Ta změna by musela být každý rok (tam a zpět) včetně výměny OP a oznamování změny všude možně.
Ale přivedl jste mě na nápad, přepsat majitele vozu na nezletilého potomka (cca. 2 roky), má pouze pas a nenapadá mě žádná ohlašovací povinnost v případě chvilkové změny trvalého bydliště. Provozovatel zůstane.
A tím se dostávám k tomu, čím u nezletilé osoby nejlépe prokážu trvalý pobyt.
Ale prioritně jsem chtěl zkusit boj.
Vím jen o rozhodnutí ÚS proti zákazu zón celkově, o možnosti residenta který není majitelem dle TP, ale dle SJM.
Mě jde spíš o možnou diskriminaci, kterou řešil ÚS 48/18.
Ve kterém připustil možnost zvýhodňování osob s trvalým pobytem v obci Ústavní soud v uvedeném nálezu konstatoval, že obec má s ohledem na ústavně zaručené právo obcí na
samosprávu (čl. 8 Ústavy) a skutečnost, že je na základě Ústavy především samosprávným společenstvím svých občanů (čl. 100 odst. 1 Ústavy), při realizaci samostatné působnosti ve smyslu § 2 odst. 2 a § 35 zákona o obcích právo zohlednit zvláštní postavení svých občanů a jejich potřeb. Musí tak ale vždy činit v mezích ústavního pořádku a zákona [§ 35 odst. 3 písm. a) zákona o obcích] a musí
přitom respektovat ústavní příkaz rovnosti v právech (čl. 1 a 3 Listiny), resp. další ústavní či zákonné normy.
Dle Ústavního soudu je z hlediska možnosti zvýhodnit osoby s trvalým pobytem
v obci podstatné, aby takové zvýhodnění sledovalo legitimní cíl, přičemž za takový cíl
lze považovat plnění úkolů obce vyplývajících z § 35 odst. 2 zákona o obcích
Vždy píše o zvýhodňování obyvatelů s trvalým pobytem v obci.
Což v tomto případě osoba splňuje.
Stačilo by napsat žalobu, poslat na soud, zaplatit poplatek.
Nebo je lepší zažádat o kartu a nechat se písemně odmítnout?