30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - IZS

Stran: 1 ... 42 43 [44] 45 46 ... 91
646
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Odtah Praha 4/Modrá zóna
« kdy: 05 Srpna 2020, 00:05:46 »
Ponechal jsem záměrně co nejširší pojem místní příslušnosti, protože vaše slovenské občanství...
Můj předchozí komentář je relevantní pro české právní prostředí, tj. počítá se situací, že se vejdete do místní příslušnosti podle § 84 a násl. OSŘ. V zásadě pokud máte cokoli v ČR, lze vás žalovat tam, kde se to cokoli nachází (žijete tam, zdržujete se tam, pracujete tam, máte tam majetek, ...). V opačném případě (např. pokud jste byl v ČR jen na návštěvě) vstupujeme do oblasti mezinárodního práva soukromého a pak si myslím, že by bylo nutné žalovat vás u vás na Slovensku.

Máte pravdu, že v soudy v ČR ve věci odtahů často přistoupí na vydání EPR, proti kterému lze následně podat odpor.
A za zákaz se omlouvám, nicméně na věci to nic nemění, je v zásadě jedno, jaká značka tam je.

647
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Odtah Praha 4/Modrá zóna
« kdy: 04 Srpna 2020, 21:26:00 »
Dobrá. V tom případě je třeba dát pozor na to, že jde o občanskoprávní spor, nikoli veřejnoprávní (správní řízení). Tedy můžete zapomenout na nějaký NSS, věřitel (město) podá proti vám žalobu k vám místně příslušnému okresnímu soudu a ten bude věc rozhodovat. Zároveň se jedná o bagatelní částku, tzn. ve věci samotné nebude v případě prohry přípustné odvolání. A pokud skutečně prohrajete, pak vedle soudního poplatku zaplatíte i další náklady řízení (mzdové náklady města, náklady protistrany na dopravu atd.).
Důvod, proč to většina lidí neriskuje je ten, že zde vám nepomohou běžné kličky jako ve správním řízení, prostě pokud tam zákaz byl umístěn včas a vozidlo tam i přesto stálo a nemáte nějaký dobrý liberační důvod, tak je to zpravidla game over, takže jako levnější varianta se jeví to rovnou zaplatit.

648
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Odtah Praha 4/Modrá zóna
« kdy: 04 Srpna 2020, 20:53:42 »
Správce komunikace / město má za vámi pohledávku a jedno, jestli jste občan toho či onoho státu. Vydat vozidlo musí i bez podpisu, nemohou jej zadržet kvůli výraznému nepoměru zajištěné částky a hodnoty vozidla.
Co se týče uznání dluhu, to je pouze forma utvrzení již existující obligace, tzn. na existenci dluhu to nemá vliv, pouze pokud to podepíšete, věřitel získává výhodnější postavení (např. promlčecí lhůta se restartuje a počíná běžet desetiletá).

Pokud se nechcete soudit (případnou šanci na výhru můžete odhadnout z již zde existujících diskusí) , doporučuji aktivně zaplatit, vyhnete se například úrokům z prodlení, případně dalším nákladům.

649
No NSS internetovému bankovnictví přiznal dostatečný stupeň autentizace odesílatele, takže dle něj není další potvrzení třeba, tak by bylo zajímavé vymyslet způsob, jak s tím dělat velotoče. Ale jinak je to jak píše hh, argumentace NSS je velmi chabá, čistě aby Kocourek ostrouhal, bohužel.

Co se samotných plateb týče, tam už se dá pak spekulovat i o platbách ze zahraničních účtů, kdy může být doba doručení až 14 pracovních dní, což by bylo zajímavé při proaktivním přístupu k délce řízení...

650
Nejsem si jistý, jestli na to jdete správně. Viníka v případě dopravní nehody kryje rozsah plnění dle § 6 zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla, které za něj má hradit pojišťovna.

Pokud tedy pojišťovna neomezila plnění z nějakého důvodu (v tom případě by ale vznikla povinnost viníkovi automaticky i bez toho, abyste jej k tomu vyzýval), hradila škodu celou tak, jak ji určil znalec, a v tom případě je třeba jednat a případně podat žalobu proti pojišťovně. Předně bych se s pojišťovnou snažil o mimosoudní vyrovnání, ale lépe je možná svěřit to buďto advokátovi, nebo alespoň nějaké komerční službě (vaše nároky apod.).

IMHO pouze v případě, že pojišťovna zkrátila pojistné plnění a uhradila vám plnou výši toho, co uznala, pak budete zbytek náhrady škody vymáhat po viníkovi.

