30kmhcz
Poradna => Potřebuji poradit - doručování => Téma založeno: stanice35 01 Ledna 2024, 20:38:02
-
Zdravím v novém roce.
Je mi jasné, že když pošlu něco na úřad e-mailem bez el. podpisu, musím do 5 dnů písemně potvrdit.
Musí být podání jen v přiloženém dokumentu pdf nebo můžu jenom poslat prostý e-mail bez přílohy, tedy text v těle mailu?
Prosím zkušené o radu.
-
Já to posílám jako plaintext.
-
Vždycky jako text mailu
-
Je to jedno, orgán to musí posoudit podle skutečného obsahu.
-
S dovolením rozšířím dotaz o "Když dostane úřad e-mail bez podpisu, neměl by vyzvat k doplnění podání?"
-
Ne. SO vyzývá dle SprŘ §37 odst.3 jen při vadách vztahujícími se k odst.2. Podání jako úkon dle odst.4 je dané a jakékoliv procesní pochybení jde k tíži podatele. Zde SO nijak vyzývat nemusí - ani by to logicky nešlo - máte lhůtu 5 dní a dopis než SO vytvoří a pošle poštou by tu lhůtu zcela jistě minulo.
-
A mám ještě jeden dotaz: e-mail oni musí dostat v pracovní době nebo i po pracovní době, tzn. i před půlnocí?
-
Je to jedno, rozhodující je datum doručení.
Hlavně pokud máte něco podáno mailem a není to 106, nezapomeňte to včas potvrdit.
-
Stačí před půlnocí.