30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - mc

Stran: [1]
1
teda, ty Židlochovice jsou fakt hustý  ;D tudy budu jezdit maximálně 20km/h, tam se s pyrátama nemazlej  :o

ale určitě nějaký potentát z Židlochovic bude alarmaovat celou cizineckou policie, Europol, Interpol a schengenskou databázi aby zjistil, jestli tady dotyčný japonec skutečně pobýval  8)

To jsem zažil. Překvapilo mě vyvození závěru: Občan státu XX, který má vízovou povinnost s ČR nebyl držitelem víza v dané době = nebyl tady a je to podfuk. Přitom jsem nikde netvrdil, že je to občan státu XX, pouze že tam má adresu. Bohužel tento "drobný rozpor" nikoho nezajímal a prošlo to i soudy.

2
Za využití služeb "neadvokáta" nehrozí nic, v hledáčku bude to poskytování služeb. Po Koucourkovi z Nechcipokutu už prý bylo před časem vyhlášeno policejní patrání...

Využívat služby neprávníka je samozřejmě legální pro "zákazníka", ale s tím "poskytovatelem" je to horší. Podnikat přes o.s. je taky nic moc. A používat neoprávněně "pojišťovna" je už jen taková třešnička na dortu.

3
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Statni na chodniku...
« kdy: 23 Ledna 2014, 19:04:53 »
no, ale tam je napsana moje SPZ, vsechno o mem aute... takze me maji zaevidovaneho nekde ne? nerad aby mi prisla slozenka s nehezkym cislem

Jak již bylo řečeno - lístek za stěračem není zákonem aprobovaným způsobem doručování. Takže si tím policajti jen zjednodušují (protiprávně) život. Nereagovat, pouze na řádně doručenou písemnost. Navýšení pokuty nehrozí, stačí říct, že na autě žádný lístek nebyl.

4
Prosím o radu jak postupovat v případě výzvy k podání vysvětlení podle par.158 odst. 7 trestního řádu.
Předmětem podání vysvětlení je podezření ze spáchání trestného činu neoprávněného podnikání osobami (firmu nebudu zatím uvádět), které nabízely právní služby v oblasti dopravních přestupků a jejich služeb jsem dvakrát využil k mé spokojenosti.

Varianta 1: dostavit se osobně a předat vše, co chtějí
Varianta 2: dostavit se osobně a odmítnout podat vysvětlení
Varianta 3: písemně odmítnout podat vysvětlení (lze to tak provést?)

dík z rady

Odmítnout vysvětlení můžete jen v případě, že byste tím mohl způsobit újmu sobě, nebo osobě blízké. To znáte. Dostavit se musíte, jinak můžete dostat pořádkovou pokutu (i opakovaně) a můžete být předveden. Může se stát, že budete muset vymezit důvod odepření výpovědi. Pokud tento nebude shledán relevantním, pak opět pořádková pokuta (i opakovaně). Je tedy otázkou, zda Vám to za to stojí. Mimochodem - o jakou službu se jedná? Jestli nechcete veřejně, tak klidně do SZ.

Popravdě řečeno mě to až tak nepřekvapuje, protože (aniž bych soudil zda je to tak správně), tak oni podnikají zpravidla na občanská sdružení (což není možné), používají v názvu pojišťovna (což je zakázané) a poskytují právní služby (což může jen člen ČAK, v omezené míře notář a exekutor). Takže podle mě to byla jen otázka času.

5
pomáhám kolegyni z Brna, kterou nachytal nový radar v jedné vesnici.
Zvolili jsme pro začátek variantu Japonec z Osaky.
Soudruzi asi dlouho pátrali a našli fintu, byť si myslím, že jí překonám.

Nechám se zmocnit a napíšu další postup. Kdo má nápady, sem s nimi.

přikládám dopis od obce.

Hint: Japonec ovládá češtinu.

6
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Nefunkční osvětlení RZ
« kdy: 04 Září 2013, 17:38:31 »
A v čem podle vás spočívá jeho materiální aspekt?

