30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: C 15a Zimní výbava: základní varianta značky nově platí celoročně od 1.1.2016  (Přečteno 16988 krát)

fu

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 216
  • Lidem bez naděje se lépe vládne.
    • Zobrazit profil

 („bez ohledu na datum“), nikoliv už jen od 1. listopadu do 31. března ...
Pry to bylo v TV.
IP zaznamenána
„Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ – Benjamin Franklin

Mates

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 683
    • Zobrazit profil

To jsem slyšel také. Nicméně stále snad platí souvislá vrstva sněhu a ledu ne? Tedy pokud 1.5. napadne sníh (už se to několikrát stalo) s já budu mít letní, tak mne můžou pohůnci zkasírovat? To snad proboha ne.
IP zaznamenána

Majkky

  • Příspěvků: 71
    • Zobrazit profil

Je rozdíl značka "Zimní výbava" a obecné znění zákona o použití zimní výbavy.
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 654
    • Zobrazit profil
    • HW World

 :x
Citace
a) se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo

b) lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na pozemní komunikaci během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza

Jak bude kolem nuly tak už se bude dát předpokládat, že se může vyskytnout námraza

A podle vyhlášky je to skutečně na kokot
Citace
Zimní výbava
 Značka přikazuje řidiči motorového vozidla kategorie M nebo N, aby pokračoval v jízdě jen při splnění podmínek stanovených zákonem pro provoz vozidel v zimním období, a to bez ohledu na datum a aktuální nebo předpokládané povětrnostní podmínky.
 Pod značkou může být umístěna dodatková tabulka s uvedením odlišné úpravy doby platnosti.

Citace
4. Povinnost užít při jízdě v provozu na pozemních komunikacích vozidlo vybavené zimními pneumatikami podle § 40a zákona č. 361/2000 Sb., ve znění účinném ode dne nabytí účinnosti čl. I bodu 12 tohoto zákona, se na vozidla ozbrojených sil vztáhne od 1. listopadu 2016 a na vozidla jednotek požární ochrany o maximální přípustné hmotnosti nad 3500 kg od 1. listopadu 2021.
Checht? Opičky se budou nahánět se zelenejma mozkama? A co ti hasiči? Pokud vím, na náklaďáky se zimní gumy nevyrábí.
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

medved

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 929
    • Zobrazit profil

Pokud vím, na náklaďáky se zimní gumy nevyrábí.
Ale vyrabi - akorat obout kamion s navesem na zimu muze stat klidne kolem pul milionu. Takze kazdy Lojza kamionak nafasuje retezy na hnanou napravu a tim to hasne.
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 654
    • Zobrazit profil
    • HW World

Dělají se speciální penumatiky s hřeby do subarktických podmínek v severních zemích. U nás nic takového jako měkké směsi na osobákách na kamiony prostě není. Používají se tvrdší univerzály s hlubším dezénem, ale to tak dobře nefunguje.

Nebo takto, možná to existuje, ale nepoužívá se to, protože zatímco u nás může (a nemusí) být sníh, stačí s kamionem vyjet na jih kde je 15 °C a měkká guma se za tu cestu tam a zpátky sjede na hladko. To je prostě kravina. Hasiči asi jezdí lokálně, takže to nesjedou tak rychle, ale stejně to podle mě bude jen další píčovina. Jednak je otázka, jestli to vůbec seženou, protože když to nikdo nepoužívá, tak to nikdo neprodává, dál potom celý náklady na přezouvání a pokud se to bude velmi rychle sjíždět, tak vyšší náklady na provoz techniky…
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

SimSon

  • Příspěvků: 384
    • Zobrazit profil

U nas mozna ne, ale treba v Rakousku museji mit kamiony a autobusy "zimni" pneumatiky alespon na jedne pohanene naprave. Dokonce taxativne urceno, konkretne v jakem obdobi (na rozdil od osobnich aut)...

