30kmhcz
Tisk, média, internet => Zajímavé články z internetu => Téma založeno: kuzzzma 11 Dubna 2014, 19:00:45
-
Jak se prasátko vaří ve vlastní šťávě, síla že ten kdo napíše tak zmetkovej zákon najednou kope....
http://zpravy.aktualne.cz/domaci/poslancum-neustoupime-vzkazuje-sef-prazskych-strazniku/r~e7601872c0c311e388a00025900fea04/
-
Díky za link. Pobavilo :)
-
:)
Jak se rozčiluje, že přece on má růžový Übermenschausweis a může si parkovat, kde bude chtít.
Zajímavá je narážka, že ho odtáhli právě kvůli té poslanecké kartičce za sklem. Zjevně má zkušenost, že jako poslanec je všeobecně oblíbený. Ale že by ho už neměli rádi ani policajti?
-
Bez komentáře:
http://stanislavhuml.blog.idnes.cz/c/405159/Pry-zurim-kdyz-mi-bylo-odtazeno-auto.html
-
Boze, to je idiot. A ani to netusi .... Asi na nej zase napisu nejakou rychlost, aby se nenudil :-)
-
Ale ten závěr je pozitivní... Teď mu to konečně došlo a začne pracovat na zrušení SPRDELu a povinných dětských autosedaček a... no dobře, tak asi ne.
Spíš to asi je vzkaz pro policajty: Odtáhli jste mi auto, za trest nebude nová regulace.
-
naopak, začnou dělat extra zákon aby se tomu vyhnuli http://www.novinky.cz/domaci/337060-auta-si-klidne-odtahujte-ale-nam-rozhodne-ne-poslanci-si-siji-specialni-paragraf.html
-
To by se dalo zneužít, například si můžu na auto nalepit nápis "Karel Petr, poslanec" (vyber existujícího) …
-
dalo by se zkopírovat značení, jestli nemaji nějakou kartu s hologramem ;D
-
Proč tak složitě? Z návrhu modifikace zákona vyplývá, že „… by nebylo možné kromě jiného rozhodnout o odstranění vozidla, pokud jde o vozidlo viditelně označené jako vozidlo osoby požívající výsad a imunit podle zákona nebo mezinárodních smluv…“
Podle mého názoru by tedy stačilo s libovolným subjektem uzavřít mezinárodní smlouvu s blíže nespecifikovanými výsadami a imunitami…
-
Mezinárodní smlouva je terminus technikus pro smlouvu uzavřenou mezi dvěma státy, to nefunguje.
-
Mňo, neviděl bych to tak jednoznačně. Mezinárodní smlouva je jedním z hlavních pramenů mezinárodního práva. Jde o dokument s mezinárodněprávními účinky, na jejímž obsahu se dohodly smluvní strany jako subjekty mezinárodního práva (dále SMP), tedy nejčastěji státy. Jelikož žádná mezinárodní smlouva či praxe nedefinuje pojem SMP, vychází definice ze všeobecné právovědy: subjektem práva je „každá jednotka, které daný právní řád přiznává způsobilost k právům a povinnostem a zpravidla i k právním úkonům“ Klasifikace a typologie subjektů dle dikta Mezinárodního soudního dvora ve věci „Náhrady škod utrpěných ve službách OSN (r. 1949): ‘Subjekty práva … nemusí být nezbytně totožné, pokud se týče jejich právní povahy nebo rozsahu jejich práv … Jejich povaha závisí na potřebách společenství.‘“ Neexistuje tedy jednotná či jediná kategorie subjektů MP… atd.
Moc bych to tu zatím nerozebíral, aby případný kolemjdoucí pos(l/r)anec nenabral munici, takže by nebylo špatné, kdyby to brzo admin raději promazal. Dík. :-)
-
Proč tak složitě? Z návrhu modifikace zákona vyplývá, že „… by nebylo možné kromě jiného rozhodnout o odstranění vozidla, pokud jde o vozidlo viditelně označené jako vozidlo osoby požívající výsad a imunit podle zákona nebo mezinárodních smluv…“
Podle mého názoru by tedy stačilo s libovolným subjektem uzavřít mezinárodní smlouvu s blíže nespecifikovanými výsadami a imunitami…
Nevyužívám ako bežný Slovák v Čechách nejaké výhody podla medzinárodnej zmluvy? Možno by sa nejaká "výhoda" našla ohľadm Shengenského priestoru, alebo také niečo. Nedalo by sa to na to uhrať? ;D
-
tak změna asi nenastane ;D
http://www.novinky.cz/domaci/339169-stando-odtahli-ti-auto-bavili-se-mezi-sebou-poslanci.html
-
Sněmovnou nám to prošlo, senát se asi přidá...
