30kmhcz
Poradna => Potřebuji poradit - ostatní => Téma založeno: Martin623 01 Července 2021, 08:26:25
-
Mám historické vozidlo testované na klasických rz. Jezdím s ním na normální STK a prochází nomálně bez závad. Letos se vztahuje na něj balíček omnibus tudíž STK byla prodloužena o 10 měsíců t.j. cca do února 2022, což je snad jediná výhoda, kterou mi covid přinesl a rád bych ji využil. Auto jezdí od května do konce října a pak je v garáži. Takže na STK hodlám jít až v květnu 2022.
Problém je, že s ním hodlám jet na jednu akci přes Rakousko.
Všude v médiích se kdáká, že Rakousko balíček omnibus neuznává. A všude straší, že mohu mít problém. Zvažoval jsem variantu,že bych si půčil platnou známku STK z jiného auta a prostě ji tam nalepil, aby při případné kontrole neprudili. Jsou schopni Rakušáci nebo kdekoli jinde v EU zjistit z našeho registru skutečnou platnost STK? Mám zkušenost, že zatím mě nikde v cizině mě neotravovali a doklady je nezajímali a spíše jen očumovali a vyptávali se. Na STK mohu normálně zajet, ale zbytečně se mi tam moc nechce z výše uvedených důvodů.
-
V zásadě by měla platit Vídeňská úmluva z r. 1968, tzn. je-li vozidlo způsobilé k provozu podle českých právních předpisů, je způsobilé k provozu i v ostatních signatářských zemích. Konkrétně Rakousko (spolu se Slovinskem a Polskem) patří ovšem mezi nevyzpytatelné destinace, takže by bylo dobré si na cestu připravit přinejmenším relevantní výtah z úmluvy v němčině, pokud se chcete vyhnout zbytečným potížím.
-
Přesně to mám v úmyslu, ono se na 99% nic zvláštního dít nebude ani v Rakousku ani v Maďarsku, ale chci být připraven. Podlehl jsem trochu mediální masáži.
-
Pozor na to, že v tomto případě není sporné, zda Rakousko (vůbec) akceptuje České technické prohlídky jako záruku provozuschopnosti vozidla v režimu Rakouského práva, dotaz zněl na akceptaci nařízení, což může být problematické, protože pokud se stát rozhodne nařízení Omnibus II nebo jeho části ignorovat, tak cesta za vynucením Evropského práva může být celkem dlouhá. Nehledě na komplikace, které s tím mohou být na místě.
-
Pochybuji, že by měli v zahraničí cizí policajti online přístup do registru vozidel v ČR jako to mají ti český. Tak daleko ještě ta EU není.
-
No jedna věc je, jak je to na papíře a druhá věc je, jak je to provedené v praxi.
Podle zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích nějaká spolupráce mezi členskými státy fungovat má. Pod pojmem automatizovaná výměna údajů ve smyslu § 5 odst. 8 (https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2001-56#f5052095) si představuji, že by ty informace měli mít dostupné online na místě silniční kontroly. Ovšem jak je to řešené prakticky netuším - např. jestli ty systémy fungují úplně odděleně, nebo stačí zadat SPZ a mají lustraci ze všech zemí EU...
Informace o STK a její platnosti navíc IMHO překračuje zákonný rozsah té přeshraniční výměny informací, neboť § 4 odst. 3 písm. l) v tom taxativním výčtu povinně sdílených informací chybí. EDIT: Takže vlastně ta "půjčená" nálepka by mohlo být efektivní řešení.