30kmhcz
Ukončené případy => Rychlost => Téma založeno: winner820614 20 Února 2020, 10:45:50
-
Zdravím všechny ve spolek. Jsem zde úplně nový. Mé auto bylo změřeno v jednom městě a vzhledem k tomu , že jsem skutečně neřídil já a určitě nebudu bonzovat rodinu která mi vyšla vstříc že jela místo mne a navíc dotyčný je dospěly vlastníci řidičský průkaz , jsem se rozhodl , že začnu bojovat . V tuto chvíli jsem dostal informací o pokračování správního řízení. Otázka zní co dál. Jak dál postupovat. Mám ještě poslední nápad a poté již jsou mé nápady vyčerpány. Děkuji všem
-
Nahrajte nám sem v anonymizované podobě související listiny. Bez informací nelze poskytovat rady.
-
Pokud jste dostal informaci o pokračování řízení, znamená to, že už jste obdržel příkaz a odeslal odpor. Jste tedy účastníkem řízení a svědčí Vám právo nahlížet do spisu a pořizovat si jeho kopie. Využijte jej.
-
Zatim dekuji , omlouvam se jeste jednou a prilozim stupidni dotaz ... klidne poslu vsechny podklady co mam ale jak se to anonymizuje ? :)
Ano odpor jsem poslal a do spisu chci nahlednou , bohuzel je to dost daleko od bydliste ( nemam problem dojet ) tak si pozadam aby mi to poslali postou ...
-
https://www.30kmh.cz/index.php?topic=2032.0
-
Dekuji behem vikendu si pohraji a hodim to sem :)
-
Zdravim, takze zde posilam prvni cast co jsem obdrzel . nmejdrive jsem obdrzel vyzvu , kterou jiz nemam , potom prislo tady toto zde:
-
Pote jsem podal odpor a došlo toto :
-
Poněkud teď nechápu substantivum “boj” v názvu tématu, nicméně poslední přípis od SO chápu jasně: chcete-li do řízení v prvním stupni jakkoli zasáhnout (aby to tedy byl alespoň nějaký “boj”), máte šanci tak učinit do dne, kdy bude provedeno dokazování mimo jednání. Lze předpokládat, že týž den SO vydá rozhodnutí, pokud nic neučiníte, neboť poučeni o možnosti seznámit se s obsahem spisu už poskytl. A nelze pochybovat, že to bude rozhodnutí o vině, pokud proti tomu něco neuděláte. Buď získejte kopii spisu, nebo to rovnou vzdejte.
-
Ano o spis jsem zažadal . do 15 dni bych ho mel mit . Boj v tom smyslu , ze jim to nechci dat zadarmo . Jak jsem psal v prvnim postu .
Auto ridila svepravna osoba vlastnici ridicsky prukaz tudiz a ma rodina ( zadna vymluva , ale bratranek , ktereho jsem premluvil abych mohl dany den pit - ojedinela zalezitost ) jedna se o me firemni vozidlo - ja jsem majitelem a jezdim si snim jen ja sam s vyjimkou toho dne .
Bratranek vlastnici RP , dokonce i profesak s kazdorocnim proskolenim a 15 letou praxi za volantem - Vic toto zajistit nejde . udelal jsem vse co bylo v mych silach .... Udavat ho nebudu nekdy do budoucna budu mozna zase potrebovat pomoci a navic jedna se o rodinu...
Vic to zajistit neslo ... a nemohu nest vetsi zodpovednost za dospelou proskolenou osobu...
-
Na základě čeho se domníváte, že budete mít do 15 dnů spis? Předjednal jste si to mailem, telefonicky nebo jakkoli jinak a úřad Vám kopii přislíbil? Nebo je Vám známo, že daný úřad kopie spisů běžně posílá? A jste si jist, že budete mít ten spis před datem dokazování mimo ústní jednání?
Co se týče Vaší lamentace stran toho, že jste vše zajistil - to žádný úřad nezajímá. Nezajímá jej ani to, že nikdo nebyl ohrožen, nebo to, že se v daném místě stala poslední nehoda, když se tam ve 14. století srazil ťuhýk se sojkou. Nezajímá jej žádná spravedlnost, zajímají jej pouze Vaše peníze.
-
Ano předpokládám že ho budu mít do 15 dní ( již je odeslána oficiálně sepsána žádost) a taky vím že že jde jen a pouze o peníze a proto se nechci dát jen tak . Mám ještě jeden krok promyšlen a dal jsem v koncích . A proto jsem a čekám nějaké rady .
