U přihlašování bych se toho nebál. V registru vozidel budou spíš rádi, že můžou zaevidovat auto co bylo dlouho v převodu a peníze z toho úřad má taky, díky správnímu poplatku.
Je v tom takovej bordel v celý republice, že to neřeší, těch aut v převodu jsou sta tisíce.
Leda by ten úředník v registru vozidel dal aktivně podnět a podklady jejich přestupkářům, ale to je nereálné, navzájem si práci přidělávat nebudou.
Jiná věc je, když to oznámí aktivní policajti z kontroly na silnici.
Na to jsem viděl asi 3 příkazy a všechny byly kvalifikovány podle:
§ 46 Ostatní přestupky proti pořádku ve státní správě a přestupky proti pořádku v územní samosprávě
(1) Přestupkem je porušení i jiných povinností, než které jsou uvedeny v § 21 až 45, jestliže jsou stanoveny zvláštními právními předpisy včetně nařízení obcí, okresních úřadů a krajů.
(2) Přestupkem proti pořádku ve věcech územní samosprávy je porušení povinností stanovených v obecně závazných vyhláškách obcí a krajů vydaných na úseku jejich samostatné působnosti.
(3) Za přestupek podle odstavců 1 a 2 lze uložit pokutu do 30 000 Kč a za přestupek podle odstavce 2 lze spolu s pokutou uložit zákaz pobytu.
Takže možná pokuta do 30 tisíc. V příkazech bylo rozmezí od 1000 do 4000,- Kč.
Zřejmě podle doby nepřihlášení, sankce nebyla řádně odůvodněná ani v jednom případě.
Když jsem se kolem toho snažil něco zjistit, tak jsou dva názory.
Jeden, že je to v pořádku takhle kvalifikovaný a druhý, že to nemá oporu v zákoně a nepřihlášení ve lhůtě 10 dní není trestatelné.
Pokud se ale podíváme z hlediska prekluze, tak přestupek se stane v den co uplyne ta 10 denní lhůta, tzn. cca před třemi lety v tvém případě. Takže je možný, že to ani nejde projednat, protože od přestupku uplynul jeden rok a odpovědnost za přestupek zanikla.
Nijak víc jsem se tím nezabýval a ani jsem nehledal žádnou judikaturu, dotyční pokuty zaplatili, nechtěli se bránit.