejcům, první zhruba polovina se týká autobazarů)
-
Ano,
protože se to vyplatí. Já osobně nechápu, jak si někdo při smyslech může jít doupit auto do podobného podniku. Áčka jsem použil jen párkrát a to, když jsem si to chtěl vyzkoušet více kandidátů před koupí.
A ČOI je pro smích, když takové společnosti uděluje pokuty v řádech statisíců.
Pokud vím, tak se mluvilo pro tyhle podvodníky o zavedení pokut % z obratu. Ale ticho po pěšině.
U Aček by znamenala pokuta 0.1% z obratu pokuta cca 15 miliónů. To by je podle mě choutky podvádět přešli, když by se jim při opakování zvedla pokuta např. na 0,5%. Tj. 73 milionů.
A taky když už jsme v té slavné EU. Proč už dávno neexistuje centrální registr vozidel. Kde by pojišťovny při jakémkoli plnění museli nahrávat fotografie vozu, stav km.
Stejně tak by tam museli hodnoty zaznamenávat ekvivalenty naší STK.
Samozřejmě i počet majitelů.
U nás to jde. Máme kontrolutachometru. Ale to je vesměs k ničemu, když auto bylo dotažený z ciziny.
A různí vykukové v podobě cebia chce peníze a nějakej výpis, ale pokud ten jejich výpis je chybný, tak za nic neručí.
-
Já osobně teda nemám poněkud právně nejlepší pocit, když se ty údaje posílají bez vašeho vědomí někam, kde s nimi někdo obchoduje.
Což je v Banánistánu aktuální stav - státem posvěcené organizace posílají data, která získají na základě zákonem stanovené povinosti, bez vědomí toho, komu je ta povinnost uložena, na neznámá místa, kde k nim má přístup nezjistitelný okruh osob, z nichž některé je pak zpeněží.
Další odtékání dat je ze servisů, opět bez vědomí majitele.
Data od pojišťoven by byla zřejmě jiná kategorie.
-
Tak stačil by vin.
A jen datum, počet km, + doplnující údaje
Např, nehoda + fotky aby bylo jasné jak moc bylo vozidlo poškozené
změna majitele
STK
Samozřejmě by nepodchytilo situace, kdy to někdo rozstřelí a pak to někdo opraví bez účasti pojišťovny. Nebo by to bylo dotažené mimo EU. Ale to bych očekával, že by byl jeden z veřejných záznamů, že auto bylo dovezeno ze země xxxx. Aspoň by člověk věděl, že si má dávat pozor. Protože ono se většinou ze zemí mimo EU nevyplatí tahat nic jiného, než totálky.
Ale zamezilo by to nešvaru, kdy je auto na totálku přes pojišťovnu a někdo to koupí v v polsku opraví a po opravě to tady vydává za auto v top stavu.
-
pozor, auto na totálku přes pojišťovnu nemusí být vrak
ale jinak skoro souhlasím
-
Jen bych doplnil ze date li inzerat trebas na sauto tak jako bonus se zadane data odeslou do CEBIE a ta je pak vesele pouziva jako relevantni zaznam. Ja osobne uz prave VIN nikde do inzeratu nedam.
-
já bych to vzal obecně, tyhle podvody mají většinou základ myšlení, kdy jde o to urvat maximum, někoho oškubat. hra kdo z koho. bohužel průměrný vohnout zapomene, že na bazarový zmrdy je krátký, je tam jednoznačná asymetrie informací. řekněme, že nové auto stojí 700, slušně jeté 450-500 (k sehnání např. u solidních autorizáků v německu), ale to ne, lojza ho chce za 300 fmetle, ftédéí, na hlínách a se šíbrem. tak jde do bazoše, kde mu nějaký ploskolebec nabídne auto za 250 a protože ploskolebec taky chce něco urvat pro sebe, tak to je stočenka či rovnou bouračka. a tak si tu žijeme. lidi zapomínají, že všichni vaříme z vody. vidět je to taky na věcech z číny. slušná kvalitu umí a je pořád o něco levnější. ale chtít kvalitu za zlomek ceny taky nejde, ani oni to nevykouzlí
-
Tak je to otazka co je slusny v ramci dane tridy, co je tim mysleno? Uz jen kastle, motor, co bylo jezdeno a jak bylo jezdeno, servis
Kdyz na neco nemate, tak si to nekoupite.
-
lc81:
No jo, když někdo prodává auto výrazně pod cenou, tak ten co to kupuje by si měl být vědom, že tam asi něco bude špatně.
Ale co když teda nechcete kupovat podezřelý auto a vypláznete teda těch 500 tis za pořádnou káru se serviskou a po německém doktoru.
A pak po čase zjistíte, že jste koupil ještě větší pekáč, než ten lojza, co si koupil za 250 tis stočené taxi auto po lehké nehodě a poblitým interiérem.
