30kmhcz
Poradna => Potřebuji poradit - technický stav vozidla => Téma založeno: uziv 25 Března 2020, 11:23:41
-
Už jste někdo řešil propadlou SKT v této době? Čistě podle zákona by za to mělo být do 2000 na místě a 1500 až 2500 ve správním. Nemám teď moc času to tady sledovat, už to někdo řešil?
Edit: A je to tuším bez bodů.
-
Osobně jsem to neřešil, ale ráno jsem k tomuto tématu četl článek na auto.cz:
https://www.auto.cz/ridici-a-karantena-jak-v-techto-dnech-resit-propadly-ridicak-nebo-stk-133820 (https://www.auto.cz/ridici-a-karantena-jak-v-techto-dnech-resit-propadly-ridicak-nebo-stk-133820)
K různým prošlým dokumentům se tam vyjadřuje nějaká dáma z tiskového odboru policejního prezidia Rubášová. Nakolik jsou její názory relevantní ke skutečnému postupu policie ale netuším.
Řidičáky prošlé v době nouzového stavu:
Jízda s řidičským průkazem po konci platnosti – pokud je předmětné zapříčiněno v souvislosti s opatřeními vyhlášenými v rámci nouzového stavu postrádá takové jednání zavinění a nedochází tak k naplnění všech znaků přestupku. Jedná se o případy, kdy platnost řidičského průkazu skončila během nouzového stavu.
IMHO na tomto vyjádření by se dalo stavět i v případě obrany u stejně prošlých STK.
STK prošlá v době nouzového stavu:
„Policisté samozřejmě vnímají situaci, která vyvstala a snaží se věc řešit v těch nejmírnějších sankcích, či formě domluvy,“ tvrdí Rubášová. Doporučuje však STK si zřídit v co nejbližším možném termínu a předejít tak možným problémům...
-
Doporučuje však STK si zřídit v co nejbližším možném termínu a předejít tak možným problémům...
Takže až skončí nouzový stav. Do té doby jen do práce, nakoupit potraviny, k doktorovi a domů.
-
Vyjádření ministerstva k těm průkazům je na https://www.mvcr.cz/clanek/stanovisko-ministerstva-vnitra-k-posuzovani-prokazovani-totoznosti-obcanskym-prukazem-cestovnim-pasem-a-ridicskym-prukazem.aspx.
Pozor ale na to, že ty výjimky platí jenom po dobu trvání nouzového stavu. Den po jeho ukončení přestanou platit, takže lidi bez platných průkazů, co neměli šanci zažádat si o nový, mohou spadnout do nepříjemného vakua.
-
STK jsou ale otevřené, např Motol se odvolává na výjimku pro STK i v současné situaci. Jiné si zase pro auto zajedou samy.
-
Zatím mám od zaměstnanců informace, že "u nás v Brně" jsou naše obvykle používané stanice STK uzavřené. Takže hledají jinde.
-
uziv: Co vím tak aspoň na jedno auto se teď povedlo STK udělat normálně bez problémů..
..ale jestli pořád platí že PČR kvůli epidemii nemá dělat kontrolní kontroly tak asi nebude problém.. do doby než změní názor.
-
Tak problém může být i bez kontrolní kontroly například při havárii.
-
Bohužel je asi nutné stk absolvovat:
https://autobible.euro.cz/propadla-technicka-je-i-v-dobe-karanteny-problem-ridicak-ne-ale-jen-nekdy/ (https://autobible.euro.cz/propadla-technicka-je-i-v-dobe-karanteny-problem-ridicak-ne-ale-jen-nekdy/)
-
Jak jse to s odcizenou spz(jedna)? Kdy úřady nefungují (nefugovaly) a úředník po telefonu řekně, že se jezdit může, že to je jako s řidíčákem.
-
Já bych si to nelajzul, jezdit bez značky. Alespoň nechat prozatím tu SPZ někde vyrobit, nebo aspoň vytisknout na papír a zalaminátovat.
-
a úředník po telefonu řekně, že se jezdit může, že to je jako s řidíčákem.
"Nic takového jsem nikdy neřekl.....".... "Vy máte audiozáznam toho hovoru? To nejsem já. A i kdybych byl, nemohu vykládat zákon, jsem jen hloupý úředník bez špetky odpovědnosti..."
