30kmhcz
Tisk, média, internet => Zajímavé články z internetu => Téma založeno: uziv 30 Května 2019, 11:31:19
-
EU schválila další povinnou výbavu aut, omezovačům rychlosti už se nevyhneme (http://www.autoforum.cz/predstaveni/eu-schvalila-dalsi-povinnou-vybavu-aut-omezovacum-rychlosti-uz-se-nevyhneme/)
-
Již zde:
Budoucnost podle EU - vibrující pedál při překročení rychlosti
https://r.tapatalk.com/shareLink?share_fid=1413147&share_tid=7826&url=https%3A%2F%2Fwww%2E30kmh%2Ecz%2Findex%2Ephp%3Ftopic%3D7826&share_type=t
-
myslím že rušičky GPS se stanou velmi oblíbenými.
-
myslím že rušičky GPS se stanou velmi oblíbenými.
Tak pokud ji nechcete pájet doma, tak si pospěšte, ubývá jich i z čínských eshopů.
-
Věřím, že uvedený rychlostní asistent a rozpoznávání značek nebude ve skutečnosti nevypínatelné, a to z několika důvodů:
- Ne vždy a všude bude dobrý GPS signál
- Ne vždycky jsou dopravní značky dobře čitelné
- Přenosné značky jsou taky problém
- Pochybuji o schopnosti vyhodnocení dodatkových tabulek
A aktivní nevypínatelný zásah do řízení? To už celkem zavání odpovědností výrobce za vzniklou dopravní nehodu (krajní nouze, chybné vyhodnocení situace jízdním asistentem apod.)
A co když se kamera k rozpoznávání značek "náhodou" umaže? Přece mi auto neodstaví ke krajnici, abych ho očistil :).
-
A co když se kamera k rozpoznávání značek "náhodou" umaže? Přece mi auto neodstaví ke krajnici, abych ho očistil :).
Ale důl? Ten se může zatopit, zasypat, ale nikdo vám ho nemůže vzít.....
-
Vzhledem k tomu, že již tyto systémy mám, tak mě to celkem děsí. Už takhle jsem ohrožením provozu a nikdy nevím, co to auto vyvede.
-
Vzhledem k tomu, že již tyto systémy mám, tak mě to celkem děsí. Už takhle jsem ohrožením provozu a nikdy nevím, co to auto vyvede.
Upřesni co všechno je blbě.
Kameru přelepím páskou, rušičku do zapalovače, ale je otázka kdy se objeví paragraf s patřičně tučnou pokutičkou za "deaktivaci" pomocníků.
-
A pojišťovna se taky přidá. Blokování asistentů? Nemá nárok na plnění. Nazdar.
-
Kamera funguje/ nefunguje. Jak kdy.
Adaptivní tempomat a radar vyřadí trochu sněhových vloček. Pravděpodobně to vyřadí i brždění před překážkou. Asistent jízdy v pruhu Vás pošle klidně i do škarpy. Záleži na čárách. Nicménè v případě DN to zaznamená vše před a po DN. Rychlost, čas, co vše bylo zapnuto a zasáhlo do řízení atd.
Data jsou chráněna, ale když orgán zažádá, vše předáme.
SUPERB 3, 2018 full.
-
A do toho lezete dobovolně? :o
-
A do toho lezete dobovolně? :o
No, a my do toho polezem za 20 let. ;D
-
Proč??
-
Je to služební. Co nadělám.
A to nemluvím o poklidné jízdě a náhlém zablokování brzd. Kámen na silnici, schíza systému atd. Super vzrůšo je, když se na namrzlém povrchu musím vyhnout ostrůvku uprostřed komunikace. :-)
Prostě moderní auto, plně vybavené, není pro amatéry.
-
Proč??
Protoze uz ted ty nase auta lidi povazujou za vraky, je jen otazkou casu nez nam je zdani, no a pak dojdou dily a na denni jezdeni shanet neco od sberatelu je proste nesmysl.
-
aniž bych chtěl systému napovídat, tak jednoduchým řešením je
nefunkční asistent = Vmax 80kmh
-
aniž bych chtěl systému napovídat, tak jednoduchým řešením je
nefunkční asistent = Vmax 80kmh
Fajn, v obci to stačí ;D
Navíc není určitě problém GPS nakecat že je někde na poušti mimo EU.
-
Automobilky určitě nebudou vyvíjet vlastní gps přijímače. Půjdou nejsnadnější cestou, nakupovaný modul, z NMEA věty vytáhnou polohu, porovnají s databází a zašlou max rychlost. Čili žádné gps rušičky ale přehrát databázi, kde si všude nastavíte vmax 500km/h. Navíc ty databáze budou muset být aktualizovatelné, čímž by jejich vlastní úpravy mohly být snazší.