Právě že těhle podvodů je spíše více u aut s vyšší cenou. Bo tam jsou rozdíly bourané / nebourané daleko větší. U auta pod 250 tis už nikdo moc neřeší, jestli to bylo lakovaný, nebo ne.
-
lc81:
No jo, když někdo prodává auto výrazně pod cenou, tak ten co to kupuje by si měl být vědom, že tam asi něco bude špatně.
Ale co když teda nechcete kupovat podezřelý auto a vypláznete teda těch 500 tis za pořádnou káru se serviskou a po německém doktoru.
nevím, já už řešil aut z němec docela dost, i známí občas otravují, ale vždy to byl značkový autosalon, např. mercedes, mazda, bmw, alfa romeo a problém nikdy nebyl. tam na stáčení dlabou. a vesměs šlo o dražší auta 500-2m. holt to chce jít tam, i když je to dražší, než k turkovi na rohu. klasické bazary tam fungují stejně jako tady, stačí se podívat, jak se jmenují majitelé bazarů. většina autorizáků navíc nabízí lehce jeté auta v programech automobilky s nějakou zárukou a nemusí být nutně jen roční, jsou někdy i starší. nedovedu si moc představit, že by ofic.zastoupení šli do nějaké levoty
za mně prostě většinu těch problémů způsobí nenažranost, často i u těch, co na to mají. občas slyším "sice na to mám, ale přece jim to nedám". no, nemusíš...ale pak nebreč
-
lc81:
No jo, když někdo prodává auto výrazně pod cenou, tak ten co to kupuje by si měl být vědom, že tam asi něco bude špatně.
...
záleží na tom, co je to výrazně 8)
já prodával 18let staré auto s nájezdem 400kkm za dle mého odpovídající cenu
sauto bylo plné podobných modelů, stejného věkového rozmezí
sedačky totál, volant aušus
a najeto 250 a cena o kilo vyšší...
přesto se našlo pár volajících, co si i bez pozdravu řekli o slevu :D
-
Rict si o slevu se netyka jen aut... to je zivotni styl nekterych jedincu
-
Rict si o slevu se netyka jen aut... to je zivotni styl nekterych jedincu
tak slušný dotaz v reálných číslech je normální téměř vždycky, to bych nebral jako nic špatného. naopak nejlepší podle mně je, když je každý na svém a rypák otře státní otesánek, ať už kterýkoliv
spíše je vždy hezky vidět, jak ten největší blb chce vše zadarmo a když jde o jeho nabídku čehokoliv, tak má člověk dojem, že mu to dodá či udělá bill gates osobně
-
Slušný dotaz a rozumná částka je u osobního prodeje auta nepsané pravidlo. Proto taky u auta dávám cenu cca o 10 nahoru, protože ji pak stejně slevím. Spokojené jsou obvykle obě strany...
-
Slušný dotaz a rozumná částka je u osobního prodeje auta nepsané pravidlo. Proto taky u auta dávám cenu cca o 10 nahoru, protože ji pak stejně slevím. Spokojené jsou obvykle obě strany...
nejen u aut
-
Fogyn: asi tak. Většinou člověk ví, za kolik to chce prodat.
Tak inzeruje o něco vyšší cenu a kupující je pak spokojený, že ukecal slevu :-D
Přitom, kdyby každej nechtěl slevu, tak by prodávající inzerovali prodejní cenu rovnou.
-
Fogyn: asi tak. Většinou člověk ví, za kolik to chce prodat.
Tak inzeruje o něco vyšší cenu a kupující je pak spokojený, že ukecal slevu :-D
Přitom, kdyby každej nechtěl slevu, tak by prodávající inzerovali prodejní cenu rovnou.
nejsem si tak jistý. nevím, jak teď, ale kdysi jsem hledal déle nějaké nemovitosti a v té době už existoval server bezrealitky. jenže ty ceny tam byly dost vyšší, než např na sreality, kde to šlo vesměs přes makléře. makléře nemusím, ale tam byla vidět docela nenažranost prodávajících, přece nebudu platit nějakýho makléře, ten si vezme x% za nic. no ale cenu o to navýšil. ve finále asi nejen o to, protože i průměrný makléř prodávající trochu korigoval, co asi tak je reálné a co ne, zatímco ty volné nabídky zejména klasických vohnoutů byly nereálné (a samozřejmě se tak nerealizovaly nikdy). proto za mně je třeba hledat určitý rozumný kompromis...a ono u aut to je docela transparentní trh, kde jen tak přihodit 10% není snadné. to kdysi, když se obešlo pár prodejců pár km kolem komína možná, ale teď se na mobile a autoscoutu srovnají tisíce nabídek z celé evropy, takže tam moc prostoru pro navýšení a nechání se usmlouvat nevidím. to je holt daň za internet. člověk nekoupí předraženě, ale když prodává, také mu nezbyde nic moc navíc