30kmhcz
Tisk, média, internet => Zajímavé články z internetu => Téma založeno: František Dobrota 30 Srpna 2021, 11:12:05
-
Uz je to tady. Nechtel bych tam bydlet. Kazdopadne ja bych dvojku nezaradil. Automat do manualu a pekne na jednicku.
https://www.novinky.cz/auto/clanek/pariz-omezila-maximalni-rychlost-na-30-km-h-40370507
-
stejně je to pořád moc rychlé, moc zplodin z výfuku, moc rámusu... každý by měl svoje auto tlačit a bez hekání..
-
éRooo > jste moc zpátečnický, nač takový skepticismus.. vždyť si můžete za pár mega koupit Teslu nebo Porsche Taycan, které jsou přeci absolutně tiché, ekologické a bez
splodin zplodin :)
-
grammar nazi: zplodiny
Ale jinak je to klasická cesta do pekla, vzrostou jim emise a hluk, ukáže se tedy, že zpomalení kupodivu nepomáhá a další krok bude úplný zákaz.
-
johncreek: to potřebujete víc takových aut, jedno na cestu tam a druhé na cestu zpět.. :))
cyklista: ou shit, díky za opravu. stydím se!
-
éRooo > Nikoliv. Po cestě se zastavíte na superchargeru a dáte si sojovo-dýňové latté za stovku a 3 nožičky párku za 170 Kč, vyfotíte to na instagram a nabíjení uteče jako voda :)
-
cyklista: ou shit, díky za opravu. stydím se!
Vy to máte dobře, johncreek špatně ;)
-
cyklista: protoze jsem to opravil po Vasi kontrole:)
-
Je to vůl, je to vůl, je to vůl...https://nazory.aktualne.cz/komentare/jak-prahu-odspuntovat-zavest-plosnou-tricitku-terno-pro-ridi/r~f20c3cee0a3d11ec94d2ac1f6b220ee8/
-
Je to vůl, je to vůl, je to vůl...https://nazory.aktualne.cz/komentare/jak-prahu-odspuntovat-zavest-plosnou-tricitku-terno-pro-ridi/r~f20c3cee0a3d11ec94d2ac1f6b220ee8/
No jo ten starej dement Fendrych....... ;D
-
Já hlavně nechápu, proč lidem v Praze vadí auta.. Dprdele, je to Praha.. Hlavní město.. Město má být rušné, pokud chcete klid, jděte na vesnici. Město není všudypřítomná oáza lázeňského klidu. Jako člověka co v Praze studuje mě na autodopravě sere jediné - ten smrad, který musím čichat při čekání na MHD. Na tom smradu je však zajímavá jedna věc. Prakticky žádný necítím, když kolem jedou novější auta a "zdravá" auta. Může to být klidně EURO 4. Pokud je nahřátý motor a má vše co má mít (katalyzátor, filtr pevnejch částic), žádný smrad... A pak kolem projede jedna Felicie, nebo 1.9 TDI a já mohu spolu s ostatními lidmi na zastávce padnout.
Jediná regulace autodopravy, která je za mě OK (a vím, že za to tady nejspíš schytám hate) je zákaz vjezdu opravdu starých aut, případně dieselů bez filtrů. Vše, co je EURO4 a vyšší bych nechal. Sehnat EURO4 auto nebude výrazný problém (bazarový trh je jich plný) ani pro relativně chudší rodinu. Alternativně by z těchto regulací mohla liberovat přestavba na LPG/CNG, která sice co do CO2 moc nepomůže, ovšem v ostatních emisích a zejména smradu je to zásadní rozdíl (osobní opakovaná zkušenost s LPG vozy)..
-
Par let nazpet jsem se v Nemecku prochazel nejakym lazenskym mesteckem a na travnatem placku pobliz centra se konaly zavody starych traktoru. A myslite ze to nekomu vadilo? Dymu bylo spoustu. :)
-
Asi chápete rozdíl mezi symbolickým jednorázovým závodem starých traktorů (případně veteránů) a smradlavými Favority a "tuningovými" Passaty každý den, každou druhou minutu...
Pokud by se udělala regulace kterou navrhuji, odpadl by argument se znečištěním ovzduší. Minimálně s tím cítitelným. Jenže všichni rovněž víme, že je to argument jen zástupný a že smyslem je zakázat auta ve městěch kompletně.
-
Město má být rušné, pokud chcete klid, jděte na vesnici.
Jo jo a pak slycham nestastne zname, jak jim vyhrozuje nove pristehovany soused, protoze jim stekaji psi a kokrha kohout a on sel na vesnici za klidem...
