30kmhcz

Poradna => Potřebuji poradit - technický stav vozidla => Téma založeno: IZS 16 Června 2020, 12:20:12

Název: STK na měsíc vs. Nařízení EPR 2020/698
Přispěvatel: IZS 16 Června 2020, 12:20:12
Pěkný den,

Nařízení EPR (https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/HTML/?uri=CELEX:32020R0698&from=EN#d1e699-10-1) prodlužuje v článku 5 platnost osvědčení o technické způsobilosti vozidla o 7 měsíců, stejně tak odkládá povinnost lhůt pro STK.
Dopadá však toto ustanovení i na § 51 odst. 1 ZoPPPK?
Název: Re:STK na měsíc vs. Nařízení EPR 2020/698
Přispěvatel: hh 16 Června 2020, 13:13:07
Textualisticky ano, teleologicky těžko říct. Je-li přípustné nechat někoho jezdit měsíc, asi nenastane konec světa, prodlouží-li se to v časech koronaviru na 7 měsíců.

Otázka je, jaká je logika té lhůty. Pokud taková, že sice byla zjištěna závada, která není vyloženě nebezpečná, ale je třeba ji opravit a zkontrolovat to s tím, že měsíc je nastaven jako rozumná doba, ve které si to provozovatel může zařídit, pak by nevadilo prodloužení. Je-li to ovšem myšleno navíc tak, že za měsíc ježdění nehrozí, že by se ta závada zhoršila natolik, že by začala být nebezpečná (ale o delším čase už to nelze předpokládat), pak by to bylo složitější.

Taky záleží na kontextu, ve kterém se to bude aplikovat. Pokud by šlo jen o kontrolní kontrolu a buzeraci kvůli propadlé TK v podobě stíhání za přestupek, bude mít obviněný relativně silnou pozici, provádět teleologickou redukci, v jejímž důsledku se rozšíří trestnost skutku, by nemělo být přípustné. Pokud by ale v souvislosti se závadou byla např. způsobena nehoda, už to tak jednoznačné nebude.
Název: Re:STK na měsíc vs. Nařízení EPR 2020/698
Přispěvatel: IZS 16 Června 2020, 20:12:13
Děkuji, tímto směrem jsem se ve své úvaze také ubíral, zajímalo mě, jestli postupuji správně. Co se týče širšího významu měsíčního osvědčení (ve smyslu předcházení progresivním závadám), domnívám se, že by byl celkem nadbytečný, neboť při vzniku nebezpečné závady je dle § 37 odst. 1 písm. a) ZoPPPK vozidlo automaticky nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích, tedy nezávisle na lhůtách (ať již pro pravidelnou či opakovanou prohlídku).
Název: Re:STK na měsíc vs. Nařízení EPR 2020/698
Přispěvatel: Behemot 18 Června 2020, 14:47:11
Velice zajímavé. Mám jeden případ, kdy měl konec řádné technické nastat někdy v květnu, v březnu byla zkrácena na měsíc při „silniční technické kontrole“ a vypršela někdy v dubnu. Přičemž případ je samozřejmě zatím u správního orgánu nepravomocný (což je sice jen podpůrná věc, která na samotný výsledek té oné silniční kontroly nemá vliv, ale přece jen, pokud to orgán pravomocně nerozhodne, tak není ta instance, co by potvrdila, že to tak opravdu bylo a tím došlo k přestupku).
Název: Re:STK na měsíc vs. Nařízení EPR 2020/698
Přispěvatel: Mike 18 Června 2020, 23:11:41
v českých podmínkách spíše hraje to, že opakovaná prohlídka je zpoplatněna nižší částkou a provádí se při ní jen kontrola závad, pro které bylo vozidlo nezpůsobilé.
je tedy otázkou, zda se i na toto bude vztahovat +7m
Název: Re:STK na měsíc vs. Nařízení EPR 2020/698
Přispěvatel: Behemot 18 Června 2020, 23:39:16
To je docela jedno, esli do řádné to bylo +- měsíc. Akorát že jaksi teď je o to horší najít někoho, kdo to odservisuje, všude se stojí fronty. Realisticky to je víceméně áčková závada, ale tak čárková buzerace, že. Nepřipadá moc v úvahu, aby to reálně cokoli nebo kohokoli jakkoli ohrozilo a nedovedu si moc představit cokoli ohledně nehody. S vozidlem se stejně moc jezdit nebude, ale dyž už bude nutno nějakou cestu podniknout, tak teď aspoň není nutný jezdit v sobotu ve dvě ráno, no, a zrovna tak potom cesta do „servisu“ bude výrazně míň riziková.