651
Přesně tak, tady platí běžný postup pro odvolání.

Každopádně co s tím odvoláním ve věci předvolání na ÚJ si nejsem jistý, hratelné mi to nepřipadá, protože pokud jste skutečně neuvedl důvod, tak orgán vaší žádosti vyhovět a ústní jednání provést nemusel. V tom případě bych toto odvolání doplnil jen pokud chcete úředníkům na KÚ přidat práci, protože se věcí budou muset zabývat, ale jejich rozhodnutí bude zřejmě zamítavé.

Ze stejného důvodu mi argument o neprovedeném ÚJ nepřijde vhodný ani do odvolání proti rozhodnutí o přestupku, protože ho IMHO nemáte čím podložit. Ale třeba se pletu.

652
Dobrá, pojďme si to rozbít na jednotlivé vydané právní akty, ať pokryjeme skutečně vše, co se odehrálo. Zejména se zaměřte na to, jestli si jednotlivé body a s nimi spojené úkony (odpor, odvolání a běžící lhůty) nemícháte, protože mám pocit, že podle vás souvisí vaše prve podané odvolání s odporem...

Máme zde 3 styčné body, 3 právní akty, které SO vydal.

1. Příkaz - příkazem vás orgán uznal vinným z přestupku, obrana proti němu je odpor, odpor automaticky ruší příkaz, tj. účinky příkazu netrvají. Příkaz je tím pádem ze hry, nic dalšího v řízení na něj nenavazuje, už není a proto na něj zapomeňme.

2. Usnesení - usnesením vám orgán zamítl vaši žádost o provedení ústního jednání. Sice jste podal odvolání, ale to nemá odkladný účinek, proto orgán může pokračovat v řízení. O odvolání se nyní bude vést separátní odvolací řízení, které by v případě výhry znamenalo, že by orgán muel znova rozhodovat o tom, jestli ÚJ nařídí.

3. Rozhodnutí - orgán pokračoval v řízení, protože může (již zde několikrát odůvodněno), a vydal rozhodnutí o přestupku, kde vás opět uznal vinným. Po podání odvolání proti tomuto rozhodnutí bude následovat odvolací řízení týkající se přímo přestupku.

Z bodu 2 jste podáním odvolání udělal jakýsi "side quest" (už nevím, jak to více zjednodušit), jehož splnění není nutné pro hlavní řízení (a vydání rozhodnutí o vině - bod 3), protože je to odvolací řízení pouze o nařízení ústního jednání.

Pokud vám to ani nyní nedává smysl, tak se vzdávám.

653
Jenomže orgán nerozhodoval o jedné věci dvakrát. Usnesením SOI odmítl provést ústní jednání, což nemá vůbec co dočinění s přestupkem samotným, usnesení se týká pouze tohoto jediného úkonu, tj. provedení ÚJ. Pokud proti takovému usnesení podáte odvolání, tak toto odvolání nebrání orgánu v řízení pokračovat a vydat rozhodnutí o věci samé, což se také stalo.

654
Párkrát jsem si musel pročíst, jaká je vlastně situace, ale pokud to chápu správně, podal jste odvolání proti usnesení orgánu prvního stupně, kterým SOI zamítl vaši žádost o nařízení ústního jednání.

Správní orgán postupoval (jak ostatně sám píše) v souladu s § 76 odst. 5 Správního řádu, dle kterého odvolání proti usnesení nemá odkladný účinek - podané odvolání, byť řádně a včas, tak netvoří překážku v pokračování řízení a tedy i vydání rozhodnutí (obdobně jako například u námitky podjatosti).

655
Je potřeba rozlišovat pojem vlastníka vozidla tak, jak jej chápeme v občanskoprávní rovině (tedy jako titul k věci, který je např. převoditelný na základě smlouvy, nebo jako ve vašem případě může dojít k jeho přechodu děděním) a pojem vlastníka vozidla a provozovatele vozidla tak, jak si jej definuje a následně pracuje ZPPK.
Pro ZPPK, dle kterého lze sankcionovat přestupek provozovatele vozidla, je směrodatný evidenční stav, tj. informace z registru vozidel. Jak píše OldSoldier, tento postup potvrdil NSS například v rozsudku sp. zn. 1 As 222/2017 ze dne 28. února 2018. Za přestupek je tedy postižitelná ta osoba, která byla v době jeho spáchání zapsána v registru vozidel jako vlastník, případně provozovatel, je-li v registru uveden.

