Hmm, zajímavé.
Relevantní úprava je IMHO v § 37(5) větě druhé SprŘ. Účinky podání nastanou okamžikem, kdy podání SO došlo (pozor, nezaměňovat se zachováním lhůty, tam je pro posouzení včasnosti relevantní odeslání, ale účinky vůči SO nastanou vždy až dojitím orgánu).
V komentářích ani rozsudcích jsem to nenašel (alespoň tedy ne na základě rychlého dotazu v danou noční hodinu), ale vykládal bych to v podstatě jako fikci doručení SO. Vycházel bych z toho, každý úřad má povinnost zajistit příjem dokumentů (§ 64(1) ArchZ). Je asi vcelku jedno, jestli pošťačka nosí dopisy na podatelnu, nebo jestli si bába z podatelny chodí na poštu (tj. něco jako inverzní odnáška), ale bral bych to tak, že je-li SO dopis v pracovní den poštou doručován nebo na poště připraven k vyzvednutí, tak zkrátka orgánu došel - dostal se do jeho sféry vlivu.
Jsem si skoro jist, že při hlubším ponoření do problematiky by něco takového vybublalo. Asi by šlo začít analýzou rozsudku, kterým bylo postaveno na jisto, že podání přes DS je orgánu veřejné moci doručeno okamžikem dodání do DS, bez ohledu na to, kdy přesně si to oprávněná osoba vyzvedne, a zda vůbec si to vyzvedne. Popsaná situace je v podstatě přesnou analogií.