30kmhcz
Tisk, média, internet => Zajímavé články z internetu => Téma založeno: dj-bobr 15 Června 2020, 14:32:20
-
Na pirátském fóru se zjevil dokument "Zóny placeného stání hl. m. Prahy - Strategie rozvoje parkování 2020-2025" - z tohoto dokumentu se mi chce skoro až vrhnout nebohý oběd zpět na světlo světa :(
https://forum.pirati.cz/viewtopic.php?p=702735#p702735
-
To jsou zase sračky. Jenom jsem to prolítnul, ale hlavním cílem je samozřejmě více prachů-tedy více zón a více kasírovat...nedalo se nic jiného čekat. Zatím se platbám aktivně vyhýbám, protože mně tento systém sere z principu (protěžování cyklobuzen a dalších nesmyslů), ale když se přitvrdí, tak holt se začnu vyhýbat těmto zónám. Když to tak udělá více lidí, jsem zvědav, jak moc si místní firmy vydělají. Bohužel to odnesou a kromě pár večerek a pajzlů to bude mrtvé město, protože nikdo rozumný tam nebude mít firmu/krám/kancl apod. Nedovedu si představit, že ty green new chcípáci, co tohle chápou a podporujou, dokážou udržet místní business nad vodou svými výdaji, až my postarší tam přestaneme jezdit a nakupovat.
-
Já si dal Prahu na ban list. V dal tam výpověď a přesunul se na vesnici.
Jen lituju těch, co tam musí žít.
-
Ono to není v žádném jiném větším městě o moc lepší, vlastně ani na vesnicích to není žádná výhra. Vlastně na celý planetě asi neexistuje místo kde by Vás neotravoval úředník, soused nebo vláda.
-
ic81 - záleží, jak to myslí ve smyslu "více zón". Já bydlím na osmičče, a můžu si vybrat celou prahu 8 za 1200,- ročně (uvažuji první vozidlo fyzická osoba), nebo si pořídit zvlášť Karlín, Kobylisy nebo Ládví, podle toho, kde bydlím, za 600,- ročně. Proti tomuhle asi nelze namítat nic.
-
ic81 - záleží, jak to myslí ve smyslu "více zón". Já bydlím na osmičče, a můžu si vybrat celou prahu 8 za 1200,- ročně (uvažuji první vozidlo fyzická osoba), nebo si pořídit zvlášť Karlín, Kobylisy nebo Ládví, podle toho, kde bydlím, za 600,- ročně. Proti tomuhle asi nelze namítat nic.
Upřesňuji-myslel jsem více zón ve smyslu zavedení tam, kde dosud nejsou, aby se snížila možnost úniku
-
Vy nenamítáte nic na to, že platíte několik typů daní za používání auta a ještě navíc Vás kasírují za parkování? A mimoměstští nemají nic namítat na to, že rovněž platí řadu daní, okolo Prahy neprojedou, na okraji nezaparkují a ve městě jim brání auto užívat? Tak to je hodně ovčanský přístup.
-
Je to přístup podobný, jako když dostane někdo slevu na pokutu. Takže klasika utáhnout, pak lehce povolit a ovčan je spokojen. Bohumil ještě vlastně vydělá.
-
Naštěstí ..aspoň podle mých informací z více městských částí.. rozšiřování zón naráží na odpor místních.
To potvrzuje i ta strategie.. pořád se tam opakuje že je nutné zajistit lepší přijetí zón veřejností.
Lepšímu přijetí veřejností jistě pomůžou další cíle strategie.. zejména zdražení aby si občan "uvědomil hodnotu svého parkovacího místa" a to že občan nemá ve městě co parkovat.. kulantně řečeno "spravedlivé rozdělení veřejného prostoru různým skupinám uživatelů".
Já bydlím na osmičče, a můžu si vybrat celou prahu 8 za 1200,- ročně (uvažuji první vozidlo fyzická osoba), nebo si pořídit zvlášť Karlín, Kobylisy nebo Ládví, podle toho, kde bydlím, za 600,- ročně. Proti tomuhle asi nelze namítat nic.
Lze namítat že to je jen začátek.. a už se v té strategii píše že ceny jsou moc nízké a musí se zdražit..
-
Nevím, zda si uvědomují dlouhodobé dopady nebo zda doufají, že naše generace vymřou/přestanou jezdit a nastoupí mladí green vymaštěnci. Za mně už teď vybírám cíle, kde lze parkovat. Naštěstí většina mých zákazníků jsou v průmyslových zónách, ale na druhou stranu už jsem pár městských bez parkování odmítl a už vůbec nemluvím o dodavatelech a krámech, kde nakupuji. Jak nelze autem, vůbec o tom neuvažuji. Když to tak bude dělat více lidí, co v zónách zbyde za business? Neziskovky? Ouřadi?
