Si ověří, jestli mu hodlám lhát nebo jsem pravdomluvný a nebo byl jen zvědavý, a neukazuje se jim v tom systému v autě za co to bylo?
PČR má standardně přístup do evidence, která se oficiálně zove
centrální registr řidičů. V něm se zvlášť evidují přestupky proti ZPPK, body a zákazy - takže např. jediná událost spočívající v řízení pod vlivem v míře nedosahující na intenzitu TČ vyrobí hned 3 záznamy (jeden o přestupku, jeden o bodech a jeden o uloženém zákazu). Datová věta bude asi u každé dílčí evidence vypadat trochu jinak, ale patrně tam nebude o moc víc než právní kvalifikace skutku (odkaz na příslušný § ZPPK), přepis popisu skutku zpravidla ne (ono to tam do nějakého pole propsat jde, ale závisí to na té paní, co to tam zadává, takže má-li to klasicky na háku, nezadá tam nic, a v menšině případů max. stručně v heslech typu "rychlost 65/50", "alkohol 0.60" atp.).
Vedle toho nelze vyloučit, že fízli mají i jiné zdroje informací, počet IS, které policie provozuje, je enormní, mj. zcela jistě existuje (netuším zda samostatně či v rámci obecnějšího systému) evidence dopravních kontrol, i těch, kde proběhne jen standardní buzerace a lustrace, bez pokuty či jiného bonusu. Nevím, co přesně taková databáze obsahuje, jak moc jsou data strukturovaná a zda je reálné, aby s něčím takovým pracoval polomozek v terénu, nicméně z praktického hlediska to není důležité. Při interakci s policajtem zkrátka předpokládejte, že má či může mít jakékoliv informace, které už v nějaké podobě stát má, ale zároveň není vůbec žádný důvod mu sdělovat nové věci, potvrzovat co už ví atp.