Například v požadavku identifikace vozidla za ztížených světelných podmínek.
1) To neobstojí, neboť i kdybych uznal, že to je jednání, které porušuje nebo ohrožuje zájem společnosti, je zde míra škodlivosti zcela zanedbatelná. Ve prospěch řidiče budou hrát také okolnosti snižující "nebezpečnost" skutku (význam právem chráněného zájmu, který byl přestupkovým jednáním dotčen, způsob jeho provedení a jeho následky, okolnosti, za kterých byl přestupek spáchán, (většinou) osoba pachatele, míra jeho zavinění a jeho pohnutka... - viz např. rozsudek NSS č. 5 As 104/2008 - 45).
2) Světelné podmínky, za kterých bude RZ těžko čitelná nebo nečitelná prokazatelně kvůli absenci osvětlení, v praxi nastanou zcela výjimečně, pokud vůbec (např. za hustého deště nebo sněžení to ty dvě bludičky nad RZ rozhodně nezachrání, ani když budou fungovat). Přitom aby byl naplněn materiální aspekt, mezi skutkem a jeho škodlivostí musí být příčinná souvislost (RZ je nečitelná proto, že nefunguje osvětlení).
3) Za takových světelných podmínek ovšem bude vždy stejně ztížená či znemožněná také čitelnost přední RZ, která žádné osvětlení nemá. Trestat řidiče za neosvětlenou zadní RZ, když přední je (v souladu se zákonem) neosvětlená vždy a za všech podmínek, je docela zásadní porušení principu spravedlnosti a zásady přiměřenosti.

Zkrátka je to tak nepatrná závada, že svou intenzitou materiální aspekt nenaplňuje. Můj názor, můžete mít jiný  :)

Kdyby to tak zákonodárce chtěl, nestanovil by takovou povinnost, popř. by ji explicitně vyňal. Identifikace může být potřebná klidně pro chodce, kterého na silnici mimo obec srazí auto. Těch příkladů lze vymyslet celá řada, bavíme-li se v teoretické rovině. Jak to bude za konkrétních okolností je samozřejmě otázka. Nicméně rozhodně nelze šmahem říci, že situace, kdy takové jednání nebude splňovat materiální znaky přestupku neexistují, by bylo velmi omezené.

7
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Nefunkční osvětlení RZ
« kdy: 04 Září 2013, 14:23:59 »
A v čem podle vás spočívá jeho materiální aspekt?

Například v požadavku identifikace vozidla za ztížených světelných podmínek.

8
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Nefunkční osvětlení RZ
« kdy: 03 Září 2013, 09:04:21 »
Tedy přestupek to samozřejmě je.
Přehlédl jsem sice jiné jednání podle §125c odst 1 písm. k), nicméně přestupek to samozřejmě není. Chybí materiální aspekt i zavinění. Tudíž já se na místě odmítnu s fízlem bavit a po správním orgánu budu chtít, aby mi prokázal, který zájem společnosti porušila nebo ohrozila neosvětlená RZ a jak konkrétně, a samozřejmě aby mi prokázal i zavinění (přičemž budu tvrdit, že osvětlení přestalo fungovat až za jízdy, neboť jsem ho před vyjetím zkontroloval, což zavinění - i nedbalostní - vylučuje a prokázat opak nelze). Vy samozřejmě můžete postupovat, jak je libo  ;) Tím je podle mě téma neosvětlená RZ vyčerpáno.

Individuální skutkové okolnosti a otázku dokazování jsme neřešili. Tam samozřejmě je situace jiná a troufnu si říct, že bez patřičné spolupráce s řidičem je to pro správní orgán důkazně téměř neřešitelné. Nic to ovšem nemění na tom, že přestupek to samozřejmě je.

9
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Nefunkční osvětlení RZ
« kdy: 02 Září 2013, 14:13:02 »
Půjde o přestupek podle § 125c odst. 1 písm. k) zák. č. 361/2000 Sb. ...

Děkuji za upřesnění výše, dovolím si totéž - tyto arcipirátské zločiny jsou za 1.500-2.500 ve správním řízení (§125c odst. 4  písm. f) zákona 361/2000 Sb.), při řešení blokově je sazba do 2.000 (§125c odst. 6 písm.a) zákona 361/2000 Sb.).

Ano, je to tak (moje chyba).