-
Tady hodně lidí neumí číst. Psal jsem o rozbetlovani současných zón na menší celky, kdy si můžu vybrat, jestli chci parkovat všude, nebo jen u baráku.
U nás ubylo parkujících aut a zároveň i parkovacích míst, takže v podstatě nula od nuly pojde, akorát za to platím. Výhoda je to pro návštěvy - na V12c se lidi bojí parkovat, takže je tam skoro pořád volno a už nechodí ani výzvy k zaplacení, a to jsem dřív dostal lístek i někdy 2x denně.
Dokument jsem jen proletěl, předpokládám, že o celopražské zóně apod. se asi pořád nejedná, večer budu mít snad víc času.
-
@asmodeus: Pochopil jsem Váš post. Nešlo mi o něj, ale o obsah toho plánu. Ty menší celky jsou asi ok, pokud člověk zkousne podstatu zón obecně (mně vadí celá podstata zón).
-
Já bych akceptoval ZPS pro rezidenty a soukromé návštěvy zdarma, pro mimoměstské dostatek levných P+R na okrajích, pro komerční účely možnost koupě zaparkování, vše jednoduše online. Pak bych neměl pocit, že vrchnost se povyšuje a dře otroky z kůže.
-
Náhodou jsem narazil na tenhle seriál o parkování v Košicích. Není to úplně nejnovější, ale celkem divočina.
https://www.youtube.com/watch?v=jsKIAdlAngQ (https://www.youtube.com/watch?v=jsKIAdlAngQ)
-
@asmodeus: Pochopil jsem Váš post. Nešlo mi o něj, ale o obsah toho plánu. Ty menší celky jsou asi ok, pokud člověk zkousne podstatu zón obecně (mně vadí celá podstata zón).
Nejsou.
Hypoteticky: zóna bude rozkouskovaná (ad absurdum) na jednotlivé ulice. Jenže v ulici bydlí více majitelů aut, než je parkovacích míst. Člověk přijede večer domů, ulice plná. No problem, dáme to o ulici vedle... Ouha, jiná zóna.
-
Ty menší celky jsou asi ok
Jak píše plešoun.. čím víc se zóna rozkouskuje tím víc se to blíží tomu že vám dají povolení na jedno přesné parkovací místo.. a to stejné místo prodají i dalším lidem.
-
princip zón - když už tedy přijmeme zónu jako takovou - by měl být přeci naprosto obrácený
tedy přes den - řekněme 9 - 18 - ať si tam parkuje kdo chce a ve zbylý čas ať je to pro rezidenty
jenže to by tolik nevydělávalo
-
Náhodou jsem narazil na tenhle seriál o parkování v Košicích. Není to úplně nejnovější, ale celkem divočina.
https://www.youtube.com/watch?v=jsKIAdlAngQ (https://www.youtube.com/watch?v=jsKIAdlAngQ)
Autora poslalli ~12/2019 do vazby https://www.youtube.com/watch?v=s9XmOzI5Wik , aby mu zavreli usta, tim nehodnotim zda opravnene.
-
Praha chystá revoluci v parkování. Ceny mají odradit přespolní, doplatit na to ale mohou i Pražané
https://archiv.ihned.cz/c7-66778490-s25o1-105a63dae3c5d46
-
Ono by to hlavně mělo odradit lidi od používání těch hnusných aut, protože to je fuj-fuj. Smrdí to nejen výfuky, ale hlavně něčím individuálním a to do dnešního světa co? No...přece nepatří. Všichni se máme usdílet, používat hromadné prostředky atd. Co čekáme od zelených kryptokomunistů?
-
joo a podle situace to speje, ze zakazeme auta v bile, cerne, zlute a hnede barve, aby to nebylo rasisticky ;D
-
https://www.auto.cz/praha-zvazuje-zdrazeni-parkovani-v-modrych-zonach-chce-donutit-dojizdejici-parkovat-jinde-134856
-
Ale pre e-auto to bude stále zdarma ne? Není čas se zbavit spalovacího motoru?
-
Beneji: ze vsech pitomosti, co jsi tu napsal, tahle je ta nejvetsi. Elektroauto s lithiovymi bateriemi je slepa vyvojova vetev. Neekonomicke a neekologicke.
