30kmhcz
Tisk, média, internet => Zajímavé články z internetu => Téma založeno: František Dobrota 24 Října 2018, 12:20:12
-
https://www.novinky.cz/krimi/487076-ridicka-na-dalnici-d10-vybrzdila-dodavku-ktera-se-prevratila-na-strechu.html
Uz mne to prestava bavit. o jakem vybrzdeni je zde rec??? Podle mne ridicka snizila rychlost, dodavkar to zaslapnul, asi nefungovalo moc dobre abs a nasledkem toho to prevratil. Nevidim nic co by pripominalo vybrzdeni, jen presstitut pisalek ma vlhke sny. Muze brzdit z jakekoliv priciny, nahla nevolnost, technicka porucha, kour v kabine atd atd. Ale ty novinarske hyeny to zvelici a prekrouti. Podle mne by mnohem odpovidajici titulek byl:
Mladý řidič dodávky nedodržel bezpečnou vzdálenost, při krizovém brždění nezvládl řízení a havaroval. Jenze to neni tak lukrativni zprava jak vybrzdeni, ze...
Straslive mne tim vytaci -)))
-
Ta řidička nejspíše reagovala na to, že před ní začalo vozidlo předjíždět ten skříňový náklaďák - bohužel není vidět, jestli to tam neloupnul nečekaně. Žádné intenzivní brzdění nebylo ve hře - jeví se to jako blbost toho řidiče bílé dodávky.
Ta rétorika redaktora o brzdění "zničehonic" je otřesná.
-
Co jsem vykoukal z videa.
Dodávka jela za škodovkou cca 25 m (odhadnuto jak z počtu čar/mezer VDZ, tak patníků), což je při rychlosti 120 km/h 0,75 s -> téměř nulová šance adekvátně zareagovat. Řidička škodovky se zjevně rozhodla umožnit předjížděcí manévr vozidlu v pravém pruhu za kamionem, které (zdá se mi) dávalo levý blinkr. Patrně neodhadla úplně přesně intenzitu brzdění a zpomalila trochu více, než situace vyžadovala, ale mohlo to být cokoli jiného. Řidič dodávky se i přes nepřiměřeně malou vzdálenost nesoustředil dostatečně pekelně a začal brzdit s velkým zpožděním. Pořád by to asi dal, kdyby neměl v havarijním stavu na vykopávce T4 brzdy, ke smyku nebyl sebemenší externí důvod.
-
Asi by se našla situace, kdy bych mohl být na místě řidiče v dodávce, nicméně řidičce bych vinu nedával.
Znovu je vidět, jak je důležité nemluvit, nevyjadřovat se, počkat až opadne stres a emoce..
-
Dodavkar brzdi 3 vteriny po ni, holt je potreba pri jizde s vrakem lip koukat a min se lepit.
-
Podle mě se prostě sešli dva joudové. Řidička brzdí velmi intenzivně, chvilku jsem měl dojem, že přejela odbočku a chce to ještě zkusit odbočit, ten za ní nejspíš poprvé v životě krizově brzdil a pak byl asi překvapen, že ten vrak nemá stabilizaci.
-
At koukam jak koukam, nenapada me jedinej duvod proc oznacit T4 za vrak. Ze nemel ABS ucinek brzd naopak posililo, kdyby se zo bez ABS nesnazil strhnout nekam mimo (coz je reflex, ale bez ABS to neprobehne), myslim ze by to ubrzdil, pri zataceni volantem nemel slapat na brzdu vubec, resp. tocit mel az bez brzdy. Ridic necumi pred sebe nebo nereaguje, ale T4 brzdila dobre.
-
Vrak to byl, protože se mu kously zadní kola a to ho rozhodilo.
-
A jak vime ze se kously? Treba to jenom zadupnul a jelikoz byl nezkusenej tak si myslel ze se zabrzdenyma kolama muze zatacet. Z ceho se da poznat ze se kola kously? Ja to z videa nepoznam.
-
Tak čmoud jde od pravé zadní gumy a přední se v klidu odvalujou.
-
Pro podporu tvrzení, že T4 byl vrak již před nárazem do betonu, přikádám 3 snímky z 11. sekundy. Při analýze videa nestačí jen shlédnout, kritické okamžky je nutné procházet snímek po snímku.
