30kmhcz
Poradna => Potřebuji poradit - ostatní => Téma založeno: Lafayette 22 Září 2023, 12:27:24
-
Stala se v mém okolí nehoda, kterou způsobil někdo, kdo nemá (mimochodem už 3 roky) platné povinné ručení.
O vině spor není, šetřeno policií, ani se nepokusili pokutovat mně blízkého řidiče, druhá strana pokutu dostala. Zdá se, že ani pojišťovny nebudou mít problém s určením viníka.
Nicméně viník udal polici pojistku, která už 3 roky neplatí - ověřeno na ČKP.
Jak nejrychleji (a nejúčelněji) postupovat pro likvidaci pojistné události, opravě auta (a samozřejmě bez nutnosti opravu platit ze svého)?
-
Tak ČKP by to měla zvládnout do 14 dnů vyřešit. Tolik teorie.
Od ČKP Vám přišlo co?
-
Zatím nic, je to čerstvé. Zatím ohlášena na udanou pojišťovnu pojistná událost. Z pojišťovny volali, že auto tam již 3 roky pojištěné není.
Voláno na ČKP a tam potvrzeno. Dál zatím nic.
-
Vlastní zkušenost, ČKP to vyřešila, jen to trvá o něco déle než s normální pojišťovnou a v servisu jsem musel podepsat uznání dluhu.
-
Co zkusit vlastní pojišťovnu, zda by to neřešila za Vás? Některé nabízejí produkt "pojištění nezaviněné nehody". Tak s tím určitě mají víc zkušeností.
Medojed: Také pošlou vlastního likvidátora a dají možnost úhrady rozpočtem nebo smluvní servis/autorizák?
-
Hugo:
- Nabourali mě.
- Zavolal jsem svojí pojišťovně, která mě odkázala na "můj" autorizovaný servis, kde jsem auto kupoval.
- Autorizák si s úsměvem auto převzal, že nemám nic řešit a vše vyřeší za mě.
- Po cca 10 dnech volají, že auto je sice opravené, ale až teď zjistili, že viník nemá zaplacené POV (zelenou kartu měl). Že si musím auto vyzvednout a vyřešit si to nějak sám... a podepsat uznání dluhu.
- Přeposlal jsem všechny papíry na ČKP.
- Za asi těch 14 dalších dní se to "samo" vyřešilo. Od ČKP tuším nemám ani oficiální odpověď, zaslal jsem podklady, nic se nedělo a pak sami poslali peníze přímo servisu.
-
V tom je obecně problém dle mého hlavně v tom uznání dluhu, protože pokud by se to nevyřešilo, nebo by se to vleklo (a je jedno proč), dluží klient servisu.
-
Taky vidim v uznani dluhu ruskou ruletu. Muzete prozradit o jak stare auto slo a jaka castka byla vyplacena? Mnohe autorizovane servixy si likviduji pojistne udalosti do nejake vyse sami. To byl asi i tento pripad jinak by zjistili obsenci POV okamzite.
-
Škoda kolem 220k, auto 1,5 roku.
Co vím, tak tam likvidátor pojišťovny ani nebyl, nafotí, udělají seznam poškozeného a přepošlou pojišťovně.
V uznání dluhu vidím taky problém, druhou možností ale bylo, auto jim tam nechat a jezdit sockou, protože auto je opravené a náhradní vám déle nenechají.
-
A jestli budou ochotni platit autorizovaný servis i u starších aut. ČSOB mi sdělila, že platí autorizák, jen pokud tam vozidlo jezdilo pravidelně na servis. Ale pro mě je vždy výhodnější rozpočet, takže jsem to neřešil.
-
ČSOB mi sdělila, že platí autorizák, jen pokud tam vozidlo jezdilo pravidelně na servis.
Na tomto fóru často citovaná věta o fízlech platí univerzálně. Víte jak poznáte, že vám někdo lže? ;-) Tady lhali až se jim od huby prášilo...
-
Příslušná legislativa - zákon 168/1999:
§ 24-Garanční fond
(2) Kancelář poskytuje z garančního fondu poškozenému
b) plnění za újmu způsobenou provozem vozidla, kterou je povinna nahradit osoba bez pojištění odpovědnosti, byl-li provoz tohoto vozidla podmíněn pojištěním odpovědnosti podle tohoto zákona,
(4) Poškozený má právo uplatnit nárok na plnění podle odstavce 2 písm. b), c) a g) proti Kanceláři za stejných podmínek, za nichž by mohl uplatnit nárok na plnění proti pojistiteli (§ 9). Pohledávka Kanceláře na náhradu za plnění podle odstavce 2 písm. b), c) a g) se považuje za pohledávku, na kterou se podle zvláštního právního předpisu22c) hledí jako na přihlášenou.
