Řeším určitý banální přestupek... Respetive úřad se snaží tento přestupek řešit se mnou, jelikož jsem nesouhlasil s řešením přestupku na místě. Obdržel jsem do schránky informaci o uložení zásilky + poučení o fikci doručení, ze které bylo patrné spisové číslo. Bylo více než jasné, že onou zásilkou je příkaz... Nelenil jsem, a ještě v ten samý den jsem požádal datovou schránkou právnické osoby, které jsem jednatelem, o zaslání spisu, a to dle místního vzoru
http://30kmh.cz/index.php?topic=486.0Úřad mou žádost zcela ignoroval. Takže jsem podle dalšího vzoru poslal stížnost -
http://30kmh.cz/index.php?topic=488.0Dva dny po odeslání stížnosti přišla od orgánu zvláštní reakce: obdržel jsem krátkou datovou zprávu, která říká cca toto:
---------------
Děkujeme za vaše podání (tím je míněna stížnost), která nám byla doručena dne XY. Podání je zaevidováno pod č.j. XY a bude vyřízeno v termímu T+1 měsíc. S pozdravem...
---------------
Tato reakce mne překvapuje, protože informační zákon dle mého hovoří jasně, jak má orgán se stížností naložit (§ 16a odst. 5 InfZ ).
"(5) Povinný subjekt předloží stížnost spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu do 7 dnů ode dne, kdy mu stížnost došla, pokud v této lhůtě stížnosti sám zcela nevyhoví tím, že poskytne požadovanou informaci nebo konečnou licenční nabídku, nebo vydá rozhodnutí o odmítnutí žádosti."
Nechápu, kde orgán přišel na to, že má "podání" vyřídit do jednoho měsíce.
Chci jim napsat, že žádám, aby postupovali podle zákona. Konrétně výše uvedený odstavec. Zároveň chci nadřízený krajsý úřad požádat o ochranu před nečinností a možná zmínit možnou trestní odpovědnost při nesprávném postupu.
Jak se na to dívají místní bijci?:-)