K otázce různých fíčur typu "převedu bonus z fichtla na os. auto" nebo dokonce "převedu bonus z přípojného vozidla" lze doplnit, že je třeba opět a zase číst pojistné podmínky. Obvykle se v nich vyskytuje něco podobného tomuto: ...pojistitel stanoví bonus na základě předchozího škodního průběhu vozidel, která spadají do téže skupiny, jako pojištěné vozidlo. Skupiny jsou stanoveny následovně 1) motocykly a tříkolky 2) osobní vozidla do 3,5 t, 4) nákl. vozidla 5) přívěsy a návěsy....x) traktory. Tedy tím chci sdělit, že převod bonusu z fichtla či přívěsu opravdu nevyjde. Má-li někdo prokazatelnou zkušenost z posledních cca 10 let, kdy se mu to povedlo, rád bych to viděl.
Co se týče sjednání pojištění pomocí srovnavačů - není to triviální. U pojištění POV je situace snadnější, neboť rozsah je definován zákonem a moc to upravovat nejde. Různé spoluúčasti apod. jsou již dávno za zenitem - byly nějaké tahanice ohledně práva poškozeného dle §9(1) uplatnit nárok proti pojistiteli, který následně musel požadovat refundaci "spoluúčasti" po pojištěném, kterým ovšem není jen pojistník, ale poměrně široká množina osob, které rozhodně neplatily s nadšením nějaké spoluúčasti. Taktéž např. při spoluúčasti 10.000 Kč si bylo možné představit, že pojistitel vcelku ochotně proplatí škodu 9.990 Kč bez přílišného zkoumání....atd. Dále srovnavač nemusel zohlednit různé nadstavby typu asistence, přímá likvidace (nehorázná kokotina, leč nabízená jako bonus).
U havarijního pojištění je to ještě více sázka do loterie, neboť lze vymyslet produkt odlišný od standardu - opět různé nadstavby, ale i jiné způsoby stanovení přiměřených nákladů apod.
Chápu, že tomu někdo dá přednost, ale nejsem-li líný a trochu uvažuji, touto cestou bych se nevydal. Dosud se mi nestalo, že bych měl cenově dražší produkt při přímém jednání s pojistiteli, než ze srovnavače, i při započtení cena-výkon.