Pokud máte účtenky za investice, existuje judikatura, že vám musí být nahrazena plná škoda. Tzn. nezájem co pojišťovna vyčíslila - pokud je hodnota 400 tis a lze to dokázat, musí vám nahradit 400 tis.
Na něco účtenky mám, na něco bohužel ne udělal jsem si takový soupis za rok 2023 co jsem do ní všechno investoval.
Výměna řídící jednotky – cena 30 000 Kč, řídící jednotka koupená starší v rámci komunity, nová stojí 50 000 Kč, bohužel dodací lhůta neznámá – bývá několik měsíců až rok, já jsem ji koupil za 15 000 Kč bez dokladu , účtenku mám na montáž v autorizovaném servisu za 16 000 Kč (můj mechanik byl v té době zaneprázdněn )
Nové plexi za 350 eur, účtenku snad najdu.
Nové pneumatiky Bridgestone g704 a g709 cena 12 000 + výměna , nyní najeto asi 1500 km-účtenku snad najdu . Nyní přední pneu zničeno.
Klasický servis ,oleje, filtry a podobně 10 000 Kč –účtenky od svého automechanika neberu.
Za rok 2023 jsem koupil bílé homologované blinkry (původně byly žluté) za 2 000 Kč , nové výdechy topení za 2000 Kč (tato motorka má i topení na nohy ).
Tady je výčet cca za 67 000 Kč. A to nepočítám spousty malých drobností, které také něco stály. (Například montáž bluetooth adaptéru k originálnímu rádiu , montáž USB konektoru - dělal jsem si sám apod.)
Na motorce spoustu doplňků od firmy Kuryakyn . Některé zničené od nárazu , některé nejdou demontovat bez poškození, minimum demontovat lze - například rukojeti , anebo držáky na vlajky.
Některé tyto doplňky již na motorce byly, jiné jsem si ji koupil já v průběhu roku 2022. Také nevím zda účtenky od toho vyhledám.
Co se týče ceny motocyklu, tržní cena je velmi rozsáhlá. Pohybují se od 250 000 do 450 000 Kč. Za 250 000 Kč se dají koupit pojízdné vraky, od 300 000 Kč se dají koupit už v provozuschopnějších stroje, ale samozřejmě bez doplňků a různých vychytávek, od 350 000 Kč už se dají koupit dobré stroje a ty nejlepší stroje se pohybují od 400 000do 450 000 Kč. Hodně také závisí, zda se jedná o evropskou, a nebo americkou verzi. Americké jsou obecné levnější, má spoustu výjimek například chybí ABS, má tachometr v mílích včetně počítače kilometrů a tak dále.
Můj stroj byl koupený v ČR, v excelentním stavu – byla to moje vymazlená láska, nikdy bych jí normálně neprodal. Navíc měla originál tažné zařízení, sháněl jsem pro ni přívěs – jeden jsem měl vybrán, bylo domluveno, že v březnu jak bude pěkné počasí, tak si ho odvezu , 10 únor to zařídil jinak . Spoustu těchto motorek tažné nemá, a to je věc která také dle mého názoru zvyšuje hodnotu.
Nemyslím si že by měla hodnotu 450 000, to jsou velmi nadhodnocené částky, ale 400 000 hodnotu měla.
Chci si koupit absolutně stejnou motorku, stejná barva, stejný modelovy rok a chci i stejné nebo nejvíce podobné doplňky. Mám teda teď dvě možnosti –
A) Buď koupit levnější, zainvestovat znova a všechno dodělat.
B) Anebo koupit co nejpodobnější motorku s tím, že dodělám jenom ty drobnosti.
Vzhledem k tomu, že tento rok si už nezajezdím – mám zlomené obě ruce a za týden jdu na operaci s levou rukou a netuším jak to bude v budoucnu s hybností ruky se mi už nechce s ní mazlit od základu, problém je že tato motorka v podobném stavu opravdu stojí okolo 400 000 Kč, takže pokud náhrada škody se bude odvíjet od reálné motorky tak čistě teoreticky bych ty peníze mohl dostat.
Tady akorát problém vidím v tom, že necelých 30 000 Kč za zbytek je loupež za bílého dne. Proto bych jí nejradši rozprodal sám.