Má to pár aspektů. Poslanci jsou "nadlidi" a jim neodtáhnou nic. Úlitba je asi ta, že normálním lidem neodtáhnou káru pokud není botička déle než 24hod. Což je přínos -> alespoň pro nás. Divím se že si toto nechali líbit soukromé odtahovky???
-
Je to přínos v tom, že s botou se manipuluje podstatně lépe, jak s už uloupeným autem. Tuším se tam dá, byť velmi těžce, nicméně dá, opicajt donutit botu sundat bez placení a následně to řešit v řízení. U odtahu se minimálně výpalnýmu za loupež a uskladnění vyhnout nedá.
-
Je to přínos v tom, že s botou se manipuluje podstatně lépe, jak s už uloupeným autem. Tuším se tam dá, byť velmi těžce, nicméně dá, opicajt donutit botu sundat bez placení a následně to řešit v řízení. U odtahu se minimálně výpalnýmu za loupež a uskladnění vyhnout nedá.
není toto default? nebo minimálně bývávalo (praha)? Dostal jsem botu několikrát a nikdy jsem nic neplatil ani to pak neřešil. Spíš mě hned napadlo že toto se změní, a za botu zavedou nějaký poplatek.
Jinak ač je ten zákon zprasenina, tak lépe pro nás. Časem někde leakne způsob jak označit auta, auto neodtáhnou alespoň což je vždy mega voser. BTW kdysi jsem narazil na nějaké PDF které se věnovalo falešným označením aut právě dle mezinárodních smluv, že se zakládaly různé spolky které názvem evokovali realné a ti si pak tiskli průkazy bez jakéhokoliv právního základu. Měli průser protože používali logo ČR a policie v rozporu se zákonem.
-
§ 17a odst. 5 zákona o obecní policii:
Přiložení a odstranění technického prostředku k zabránění odjezdu vozidla se provádí na náklady osoby, která vozidlo na místě ponechala, a nelze-li ji zjistit, na náklady provozovatele vozidla.
Samozřejmě člověka napadne, že o odstranění botičky požádá osoba, která nezaparkovala a ani není provozovatel, nebo naopak budou uvedeny údaje osoby, která zaparkovala, ale o odstranění bude žádat osoba odlišná. Pak by po osobě žádající odstranění botičky ani v jednom případě neměli nic chtít, protože pro to nejsou splněny zákonné podmínky. V praxi to ovšem bude narážet na postoj fízlů "dokud nezaplatíte, tak tu botičku nesundám".
Chtělo by to sundavat svépomocí, např. sehnat imbus klíč, který na botičky používají fízlové 8)
-
Takže nahlásit dětské policii sdělit ,že tam vozidlo zanechal japonec a nechat si to bez nějakých průtahů odemknout a odjet ? :)
-
Uvedl bych Čecha, který projde lustrací - klidně někoho příbuzného, ten to pak může popřít. V dané chvíli jde o odstranění botičky, ne o pokutu jako takovou. Problém ale je, že fízlové stejně nebudou tu botičku bez zaplacení chtít sundat. Eventuelně bych zkusil zavolat i státní.
Ideální by ovšem bylo mít ten imbus, který na to používají, a sundat si to sám :)
-
To je nějaký univerzální imbus? To by mohlo jít vyrobit...
-
nevim co kde používaji za botičky ale rozbrus si poradí s každou a dělá se i aku rozbrus ;D
-
No ale rozbrus ji zničí a kolik bude stát botička...5001, aby to nebyl jen přestupek... a taky je to hlučně a můžeš si zničit lak :-))))
-
Trochu jsem pátral a zdá se, že existují různé typy, některé se zámkem a některé bez. Na ty se zámkem by imbus zjevně sám o sobě nestačil.
Destrukce botičky by mi vadila ze všeho nejméně, naopak bych to bral jako vítaný bonus :) I kdyby stála přes 5000 Kč a byl z toho trestný čin, stejně nikdy nedokážou, kdo to sundal.
-
A co tekutý dusík a štípačky?
-
Ono nejde jen o metodu funkční, ale pokud možno i co nejjednodušší, nejrychlejší a nejtišší.
Přece jen se mi nechce kupovat aku rozbrušovačku a vozit jí v kufru jen proto, že třeba za 5 let někde dostanu botičku (a ve finále zjistím, že je akumulátor vybitý a stejně to neuříznu :) ). A manipulovat s tekutým dusíkem se mi už vůbec nechce.
-
Nabízí se zásadní otázka, pánové.
Jsou ty botičky ve všech městech stejné a se stejným mechanismem zámku?
Od toho se pak odvíjí další možný postup.