Otázka ale je, jak je to s tou žádostí o přepis, neboť to je okamžik, se kterým § 125f odst. 6 písm. b) ZPPK spojuje liberaci z přestupku provozovatele... (byť textuálně to má být starý provozovatel)

656
@Panek právní věta je ale nezávazná část judikátu, byť by byl jejím autorem samotný soud, který akt vydal, tedy ji nelze brát jako zdroj práva.
Když si ten rozsudek přečtete, tak zjistíte, že NSS se tam zabýval přímo otázkou, jestli poznámka příkazu k úhradě naplňuje obecné znaky podání, které jsou pro SŘ i SŘS shodné (v obou řádech § 37), a dospěl k závěru, že ano.
 Tedy judikát se mi do správního řízení jeví jako aplikovatelný, nicméně udržitelnost při nadměrném užívání je diskutabilní.

657
Žádosti o spis / Re:Žádost o rozsudek okresního soudu
« kdy: 02 Srpna 2020, 20:22:21 »
Podejte znova sám bez hloupé chyby - úřadu není blbé vydávat na 3x rozhodnutí a vy se stydíte za jednu žádost?

658
Jiné / Re:[LOST] předvolání STOPka
« kdy: 02 Srpna 2020, 18:29:03 »
Že správní řízení trvá zákonodárce předvídal, proto máme dnes režim 1/3. Bordel je v tom mj. proto, že promlčecí doba není ani promlčecí, ani doba, pak aby se v tom prase vyznalo.
A bohužel skepticismus advokátů v přestupkovém řízení není nijak neobvyklý, spousta z nich se prostě smířila s tím, že to je jakési zaprášené odvětví práva kam slunce nesvítí a stát si tam může dělat prakticky co chce. Dávat sem v jakékoli formě jeho jednostranné odůvodnění proto nejspíš nemá smysl.

659
@johncreek:
- Spíše než ručení za majetek v tom bude jednoduché nízkonákladové založení a jednoduchý provoz.
- Přestupek provozovatele, kde byl ztotožněn řidič (a je proti němu zahájeno řízení), není přestupek provozovatele.

A velice matně si vzpomínám, že již existuje judikatura na to, že pokud je osoba provozovatele nějaká čistě za účelem obstrukce, pak lze postihovat přímo vlastníka. Tzn. byste musel tuto osobu protlačit do registru vozidel na místo vlastníka. Jenže narozdíl od změny osoby provozovatele je změna vlastníka vázána na skutečný převod vlastnického práva, jelikož o tomto musíte předložit doklad (typicky kupní smlouvu) - a samozřejmě tu lze vyrobit a pak auto na papíře odkoupit zpět, ale v tom případě můžete čelit pokutě 50.000,- za neohlášení změny..... Aby se vám ta představa o svobodném parkování neprodražila.

Samozřejmě to může fungovat individuálně, ale vymyslet nějaké plošné řešení již tak jednoduché není, protože tohle plošné řešení vám samozřejmě půjde v posledně jmenovaném přestupku k tíži. Kocourek a Oganesjan jsou jedni z největších podvodníků v zemi, takže na funkčnost toho, co slibují, bych vůbec nevsázel a skutečnost, že to seriózní služby jako nezaplatim.cz neposkytují je pro mě ukazatelem toho, že si tím zjevně nejsou jistí nebo ví, že to je ve velkém měřítku neproveditelné/ neudržitelné (a narozdíl od Kocourka a Oganesjana nemají na háku, když kvůli nim někdo skončí v exe).

660
Pokud se bude konat výslech svědků, tak bych do toho na vašem místě nešel bez znalosti obsahu spisu. Pokud máte termín na konci tohoto měsíce, přistupoval bych k tomu pragmaticky a předpokládal, že to orgán nepošle, jelikož je to vcelku pravděpodobné (a zároveň to, že vám to nepošlou, pro vás nepřináší žádnou výhodu).

Proto bych vám radil, abyste nejprve zajistil spis - pokud to nestíháte sám, tak můžete využít zdejší síť nahlížečů, další řešení je sehnat omluvenku (od lékaře, ...) a předem (aby výslech svědků neproběhl bez vás) požádat orgán o přesunutí termínu, přičemž mezitím spis zajistíte.

Se znalostí spisu se bude podstatně lépe radit, na co se u výslechu svědků zaměřit; bez něj tu můžeme sice krásně polemizovat, ale pak vás ve spisu něco překvapí (nebo něco přehlédnete) a budete v háji.

Stran: 1 ... 42 43 [44] 45 46 ... 91