-
Rada je jednoduchá: nespoléhejte automaticky na to, že Vám úřad kopii spisu pošle. Čtyři z pěti úŕadů mají nachystanou šablonu s odmítnutím žádosti.
Pokud vychází termíny tak, že datum dokazování je nižši než datum předpokládaného doručení kopie spisu, požádejte si o např. patnáctidenní lhůtu od data dokazování mimo ÚJ pro písemné vyjádření obviněného. To je nejspíš poslední rada, kterou tu můžete dostat (a zcela jistě poslední rada ode mne), dokud nezajistíte kopii spisu.
-
Dekuji , zatim to necham v klidu , ozvu se az dojde spis ...
-
a když nedojde?
-
tak to nebude dobry .... co na to rict ? budu verit ze dojde ...
-
Ostatní se vám snaží naznačit že bez dalšího spoléhat že úřad spis pošle je naivní.. většina úřadů neposílá.
-
Nechal jsem zaslat oficialni zadost i s oduvodnenim a nejakymi paragrafy a precedentem . takze si myslim ze to dojde
-
Spis mam , co ted ?
-
Přestat trolit. Asi by bylo nejjednodušší nechat to někoho vyřídit, stejně jako jste nechal zaslat žádost o spis...
-
Omlouvám se , co to je trolit ? A koho vyřídit ?
-
Žádost o spis jsem nalezl zde. Partnerka to přepsala do poslatelne podoby a odeslala. Nikoho jiného kdo to vyřídí nemam
-
Nejlepší bude, přečíst si pravidla fóra, vše je zde x krát řešeno.
Poradím Vám další krok - anonymizovat spis a nahrát sem.
-
Děkuji spis nahrají během víkendu.
Pročítal jsem tady spousty věcí . Ale je tady samy helmuth , deathmut , So ,sprdel a já absolutně netuším o čem je řeč.
Dosud jsem nic takového neřešil , prosím o z ohledněni , nejsem zběhlý v práci s internetem , práce s ním je pro mne trest . Děkuji.
-
Nic ve zlém, ale pokud nevládnete internetem, pořádně ani češtinou, povedlo se vám zde vytapetovat 2 stránky jen kvůli spisu, tak se obávám, že jste si vzal příliš velké sousto. Zkuste najít nějakou skupinu kolem krasobruslení, přihlásit se tam a napsat, že sice neumíte bruslit, ale rád byste, aby vám někdo poradil, jak skočit trojného axela - nebude se to příliš lišit od toho, o co se pokoušíte zde.
S takto rozdanými kartami bylo asi optimální zaplatit 6 stovek (je to bez bodů, bez záznamu kamkoliv a hlavně bez práce), dohledat si, kde ve vašem okolí jsou radarové pasti, dávat si na ně pozor, a poučit i ostatní, kteří auto užívají. Že chcete „bojovat“ je sympatické, ale tímto stylem to bohužel pravděpodobně povede k tomu, že zaplatíte víc. Váš případ jste nechal dospět do fáze, ve které už není žádná automatická a přímočará obrana (a ta cílená vyžaduje trochu tušit, která bije). Na druhou stranu, dobrá zpráva je, že ať uděláte cokoliv, už si ani nemůžete nijak uškodit, budete to mít za 2700 Kč, tak s chutí do boje, ať si aspoň úřady zaúřadují a tu pokutu řádně odpracují.
-
Při vší úctě s češtinou problém nemám , ba právě naopak na českém jazyku si zakládám . Mám velký problém s klávesnicí ( nemohu najít diakritická znaménka ) a problém s mobilem ( dotykovy nesmysl na který na nevidím a občas si upravuje slova , které jsem ani nenapsal) .
Tyto stránky mi byly doporučeny , že se zde dovím jaké mám možnosti a že mi bude porazeno .
Na druhou stranu nejsem sice zběhlý v elektronických ptakovinach ale podařilo se mi udělat spousty jiných věcí .
Omlouvám se teda že jsem zde otravoval . Pokud by mi někdo chtěl poradit mimo záznam můj email je winner820614@gmail.com
Takže se omlouvám , že jsem zde vstoupil . Nashledanou .
