Odporu není co vytknout.
Zprávy se z DS sice po 90 dnech mažou, ale řekl bych (i když to nevím jistě, tak prosím berte s rezervou), že logy typu kdy se kdo kam přihlásil a odkud kam putovaly zprávy, se budou uchovávat podstatně déle. A platí zásada, že jakékoliv informace obsažené v ISDS jakožto informačním systému veřejné správy (např. i ty běžně nedostupné logy) jsou úřadu (orgánu veřejné moci) plně k dispozici a bude-li mít nějakou pochybnost, je na něm, aby si to ujasnil, nikoliv na účastníkovi, aby např. musel prokazovat, že mu něco přes DS poslal. Rada pk202 výše je ovšem samozřejmě správná, i když by to nemělo být potřeba, je fajn mít v ruce něco pro případ, že se státu všechno záhadně ztratí ...
Ano, taky si myslím, že není vyloučené, že si úřad svoji chybu dodatečně uvědomí a po krátkém váhání ten odpor nakonec akceptuje. Ale zas bych je nepřeceňoval, pro toho úředníka to je jeden případ v dlouhé řadě, momentálně ho nějak zpracoval (poslal § 37), teď to hodil do nějakého šuplíku, který mu hlídá lhůty, no a až se k tomu za měsíc vrátí, tak si přečte, co tam napsal naposledy, ověří, že jste nic neposlal, prdne na příkaz razítko PM a odsune to jako vyřešenou věc. Nebude kvůli tomu svolávat ministerské koncilium. Teoreticky to může neprojít výstupní kontrolou např. přes vedoucího příslušného odboru (pokud tam takový proces mají nastaven), ale tam zase záleží, jak moc pečlivě to ten vedoucí kontroluje a taky jestli tu funkci nezastává, jak je dobrým zvykem, ten z daného týmu nejblbější ...