10
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Nefunkční osvětlení RZ
« kdy: 02 Září 2013, 11:53:41 »
Ovšem - pokud znám zákon dostatečně dobře - opicajt nemá pravomoc s tím stále na místě nic udělat, ne? Rozhodně není světýlko na značce tak závažný problém, aby vozidlo bezprostředně ohrožovalo ostatní účastníky, tudíž jediná věc, kterou on může je, poslat auťák na STK. Pokud bude chtít cokoli jiného, lze se mu vysmát (ať už na místě nebo v přestupkovém řízení), protože nemá v ničem oporu.

Půjde o přestupek podle § 125c odst. 1 písm. k) zák. č. 361/2000 Sb. Ten lze řešit blokově (1.500 - 2.500,-), nebo ve správním řízení.

11
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Nefunkční osvětlení RZ
« kdy: 02 Září 2013, 08:54:40 »
Tak teda nebudu paranoidní a rozepíšu to sem ;)
Zákon o silničním provozu nařizuje řidiči v §5 odst. 1 písm. a) užít vozidlo, které splňuje technické podmínky stanovené zvláštním právním předpisem. Tím zvláštním předpisem je především vyhláška 341/2002 Sb. o schvalování technické způsobilosti vozidel, která o svdětelných zařízeních hovoří v §18:
Kód: [Vybrat]
(1)Na vozidlech kategorie M, N, O, L, T, OT nebo S se mohou užívat jen takové světelné zdroje a zařízení (i co do počtu), která jsou pro daný druh a kategorii vozidla
předepsána nebo povolena. Světelná zařízení lze použít na vozidlech, splňují-li podmínky stanovené technickými předpisy uvedenými pro automobily a jejich přípojná
vozidla v příloze č. 1, pro dvoukolová a tříkolová vozidla a jejich přípojná vozidla v příloze č. 2, pro traktory a jejich přípojná vozidla v příloze č. 3, pojízdné
pracovní stroje v příloze č. 4, další zvláštní vozidla v příloze č. 5. Světelná zařízení musí být homologována.
(2) Jiná světelná zařízení, než jsou předepsána nebo povolena v souladu s odstavcem 1 nebo která jsou povolena podle odstavců 3 až 5, nesmí být na vozidle použita.

Když zůstaneme u aut a podíváme se na přílohu č.1, najdeme hromadu odkazů na homologační předpisy EHK OSN a EHS/ES/EU. Osvětlení zadní tabulky RZ tam je pěkně vyjmenované a odkazuje na předpis EHK OSN č.4, to je ale tak trochu slepá cesta. Když se k ní náhodou fízl u silnice dostane, najde tam aspoň přesný návod jak to má správně posoudit a změřit (nutnost schváleného měřidla pro každou veličinu jistě netřeba připomínat).
Že musí ty lampičky taky svítit vyplývá z předpisu EHK OSN č. 48 - Jednotná ustanovení pro homologaci vozidel z hlediska montáže zařízení pro osvětlení a světelnou signalizaci:
Kód: [Vybrat]
5.11 Elektrická zapojení musí být taková, aby přední a zadní obrysové svítilny, případné doplňkové obrysové svítilny, případné boční obrysové svítilny a zařízení
k osvětlení zadní registrační tabulky nemohly být zapínány a vypínány jinak než současně.
Přes povinnost řidiče svítit je už k přestupku jen krůček, teda k jeho formálnímu znaku, ale hned se to zas trochu komplikuje. Orgán si může vybrat ze dvou možností. Buď sezná značku nečitelnou a zkusí správnímu orgánu oznámit přestupek podle §125c odst. 1 písm. a) bod 2, tam hrozí především zákaz činnosti na 6-12 měsíců takže to nelze řešit na místě. V takovém případě bych asi fízla klidně nechal dělat co umí a v následném SŘ namítal zejména nesoulad postupu orgána při pořizování důkazů s postupem, který pro posouzení čitelnosti RZ předepisuje EHK OSN č.4.
Druhá možnost je pravděpodobnější, orgán tu nefunkční lampičku zhodnotí jako přestupek podle §125c odst 1 písm. k) - jiným jednáním než které je uvedeno... a bude žádat pár stovek hned. Pak bych to opět na místě neřešil a v SŘ namítal právě touto kvalifikací nepřítomnost materiálního znaku - vždyť tím ten opicajt vlastně sám tvrdí že je ta značka i tak v pohodě čitelná.
 :)

Místo OSN je to směrnice 76/756/EHS, Bod 4.8 - Zařízení k osvětlení zadní reg. tabulky je povinné. Pro zájemce http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=DD:13:03:31976L0756:CS:PDF (s. 137). Na tu odkazuje výše zmíněná vyhláška o technické způsobilosti vozidel, na kterou odkazuje zákon.