-
Omlouvám se , již jsem vychladl , ale pane vy jste mne urazil. Na českém jazyce si zakládám a tím jste trefil přímo me citlivé místo . A já jsem ten který trpí tím jak je český jazyk znásilňován.
Ano mám potíže s počítačem a s telefonem .
U telefonu se mi písmenka mění samo jakmile něco napíšu . Opravdu mne nebaví se ke každému slovu vracet a opravovat ho protože si ho telefon změní sám . Pokud někdo ví jak to zrušit budu také vděčen.
A u PC vím že písmenka s diakritikou jsou ve vrchní řadě , ale občas to píše čísla , poté zase čísla nefungují v pravé řadě , občas písmeno Y a Z se samy prohodí atd.
Prostě tuto techniku nemám rád , bojkotují ji a bojkotovat ji budu dále. I přesto že tuto techniku se snažím nepoužívat , dokazu vést 2 obchody ...
To ale neznamená že nejsem schopen pochopit jak funguje správní řízení a vědět jaké mám možnosti
To jsou 2 rozdílné záležitostí.
Taky by nebylo od věci říci co znamenají ty zkratky ( So , Helmut apod. ) ... Pokud jsem s těma zkrátka nikdy nepřišel do styku , tak je logické že nevím co znamenají
Zde jste mne přesvědčovali, že spis nezískám a já ho získal.
A já zde nečekal zázraky ale aspoň nějakou radu , či konzultaci . Ale dočkal jsem se pouze uštěpačných ušklebku.
Pokud by se mnou prošel věci ve spisu byl bych rád. Něco se mi tam nezdá. Ale jak jsem psal jsem bez zkušeností.
Pěkný den .
Bez dovoleni jsem Vam radky srovnal, protoze se to pravdu spatne cte. -Fu-
-
S dovolenim bych Vam dal jako IT znaly radu - poridte si zarizeni(notebook/tablet/stolni PC a k tomu odpovidajici klavesnici), kterym vladnete.
Tim, ktery nevladnete nepouzivejte. Notebook dnes zacina od 4000,- s klavesnici a jako na stroji s nim zvladne i IT absolutne nenadany jedinec.
Stezovat si, ze jste si poridil kocku(smartphone*), ale ta nesteka zde patrne nepadne na urodnou pudu.
Rady jste obdrzel, ale toto je forum a to znamena, ze dobrovolne stravite nejaky cas ctenim a samostudiem a polozite dotaz, az si opravdu nevite rady.
Stejne jako ostatni, pokud chteji Vam venuji svuj volny cas/zkusenosti - zdarma.
Protoze psany text nekdy pusobi na ctenare jinak, nez autor predpoklada, toto neni ani pokus Vas zesmesnit/urazit, ale spravne nasmerovat.
-
Omlouvám se , již jsem vychladl , ale pane vy jste mne urazil. Na českém jazyce si zakládám a tím jste trefil přímo me citlivé místo ...
Miguel de Cervantes řekl: „Ne slova - činy jsou to, které přesvědčují.“ Jsou-li těmi činy právě slova, je to pikantní, ale význam zůstává. I kdybych přijal vysvětlení stran obtíží s klávesnicí, vaše texty (činy) se obtížně čtou především proto, že je nutné je nejprve přeložit z náhodného shluku slov do češtiny, nikoliv kvůli neodpovídajícím diakritickým znaménkům či automatickým opravám telefonem. Korekturu vám dělat nebudu, ale mohu-li si troufale dovolit něco doporučit, je-li mateřský jazyk skutečně vaší vášní, zkuste se někde zeptat například na to, jak se v české větné skladbě používají čárky.
Cítíte-li se uražen, je mi to líto, navrhuji nechat to být. Jde-li o samotné stíhání za přestupek provozovatele, věřte, že vás tu nikdo nechce šikanovat, psal-li jsem „nic ve zlém“, myslel jsem to vážně, ne jako frázi. Kdyby existovala nějaká jednoduchá rada ve vaší situaci, objevila by se zde, možná i opakovaně. Lobby, které šlo o snadné inkaso z porušení pravidel na silnicích, si prosadila právní úpravu, která nemá snadno využitelné slabiny, stojí na tom, že někdo, ideálně provozovatel, má zkrátka platit a na nic se neptat, pokud se ptá a je urputný, vysvětlí mu Ústavní soud, že neshledal, že by povinnost provozovatele vozidla zajistit dodržování povinností řidiče byla nesplnitelná.