-
Je o ně velký zájem, nestíhají vyrábět, parkování všude zdarma je asi dobrý prodejní artikl.
https://www.novinky.cz/auto/clanek/elektricka-skoda-citigo-je-do-konce-roku-vyprodana-produkci-brzdi-dodavky-baterii-40328200 (https://www.novinky.cz/auto/clanek/elektricka-skoda-citigo-je-do-konce-roku-vyprodana-produkci-brzdi-dodavky-baterii-40328200)
-
Ale pre e-auto to bude stále zdarma ne?
Jedno z doporučení té strategie je "narovnat ceny pro dosud silně zvýhodněná environmentálně šetrná vozidla a vozidla carsharingu (jejichž počet silně narůstá)"
-
Je o ně velký zájem, nestíhají vyrábět, parkování všude zdarma je asi dobrý prodejní artikl.
Za jaký čas parkování se asi vyplatí pořídit násobně dražší věc se spoustou kompromisů. A otázka za deset bludišťáků - Co se stane poté až bude elektrik nějaké významné množství a zóny nebudou vykazovat zisk?
-
Prvotní investice sice vyšší, ale pak nemusíš platit za parkování, dálnice, silniční daň, PHM, emisní kontrolu, nabíjíš v zaměstnání, když je možnost, ..., samé výhody.
-
..., samé výhody.
jj v zimě ti mrzne p*del, když chceš jet za kamarádem do Opavy, musíš si na to vzít den dovolený navíc páč musíš po cestě 3x nabíjet, až zaměstnavatel přijde na to že mu kradeš proud, budeš bez práce..., po 5 letech musíš koupit nové baterky v ceně osobního vozu stejné kategorie.... nojo samé výhody......
-
Jezdím elektrikou z roku 2012. Na výměnu baterek to zatím nevypadá.
Toliko k mýtu, že baterky do 5 let odejdou.
-
A kolik km to za ty léta najezdilo ?
-
90 tis
-
Za mně se přikláním k tomu, že budu spalovák časem klidně považovat za luxus, za který mně budou nadstandardně dojit. Ale jelikož nepěstuji jiné předražené koníčky, tak na to dlabu. Ale dokud to půjde, budu se držet spalováku. Teď stejně pro moje ježdění není alternativa, a je zcela fuk, jestli něco jiného ujede "už dokonce" 400 nebo 600. A tak uvažuje dost lidí. Kamarád byl v Německu na interní prezentaci MB na téma elektro a sami si z toho dělají prdel, že to nemá aktuálně smysl, ale tlačí je tam politika. Prý klíčový systém elektra je v současnosti navigace, která počítá dojezdy a možnosti nabíjení. Takže pro ně je levnější to nabízet a prodělávat než to nenabízet a platit ještě větší flastry. Tolik k "výhodám" co to přináší.
-
Pokud jsou v rodině dvě auta a jedno auto jezdí denně pouze z domova do kanclu a zpátky, může být elektrika dobrá alternativa, zároveň pohodlnější než skůtr, kolo atd..
Vnucování elektromobilů za účelem ekologie se mi taky nelíbí ale je potřeba si uvědomit že je potřeba vytvářet alternativy protože ropa tu nebude věčně.
-
Ropa tu nebude věčně, ale furt se dá jezdit na E85. Auta, která mají ethanol content sensor, se na tuto kapalinu (= mimochodem naprosto obyčejný bezvodý líh smíchaný s 15% benzínu) přizpůsobí automaticky, starším autům se dá přehrát palivová a předstihová mapa, popř. přetryskovat karburátor.
Byla doba, kdy jsem Civic (5.gen) provozoval na E85 běžně každodenně a nebylo to vůbec špatné (dalo se jít s předstihem o dost víc do agresivna, stoupal výkon a i studené starty se daly vyřešit), jenže v tom byl i ekonomický podtext - E85 stál 23 Kč za litr, benzín stoupal ke čtyřicítce. Dnes se to už nevyplatí a E85 na pumpách mizí..
-
Protože na E85 jezdilo pár lidí, kterejm to pak ve výsledku sežralo veškeré gumové těsnění na autě . Tak proto už to člověk sotva potká.
Kdo chce jezdit levně, tak jde do LPG.
A nabízí se analogie k elektřině. Pokud na to začne jezdit třeba každé páté auto. Kde ten líh budeme brát?