Tedy přestupek to samozřejmě je. Vzhledem k tomu, že dohledat přesné ustanovení je poměrně dost problematické,  je možné, že to neaktivní správní orgán vzdá. Nicméně policajta zajímá jen zákonné ustanovení.

Jestli to zkusit nebo ne je samozřejmě na osobní preferenci každého. Nicméně pokud už se do toho pustím, měl bych si zjistit jak to skutečně je. Pokud budu postupovat jako jkraus222, koleduju si o ztrapnění.

12
Například v případě zastavení policistou není pravdou, že tento je povinen poskytovat poučení. To je povinností správního orgánu až po zahájení správního řízení (prvním úkonem spr. org. ve věci). Blokové řízení je řízení sui generis, tedy se na něj nevztahují obecná ustanovení o spr. řízení, a to vč. poučovací povinnosti.

Mám zato, že v případě zastavení policistou je tento povinen poskytnout poučení v souladu s ust. § 13 zákona č. 273/2008 Sb., o Policii České republiky: "Policista je povinen před provedením úkonu poučit osobu dotčenou úkonem o právních důvodech provedení úkonu, a jde-li o úkon spojený se zásahem do práv nebo svobod osoby, také o jejích právech a povinnostech. Pokud poučení brání povaha a okolnosti úkonu, poučí nebo zajistí toto poučení ihned, jakmile to okolnosti dovolí."

Přičemž již zastavení vozidla policistou je úkon zasahující do svobod osoby a jistě není sporu, že zahájení (projednávání) blokového řízení je rovněž úkon spojený se zásahem do práv nebo svobod osoby.

Souhlas. V tomto bodě však spor neexistuje. Řeč byla o poučení podle správního řádu o právech a povinnostech ve správním řízení. A to je samozřejmě něco jiného. Nic to samozřejmě nemění na tom, že by skutečně policista měl dát poučení. V daném případě by v ideálním případě (nikdy jsem nezažil a ani neslyšel o tom, že by k tomu došlo) měl sdělit, že pokud řidič nebude souhlasit s přestupkem, je možno odmítnout vyřízení v blokovém řízení a poslat věc do správního řízení na magistrát/obecní úřad. Ale to je zcela jiný příběh.

13
Všema deseti podporuji různé akce, které směřují proti zvůle policie a zejména správních orgánů. Před mnoha lety jsem jako jeden z prvních (ne-li vůbec první) začal používat věc, která byla časem mediálně překřtěna na "osobu vzdálenou".

Zpočátku jsem byl velmi úspěšný, podařilo se mi úspěšně vyřešit cca stovku případů. Časem se však mínění správních orgánů a jejich neschopnost bojovat začala měnit v regulérní úřední zvůli. S tím jsem neměl problém (krom deziluze) a šel jsem v řádově desítkách případů do soudního sporu. Soudy však k mému šoku začaly rozhodnutí správních orgánů potvrzovat (včetně NSS). Nyní už se tím aktivně nezabývám, ale zkušeností je víc než dost.

Co mi však vadí, je, že návody ze seriálu FSM na D-F obsahují některé zdánlivě nepodstatné chyby, které se však při jeho použití obrátí proti laikovi, který je použije. Například v případě zastavení policistou není pravdou, že tento je povinen poskytovat poučení. To je povinností správního orgánu až po zahájení správního řízení (prvním úkonem spr. org. ve věci). Blokové řízení je řízení sui generis, tedy se na něj nevztahují obecná ustanovení o spr. řízení, a to vč. poučovací povinnosti.

V praxi to tedy bude vypadat tak, že FSM běžnému uživateli spíše uškodí, protože bude-li policistovi vysvětlovat, že ho musí poučit apod., policista snadno získá navrch, protože mu jeho argumentaci rozstřílí na místě. Jinak rád čtu články dr. Berana, ale v tomhle pravdu (bohužel) nemá. Pokud by administrátoři měli zájem o nějakou formu pomoci z mé strany, nechť mě neváhají kontaktovat.

Stran: [1]