Pokud by odpověď byla kladná, stačilo by ukořistit jednu botičku a podrobit ju analýze přes kvalifikovaného zámečníka (mohu dodat). Pak nechat vyrobit klíče (pochybuji, že by to byl standardní imbusák) a ty za mírný poplatek odprodat zájemcům, výtěžek by šel na provoz tohoto serveru…
Pokud by odpověď byla záporná, musela by se udělat databáze typů botiček a pak opět to samé — postupně ukořistit a nechat vyrobit kliče…
Botka se dá sundat i nedestruktivně (údajně vypuštěním kola a jeho následnou výměnou za rezervu či tak nějak). Takže by se pak dala botka vrátit majiteli ;)
-
Tito mají licenci ministerstva vnitra http://www.topra.cz/mechanicke-zabezpeceni/boticky-na-auto
Nasadí se dodávaný universální imbusový klíč a jeho zatočením ve směru hodinových ručiček se spodní vodorovná část botičky posune směrem vzhůru a vtiskne se do pneumatiky (tím se botička velmi pevně zajistí na pneumatice). Potom se botička uzamkne otočením klíče v zajišťovacím zámku botičky.
Z textu si nejsem jist, zda se klíčem rozumí imbus nebo nějaký jiný klíč, sloužící pouze k uzamčení, ale jelikož výslovně píšou pouze o "univerzálním imbusovém klíči", tak předpokládám, že žádný další k tomu není a celé se to nastavuje i zamyká pouze dodaným imbusem.
Slovo "univerzální" je samozřejmě potěšitelné :)
-
Zdravím,
pro tento typ botičky jsou potřeba 2 klíče. Standardní imbus, kterým se botička seřídí na požadovanou velikost a dále klíč pro zmiňovaný zajišťovací zámek. Samotným imbusem to nejde.
-
Cerstva zkusenost z prahy. Sundali nic nechteli. Vedeni ze strany hovinkaru tragicky, porizen zaznam pro horsi casy kdyby to poslali. Sundavani bot bych se bal kamer. Ty jsou dnes vsude, a jako sundat botu z auta kterym nasledne odjedu bych fakt resit na fizlech nechtel. Ve dne velka sance ze vas uda ovcan.
P.s. navrhuji rozdelit tema a dat nekam jinam, jsme offtopic od odtahu a pritom je to dulezite info
-
Před časem jsem řešil podobnou situaci, kdy manželka zaparkovala auto méně než 5 m od kraje křižovatky. Jednalo se o firemní vozidlo (malá soukromá firma). Zavolal jsem Městapo a řekl jim ať botičku sundají. Oni trvali na tom, že botičku sundají bezprostředně po projednání přestupku. Navrhl jsem jim tedy, že přestupek bude projednán tak, že do zápisu napíší, že jsem auto na onom místě nezaparkoval, nevím, kdo ho tam zaparkoval, převzal jsem klíče ve firmě za účelem plnění úkolů. Ještě dřív než jsme ten zápis sepsali, byla botička dole, Městapáci nasraní. Myslím, že dál už to pokračování nemělo. Bylo to v Praze. Pokud vím, tak jsou policajti povinni odstranit ono zařízení bezprostředně po projednání přestupku, což splněno bylo. Nechtějí, ale je třeba nedat se. Samozřejmě je třeba počítat se správním řízením atd.
-
Pokuta a náklady na odstranění jsou ale dvě rozdílné věci.
Jakmile se na místě pokusí ztotožnit "pachatele přestupku" a to se jim nepodaří, jsou povinni botičku sundat i bez zaplacení pokuty.
Nicméně mohou vyžadovat náklady za odstranění - po osobě, která zaparkovala, nebo - pokud se ji nepodaří zjistit - po provozovateli. Samozřejmě z tohoto znění zákona vyplývá, že pokud se sundání botičky bude domáhat osoba, která nezaparkovala (resp. jí to v daný moment nebudou schopni prokázat) a ani není provozovatelem, tak po ní nemohou žádat nic a musí tu botičku sundat, ale v praxi s tím nepochybně bude mnohdy problém.
-
To co jsem popsal je zkrácená verze, nechtěl jsem se k takové banalitě široce rozepisovat. Ze strany MP pochopitelně proběhly různé taktické manévry, že musejí přestupek vyřešit, jesti se nemůžu podívat do knihy jízd apod. Vím, že projednat a vyřešit je úplně něco jiného a kniha jízd je to účetní doklad, do které jim nic není. V různých částech republiky asi tento postup nemusí být stejně hladký.
-
Běžná zkušenost se strážníky v Praze - několikrát měsíčně botička na Opletalově ulici. Za posledních 6 měsíců určitě kolem 10 bot. Jedna hlídka už mne zná, usmíval jsem se na ně že jsou hodní, že mi nasadili botičku aby mi třeba auto nikdo neukradl, když je u hl. nádraží tolik fetek a podobných existencí.