-
JInak po daším shlédnutí bych vsadil 100:1 že řidička přehlédla sjezd a proto začala brzdit než jí okamžitě došlo, že dělá hovadinu.
-
Ženský všeobecně nečuměj za sebe a nezajímá je co se děje za nima. Stačí se podívat v obchodě, jde před váma ženská, za ní dav lidí, ona něco vidí v regálu a na místě se zastaví uprostřed cesty. Nebylo to od ní moc zdvořilí ale nevím proč jí s tim otravujou, řidič dodávky mohl včas a v klidu reagovat. Člověk aby se už bál zpomalit aby nebyl z něčeho obviněn.
-
tak levý pruh slouží k předjíždění a ne ke zpomalování 8)
-
enzym, pk202: Když se podívám na to video pořádně (a že jsem ho viděl asi už 100x teď), je vidět jak ve chvíli kdy vůz začne přecházet do levotočivého smyku, kouř jde i od levé gumy. Osobně si myslím že to auto prostě nemělo ABS (buď vyřazeno úmyslně nebo o tom ani řidič nevěděl) a tak se zablokovalo kolo co bylo nejlehčí (PZ), potom se váha přenesla na to pravé (zatáčel doleva) a tak se začalo kouřit od LZ kola, byť jen trochu - je to tam poměrně dobře vidět (možná někdo s dashcam by mohl dodat i stopy po gumách, jelikož ty jen tak nezmizí). Jenže jak to PZ kolo bylo už "spálený", tak se z něj kouřilo dál, ono se totiž potom neroztočilo (moje úvaha). Podle mě měl prostě celej manévr nohu na brzdě a kola zablokoval úmyslně a to ho dostalo do průseru. Mohl (a asi měl) to řešit ťukancem "čelně" a hned po něm pustit nohu z brzdy a "řídit", bez ABS se prostě nedá zatáčet a tady je celkem dobrej příklad. Tedy chyba ve stylu "za pět minut u tesca".
Samozřejmě chápu že pokud má člověk dodávku jako 3. auto a jezdí s tim jednou za dva tejdny, tak postupuje podle naučených reflexů a tyhle věci mu dojdou až potom, během těch pár sekund mu asi ani vůbec nedošlo že má pustit brzdu a pak už bylo holt pozdě.
A furt ste mě nepřesvědčili že ta T4 je vrak, mi se to auto vždycky líbilo. ;D Kdysi jsem si s tim ABS u služebáku hodně hrál a dospěl jsem do stavu, kdy mě sralo když bylo zapnutý - vyřadit se dá vyjmutím pojistky.
-
A furt ste mě nepřesvědčili že ta T4 je vrak, mi se to auto vždycky líbilo.
Emh, nikdo snad netvrdí, že model T4 je vrak :) Pouze toto konkrétní auto rozhodně nemělo v pořádku brzdovou soustavu a proto jsme ho otitulovali vrakem ....
-
T4 hlavně ABS vůbec mít nemusí.
-
Já myslím, že je úplně jedno, jestli měl nebo neměl ABS. Tady je hlavní problém rychlost a reakce. Když jsem to video viděl prvně, říkal jsem si, že ta dodávka začala brzdit hrozně pozdě. No a pokud to ve 120 zašlápnul a navíc trhnul volantem. Těžko odporovat fyzice.
-
To je pravda, ale zadní kola by se neměla zablokovat dřív než přední....navíc je otázkou zda trhnul volantem nebo se díky dupnutí na brzdu kouslo to pravé zadní kolo a tím tu dodávku rozpohybovalo... další neznámou je co měl vevnitř a jak to bylo upevněno - to taky udělá svoje.....
-
Presne naopak - zadni kola pri brzdeni na krev pujdou do smyku driv nez predni. Do jiste miry se tomu snazi zabranit rozdelovace nebo omezovace brzdneho ucinku, ale o jejich funkcnosti a ucinnosti bych si nedelal u takto stareho auta velke iluze.
A pochopitelne velice zalezi na tom, kolik a jak toho mel nalozeno. Ja bych tipoval, ze jel prazdnej.
