No asi to od místních extrémistů schytám, ale domnívám se (ovšem nikomu to nenutím), že nechat to při „poruše“ jen na hrazení škody a nemateriální újmy, bez ohledu na okolnosti, zavinění, pohnutky viníka atp., je nedostatečné. Pokud zároveň nechcete zrušit POV (což by mi též nepřišlo rozumné ani to reálně vzhledem k EU nejde), tak poškození budou odškodněni vždy a viníkovi či provozovateli by hrozil jen regres od pojišťovny, který často ani nemusí být ve finále vymahatelný. Sice si nemyslím, že by druhý den po zrušení § 125c ZPPK nastal na silnicích armagedon, ale aby ekonomické mrtvoly či jiné osoby, které zkrátka své závazky neplní, neměly vůbec žádnou motivaci nehodám předcházet a mohly si tak bez omezení užívat svobody jezdit si na veřejných PK jak chtějí, libovolně ožralí či zfetovaní, v čemkoliv atp. ... no, nevím, nevím. Stávající systém je samozřejmě šílený, ale ty jeho části, které čas od času někoho opravdu nebezpečného ze silnice odstraní (a na zbytek působí aspoň trochu preventivně), by úplně bez náhrady zmizet neměly.
Jiná věc je, že v konkrétním případě je třeba plně respektovat právo podezřelých zatloukat, není nic proti ničemu škodolibě se ušklíbnout nad impotencí státu a jeho orgánů, ale vyjadřovat sympatie či snad dokonce fandit tomu paku, které to má na svědomí, doufám není na tomto fóru povinné.