(6) Kancelář poskytuje poškozenému plnění podle odstavce 2 za stejných podmínek, jako poskytuje pojistné plnění pojistitel (§ 6 odst. 2 a 5, § 7 až 10).
Takže rozhodně bych žádné uznání dluhu nepodepsal, už s ohledem na mnohokrát řešenou diferenci mezi nákladem na opravu a vypočtenou výší plnění. Naopak bych trval na tom, nechť si to servis domluví s ČKP zcela shodně, jako si to domlouvá s pojistitelem - tedy krycí list atd. atd.
-
Fogyn: S cenou, kterou mi nabídli rozpočtem jsem rozhodně netratil. Převážně vzhledem k tomu, jaké mám ceny ND a cena práce se blíží nule. A autorizák není žádnou záruku kvality, spíš naopak.
-
Dobrý den, škody způsobené nepojištěnými vozidly řeší Česká kancelář pojistitelů. To, zda je či není vozidlo, které Vám způsobilo škodu pojištěné, si můžete ověřit na našich stránkách www.ckp.cz zadáním RZ vozidla. Pokud zjistíte, že vozidlo viníka skutečně pojištěné není, je následný postup stejný, jako by se jednalo o pojištěné vozidlo, jen místo u pojišťovny uplatníte jako poškozený svůj nárok u ČKP. Hlášení nehody lze provést dvěma způsoby. Buď e-mailem na claims@ckp.cz, nebo přes on-line formulář, který najdete na našich stránkách www.ckp.cz/kontakt. Zde je zapotřebí doložit vzniklou škodu a zároveň uvést co nejvíce údajů o nehodě a o škodícím vozidle. ČKP Vás bude následně kontaktovat a informovat o dalším postupu, případně nutnosti doložení chybějících dokumentů. Veškeré vyúčtování poté již řeší autoservis přímo s ČKP. Nic tedy dopředu hradit sám autoservisu nemusíte. Může se však stát, že narazíte na servis, který s řešením škod s nepojištěným vozidlem nemá zkušenost, nebo tyto škody řeší výjimečně, a proto (zřejmě pro jistotu), řeší vše raději s Vámi jako poškozeným než s ČKP. V každém případě je však důležité nejprve škodu nahlásit ČKP, doložit veškerou dokumentaci a až poté vozidlo dát do servisu. Při opačném postupu nemůžete očekávat, že za Vás servis vše s ČKP vyřeší sám. V případě dalších dotazů se můžete obrátit přímo na naše oddělení Likvidace pojistných událostí na e-mail claims@ckp.cz či tel: 221 413 662.
Česká kancelář pojistitelů
-
ČKP: bez svolení majitele tohoto soukromého serveru neustále zneužíváte tento prostor ke své bezplatné propagaci.
Vystavujete se tak riziku, že budete osloveni s požadavkem zaplatit penále, které bude vypočítáno obdobným způsobem, jaký používá ČKP vůči občanům ČR.
-
Mně ta odpověď přijde relevantní.
-
Jenyk> I mne. Navic bych dodal, ze je to poprve, kdy pod nickem CKP nekdo nepise blaboly.
-
Minimálně tvrzení o "V každém případě je však důležité nejprve škodu nahlásit ČKP, doložit veškerou dokumentaci a až poté vozidlo dát do servisu", je na hranici blábolu a vůbec se mi nechce to rozebírat slovo od slova.
-
Mně teda relevantní absolutně nepřijde. Zákon zde již citoval pan Gumidos. A pokud to mělo být okénko do praxe ČKP, tak stále nevím jak funguje řešení škody rozpočtem ze strany ČKP.
Odtahovka taky nebude čekat na proplacení. Náhradní vozidlo po dobu servisu v odpovídající kategorii je v ceně na jak dlouho? Můžu dát i starou vránu do autorizáku? Pak snad není třeba řešit servis, který s tím nemá zkušenosti.
A k tomu uznání dluhu. Vy jste měli potvrzené, že viníkem je druhý řidič dřív než bylo vozidlo opraveno?
-
ViktorN: Sám nejsem žádný velký fanda ČKP, ale to, že si zde někdo z této instituce založí účet a občas napíše, není samo o sobě proti žádným pravidlům a zvyklostem místní komunity. Ani obsahově v příspěvku, na který reagujete, nevidím nic závadného.