Prvních pár případů byli nasraní, ale VŽDY sundali botičku, řekl jsem že chci do správního, a že nebudu říkat kdo, jak a proč parkoval, když se ptali zda vím proč jsem zaparkoval tak jak zaparkoval, nebo proč mi vypršela platnost lístku (standardně si kupuji jen úplně minimální za 15 minut a stojím tam celý den, příp. používám několik dní staré lístky), neodpovídal jsem.
Jednou se mne pak zeptali něco ve smyslu "takže nám nedáte ani tu blbou stovku?" - já že ne, ale děkuji za nabídku, pořád s úsměvem. Nestalo se ani jednou, že by řekli že bez projednání přestupku botičku nesundají.
-
tak tak. Co se týče nákadů na ostranění, fakt myslím, že se to defaultně nevybírá. Dokonce si pamatuji, že kdysi na idnes byl článek, že nějaké město to začlo vybírat že můžou... Mě když to teď sundavali, tak byli dva, jeden příšel zamnou a ještě než spustil tak druhej už demontoval.
-
Tito mají licenci ministerstva vnitra http://www.topra.cz/mechanicke-zabezpeceni/boticky-na-auto
Nasadí se dodávaný universální imbusový klíč a jeho zatočením ve směru hodinových ručiček se spodní vodorovná část botičky posune směrem vzhůru a vtiskne se do pneumatiky (tím se botička velmi pevně zajistí na pneumatice). Potom se botička uzamkne otočením klíče v zajišťovacím zámku botičky.
Z textu si nejsem jist, zda se klíčem rozumí imbus nebo nějaký jiný klíč, sloužící pouze k uzamčení, ale jelikož výslovně píšou pouze o "univerzálním imbusovém klíči", tak předpokládám, že žádný další k tomu není a celé se to nastavuje i zamyká pouze dodaným imbusem.
Slovo "univerzální" je samozřejmě potěšitelné :)
dnes mě to potkalo, je to speciální imbus jehož výroba nejni složitá ;) můžu udělat hrubej náčrt jak to vypadalo :D
-
Me napadlo pořídit si svou boticku, dát na ni nálepku aby vypadala jako že je MP, na okno nalepit podobně vypadající nálepku a hotovo, ale nevím jestli by to prošlo :D
-
tak tak. Co se týče nákadů na ostranění, fakt myslím, že se to defaultně nevybírá. Dokonce si pamatuji, že kdysi na idnes byl článek, že nějaké město to začlo vybírat že můžou...
Tohle se - pokud vím - liší město od města. V Praze se manipulační poplatek za sundání boty nevybírá. Přijde-li tedy strážník, můžete nahlásit Japonce nebo odmítnout vypovídat na místě a strážník vám musí botu sundat. V Budějovicích je poplateček 200Kč, V Plzni za sundání 300Kč, v Brně snad dokonce 400Kč - takže tam už se vám nářadí vyplatí.
-
čistě teoreticky si město může vyhláškou stanovit náklady na instalaci a odstranění botičky ve výši 3000 Kč a jsou na svém, jako kdyby auto odtáhli! Obávám se, že náklady na přiložení a odstranění „prostředku“ nejsou v zákoně nikterak definovány a je to tedy možná příležitost k jednání ve stylu „prokažte vynaložené náklady účtenkou a tak“…
-
Tohle se - pokud vím - liší město od města. V Praze se manipulační poplatek za sundání boty nevybírá. Přijde-li tedy strážník, můžete nahlásit Japonce nebo odmítnout vypovídat na místě a strážník vám musí botu sundat. V Budějovicích je poplateček 200Kč, V Plzni za sundání 300Kč, v Brně snad dokonce 400Kč - takže tam už se vám nářadí vyplatí.
v Prachaticích chtěli taky 200 ale nevim jestli to nebylo tim že v ulici ještě byli, nestihli ani odject :(
-
čistě teoreticky si město může vyhláškou stanovit náklady na instalaci a odstranění botičky ve výši 3000 Kč a jsou na svém, jako kdyby auto odtáhli! Obávám se, že náklady na přiložení a odstranění „prostředku“ nejsou v zákoně nikterak definovány a je to tedy možná příležitost k jednání ve stylu „prokažte vynaložené náklady účtenkou a tak“…
vsadil bych se že s tou novelou se popatky zavedou. To si radnice nenechají ujít.
-
Dal by se ten poplatek za odstranění po roce zpětně vymáhat ? Když nemají přestupek, tak tam neměli tu botičku vůbec nasazovat.
-
hlásim menší posun, sehnal sem člověka co si tu botičku pořídil takže by neměl bejt problém s oměřením klíče ;D