30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Využití dat od policie proti stavbě úsekového měření -- policie neposkytne  (Přečteno 10365 krát)

hulibrk

  • Příspěvků: 20
    • Zobrazit profil

Ještě také můžete zaúkolovat pana starostu, aby tyto informace získal, když se na jejich základě chce rozhodovat. A když je nezíská, tak se tím trochu odkope.

K tomu povím jen následující: z hlediska interpretace informací je starosta korunovanej. Vloni po dva dny byl v inkriminovaném místě instalován na dva dny mobilní měřič se záznamem. Ve zprávě je uveden údaj v_85, tedy 85. percentil, který dosahuje hodnoty 43 km/h. Z otištěných histogramů pak vyplývá, že nad 50 km/h z 1000 denně aut jelo cca 10 vozů. Jeden si to kašil 80 km/h (není jisté, zda to nebyl modrý maják), ostatní něco kolem 60 km/h. Tyto číselné údaje starosta chápe tak, že většina řidičů překračuje nejvyšší povolenou rychlost. Kvůli instalaci úsekovky by (podle policajtů) musela zmizet místní úprava na 40 km/h. Takže z uvedeného měření by se úsekáč týkal toho cca 1 % řidičů. Veškeré snahy, aby ta čísla pochopil opravdu správně selhaly. Pan starosta úsekovku chce a v současnosti ho zarazily jen ty nedostatečné finance. Věřím, že většina obyvatel obce souhlasně nad nápadem souhlasně zabečí, ale až to semele i je, tak jim dojde, co si na sebe ušili, ale to by už mohlo být pozdě.

Takže starosta nemá o další údaje zájem.

Já ano. Proto ta snaha.

Trochu jsem se rozepsal a žádost doplnil o další údaje. Díky hh za nakopnutí, rady jsem zohlednil v aktuálním znění. Kdyby byly ještě nějaké nápady na upřesnění, rád si je vyslechnu, jinak v následujících dnech žádost odešlu. 
IP zaznamenána

hulibrk

  • Příspěvků: 20
    • Zobrazit profil

Poslušně hlásím, že před třetím znění (plném paragrafů) předmětné žádosti o podání informace Krajské ředitelství Policie ČR kapitulovalo, přestalo vzdorovat a informaci poskytlo. Díky za pomoc.
IP zaznamenána

mrkef

  • Příspěvků: 483
    • Zobrazit profil

Gratulace. Předpokládám, že data od policie jdou přesně proti tomu, že tam ten radar musí být a starosta chtěl jen plit kasičku  :)
IP zaznamenána

hulibrk

  • Příspěvků: 20
    • Zobrazit profil

Je to méně jednoznačné, než jsem doufal. Za 59 hodin hlídkové činnosti zdokumentovali 26 přestupků. Všech, tedy nejen rychlost, ale i telefony, světla, lékárničky, doklady... Osobně jsem doufal, že se dozvím číslo řekněme pětkrát menší. Denní průjezd je cca 1000 vozidel  v jednom směru, takže je výtěžnost tohoto úseku jistě malá.
IP zaznamenána

mosquitoe

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 447
    • Zobrazit profil

26 přestupků za 59 hodin, to je méně než 11 přestupků denně, i kdyby byly všechny za rychlost, to je cca 0.5% řidičů při průjezdu 2x1000 = 2000 aut za den.
IP zaznamenána

hulibrk

  • Příspěvků: 20
    • Zobrazit profil

Já bych počítal jen ten jeden směr, neboť nemyslím, že by měli trojnožky dvě, takže se bavíme o 1 %. Je to nicméně ve vynikající shodě s dopravní studií z loňského roku (z histogramů vyplývá také zhruba to jedno procento). Blbé je, že je ekonomika toho automatizovaného zařízení údajně taková, že se "vyplatí" již od jednoho zaplaceného přestupku denně. Odpověď na otázku nebezpečnosti dotčeného úseku z hlediska rychlosti je ale zřejmá.
IP zaznamenána

mcsoap

  • Příspěvků: 606
    • Zobrazit profil

26 přestupků za 59 hodin, to je méně než 11 přestupků denně, i kdyby byly všechny za rychlost, to je cca 0.5% řidičů při průjezdu 2x1000 = 2000 aut za den.

Dají se ta data takhle opravdu prezentovat? Pokud to jsou osmihodinové směny, uvažujme tedy 7.5 dne, pokud měřili ve dne, kdy projíždí maximum provozu, řekněme, že mezi devátou ráno a pátou večer projíždí 60 procent provozu, tj. 600 aut (protože hlídali v jednom směru? nebo tam bylo dost policajtů ke kontrole obou pruhů?), tj. 1000*0.6*7.5 = 4500.

Uvažujme 1 zkontrolované auto za 10 minut (po započtení pauzy na oběd a přiměřeného plácačkového pingpongu), tj. 59 hodin, 6 aut za hodinu, tj. 59*6 = 354 celkem zastavených vozidel, z toho 26 nalezených podezření ze spáchání přestupku, tj. nějakých 7.34 procenta všech kontrolovaných vozidel, pokud platí, že v každém kontrolovaném voze nalezli nejvýše jeden přestupek. Tedy se dá uvažovat, že z celkových 4500 vozidel se ve zhruba 330ti případech mohlo jednat o případ, kdy by bylo nalezeno domnělé pochybení řidiče.