-
hh: on to bude spíš problém ideologický... Já tomu rozumím proč s tím mají někteří psychicky problém. Taky mi to není příjemné, ale jsem jen ucho, tak se k tomu moc nevyjadřuji.
Za sebe bych viděl problém (i) v tom, že se tu snažíme si navzájem nějak pomoci, takže když už si tu ČKP zřídí účet a občas přispěje, tak by mohl přijít s nějakou přidanou hodnotou... Třeba: „Napište nám do SZ více detailů a podíváme se na situaci u nás/zkontaktujeme Váš autoservis abychom našli rychlé řešení/cokoliv dalšího relevantního.“ Takhle jsou jejich příspěvky jen v podstatě kopie oficiálních informací bez jakékoliv přidané hodnoty. Ve výsledku by třeba i stačilo napsat něco v duchu „rádi bychom pomohli, ale na toto nemáme jiné páky...“.
-
Podle mě ČKP nemůže pro komunikaci, kde se pracuje s osobníma údajema používat nějaký neoficiální komunikační kanál.
To si policie neprohlédla zelenou kartu? Tam je totiž platnost.
Mě nedavno naboural jeden týpek a předložil mi propadlou. Povídal, že zaplaceno má a jen tu novou někde asi zapoměl. Pro jistotu jsem si hned na místě ověřil na čkp, že nekecá a auto pojištěné je.
-
cocomoon: to máte nejspíš pravdu, to jsem si neuvědomil... Ale v principu tam ta přidaná hodnota tak nějak chybí (alespoň mně pocitově)...
-
hh: on to bude spíš problém ideologický... Já tomu rozumím proč s tím mají někteří psychicky problém. Taky mi to není příjemné, ale jsem jen ucho, tak se k tomu moc nevyjadřuji.
Těm psychickým problémům moc nerozumím. Pokud má někdo problém s konceptem POV jako takovým, tak se obávám, že si vybral špatné století, kontinent, nebo dopravní prostředek. Provozování motorových vozidel je sice v Kocourkově i celé EU přeregulované, ale pro civilizovaného gramotného jedince IMHO není zas tak hrozný problém uhlídat, aby jím provozovaná vozidla měla zaplacené POV, dálniční známku a platnou TK (a kdo je bordelář, má hafo možností, jak to řešit).
S ČKP jako takovou může jednotlivec mít dvojí konflikt. Buď po něm (jako vlastníku/provozovateli nepojištěného vozidla) vymáhá výpalné (a v horším případě i regres za plnění, pokud nepojištěné vozidlo způsobilo nějakou škodu), nebo mu jako poškozenému odmítá plnit, případně to plnění krátí, zdržuje či jinak komplikuje. Prvnímu problému se lze snadno vyhnout uzavřením a placením POV, a pokud někomu vadí výše výpalného, skutečnost, že nenahrazuje POV, nebo povinnost jej platit i z fakticky neprovozovaného vozidla, měl by jeho hněv dopadnout na zákonodárce, nikoliv na ČKP. Ke druhému typu konfliktu mohu na základě zkušeností z desítek až nízkých stovek případů, kde jsem byl nějakým způsobem angažován, konstatovat, že nevidím rozdíl v přístupu k likvidaci pojistných událostí mezi ČKP a jednotlivými pojišťovnami (někdy jde vše naprosto hladce, někdy dělají všelijaké ofuky, a platí to o ČKP, "velkých" pojišťovnách typu Koop, Generali ČP, Allianz, i menších "alternativních", můj vzorek je příliš malý, aby z něj šlo dělat validní závěry o tom, co je pro poškozeného statisticky lepší či horší).
Za sebe bych viděl problém (i) v tom, že se tu snažíme si navzájem nějak pomoci, takže když už si tu ČKP zřídí účet a občas přispěje, tak by mohl přijít s nějakou přidanou hodnotou...
To by jistě mohl a třeba se ještě od účtu ČKP nějakých informací s přidanou hodnotou dočkáme. Příspěvků bez přidané hodnoty je ale na fóru 12 do tuctu, a nevidím důvod, proč na nick ČKP aplikovat nějaký jiný metr.
-
Příspěvek ViktorN jsem bral jako ironii, než cokoliv jiného, protože mi taky reakce ČKP k tomuto nepřišla nijak závadná. Dokonce snad i naopak, i kdyby nebyla úplně přesná, tak byla k věci (ač pouze jako PR) a použitelná k další diskuzi. Ale asi jsem to špatně vyhodnotil, jak to tak vidím :)