Tak asi tak...
-
on už neplatí ten Bártův špek ?
tedy že jakákoli jiná značka ( myšleno provedení . ne text ) je stejná jako žádná ?
sám kvůli tomu půl roku neřídil....
-
Tak samozřejmě je to furt stejné, já jednou také přišel o přední SPZ a abych si mohl dojet pro novou, tak jsem si na netu našel aplikaci s fontama a na tiskárně vytiskl a pak zalaminoval náhradní. Na první pohled to nebylo oproti normální SPZ prakticky poznat, takže tu jednu cestu na inspektorát jsem si risknul. Když Vás zastavěj vyjde to sice nastejno, ale když jedete úplně bez tak vás zastaví první hlídka , kterou potkáte.
-
Soud uznal neoriginální náhradní SPZ. Nejde o precedens, míní ministerstvo (https://www.idnes.cz/zpravy/cerna-kronika/soud-uznal-neoriginalni-nahradni-spz-nejde-o-precedens-mini-ministerstvo.A100824_194005_krimi_cen)
-
tak je ofigo nastaveno automatické prodloužení platnosti STK. Aneb další střípek do skládačky o schopnostech velké koblihy:
Evropská unie vyhlásila kvůli koronavirové pandemii generální pardon na propadlé technické kontroly aut. U vozů, kterým platnost STK skončila mezi prvním únorem a 31. srpnem 2020, platí moratorium.
Toleranční období platí podle nařízení EU (č. 2020/698) na některé propadlé doklady, kontrolu tachografů s právě na STK. „Nařízením EU se i v ČR prodlužuje platnost některých dokladů v době epidemie koronaviru,“ shrnuje mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka. Ministerstvo dopravy tak o tomto nařízení informovalo tento týden STK a úřady obcí s rozšířenou působností.
...
Provádění technických prohlídek, respektive lhůta pro technické prohlídky a platnosti osvědčení o technické způsobilosti vozidla, s datem uplynutí termínu platnosti mezi 1. únorem 2020 a 31. srpnem 2020 je prodlouženo o dobu sedmi měsíců.
...
oni už se ani nestydí lhát:
„Česká republika toto nařízení v legislativním procesu podporovala a i usilovala o jednotný přístup napříč EU, které toto přímo závazné nařízení EU zajistí,“ dodává mluvčí ministerstva.
EU: to byla rychlost přímo kosmická...
celé tady:
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/stk-technicka-kontrola-ministerstvo-dopravy-koronavirus-pardon.A200617_135227_automoto_fdv
-
Pozdě. Byl jsem na STK minulý týden... >:( To jsem se o prodloužení lhůt STK zajímal, ale tohle mi nějak uteklo.
-
mě končila v únoru na motorce, ovšem ta se "automaticky" prodloužila o dva roky
platí tedy i ten posun o 7 měsíců ?
že bych měl mít další až v září 2022 ;)
-
Co je na tomto pravdy:
https://olomoucka.drbna.cz/zpravy/spolecnost/19028-evropska-unie-prodlouzila-stk-o-sedm-mesicu-pri-ceste-do-chorvatska-ale-muzou-nastat-problemy.html
https://autozine.cz/mesice-jezdi-bez-stk-a-zcela-legalne-ma-vyjimku-od-evropske-unie/
https://svolavacky.cz/propadla-stk-covid-19-odklad/
Cituji:V červnu vydala Evropská unie nařízení, které se týká propadlých kontrol na STK. Řidiči, kterým lhůta pro technické prohlídky a platnost osvědčení o technické způsobilosti vozidla vyprší mezi 1. únorem a 31. srpnem 2020, dostanou čas dalších sedm měsíců. Nařízení o STK přijala ale jen hrstka členských zemí.
Ale rozhodně by to mohl být důvod jak se vyhnout už udělené pokutě pokud o tomto nařízení EU nějaký orgán nebude vědět a bude úporně na pokutě trvat.
Cituji dále
„Bohužel i v České republice se pokutuje za propadlou technickou prohlídku, jelikož informace nedorazila ke všem zúčastněným, ke kterým dorazit měla.
-
Ptal jsem se výslovně ve své pojišťovně a tam mi odpověděli, že toto nařízení vydalo Ministerstvo vnitra a je platné.