Takže mě vychází výtěžnost 7 procent za hlavní směnu. Museli bychom vědět, kolik z těch 59 hodin skutečně měřili, a kolik z toho byla jenom lékárnová buzerace.

Pokud bysme teda uvažovali výtěžnost radaru 1 procento provozu denně, tak je to 10 aut, z toho 9 zaplatí, průměr 300Kč, tj. 2700Kč denně, tj. 81.000 Kč měsíčně.
« Poslední změna: 30 Listopadu 2016, 12:34:14 od mcsoap »
IP zaznamenána

mrkef

  • Příspěvků: 483
    • Zobrazit profil

Tak hlavně záleží jestli chytali náhodně a pak kontrola nebo cíleně třeba s dalekohledem a radarem (pásy, světla, telefon apod.) Pokud šli najisto, tak těch přestupků je hodně málo, pokud to bylo namátkou, tak už to procento může být vyšší. Ale taky záíleží kolik těch přestupků byla rychlost. Mohl to být jeden nebo taky 20.
IP zaznamenána

hulibrk

  • Příspěvků: 20
    • Zobrazit profil

Tak hlavně záleží jestli chytali náhodně a pak kontrola nebo cíleně třeba s dalekohledem a radarem (pásy, světla, telefon apod.) Pokud šli najisto, tak těch přestupků je hodně málo, pokud to bylo namátkou, tak už to procento může být vyšší. Ale taky záíleží kolik těch přestupků byla rychlost. Mohl to být jeden nebo taky 20.

Z podané informace vyplývá, že cíleně šli po rychlosti z těch 59 hodin pouhých 6,5 hodiny. Zbytek se skrývá pod označením "motorizovaná hlídka" s vymezením oblastní působnosti (dotčená obec a obce okolní). Počty přestupků jsou dle podané informace striktně pro území dotčené obce. Obecně jsem podobnou "motorizovanou hlídku" několikrát potkal, nikdy neřešili rychlost. Vždycky to byla kontrolní kontrola (když zrovna nikdo jiný nebyl -- tedy dýchat, doklady) nebo vyprovokovaná kontrola (např. prasklá žárovka -- to bylo vždy v případě souvislé kolony vozidel, kdy vybírali slabší kusy). K tomu často měří rychlost z vozidla za jízdy.
IP zaznamenána

mcsoap

  • Příspěvků: 606
    • Zobrazit profil

Tak hlavně záleží jestli chytali náhodně a pak kontrola nebo cíleně třeba s dalekohledem a radarem (pásy, světla, telefon apod.) Pokud šli najisto, tak těch přestupků je hodně málo, pokud to bylo namátkou, tak už to procento může být vyšší. Ale taky záíleží kolik těch přestupků byla rychlost. Mohl to být jeden nebo taky 20.

Z podané informace vyplývá, že cíleně šli po rychlosti z těch 59 hodin pouhých 6,5 hodiny. Zbytek se skrývá pod označením "motorizovaná hlídka" s vymezením oblastní působnosti (dotčená obec a obce okolní). Počty přestupků jsou dle podané informace striktně pro území dotčené obce. Obecně jsem podobnou "motorizovanou hlídku" několikrát potkal, nikdy neřešili rychlost. Vždycky to byla kontrolní kontrola (když zrovna nikdo jiný nebyl -- tedy dýchat, doklady) nebo vyprovokovaná kontrola (např. prasklá žárovka -- to bylo vždy v případě souvislé kolony vozidel, kdy vybírali slabší kusy). K tomu často měří rychlost z vozidla za jízdy.

A skrytý dohled v tom dokumentu rozlišený není? Protože motorizovaná hlídka může bejt víc věcí. To může bejt pořádkovka v označeném vozidle, nebo dva policajti v označeném vozidle, co zrovna držej službu a někam jedou, nebo skrytej dohled, tj. passat/superb/octavie bez označení. Jen jedna z těchto skupin rychlost měří, ale všechny tři za rychlost zastavují. Ty první dvě to prostě zkusej, jestli se přiznáte.
IP zaznamenána

hulibrk

  • Příspěvků: 20
    • Zobrazit profil


A skrytý dohled v tom dokumentu rozlišený není? Protože motorizovaná hlídka může bejt víc věcí. To může bejt pořádkovka v označeném vozidle, nebo dva policajti v označeném vozidle, co zrovna držej službu a někam jedou, nebo skrytej dohled, tj. passat/superb/octavie bez označení. Jen jedna z těchto skupin rychlost měří, ale všechny tři za rychlost zastavují. Ty první dvě to prostě zkusej, jestli se přiznáte.

Pokud je mi známo, místně příslušný DI (zmíněný v podané informaci) neoznačená vozidla nemá. Mají pouze označené octavie, ovšem (opět obecná informace ne nutně aplikovatelná na konkrétně podanou informaci) i z nich měří za jízdy a běžně ihned zastavují.
IP zaznamenána