Vysvětlení @medved zní uvěřitelně, každopádně pokud to tak opravdu je, plynou z toho 2 věci. Jednak že v tom stát má klasicky bordel, protože správně si měl nechat svůj IS vytvořit/upravit tak, aby to nemusel řešit nezákonným postupem - protože nic jiného nějaké kreativní doplňování nul či jiných znaků do řetězce SPZ/RZ za účelem, aby šlo o unikátní klíč, nepředstavuje - v zákoně 56/2001 Sb. se totiž píše, že se v registru eviduje RZ, nikoliv RZ doplněná o nějaké znaky, i kdyby takový pokyn vydal nejvyšší Vohrnutej. Kdyby státní správa aspoň trochu fungovala, řešilo by se to přizpůsobením systému (constrain vázaný ne na samotnou RZ, ale i na typ vozidla, případně s možností OÚO to tam narvat silou) a max. by se do registru a/nebo TP něco napsalo do poznámky. V horším případě by to znamenalo nutnost nové RZ, což by asi u starých kusů, kde původní destička spoluvytváří jejich veteránskou a estetickou hodnotu, jejich majitelé nesli nelibě, ale pořád lepší než ten popisovaný Kocourkov.
Druhá věc je, že rozhodně není důvod dopisovat nějakou nulu na značku - toho bych se v každém případě vyvaroval, protože takové pozměňování a následná jízda s vozidlem opatřeným takovou značkou představuje drakonicky trestaný přestupek. Že stát přidělenou RZ blbě zapsal neznamená, že byste mohl či dokonce měl ji pozměňovat a to dokonce ani v případě, že vám to teta za okénkem přímo poradila.
V praktické rovině se nabízí několik řešení. Jedna možnost je neztrácet nervy s bandou pitomců a pořídit novou RZ. Nebo je silou dokopat k tomu zapsat to do TP a registru správně (což by zřejmě představovalo zábavu na několik let). Nebo se spokojit s kompromisem a nechat si vysvětlení vepsat ideálně do poznámky ve velkém TP, případně k tomu získat nějaké oficiální vysvětlení (s razítkem) a jeho kopii vozit s sebou kvůli případným iniciativním fízlům.