Není potřeba to řešit.
-
A já blbec jsem dal pachům před třema měsíci 300kč za přívěsný vozík. To se ale o téhle "úlevě" ještě nevědelo. S tím už asi nejde nic dělat, že?
-
Mně propadá technická 23. srpna ;D
-
A já blbec jsem dal pachům před třema měsíci 300kč za přívěsný vozík. To se ale o téhle "úlevě" ještě nevědelo. S tím už asi nejde nic dělat, že?
Je mozne presne rici kdy? Idealne sem naskenovat blokovou pokutu?
-
Nejsou nějaké informace, jestli se zase chystá prodloužení platnosti TK o 7 měsíců i kvůli současnému nouzovému stavu?
-
Také to sleduji a přivítal bych posun STK.
Koncem ledna v televizi zaznělo, že policajti dostali doporučení posílat propadlý technický na přestupkový řízení s tím, že možná bude nějaký pardon. Vztahovalo se to k nelogičnosti, kdy technická z srpna není propadlá, ale zářijová ano.
Tim že posun technický o 7 měsíců z první poloviny loňského roku neuznává většina EU, bohužel asi nedojde k vyhlášení dalšího posunu. Maximálně se správní řízení o přestupku nezahájí. Mam obavu, že se jim také nebude chtít řešit co s již posunutou technickou dělat při dalším posunu, tak ho raději ani nevyhlásí.
Koncem ledna jsem byl na registru vozidel a úředníci o nějakém uvažovaném posunu nic neveděli.
-
Já jsem tohle řešil koncem ledna. Dokonce jsem já i celá rodina byli v karanténě a zrovna to vycházelo na datum, kdy končila STK. A všichni nemocní.
Volal jsem na STK, že původní termín ruším a dál se mě nikdo už neptal. Na odpověď, zda se "STK prodlužuje o Covid", jsem dostal odpověď typu " v žádném případě, měl jste s tím počítat".
Pak jsem to řešil ještě se svou pojišťovnou, a ta byla toho samého názoru. Naštěstí můj mechanik byl ochoten ke mně přijet a auto si vzít a udělat STK, ale chápu, že ne každý tohle může. A nikdo další nemocný nebyl.
-
Já mám TK už cca 2 měsíce propadlou. Počkám s TK až co vydá komise EU za nařízení k tomu. Předpokládám, že platnost TK prodlouží zase nejméně o 7 měsíců jako minule.
-
Nepovažuji za bezpečné jezdit s propadlou technickou, aby se po mně pak vozila pojišťovna ještě víc než normálně...
Odesláno z mého Redmi Note 9 Pro pomocí Tapatalk
-
Já mám jen povinné ručení a pojišťovna asi nebude mít přístup do databáze technických kontrol.
-
Ke kazde pojistne udalosti dokladate velky TP kde to bude samozrejme vyznaceno. Jak skudce, tak poskozeny. Takze pojistovna vedet bude...
-
Tak udělám TK po pojistné události. Nevidím v tom problěm. TP se ztratí, úřad vystaví duplikát a tam už bude jen poslední TK po pojistné události.
-
Neverte tomu... Kdyz to dokazu zjistit ja, tak co teprve zjisti pojistovna...
Seznam prohlídek
Datum prohlídky Prohlídka Druh prohlídky Stav km Poznámka
25.11.2019 STK Pravidelná 251 864
25.11.2019 SME Pravidelná 251 846
04.07.2018 STK Evidencní kontrola 239 987
20.09.2017 STK Evidencní kontrola 223 139
08.06.2017 STK Pravidelná 214 688
08.06.2015 STK Pravidelná 149 638
26.06.2013 STK Pravidelná 136 800
31.05.2011 STK Pred schvál. tech. zpusob. vozidla 79 034
-
Nemyslím si, že to budou vůbec mít potřebu zjišťovat. Nepotřebují to pro rozhodnutí o pojistném plnění.
-
U nějaké minimální škody možná ne, ale jinak pojišťovna samozřejmě prověří všechny dostupné možnosti jak se z plnění vyvléknout, nebo alespoň jak co nejvýše navýšit spoluúčast - u nově vystaveného TP o to víc, ten kdo bude škodu likvidovat by za odhalení takových skutečností dostal jasný motivační bonus a čárku do hodnocení :)
Z mého pohledu to není ani sviňárna ze strany pojišťovny, ale spíš domáhání se vlastních práv.
