103
« kdy: 14 Ledna 2020, 14:22:50 »
Asi takto - ten polofízl oznámil, kdy bude tyto odečty dělat. Pokud se to někomu nehodí, máte možnost zajistit vstup pomocí příbuzných, sousedů či jinak. Pokud v daném termínu nebude moci ve vašem bytě dojít k odečtu, dostanete náhradní termín. Polofízl příjde podruhé. Vy opět máte možnost zajistit vstup do bytu ... Toto vše je v ceně služby, kterou si "počítací" firma účtuje. Pokud na to ... jak na placatý kámen, vaše věc. Jak již psal gumidos, je vaše součinnost (součinnost vlastníka bytové jednotky) určena pomocí SVJ, které tuto službu objednává. Můžete si stěžovat firmě IRTN, SVJ či vlastníkovy bytové jenotky. Všichni vás však odkáží na stejné místo.
Zbývá vám tedy jediné, uvědomit si, že nejste středobodem celého světa a pokusit se o samoodečet. Napište typ měřiče, číslo měřiče, zobrazovanou cifru a zašlete firmě IRTN. Můžete poslat i fotky. Pokud tato ještě neprovedla rozúčtování nákladů, jste v suchu, a nejspíše vám vyjdé vstříc. Pokud toto rozúčtování již provedla, u vašeho bytu vzala v úvahu spotřeby z loňska (nebo z předchozích let) a upravila je koeficientem (2? nebo 3? už si to nepamatuji).
Ano, jak píše gumidos, součásti odečtu je i kontrola pečetí, u odečtu tepla, zda měřák drží, ... (viděl jsem různá harakiri, kterými se vlastníci/nájemci snažili měření ovlivnit)
P.S. Ano, asi ze mne mluví to, že jsem jako brigádník odečty několik let chodil. A ono projít za 3 týdny třeba 1000 bytů není prdel. A vždy se našli lidé, kteří si mysleli, že jsou VIP a nemám na starosti nikoho jiného. Stejně tak jsem vlastníkem bytu, který pronajímám. A když jednou za čas se potkám se správcem paneláku, ptám se, zda je vše OK.