Mně to přijde skoro jako krávovina, takové "bububu, po ucpání si kupujte naše origo dpf, jinak vás Rakušáci (dříve se to tvrdilo o Němcích) svlíknou z kůže"
Takže bych za tím možná hledal snahu některých výrobců o větší odbyt svých náhradních dílů. Jako třeba zde:
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/filtr-pevnych-castic-nelze-legalne-vymontovat-varuje-ford/r~c6940812bd0f11e49e4b0025900fea04/?redirected=1479817370Takovéto snahy je třeba po zásluze ocenit a proto při výběru auta zvažujte, zda nedáváte peníze zmrdům.
Mimochodem, pod tím idnes článkem je podepsaný jakýsi Vladimír Javor, ale žádný jiný článek jsem od něj nenašel. Takže PR článek? Opravte mne, pokud se pletu.
Nyní technicky - podle čeho fízl na ulici pozná, zda auto má nebo nemá mít DPF? Předpokládám, že adepti na vykuchání jsou spíš starší auta, a např. před nějakými 8-10 roky se DPF do jinak identických aut v Německu už dávaly povinně, ale v Čechách ještě ne (myslím, že např. Opel Vectra 1.9) Dále jsou auta, kde se dával filtr podle motorizace (myslím např. Mondeo IV 1.8 bez filtru, ale 2.0 a 2.2 s filtrem...) atd... Dle mých zkušeností to pořádně neví ani na STK, v techničáku to zapsané není (nebo je?), tam je snad jen kouřivost a Euro norma - ale jsou auta Euro IV bez filtru i auta Euro IV s filtrem. To aby měl fízl nějakou databázi, kde by to zjišťoval podle VIN. Imho nepravděpodobné. Pokud máte někdo důvěryhodné info, že se to někomu fakt stalo, tak sem s tím.