-
Spoluúčast na povinném ručení? To snad ani nejde. Ze zákona musí pojišťovna uhradit 100 % škody. A regresivně by to mohla po pojistníkovi vymáhat snad jen kvůli alkoholu a drogám.
-
Poškozenému by pojišťovna škodu vyplatila - otázka je jak by potom postupovala dál.
Podíval bych se do smlouvy, je jasné, že by se to snažili uhrát na nedodržení smluvních podmínek a následně roubovat to, že nehodu způsobil stav vozidla - rozhodně to není pro ně jasný WIN, ale lze očekávat, že s výší způsobené škody bude růst vůle pojišťovny přenést konečné náklady jinam než na sebe. O další stupeň to pak mají jednodušší při připojištění - ale je to o tom co zmiňuje Caroprd111 je to hlavně ke snížení cest co na vás pojišťovna zkusí.
-
No, tak to se raději podívejte do pojistných podmínek, protože těch důvodů k regresu je tam podstatně víc. Jedním z nich například bývá, že řidič vědomě jede s vozidlem, které je technicky nezpůsobilé. Pak se s nimi můžete dohadovat že technicky nezpůsobilé ≠ neplatná technická.
-
Pojišťovna bude hledat vždy výluku, lepší když si najdou tuhle propadlou TK, kterou jim hravě rozbiji, než nějakou jinou. Já mám třeba teď v zimě na jednom autě letní pneu a to by byl horší důvod než propadlá TK, ale zas by záleželo na aktuálním počasí.
-
Samozřejmě, že bude rozhodovat příčinná souvislost mezi vadou a škodou, nicméně že by se nějak dramaticky vyplatilo nechat se kvůli takovým blbostem tahat po soudech, to rozhodně ne. Vaše uvažování se mi zdá lehce schizofrenní.
-
Propadlá TK ale není automaticky příčina pojistné události. A než k nějakému soudu dojde, Evropská komise rozhodne, že se platnost TK prodlužuje o X měsíců i zpětně.
-
Chtěl bych žít v takové jistotě ohledně vydávání právních aktů jako vy. Nebo tam snad máte nějaký tajný zdroj?
-
Vždyť už to jednou proběhlo při první vlně epidemie, tak proč by se to nemělo zopakovat při druhé, která je ještě větší?
-
Protože by se pak veřejnost mohla ptát, jestli jsou tyhle kontroly vůbec k něčemu, když je šlo na mnoho měsíců pozastavit a nenastal žádný armagedon.
-
a především,
první uzávěry proběhly z důvodu nedostatku ochranných prostředků
a těch je dnes nad hlavu
a když po skoro roční dovolené mohli nastartovat úřady, tak vyjímky pro běžný plebs již neočekávám
-
Alois
Reaguji na Vaše příspěvky od mého posledního postu, budu je pro přehlednost číslovat.
1. Nikdo nenařídil žádné prodloužení a nespoléhejte se na to, že tak bude
2. Máte jen povinné ručení a pojišťovna nemá přístup do databáze STK
3. Udělat TK po pojistné události může být v tom případě, že nehodu nebude vyšetřovat PČR. Asi nějakého ťukance Fabie někde u marketu staršího občana vyřešíte "jen" papíry, ale při větší nehodě modernějšího auta už se tak stát nemusí. Nebo narazíte na magora, který bude trvat na přítomnosti pachů.
4. Bude se pojišťovna po tom pídit, zda "nehoda nebyla v souvislosti s technickým stavem vozidla", tedy záleží jaká nehoda...
5. Spoluúčast na POV určitě není, ale podle Zákona o pojištění odpovědnosti.... č. 168/1999 Sb, §10 odstavec 2 b):
Pojistitel má proti pojištěnému právo na náhradu toho, co za něho plnil, jestliže prokáže, že pojištěný porušil základní povinnost týkající se provozu na pozemních komunikacích tím, že provozoval vozidlo,
a) které svojí konstrukcí nebo technickým stavem neodpovídá požadavkům bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích, obsluhujících osob, přepravovaných osob a věcí, nebo
b) jehož technická způsobilost k provozu vozidla nebyla schválena,
a toto porušení bylo v příčinné souvislosti se vznikem újmy, kterou je pojištěný povinen nahradit.