-
Já tedy nevím...opravdu na krev jsem brzdil autem bez jakýchkoliv pomocníků (Peugeot Partner) 2x - jednou asi z cca 100 mi tam z neposekanýho příkopu přesně před čumák vlítnul kanec -výsledek probržděný plošky na předních kolech (asi holt ten omezovač zadního brzdnýho účinku fungoval) - to bylo to auto nový - pak asi po 7 letech jsem pospíchal z Olomóca po D1 a v pravotočivé zatáčce si mnou předjížděný polský šofér asi trochu dáchnul jel rovně a začal mne tlačit na svodidla takže tentokrát v cca 155...plavalo to jako prase, ale opět - zadní gumy nic - přední vybržděný plošky tak že jsem pokračoval max 80 km/m - rychleji to nešlo.
Takže logický je, že když se zablokujou zadní kola a přední ne jde auto do smyku (viz trik s ruční brzdou) ....
-
pk: Auta zhruba od šedesátých let by měly mít minimálně mechanický omezovač brzdného tlaku zadní nápravy, což v principu je ventil, který v závislosti na poloze zadní nápravy vůči karoserii (vlastně je to taková kostička s páčkou) omezuje brzdný tlak do zadní nápravy. U úplně moderních aut se stabilizací, kde si vlastně čerpadlo dokáže brzdit každé kolo zvlášť, to může být jinak.
Takže by se nemělo zablokovat zadní kolo dřív než přední.
Motorce při krizovém brzdění odvádí přední kolo klidně víc jak 60 % z celkového brzdného výkonu, u aut to nebude jinak.
Jinak moderní auta mají pak už i takové softwarové vymyšlenosti, že při krizovém brzdění začne nepatrně dřív brzdit zadek, aby stabilizoval auto a hlavně aby si karoserie kecla na předek a ten pak mohl brzdit intenzivněji.
-
Já tedy nevím...opravdu na krev jsem brzdil autem bez jakýchkoliv pomocníků (Peugeot Partner) 2x - jednou asi z cca 100 mi tam z neposekanýho příkopu přesně před čumák vlítnul kanec -výsledek probržděný plošky na předních kolech (asi holt ten omezovač zadního brzdnýho účinku fungoval) - to bylo to auto nový - pak asi po 7 letech jsem pospíchal z Olomóca po D1 a v pravotočivé zatáčce si mnou předjížděný polský šofér asi trochu dáchnul jel rovně a začal mne tlačit na svodidla takže tentokrát v cca 155...plavalo to jako prase, ale opět - zadní gumy nic - přední vybržděný plošky tak že jsem pokračoval max 80 km/m - rychleji to nešlo.
Takže logický je, že když se zablokujou zadní kola a přední ne jde auto do smyku (viz trik s ruční brzdou) ....
Já sem s tou cihlou zagumoval jedinkrát loni a musím dát za pravdu karosáři, že jsou ty gumy nějaký šišatý :D Teda u spolujezdce sem dal rezervu eště se slušným vzorkem pže sem tam zapíchl nějakeh hřebíček, ale u řidiče sem si teď už i všiml že to je viditelně nějaký divný a v některejch rychlostech to háže pěkně. Myslim ale že už to i muselo být nějaký divný přetím, při blokaci se sedře celkem malá ploška (když vůbec), ne? Mám to v jednom místě sjetý nějakejch 30° a eště dost i k okraji, nejen malá ploška, to mi přijde docela hodně ujetý :D No teď budu pořizovat druhou sadu a nový pořádný zimáky (asi nejlíp vychází céčkový Pirelli?), ne tady ty sračky matador a nankang a podobný, tak to prohlídnu pořádně jak to bude sundaný a dyžtak vyřadím i tu druhou šišatou gumu… :D
-
Myslim ale že už to i muselo být nějaký divný přetím, při blokaci se sedře celkem malá ploška (když vůbec), ne?
To zalezi na rychlosti, adhezi, pritlaku (dle nakladu), vlastnostech gumy (jak se bude treba bocnice kroutit), teplote silnice, aktualni teplote gumy, nahusteni a tech promennych je tam tolik, ze se to snad ani neda takhle rict.
-
Myslim ale že už to i muselo být nějaký divný přetím, při blokaci se sedře celkem malá ploška (když vůbec), ne?
To zalezi na rychlosti, adhezi, pritlaku (dle nakladu), vlastnostech gumy (jak se bude treba bocnice kroutit), teplote silnice, aktualni teplote gumy, nahusteni a tech promennych je tam tolik, ze se to snad ani neda takhle rict.