A k tomu "sjeti" pneumatik: skus si spocitat, jake je merne zatizeni (tlak na kontaktni plose pneumatiky s vozovkou) u prumerneho osobniho auta, a u kamionu. Mozna budes prekvapenej, ze ta hodnota je priblizne stejna...
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 654
    • Zobrazit profil
    • HW World

Co to je zimní, tvrdá směs s jednou drážkou navíc a nápisem M+S? To používají úplně všichni v celé Evropě stále a pořád. Zimní gumy to ale pořád moc nejsou.
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

pk202

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 4 898
    • Zobrazit profil

Upřimně řečeno, jakmile dojezdím tuhle sadu zimních/letních gum, tak jdu do univerzálů, co maj na sobě napsáno AW. Člověk nemá vopruz s přezováním, a když spočítám prachy na přezutí a vyvážení + případně dalšá 4 disky tak se to vyplatí.
Zima tady u nás v nížině je tři dny a na hory jedu jednou za rok, takže holt když napadne pojedu o 10 pomaleji a jsem v klidu. Větší rozdíl ty opradu dobrý zimní gumy neudělaj.
« Poslední změna: 05 Ledna 2016, 18:06:41 od pk202 »
IP zaznamenána

fu

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 216
  • Lidem bez naděje se lépe vládne.
    • Zobrazit profil

Upřimně řečeno, jakmile dojezdím tuhle sadu zimních/letních gum, tak jdu do univerzálů, co maj na sobě napsáno M+S. Člověk nemá vopruz s přezováním, a když spočítám prachy na přezutí a vyvážení + případně dalšá 4 disky tak se to vyplatí.
Zima tady u nás v nížině je tři dny a na hory jedu jednou za rok, takže holt když napadne pojedu o 10 pomaleji a jsem v klidu. Větší rozdíl ty opradu dobrý zimní gumy neudělaj.

Nerekl bych, ze zimni gumy rozdil neudelaji, zrovna vcera jsem jel z OV do Brna a rekl bych, ze bezpecne jsem predjizdel vsechny co se plouzili 60-100 obvykle rychlosti o 20 km vyssi.
Byla takova kalamitka, kterou jsem v PL zazil na severu hodnekrat snezeni-snih +dest nekde jen snih (zde klasicky jsem jel na zimnich bez problemu jel, zatim co ostatni treba stali) a opravdu nepatrim mezi nejake hazardery.
 
Vyska vzorku 8mm rekl bych zasadne pomohla, ani pri kritictejsim brzdeni, ani jednou stoupou ve snehu neprojevily gumy zadny problem s prilnavosti.

Nicmene i u M+S musi byt vzorek vetsi nez 4mm, pokud se nepletu, pravdou je, ze jsem jeste nepotkal PaCh, ktery by mel certif. meridlo a umel merit vzorek dle narizeni.
IP zaznamenána
„Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ – Benjamin Franklin

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 654
    • Zobrazit profil
    • HW World

Když tam bude od 5 cm nahoru, tak dáš rovnou řetězy… :D

Otázkou ovšem je, jestli se v tom dělají nějaký dobrý směsy, který fakt drží za sucha i mokra a nemají brzdnou dráhu kilometr. Moje aktuální letní jsou starej tvrdej střep a jenom to dojíždím (na suchu to je v poho, na mokru musím jak s bramborama), oproti tomu jsou ty zimní lepší a i na mokru mají mnohem menší hrabivost.

V plánu mám současně s generálkou zažádat o 16ky kola a dát na předek nějaký kvalitní 215-225ky podobně jako jsem koupil ty z nejlepších zimáků v ten moment na trhu (už loni). A vylepšit i brzdy. Protože chci jezdit svižně, ale taky se mám rád a v tomhle je znát, že to auto je starý 20 let; dneska mají i nákupní kabele 17ky kola s kotoučema i vzadu velikosti mejch předních…

Pokud tohle nějaký univerzály splní, tak si je klidně koupím taky až to všechno sjezdím. Jinak na to kašlu, protože solidní hlíny sem koupil za pakatel a jakmile to je jednou přezutý, tak už jen měním kola a občas se to za dvě stovky převáží.
« Poslední změna: 06 Ledna 2016, 20:31:51 od Behemot »
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

pk202

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 4 898
    • Zobrazit profil