Dá se tomu vzdorovat jinak, např. opakovaně zde popsaná metoda spočívá ve zřízení datové schránky před vydáním rozhodnutí a otestováním, zda si toho řízení vedoucí orgán všimne, ale obávám se, že takovou radou bych vám mohl způsobit mnohem větší problémy.
Naparujete se zde, že sice nezvládáte internet, klávesnice ani smartfouny, ale vedete 2 obchody (Jirka Paroubek by dodal, „kdo z vás to má“). Jde-li vám skutečně o to nedat se úřadům snadno, máte dvě možnosti, buď využít zde dostupných informací a zkusit zabojovat, nebo zaplatit někomu, kdo to udělá za vás. Zdejší fórum umí pomáhat, ale větší šanci mají tazatelé, kteří k věci přistoupí s o trochu větší pokorou ...
-
Ještě teda zareagují na všechny reakce najednou ...
Mám PC. , Notebook i telefon
Jako nejmenší zlo považuji PC . Používal jsem ho ale minimálně pouze firemně
Notebook je to nejhorší . Spojuje nevyhody PC ( písmenka s diakritikou jsou schované ) a nevýhody z mobilu ( klávesnice je hladká je problém nahmatat konkrétní klávesu )
Ano pořídil jsem si smartphone a nadávam na něj a nadávat budu.
Nepořídil jsem si ho dobrovolně , musel jsem si ho pořídit na rozvozy kvůli EET . Do té doby jsem používal papír , tužku a faktury z Fakturoidu. Znamenalo to buď ukončit rozvozy anebo si ten krám pořídit. Do té doby jsem měl klasickou Nokii s tlačítky , kde jsem na něj viděl , sám mi v kapse nevolal a baterka vydržela víc než 20 hodin atd. ale to už odbočují.
Samostudiem jsem zde strávil hodně času a proto jsem také získal celý spis. A studují každou volnou chvilku. Ovšem blbě se studuje , když většina zkratek nevím co znamenají . ( Vysvětlivky by pomohly pokud je někde odkaz rád si ho prostuduji )
O datové schránce jsem již také zde četl , ale to je dvousečná zbraň . Vzhledem k tomu že komunikují s úřady pouze poštou , poté bych ji musel využívat, což nechci .
Zde jsem našel další krok , který hodlám využít na místě při projednávání . Ještě bych potřeboval prokonzultovat fotku s někým kdo tomu rozumí .... Něco se mi na ní nelíbí. Ale jsem laik tak třebas to je v pořádku .
Vytahovat a naparovat se 2-mi obchody jsem zcela jistě nechtěl. Jen mne vytočil způsob jednání. Úplně stejným způsobem jednám já když mi do obchodu vleze někdo nepřizpůsobivý , cílem je ho vypoklonkovat co nejdál ode mne a zároveň nebýt obviněn z rasizmu. A zde se jedná až hrozivé stejným způsobem až na to že jsem byl v kůži svých nezvaných zákazníků .
Jak tu proběhl názor zaplatit 600 a vyhýbat se radarům nesouhlasím . Občas jedu přes místa , kde ani nevím kde jsem natož kde je radar. A jak jsem psal řídil bratránek a nebudu bonzovat rodinu a nechci nést zodpovědnost za dospělého člověka s ŘP. Příště by mi také nemusel pomocí .
Jinak od včera budu mít další správní řízení. Tentokráte za to , že jsem údajně nedal blinkr. Já vím že jsem ho dal a proto jsem to dal i přes výhrůžky , že to je natočené do správního řízení. Ale to jsem již také odbočil.
Zase poprosím o toleranci . Psáno z mobilu dle časových možností na několik etap.
-
Vas problem resi temer plna klavesnice napr. https://www.pocitarna.cz/notebooky/hp-probook-6460b-27/
nebo jen polepky https://www.pocitarna.cz/doplnky/prelepky-na-klavesnici-transparentni/
nebo tvarova klavesnice https://www.pocitarna.cz/notebooky/lenovo-thinkpad-t430s-18/
Nebo na miste jen pripojite obyc klavesnici pres USB/wifi/BT, kdyz mate ty 2 obchody neni problem mit celkem 3 klavesnice celkem za 300,-
Tedy na trhu reseni jsou, staci jen chtit.