-
Ropa tu věčně asi nebude, ale minimálně 50 let ano. Od strašení, že dojde, se pomalu ustupuje, je jasné, že asi tak rychle nedojde, aby se ovce dali ždímat. Takže od strašení oil peekem se ustoupilo (tuším, že to bylo docela žhavé téma někde přes 15 tématy), už jsem to dlouho neslyšel. Teď se jedou jiné debility ala Gréta a extinction rebelion s teplením. A čím více zblbnou lidí, tím později ropa dojde. Takže předpokládám, že to není třeba teď řešit, když nám není dneska 20, tak s tím dožijeme.
E85-pokud vím, tak to docela zamávalo potravinami ve světě, suroviny z Brazílie atd. Ale kdysi to byla velká móda ve Švédsku. Tam byly stojany na každé pumpě (tak 2007-8)
-
Prvotní investice sice vyšší, ale pak nemusíš platit za parkování, dálnice, silniční daň, PHM
Ale to všechno platí jen dokud elektromobily nikdo nemá.. a s PHM to ani není pravda..
každý prodaný elektromobil přiblíží konec zvýhodnění.
Praha už chce výhody elektromobilů omezit a to jich je pořád hodně málo..
Navíc pro normálního člověka se ta vyšší cena na úsporách v provozu nikdy nevrátí..
Elektromobil má problém že aby se vyplatil tak musíte mít velký nájezd.. ale když máte velký nájezd tak vám asi zase bude vadit malý dojezd a dlouhé nabíjení.
-
Nechci tu rozpoutat nějakou válku ropa vs elektro.
Ale ohledně ekonomiky uvedu svá data.
Průměrně mám nájezd 1200 km měsíc. Což je zhruba 50 km den. Když počítáme, že jeden den v týdnu nikam nejedu. Taková vzdálenost pro elektomobil není žádný problém.
Dlouhé nabíjení nevadí. Nabíjím přes noc. Naopak šetřím čas, nemusím jezdit tankovat.
Ano nový elektromobil se sotva zaplatí, ale s koupí staršího už to není taková hrůza.
Mám najeto lehce přes 20 tis a cenově včetně nákupu auta, servisu, paliva, pneu, ručení jsem momentálně na 10 Kč na 1km. Za další dva roky se dostanu na 5 Kč km a pořád v tom není započítaná zbytková hodnota auta.
Už jen servis spalováku po koupi je znát (oleje, rozvody, filtry + další díly)
Do elektra jsem dal za celou dobu 400 Kč za seřízení sbíhavosti. A budu měnit 1L oleje v difu za 200,-.
Po nikom jsem nic nechci, výhody elektromobilů nevyužívám a také mi vadí násilné prosazování elektra. Toto řešení není pro každého.
-
Ano nový elektromobil se sotva zaplatí, ale s koupí staršího už to není taková hrůza.
Nákupní taška citygo stávala 200 v benzinu a 500 v elektrice.
Oktávka je za 600, Tesla 3 je za mega a pul.
Takže za 2,5 násobek ceny dostanu auto plné kompromisů. Různá zvýhodnění elektra považuji za věc velice pomíjivou a nezapočítávám ji do benefitů - je to otázka toho jak se zrovna vyspí sněmovna nebo radnice. Nabíjení nočním proudem a neplacení spotřební a silniční daně bude také jen dočasná věc, dokud toho nebude příliš a státu nepoklesne příjem.
Už to není o rozhodování diesel/benzín, je to prostě pro nadšence a velmi specifickou skupinu řidičů. Navíc výhody budou ubývat a zbude jen dražší baterie a naopak levnější údržba a možná i "palivo". Nebo taky ne.
-
Souhlasím. Výhody budou ubývat. A kdyby teoreticky nebylo žádné danitelné palivo na auta, státy přijdou s jakousi "daní z mobility", aby byly na svém či ještě výše.
Jinak k nájezdu 1200km, to mám někdy také, akorát že za den (když se to sejde). Přes všechny dnešní nevýhody dieselů, hlavně vůči starším dieselům (složitost, dražší servis, vyšší poruchovost, často překvapivě vyšší spotřeba), prostě pro své potřeby není alternativa. A to nemám problém dát 3m za auto, byť jsem dal aktuálně 1,2m a jsem zcela spokojen. Ale dát 3m za auto je rozdíl, jestli to člověk nasype za s-kládu/a8 nebo teslu. Pořád je to rozdíl mezi autem a "studentským projektem" pro zbohatelé hypstery. Bohužel vodík není o nic dále.
-
Ale ohledně ekonomiky uvedu svá data.
Průměrně mám nájezd 1200 km měsíc. Což je zhruba 50 km den. Když počítáme, že jeden den v týdnu nikam nejedu. Taková vzdálenost pro elektomobil není žádný problém.