Nojo, ale já nejsem žádnej závodník. Mám starej pekáč. Po dálnici jezdím 110 (cesta po dálnici mi trvá 10 minut) a najedu tak 300-500 km/měsíc a to povětšinou cesty 8 km tam a 8km zpět nakoupit dvakrát do Prahy a dost. Jak říkám "souvislá vrstva" je tady jednou za uherák a asi při dobrý logistice bych vystačil i s letňákama, ale nechci bejt vázanej.
Řetězy si vozím, protože jednou za rok dojedu do hor a tam bych bez nich nevjel ani kdyby to po mně nikdo nepovažoval, protože stačí jedna dvě závěje a jste bez řetízků v piči i s 10mm zimníma drapákama. 
IP zaznamenána

Šmarjá Josef

  • Příspěvků: 630
    • Zobrazit profil

Jel jsem Brno-Rožmitál přes Zvíkovský most a pouze přes most je značka zimní výbava :o
 K pneumatikám, já najezdím cca 10tis.ročně a jezdím pouze na zimních. Výdrž je různá, ale jedny nokiany jsem sebou vzal do Řecka na dojetí a vydržely ještě další zimu a léto  :) Na druhém výkonějším autě jsem jiné nokiany ojel podstatně dřív, ale svádím to na to, že nebyly made in finland, ale made in indonesia  ;D Teď zkouším bf goodrich a zatím ok. Jinak jedna velice veselá diskuse je na toyota foru, kde se chlapi vztekají kvůli snímačům tlaku, které musí koupit originál, jinak na ně řve přístrojovka. To se vyplatí nakoupit jen snímače za 7000,- s životností baterií cca dva roky. DĚKUJEME TI EU :x :x
IP zaznamenána

cyklista

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 458
    • Zobrazit profil

Někde jsem zaslechl, že s ohledem na jiný druh sněhu na severu než ve zbytku Evropy se severské nokiany dělají z jiné směsi.
Jinak moje zkušenost je taková, že vynikající zimní pneumatiky od renomované značky jsou minimálně srovnatelné i v létě s levnými letními pneu, jak ve spotřebě, tak ve výdrži nebo jízdních vlastnostech.

Což je zvláštní, protože zimní pneumatika musí být měkká a ohebná, aby se segmenty vzorku otevřely a fungovaly jako malé drapáky (to je důvod omezení na 4 mm, kdy se už nemá co otevřít).
V létě by právě z tohoto důvodu měla být pneumatika méně stabilní a mít tedy delší brzdnou dráhu, někdy to ovšem koriguje právě ta měkká směs vyšší přilnavostí.
IP zaznamenána

fu

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 216
  • Lidem bez naděje se lépe vládne.
    • Zobrazit profil

Někde jsem zaslechl, že s ohledem na jiný druh sněhu na severu než ve zbytku Evropy se severské nokiany dělají z jiné směsi.
Jinak moje zkušenost je taková, že vynikající zimní pneumatiky od renomované značky jsou minimálně srovnatelné i v létě s levnými letními pneu, jak ve spotřebě, tak ve výdrži nebo jízdních vlastnostech.

Což je zvláštní, protože zimní pneumatika musí být měkká a ohebná, aby se segmenty vzorku otevřely a fungovaly jako malé drapáky (to je důvod omezení na 4 mm, kdy se už nemá co otevřít).
V létě by právě z tohoto důvodu měla být pneumatika méně stabilní a mít tedy delší brzdnou dráhu, někdy to ovšem koriguje právě ta měkká směs vyšší přilnavostí.

Prave ty nokiany s finska jsem ted koupil, drzi opravdu dobre a muj servisak rikal, ze je nesjel ani pres dalsi leto a zimu. Nevim jak klouzou v lete, ale jezdil jsem ted starsi zimni vzorek (jiny vrobce) a ani 15.000km rok skoro neubyly -ale v zime na vlhku doslova klouzaly.
« Poslední změna: 06 Ledna 2016, 10:41:41 od fu »
IP zaznamenána
„Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ – Benjamin Franklin