-
Děkuji , tu poslední varianta se mi zda nejlepší... jen je zase potřeba abych se o tom dověděl. Děkuji
-
Jak tu proběhl názor zaplatit 600 a vyhýbat se radarům nesouhlasím . Občas jedu přes místa , kde ani nevím kde jsem natož kde je radar. A jak jsem psal řídil bratránek a nebudu bonzovat rodinu a nechci nést zodpovědnost za dospělého člověka s ŘP. Příště by mi také nemusel pomocí .
Mě se to také nelíbí. SprDel je ale postavený právě tak, aby se proti tomu nedalo bránit. Pokud se nepodaří prokázat přestupek řidiči, pak lze překlopit na SprDel. Tam už je ale o hodně ztížená obrana, protože stačí, aby jednání vykazovalo znaky přestupku. Zda se měřilo podle pravidel a podobně už v tu chvíli není podstatné.
Občas to lze uhrát na chyby správního orgánu (SO). Proto je ale potřeba znát celý spis. Anonymizujte ho a nahrajte sem. Není to záruka, že se do něj někdo podívá natož že tam něco najde. Bez toho ale máte jistotu, že tam nikdo nic nenajde.
Jedna z možností, jak přimět SO k chybě, je nahlásit řidiče tzv. Helmuta, Deadmuta, ale i sebe. Lze to ale nejpozději do doby, kdy SO překlopí na SprDel. Toto už není ve Vašem případě možné, protože ve SprDeli jste.
SprDel - zkratka z původního "Správní delikt", nyní "Odpovědnost provozovatele vozidla"
-
Děkuji moc , zatím je anonymizovaná pouze fotografie ... tak ji sem hned dodám.
-
Zde je fotografie . co se mi nelíbí , ze není vidět SPZ ( není zatajena ) , ale v obrázcích pod vidět šla
-
Gratuluji k získání spisu; není úplně obvyklé, že SO1 (nalézací správní orgán) spis pošle. Naopak dělají vše pro to, aby spis posílat nemuseli. Nicméně ta fotografie je zajímavá. Napovídá, že s nejvyšší pravděpodobností měřila MP, nikoliv PČR (ta už se po letech naučila nastavovat citlivost RAMER10 na 30 m). Nastavení citlivosti na 60 m, zejména v intravilánu, je jednoznačně špatně. Špatně je nastaven radar pravděpodobně i výškově. Na fotografii bohužel nedokážu identifikovat oblast svazku (horizontální bílé čáry v horní a dolní části). Pokud jsou na Vaší kopii patrné, spojte jejich konce nějakými barevnými kolmicemi a nahrajte fotografii znovu.
P.S.: Způsob, jakým používáte psanou formu českého jazyka, osobně považuji za zcela odpudivý a domnívám se, že kritika pana hh byla až příliš mírná. Asi nejodpornější, co se Vám podařilo, je použití zmetku "2-mi". Keyword: duál neboli dvojné číslo. Z gramatiky zmizel, živý jazyk si ale jeho pozůstatky nese dál (viz ortodoxně známé "pane Bože" ve slovenštině - relikt dávné existence vokativu). Osel prostě nestříhá ušimi a nekoulí přitom očimi. V češtině neexistuje slovo dvěmi. O typografické úpravě a interpunkci nemá smysl vůbec hovořit, čárky nepoužíváte ani v 50 % případů, kde použity být mají. Text je pak velmi těžko čitelný. Dospělý člověk (navíc pyšnící se vztahem k češtině) by rovněž neměl používat infantilní vazby typu "jako nejmenší zlo považuji" (-> "za nejmenší zlo považuji") či "šla vidět" (-> "byla vidět").
P.P.S.: Shora jste se tázal, kdo je troll. Je to osoba, která přispívá do diskusí způsobem, jenž reálnou diskusi ztěžuje nebo přímo vylučuje, např.:
a) osoba, která na jednu stranu vystupuje jako postarší člen společnosti, neschopný používat výpočetní techniku, a přitom používá novotvary typu rasizmus;
b) osoba bez elementárních znalostí jazyka, která o sobě tvrdí, že má k jazyku silný vztah, přesto není schopna přijmout věcnou kritiku konkrétních gramatických chyb;
c) osoba, která tvrdí, že vše nastudovala, ale nezná základní pojmy, jež by při skutečném studiu nemohla minout;
d) osoba, pro niž není podstatný závěr, ale diskuse (o ničem) samotná.