Dlouhé nabíjení nevadí. Nabíjím přes noc. Naopak šetřím čas, nemusím jezdit tankovat.
Ano nový elektromobil se sotva zaplatí, ale s koupí staršího už to není taková hrůza.
Mám najeto lehce přes 20 tis a cenově včetně nákupu auta, servisu, paliva, pneu, ručení jsem momentálně na 10 Kč na 1km. Za další dva roky se dostanu na 5 Kč km a pořád v tom není započítaná zbytková hodnota auta.
Ja mam ted najezd cca 1300 km za mesic. Problemem je, ze v tydnu moc nejezdim a vyuzivam MHD. Nejvice najedu o vikendu a to neni problem pak i cesta pres 700 km, casto mimo civilizaci. Takze diky dojezdu, dlouhemu nabijeni a dostupnosti nabijecich stanic je uz v tu chvili elektromobil pro mne k nicemu.
Dale bydlim v malem bytovem dome a auto parkuje na ulici. Takze nemam zadnou moznost nabijet u sveho baraku. A toto se ani za 10 let nezmeni. Infrastruktura, aby si kazdy druhy mohl pred barakem v centru mesta dobit auto proste nikdy nebude.
Se setrenim casu ohledne tankovani zasadne nesouhlasim. 1200 km mesicne jsou pro mne dve takovani. Tj. 2x4 min (tankuju nejradsi u samoobsluznych Benzin), maximalne rekneme ze me to stoji 10 minut za tech 1200 km. Nevim, co mate za auto, ale takovy nejbeznejsi zastupce elektromobilu u nas Nissan Leaf ma dojezd az 270 KM** (to az vcetne hvezdicek udava sam vyrobce... :D - moje auto ujede na ty dve natankovani az 1800 km). To znamena, ze za 1200 km je treba 4.5x prijet domu do garaze, otevrit na aute zastrcku a za predpokladu, ze mam doma nabijecku, tak dojit k ni a zapojit a odpojit (pripadne smotat) kabel (pokud ho tedy doma mam nachystan). Rekneme, ze zapojeni a odpojeni me bude stat minutu a pul. To mame skoro sedm minut ztraceneho casu na 1200 km. A to nemluvim o tom, ze pravdepodobne dobijite auto do plna pri kazde prilezitosti, takze ten realne ztraceny cas mi vyjde i na kafe a zmrzlinu u pumpy.
A to je prave ono. Ja jsem fanda elektromotoru jako pohonu. Ale zatim nemame technologie (nebo se ty dobre prilis neprosazuji) na to, dodat a uchovat spolehlive energii elektromotoru.
beneji: To nucene prosazovani elektromobilu ve velkych mestech je proto, protoze elektromobil je pro bezneho ovcana nedostupny. Ma vysokou pocatecni cenu (a neni dulezita cena udrzby, pokud neda clovek nazacatku dostatek penez na nakup) a nedovedu si predstavit mit elektromobil bez vlastniho domu a alespon stanim pred nim. Takze elektromobilita je skvelym zpusobem systemu, jak znemoznot lidem individualni automobilovou dopravu a donutit je tak hledat nucene alternativy jako MHD, kolo nebo pesi chuzi... Automobil vnimam jako prostredek svobody. A to je prece potreba regulovat...
Ted se prosazuji elektromobily, ale jen proto, ze nasledujici roky (osobne myslim, ze desitky, pokud neprijde nejaka revolucni technologie) to bude zalezitosti minority spolecnosti. Kdybychom zitra vsichni presedlali na elektromobily, tak je zakazou protoze... no oni si neco najdou.
Ekologie je jen zaminka, nikoli pricina.
-
taková perlička
jestli víte, co bylo BIBOLI ?
tak na E85 dnes jezdí LT vz.35
prý to dost odpovídá původnímu složení
-
dobijeni, dobijeni a kde to ma clovek na ulici jako dobijet, 100m prodluzka z 10patra na sidlisti z balkonu :))
-
s balkonem na sídlišti samozřejmě jezdíte na kole nebo v horším případě sdíleným vozidlem
nějaké "vlastní IAD " absolutně odporuje komunitnímu způsobu života, jím 10. patrový panelák samozřejmě je
8)
-
Ve stejném duchu jako omezení parkování další progresivní zelená sračka
https://archiv.ihned.cz/c1-66786640-cesta-do-centra-prahy-se-ridicum-asi-prodrazi-chysta-se-myto
Sice obchvat v té době nebude, ale to nevadí, kasírovat je třeba, že...