Zda jste řidičem určíte kombinací
§ 2 písm. d) + a) ZPPK. Protože se nebavíme o tlačení auta a podobných patáliích, tak jedinou otázkou tam zbývá pojem "pozemní komunikace" - zde je potřeba vyjít z
§ 2 ZPK, dle kterého se PK dělí na:
a) dálnice,
b) silnice,
c) místní komunikace a
d) účelové komunikace,
přičemž výklad "účelové komunikace" je docela divočina:
§ 7 odst. 1 ZPK:
"Účelová komunikace je pozemní komunikace, která slouží ke spojení jednotlivých nemovitostí pro potřeby vlastníků těchto nemovitostí nebo ke spojení těchto nemovitostí s ostatními pozemními komunikacemi nebo k obhospodařování zemědělských a lesních pozemků. [...]"§ 7 odst. 2 ZPK:
"Účelovou komunikací je i pozemní komunikace v uzavřeném prostoru nebo objektu, která slouží potřebě vlastníka nebo provozovatele uzavřeného prostoru nebo objektu. [...]Pokud je někde nějaká zřetelná cesta, po které se jezdí (což v lomu bývá), tak to do pojmu účelové komunikace s největší pravděpodobností spadne. Otázka pak je, zda se jedná o veřejnou účelovou komunikaci (dle § 7 odst. 1 ZPK - tam platí ZPPK a pravomoc policie) nebo neveřejnou účelovou komunikaci (dle § 7 odst. 2 ZPK - tam ZPPK neplatí a PČR je na vás krátká). Zda je komunikace neveřejná se přitom v praxi určuje dost obtížně - definice dle § 7 odst. 2 ZPK je jalová v tom, že obsahuje gumové pojmy jako "uzavřený", "prostor" nebo "objekt", přičemž spektrum výkladů i napříč judikaturou začíná u zcela uzavřeného (oploceného) pozemku a končí u závory/zábrany na samotné cestě.
I pokud je cesta neveřejnou účelovou komunikací, tak se otevírají další otázky typu pojištění a odpovědnost za škodu (o kterých bychom tu mohli vést sáhodlouhé rozpravy) - prostě rozmyslel bych si dvakrát, zda za ten volant sednu nebo ne, protože předpokládám, že vás to nezajímá jen z toho důvodu, zda vás může v lomu vyhmátnout nějaký policajt.