Trolly tu nevidíme rádi. Pokud si projdete ukončené případy, které se podařilo vyhrát, zjistíte, že jedním ze společných rysů je ve srovnání s tímto vláknem naprostá úspornost diskuse. Takto nás to baví. S trolly nikoliv.
-
Trolla krmiti smyslu nemá.
-
Děkuji za všechny podané informace . Máte ve spoustě věcech pravdu . Zkusím být úsporný. Na fotografii nejsou žádné čáry patrné ...
-
V tom případě máte hodně špatnou kopii. RAMER10 se software ve verzi 10.0.6 tyto čáry musí obsahovat. Předpokládejme nicméně, že vozidlo bylo v oblasti svazku. V takovém případě můžete:
1) zpochybnit nastavení citlivosti (detailně viz návod k RAMER10);
2) vypočítat úhel a zpochybnit jeho nastavení (na fóru je několik postupů);
3) požadovat výslech svědků (opic, které radar nastavily).
Bod 3 neradno podcenit, bývá to nejsnazší cesta k úspěchu.
Jestli je to RAMER10 P (čili stacionární verze), očekávejte tuhý odpor SO1, neboť zpochybnění jednoho měření by zpochybnilo veškeré další údajné přestupky tímto radarem zjištěné.
-
V tom Příkazu se píše o technickém prostředku RAMER10 T/17/0339.
-
Nebylo by to poprvé, co se SO nedokáže rozhodnout, jaký má typ radaru. Naopak. Typ P je totiž typ T odmontovaný ze stativu, který se vloží do plechové skříně (odtud asi to P). Vtip je pak v tom, že MP má ověření na typ T, nikoliv na P, a tak lze napadat skutečnost, že radar byl ověřen na trojnožce (odtud asi to T), nikoli však v uzavřené plechové skříni, která je způsobilá měření ovlivňovat. A pak už jen sledovat, jak se v tom úředník zamotá.
Vsadil bych se, že v jednom městečku nedaleko Brna má kvůli radaru RAMER nejménê jeden takyúředník z písmen P a T takovou noční můru, že by byl nejradši, kdyby se to tam jmenovalo Měso Ohořelice.
-
Podle snímku by to mohl být stacionár v budce, ne trojnožka (zdá se být foceno z výšky, ale je to jen pocit, nezkoušel jsem dopočítat). V Hranicích podle všeho tento systém používají (RAMER 10 v hnusné plechové hranaté boudě, co vypadá trochu jako nějaký bojový stroj ze Star Wars). Dá se dohledat i kde stacionáry aktuálně jsou, ale přiložená fotka je natolik nekvalitní, že s tím stejně nejde porovnat - winner820614 to ale může snadno zjistit z necenzurovaných podkladů.
-
Zatím děkuji . Prostuduji a připravím se.
Zažádal jsem o lepší fotografií a byla mi odeslána zase stejná. Uvažuji zda tlačit na odeslání fotografie kde jsou všechny čáry , anebo to vybalit až na projednávání. Dohrají zde ještě další dokumenty co mám. Zatím děkuji .
-
Nyní jsem studoval rozdíly mezi rámem 10 T a 10P a toto neklapne:
"Velkou výhodou této varianty je, že do skříně se používá měřicí blok včetně reflektoru blesku z radarového měřiče RAMER10 T. Při použití této verze měřiče se zvyšuje variabilita zařízení."
-
Studoval jste málo a bez kontextu. Podle zákona o metrologii musí být radar ověřen. Pokud mají ověřovací list k RAMER10 T, ale používají RAMER10 P, zní otázka: byl záznam o přestupku pořízen zařízením ověřeným v souladu se zákonem o metrologii? Odpověď zní: nikoliv, protože pokud byla funkčnost RAMER10 T ověřena, následně RAMER10 T demontován (vyňat tzv. blok), tak už v tento moment přestalo ověření platit.
RAMER10 T má dále v ověřovacím listu výslovnê uvedeno, že jej lze používat pouze v souladu s návodem. Podle návodu RAMER10 T stojí na trojnožce. Nestojí-li, nebyl použit v souladu s návodem, a tak došlo k porušení podmínek ověření, ergo bylo měření provedeno v rozporu se zákonem a jeho výstup není právně relevantním důkazem.
-
Dobrý den, studoval jsem znova spis a v něm je ověřovací list na model T včetně všech výrobních čísel schválených skříni a jejich umístění . ( návod k obsluze jsem ještě nečetl , nechávám si to na víkend ) .
