30kmhcz
Social networking => Nedopravní tématika => Téma založeno: Kuko28 24 Ledna 2020, 13:41:54
-
Zdravím
Kolegyně řeší následující problém:
- začátkem týdne byla nabouraná, vůz je nezpůsobilý k provozu, vinník určen
- pojišťovna vinníka (Uniqa) směřovala opravu do svých smluvních servisů
- kolegyně potřebuje být mobilní kvůli práci i rodinné situaci
- všechny smluvní servisy pojišťovny jí nabídli termín až v druhé polovině února
- Uniqa je teda ochotna platit náhradní vůz až po přijetí vozu na opravu, takže by zhruba 3 týdny zůstala bez auta
- kolegyně si zajistili termín na pondělí v autorizovaném servisu
- Uniqa se kroutí, že jí to nebude ochotna zaplatit
Nějaké rady ohledně procesního postupu, na co skutečně má/nemá právo?
-
a jeste dalsi bacha, pojistovna hradi auto jen do konce opravy, pokud se jedna o drahou opravu mnoha desitek tisic co bezny clovek nema v kapse aby to servisu vykesoval hned, muze byt bez auta dalsich mnoho dnu, nez servisu potvrdi kryci dopis. ( v mem pripade i tydnu a neukonceny spor do dneska)
-
Nesmysl - z jakeho titulu se snazi pojistovna vinika urcovat poskozenemu, kde si ma nechat opravit svuj vuz? Mozna to Uniqa nebude ochotna platit, ale platit to bude muset :-).
-
a ještě možná dotaz k samotné hodnotě opravy - je to teda Oktávka 2 a vypadá to, že bude muset na rovnací stolici, plus pár plechů na výměnu plus samozřejmě lakýrnícke práce a drobnosti kolem, takže se lehce může stát, že to bude hodnotově "totálka".
V tom případě by pojišťovna vyplatila jen zůstatkovou hodnotu vozu bez ohledu na náklady opravy?
-
Tak v znákoně je že člověk má nárok na náhradní vůz po nezbytně dlouhou dobu. Podle mě od doby nehody po dobu vyzvednutí z opravy.
To že pojišťovna předloží servisy, které nemají čas nemůže být problém poškozeného. Pokud se to pojišťovně nelíbí, ať předhodí servis, který má čas.
A druhá věc. Nelze ho dát do autorizovaného servisu a pojišťovně pak následně předložit fakturu k proplacení?
EDIT: jestli je to totálka, nebo ne, to musí říct odhadce pojišťovny před započetím oprav.
V případě totálky pojišťovna udělá průzkum a stanoví obvyklou hodnotu vozu.
Potom se dá vrak do aukce a vydraženou hodnotu pojišťovna odečte od obvyklé hodnoty vozu a tu vyplatí na účet. Pak je na poškozeném jestli si vrak nechá, nebo ho prodá té společnosti, která ho za onu částku vydražila.
-
on to je jeden ze zpusobu nechat na pojistovne, druhy je ze si vse clovek poresi sam jen pred opravou bud musi odvist auto k likvidatorovi a nebo si ho servis i nesmluvni musi pozvat a treti zpusob je rozpoctem, to je ze likvidator shlidne auto a rekne ze to je oprava tolik a to "hned" pojistovna vyplati, ze si to pa kdotycny opravi za desetinu je jeho vec.