6. Pojišťovna nebude hledat výluku, ale spíše jak pokrátit pojistné plnění.
7. Propadlá STK sice nemusí být v příčinné souvislosti, ale POZOR na VPP dané pojišťovny, která i propadlou STK může považovat za "minus".
8. To že to jednou proběhlo, není zárukou, že tak bude znovu.
-
Tam je velký lobbing dopravců, pro obyčejný lid to nedělají, nemám strach, že jim to EK neprodlouží, já se s tím jen svezu, jen jí to dlouho trvá, než vydá rozhodnutí, ale čím déle budeme na rozhodnutí čekat, o to déle platnost TK jistě prodlouží.
-
Jen tak mimochodem technické jsou opět EU upraveny.
U končících STK od 1.9.2020 - 30.6.2021 se prodlužuje jejich platnost o 10 měsíců.
-
Jen tak mimochodem technické jsou opět EU upraveny.
U končících STK od 1.9.2020 - 30.6.2021 se prodlužuje jejich platnost o 10 měsíců.
Je nějaký ofic. zdroj? Nedaří se mně nic najít. Na moto mně končí 5/4/21 a posunutí na později bych se nebránil.
-
10 měsiců, to by bylo hezké, to je skoro rok. Také prosím o ofic. zdroj.
-
To by ovšem bylo super, samozřejmě jsem STK absolvoval na konci února...
-
já na konci ledna :-[
-
Opačný problém. U popelnice určené k provokování opicajtů mi tedy už podruhé prodloužili technickou, byť jsem o to neměl zájem.
-
Tak to že byla prodloužená platnost štemplu ještě neznamená, že je vozidlo způsobilé k provozu...
Na druhou stranu mě napadá, že takové to zkracování STK teď je k ničemu.
-
TO Mršťa: opravdu je tak velký problém nám sem postnout zdroj, ze kterého jste vycházel, protože mně se to tedy nepodařilo dohledat. Auto už mám v servisu a případně bych TP zarazil - jednak zbytečná investice a druhak 10 měsíců navíc je vždy hezké.
-
Nezdá se mi to, ještě včera MD postovalo přesně opačný postoj:
https://www.mdcr.cz/Media/Media-a-tiskove-zpravy/Aktualni-opatreni-v-doprave
-
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/?uri=CELEX%3A32021R0267
Odstavec 10:
Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2014/45/EU (10) stanoví pravidla pro pravidelné technické prohlídky motorových vozidel a jejich přípojných vozidel. Pravidelné technické prohlídky tvoří komplexní systém, který má zajistit, aby vozidla byla při používání udržována v bezpečném stavu, přijatelném z hlediska ochrany životního prostředí. Vzhledem k obtížím při provádění pravidelných technických prohlídek za mimořádných okolností v důsledku přetrvávání krize způsobené onemocněním COVID-19 po 31. srpnu 2020 by měly být pravidelné technické prohlídky, jež se měly uskutečnit v době od 1. září 2020 do 30. června 2021, nyní provedeny později, avšak nejpozději 10 měsíců po původním termínu a dotčená osvědčení by měla zůstat v platnosti do tohoto pozdějšího data.
-
Děkuji.
-
Už si toho všimli i tuzemší presstituti.
https://www.garaz.cz/clanek/platnost-stk-a-ridicskych-prukazu-se-automaticky-prodluzuje-21005774#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=autoweb.sznhp.box&dop_req_id=lNMMpiRKWfh-202103031337&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz (https://www.garaz.cz/clanek/platnost-stk-a-ridicskych-prukazu-se-automaticky-prodluzuje-21005774#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=autoweb.sznhp.box&dop_req_id=lNMMpiRKWfh-202103031337&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz)
Škoda že jen do 30. 6. ;D
-
Me konci technicka 7.5., coz zni jako uplny ideal... tim ze je to befel z vrchu (od EU aparatu) tak by to melo platit v ramci cele EU a nemely by byt ani problemy s propadlou technickou v zahranici, right?
-
Stanovisko na webu MDČR: https://www.mdcr.cz/Media/Media-a-tiskove-zpravy/Platnost-ridicskych-prukazu-a-STK-je-prodlouzena