Všiml jsem si, že na některých místech asi bude problém s povrchem silnice. Je tady v okolí několik míst na kterých se v určité rychlosti (45-60km/h) auto vlní jak had. Nedělá to mně jen jedno auto. Silnice jsou nové a tak si myslím, že byl problém s finišerem ???. Šnek blbě rozhrnoval materiál, následně byl blbě uválený....
-
To je naprosto běžný, různý vozovky dělají různý věci. Třeba na některých úsecch některých dálnic to rozpoznatelně pohazuje.
Mimochodem už i na jen pár let starých úsecích některejch z betonu jsou poznat jednotlivý pole, i když se to naleje jako jeden blok a až pak rozřeže kvůli dilataci tak to prostě pracuje. Časem to bude rozmrdaný jako D1 všechno. Proč se probůh nepoužívá na povrch živice? Tam se sice vyjedou koleje ale dá se to velice jednoduše třeba co deset let zfrézovat a nanést novej rovnej povrch. Jak opravíš beton?
-
Behemot: při nouzovém brzdění na adhezním povrchu (dálnice) z rychlosti kolem 180 km/h se zablokováním kol (bez ABS) probrzdíte plochu cca 10 cm x šířka pneu do hloubky vzorku. Ta pneu je pak už nepoužitelná, auto nepříjemně drncá, poskakuje, je vůbec problém dojet. Vlastní zkušenost.
Zajímalo by mě, kde se nová dálnice kazí, jak píšete. Nevím přesně, ale 8 let jistě se do nově pokládaného betonu zalívají ocelové trny, kterými jsou spojeny panely vzniklé po nařezání spáry a segmenty se tedy mohou pohybovat jen vodorovně v rámci dilatace, nikdy výškově. Dokonce se to nejspíš zkoušelo i na starém povrchu, protože občas vidím frézované a zalité díry přesně v místech, kam se ukládají podélně a příčně trny.
-
Treba tady https://www.frekvence1.cz/clanky/zpravy/vzedmuta-cast-dalnice-d5-na-plzensku-je-po-oprave-opet-prujezdna.shtml
-
fu: ...vozovka se vzedmula kvůli přívalovým dešťům...
A trny tam dali až při opravě. D5 je o dost starší, než 8 let, co vím, že se používá lepší technologie.
Ale díky za odkaz, kdo neví, o co jde, tam na obrázku ty trny dobře vidí.
-
cyklista: nikoliv, pricnou bylo spatne utesneni spar a nasledkem byla ASR[1] a pote vzedmuti smesi a tam Vam zadne kotvy ani trny nepomohou[2], ty zajistuji pouze smykove namahani.
Tedy nepomohou ani, kdyz se pohne podlozi v horizontalni rovine[3] a zajistuji pouze absenci schudku na sparach[4,5].
Je rozdil mezi kotvou a trnem[6]
[1] http://tpm.fsv.cvut.cz/student/documents/files/DSM/DSM_P2.pdf
[2] foto: https://www.tyden.cz/obrazek/201806/5b1948e74e775/crop-1530751-p201806010221801_520x250.jpeg z https://www.tyden.cz/rubriky/domaci/doprava/rsd-popraskany-usek-d5-by-mel-byt-opraven-do-konce-tydne_483509.html
[3] https://www.jpcz.cz/files/7914/9803/1435/42cs.pdf#page=4
[4] foto: http://www.ceskedalnice.cz/image/povrchy/D1-schody.jpg z http://www.ceskedalnice.cz/odborne-info/rozdily-mezi-cb-a-ab/
[5] http://www.betontks.cz/sites/default/files/2014-2-42_0.pdf#page=8 obr.26
[6] https://core.ac.uk/download/pdf/30304613.pdf#page=23
-
ceskedalnice.cz (4) -> "Beton nepohlcuje světlo tak jako černý povrch asfaltového krytu, je tedy v noci bezpečnější." ;D ;D ;D
-
Mate vetsi dohled v noci, nevidim v tom nic vtipneho. https://www.youtube.com/watch?v=dEWDNakMUB4
-
Ja rozumim co tim chteli rict, jenom mi to prislo strasne nesrozumitelne napsany.
-
To je spis dano obecnosti a predpokladem nezasveceneho ctenare do daneho kontextu.