Ano je tam výslovně uvedeno , že je lze používat pouze dle návodu obsluhy ...
-
Dobry den, procital jsem navod k obsluze a potřeboval bych prokontrolovat nekolik skutecnosti
1) Zpochybnit nastaveni citlivosti ... na to budu asi kratky .... proctu si navod jeste jednou a zkusim pohledat jine zdroje
2) Procetl jsem navod k obsluze a tam je uvedeno , ze muze RAMER 10 T pracovat ve skrinich , ktere byly overene a v overovacim listu ty skrine jsou uvedeny.
3) Spise mne napadlo zjistit zda je vozidlo v radarovem svazku ... ( zkusim podat dalsi zadost na lepsi fotografii ) a k tomu bych mel doplnuji dotaz ... V navodu k obsluze radaru , je na fotografii jako kontrolni bod orientacni delka vozidla . To ja na fotce vubec nemam. Neni toto duvod k vzneseni ppochybnosti ? Dekuji
-
Dobre rano , behem vikendu jsem se pripravoval na spravni rizeni ale i presto jsem nenasel , zda chybejici vypoctena orientacni delka vozidla je chyba , ktera lze napadnout , anebo se to tyka jen nekterych verzi tohoto radaru . Dekuji za odpoved...
-
Vypočtená délka vozidla byla součástí výstupu měření podle verze manuálu ze 17.1.2011. Nová verze manuálu ze 17.9.2015 už vypočtenou délku vozidla jako povinný údaj neuvádí.
Co se týče nastavení citlivosti - viz str. 17 návodu:
Důslednost při nastavování citlivosti měřící jednotky - Nastavuje se změnou dosahu. V praxi platí, že změna dosahu začíná vždy na hodnotě 20 m a zvyšuje se až v případě vynechávání měření. Dosah 20 m ve většině případů pokryje dva jízdní pruhy. Dosah 30 m volíme pokud je menší dosah nedostatečný např. zhoršené klimatické podmínky. Dosah 60 m tj. maximální citlivost, nastavujeme pouze za mimořádně špatných meteorologických podmínek nebo při bočním odstupu od osy měřených vozidel větším než 12 m.
-
Pochopil jsem , dekuji . Nyni jsem dostal odpoved od urednice , kdyz jsem podaval znova zadost o zaslani snimku , kde je uveden radarovy svazek .
cituji :
oblast radarové svazku nemusí být uvedena na snímku. Snímek byl vyhodnocený za platný dle šablony, kterou Vám budu moci předložit na jednání.
-
Pokud je šablona použita jako důkaz, pak musí být součástí spisu, ne?
Ale není mi moc jasné, jak chce použít šablonu u snímku, kde není vyznačen radarový svazek. Pokud ten postup chápu správně, pak se šablona přikládá a zarovnává právě podle vyznačené oblasti radarového svazku.
edit: Upřesnění: mobilní radary vyrobené před rokem 2013 nezobrazují radarový svazek. Radary na pevných stanovištích musí zobrazovat radarový svazek ve snímku vždy.
-
To ne, ta šablona vznikla v době, kdy AD9 neměl oblast radarového svazku vůbec vyznačenu (a právě proto). Ale nechápu, jak je možné, že ji nemá vyznačenu RAMER10 se SW ve verzi 1.0.6. To je nějaký renonc.
-
A ta šablona je v pořádku ? Nebo to lze rozporovat ?
Jinak pochopil jsem , že zaostření na 60 metrů ma největší citlivost a hodině se do velmi špatného počasí. Jak tohle lze rozporovat , jaké jsou zápory při tomto zaostření ?
-
Citlivost zde: https://www.30kmh.cz/index.php?topic=4453.msg76216#msg76216, šablona a příručka metrologa II. kategorie Hájka zde: https://www.30kmh.cz/index.php?topic=4000.msg40253#msg40253 (někde vprostřed textu).
A ještě ad šablona: kde přesně je v návodu popsáno, jak má taková šablona vypadat a jak funguje? Aha, ono to tam není...
-
Příručka metrologa II. kategorie Hájka vč. šablony (http://acab.cikus.net/temp/vyhodnoceni.rar)
-
Dobrý den, všichni , stále odolávám v tomto správním řízení , ale již mi dochází dech , potřeboval bych trochu nasměrovat ...