-
Představa jednoduchá, realita bude jiná. Data budou přenášena či uložena zabezpečena asymetricou šifrou, takže sbohem a šáteček. Realtime de/šifrování zvládá kdejaký ARMík s prstem v nose. O nějakých custom úpravách si můžeme nechat zdát. Na to to bude chtít zaútočit primitivněji. Píchnout se na CAN sběrnici a hustit tam replay útoky. Jenže to stačit nebude, bude potřeba vyřadit ten původní systém ISA. A vůbec bych se nedivil, kdyby to z ekonomických důvodů integrovali dovnitř nějakýho důležitýho modulu, který když člověk vyřadí, tak si vyřadí půlku funkcí auta. Takže se tu teoreticky bavíme o nějaký ne-zrovna-extra-levný krabičce, která bude vřazena mezi ISA prasárnu a zbytek auta. Ta bude fungovat jako filtr a neškodné zprávy pouštět dál a zprávy od ISA bude přepisovat na Vmax 500kmh. Končím svůj brainstorming. Úvahy založeny na 4 letech práce v automotive developmentu. ;D
-
honit to přes gps je zbytečně složitý
rychlost auto zná především z čidel abs
ta "nová" si je hravě dopočtou z otáček a kvaltu který neovlivníte
páč v tunelu gps občas není
-
GPS občas není všude a zrovna nedávno proběhl restart počítadla času (každejch 20 let). Jedna z mých bazarových navigací šla aktualizovat, ale chodí teď hůř jak dřív, o dost. Takže že by do auta dali počítadlo na omezení životnosti? No už vidím ty žaloby…
-
já bych se tak moc nebál, zatím se dicky všechno nějak ojebalo.
-
Nejde o to aby auto vědělo kolik jede, ale aby nevědělo, kde je a kolik se tam může jet.
-
no já spíš reagoval na to, že když nebude vědět, tak nasadí nějaký default mode a ten bude brát data z mnou výše uvedeného a nepovolí těch optimistických 80kmh nebo realistických 30kmh
-
pak nezbývá než mu nakecat že je na dálnici :-D
-
opas: na dálnici v Německu na úseku kde je neomezená rychlost:-)
-
jedine riziko ktere vidim je e-call ktery v pripade nehody privola fizly nekam uplne jinam :-)
-
To snad nikomu nevadí, horší by bylo (pokud to obecně bude vůbec k něčemu), že jinam dorazí záchranka.
-
opas: na dálnici v Německu na úseku kde je neomezená rychlost:-)
Pripadne na okruhy.
-
To snad nikomu nevadí, horší by bylo (pokud to obecně bude vůbec k něčemu), že jinam dorazí záchranka.
Zaplať pánbůh lidi mají ještě mobily. Záchranka dojede podle lokalizace SIM, resp. volajícího zařízení.
-
Zaplať pánbůh lidi mají ještě mobily. Záchranka dojede podle lokalizace SIM, resp. volajícího zařízení.
Jenže e-call je užitečný zejména v případech, kdy tam lidi nejsou a řidič nereaguje. Chápu averzi proti povinné instalaci, ale pokud to má funkční čidla a po nárazu to vyhodnotí "tak tohle bude se zraněním", následně to aktivuje gps, repráček a mikrofon a spojí mě to se 112 včetně odeslání polohy, klidně si to do auta dam dobrovolně.
-
Zaplať pánbůh lidi mají ještě mobily. Záchranka dojede podle lokalizace SIM, resp. volajícího zařízení.
Jenže e-call je užitečný zejména v případech, kdy tam lidi nejsou a řidič nereaguje. Chápu averzi proti povinné instalaci, ale pokud to má funkční čidla a po nárazu to vyhodnotí "tak tohle bude se zraněním", následně to aktivuje gps, repráček a mikrofon a spojí mě to se 112 včetně odeslání polohy, klidně si to do auta dam dobrovolně.
Některé pojišťovny něco podobného nabízí a dávají k tomu slevu na pojistném. (UNIQA SafeLine)
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
Zaplať pánbůh lidi mají ještě mobily. Záchranka dojede podle lokalizace SIM, resp. volajícího zařízení.
Jenže e-call je užitečný zejména v případech, kdy tam lidi nejsou a řidič nereaguje. Chápu averzi proti povinné instalaci, ale pokud to má funkční čidla a po nárazu to vyhodnotí "tak tohle bude se zraněním", následně to aktivuje gps, repráček a mikrofon a spojí mě to se 112 včetně odeslání polohy, klidně si to do auta dam dobrovolně.
Jenomže operátorce asi bude divné, že "integrovaný telefon e-callu" se připojuje na BTS v okolí Ústí nad Labem, ale jako polohu ji e-call pošle Nürburgring...
-
Vždyť vám to říkám, čtverec M33 - 500 km/h, nejjednodušší řešení.