Dosud jsem mimo jiné zpochybnil jsem citlivost radaru ( 60 metru ) a poukázal jsem na materiální znak přestupku ....
v tuto chvíli SO zareagoval takto :
K námitce o chybějícím materiálním znaku přestupku správní orgán uvádí , že zmíněný rozsudek Nejvyššího soudu ze dne 14.12.2009 č.j. 5 As 104/2008 - 45 , publ. Pod č. 2011/2010 Sb. NSS , se týkal specifického případu překročení nejvyšší dovolené rychlosti v obci jen o 2 km/h na rovném a přehledné úseku u výjezdu z obce . V případě tohoto přestupku došlo k překročení rychlosti o 13 km/h . Rozsudek přitom vychází z názoru , že jednání , jehož formální znaky jsou označeny zákonem za přestupek , naplňuje v běžných případech materiální znak přestupku , neboť porušuje , či ohrožuje určitý zájem společnosti ....
a druhý argument:
Obviněný zpochybňuje citlivost či dosah radaru , která je 60m . Tato hodnota je nastavená přímo od výrobce Ramet a.s. , autorizované metrologicke středisko AMS K22 , proto může správní orgán , s jistotou tvrdit , že zařízení RAMER 10T , které bylo nainstalováno výše uvedenou společnosti je v souladu s pokyny pro návod k obsluze a nemá pochybnosti o jeho správnosti měření . neboť dne xx.x.xxxx proběhla zkouška ověření platnosti , která platí po dobu jednoho roku . V době spáchání přestupku tj. dne xx.xx.xxxx. v xx:xx hod tedy mělo zařízení platné ověření ....
bylo by možno trochu nakopnout ?
Děkuji moc ...
-
Na materiální aspekt zásadně nespoléhám. Ke druhému argumentu mám tento text:
Stanovená měřidla jsou měřidla, která Ministerstvo průmyslu a obchodu stanoví vyhláškou k povinnému ověřování s ohledem na jejich význam pro stanovení sankcí, poplatků, tarifů a daní (§ 3 zák. č. 505/1990 Sb., zákon o metrologii). Měřidlo RAMER 10 jednoznačně spadá pod kategorii 2.2.1 (silniční rychloměry používané při kontrole dodržování pravidel silničního provozu) vyhlášky č. 345/2002 Sb., vyhláška Ministerstva průmyslu a obchodu, kterou se stanoví měřidla k povinnému ověřování a měřidla podléhající schválení typu.
Jelikož na základě výstupu ze zařízení RAMER 10 jsou běžně udíleny sankce, a tedy musí být povinně ověřováno, ověřilo jeho funkci autorizované metrologické středisko. Součástí závěru ověření uvedeného na ověřovacím listu je v bodě 6: „Závěr: Rychloměr byl jako stanovené měřidlo ověřen a lze jej používat k měření rychlosti za dodržování Návodu k obsluze.“, přičemž na okraj obviněný dodává, že tento text je v ověřovacím listu proveden tučným písmem. Z obsahu ověřovacího listu tedy jednoznačně vyplývá, že použití rychloměru v rozporu s návodem je porušením podmínek ověření, a tedy použití výstupu měření provedeného jakkoli jinak než v naprostém souladu s návodem pro stanovení jakékoli sankce by bylo protiprávní, a to dokonce zcela bez ohledu na jeho faktickou správnost či nesprávnost (srov. § 51 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád).
-
Děkuji , zeptám se ještě , trvám na vyslechnutí městkých policistů , kteří tento radar obsluhuji . Z textu , ve kterém SO obhajuje , vyznívá ( možná účelově) , že nastavení citlivosti má na starosti společnost Ramet , nikoliv MP , proto bych se rád zeptal kdo zodpovídá za nastavení citlivosti ... Děkuji
-
Ono je celkem jedno, jestli tam těch 60 metrů nastavila MP, výrobce nebo starosta. Pokud návod říká něco ve smyslu "Dosah 60 m tj. maximální citlivost, nastavujeme pouze za mimořádně špatných meteorologických podmínek nebo při bočním odstupu od osy měřených vozidel větším než 12m.", tak jestli nebylo mimořádně hnusně nebo neměřili s velkým odstupem, tak nebylo měřeno v souladu s návodem.
Pakliže si to MP neumí po proškolení přenastavit na správné hodnoty sami, měli si zavolat servisního technika výrobce, chtěli-li měřit v souladu s návodem.
-
Kdy bylo správní řízení zahájeno?