-
Jediná regulace autodopravy, která je za mě OK (a vím, že za to tady nejspíš schytám hate) je zákaz vjezdu opravdu starých aut,
Když se oprostíme od moderního trendu chtít všecko hned, pak je i taková regulace zbytečná. Kolik let vydrží auto než nás STK rozdělí? Pokud se na trhu nesmí prodávat nevyhovující auta, pak ta stará postupně shnijí a nahradí je nová. Myslím, že máloco překoná např. pragu V3S ve verzi hovnocuc, na druhou stranu kolik jich vůbec jezdí a kolik v Praze? Nechme invalidům a milovníkům veteránů jejich youngtimery, na ovzduší to má minimální vliv.
-
lerion >
Domnívám se, že právo je na jejich straně :D
Omlouvám se všem právníkům za velmi obecný výklad
Pamatuji-li si správně z jednoho semestru NoZ, tak u těchto sousedských imisí platí, že nově přistěhovalý soused si nemá moc co stěžovat, protože si měl situaci zjistit před koupí pozemku/nastěhováním. Navíc imise se musí posuzovat s ohledem na prostředí jako takové; tedy kohouta v bytě na Praze 1 by se asi soud nezastal, nicméně kohouta na vesnici snad ano :D Ale chápu, že nikdo nechce jít do soudního sporu a navíc s vyhroužjícím sousedem.
Jan Novák > S tím názorem se v zásadě ztotožňuji, nemám problém s dobře udržovanými veterány. A máte pravdu s tou STK. Na stranu druhou, kolik zdravých (tzn. v tom autě je to co tam má být (aspoň katalyzátor) a funguje to) Felicií, Favoritů, Berling etc. po ulicích jezdí? A když někomu odejde EURO2 auto, tak si koupí na rok další EURO2/EURO3 shitshnilotinu. Místo toho by si mohl koupit ve slušném stavu Octavku/Zafiru/Citrona s EURO4. Něco by si ten člověk připlatil, ale taky by mu to vydrželo dýl a nemusel by se každej druhej rok klepat aby to prošlo STK (... a nebo uplácet). Jasně, není moc liberální lidem říkat co mají dělat, ať si koupí co chtějí. Ale zase se vracíme k tomu, že je to tak trochu bezohledné (myšleno smrad a rakovinotvorné diesel particles) vůči chodcům. Ať si klidně jezdí čím chtějí, ale ať s tím nesmrdí. A pokud s tím jedou jednou týdně na nákup z vesnice do místního městyse, pak asi nemám problém. Ale pokud s tím smrdí v kolonách v Praze.. za mě ne :(
-
v létě jsem se párkrát projel na skůtru
motorkáři mě zdravili, protože je to původní ČSSR skůtr
ovšem k tématu, samo mě musel předjet octávkář, protože věřím že mu ten dvoutakt smrdí
já pak musel zastavit v Běchovicích a nechat ho odjet, protože mě zas smrdělo to TDI
v autě to fakt necítím - a ani moc nekouřil - asi ten pylový filtr má něco do sebe 8)
-
V úterý jsem potkal Peugeot 508 (EURO6) se slovenskou SPZ. U výfuku měl úplně černý nárazník a stopa sazí byla vidět až k zadnímu světlu! Z výfuku se mu valil dým, co jsem ještě neviděl. Normálně z toho černého kouře odlétávaly i takové malé saze (jako ze spáleného papíru), které se "poletovaly" ve vzduchu ještě chvíli potom, co se ten dým rozptýlil. Na kruhovém objezdu jsme potkali hlídku PČR, která se zařadila mezi nás. Jeli za přímo za ním, dvě křižovatky, pak odbočili a zmizeli. To bylo keců v TV, jak budou chytat auta a posílat je na STK/emise. Mimochodem stanice STK schopná odbavit i náklaďáky byla, přísahám, o jednu křižovatku dál, než co naši kolonu ti esenbáci opustili.
Těmhle lidem bych dal za úkol 2 hodiny zametat únikový chodníček jakémkoli v pražském tunelu v průběhu dopravní špičky.
-
Udrzovat euro 4 tridu taky neni zadarmo a mnohdy to muze stat radove vice nez porizeni a udrzovani felicie. Dalsi vec ze euro 4 bez DPF filtru nepoznate, nekouri ani kdyz je odstraneny. Zrdavotni rizika jsou mnohem vyssi nez z te Felicie. A smrad z tech euro4 s filtrem castic je fakt hnusny. Auta s euro 6 vybavene SCR jsou vyborne dokud funguji.
Je jasne ze zavedenim 30kmh ty auta zanechaji ve mestech vice emisi, protoze otacky motoru podobne ale rychlost polovicni. V
-
Pánové, EURO4 byly ještě motory bez DPF, pouze z výjimkou francouzů a některých specifických trhů.
Zpravidla to jsou motory TDI PD (čerpadlo-tryska) + první/druhá generace CommonRail a ty ještě smrdí docela fest, zvlášť dnes, když už nejsou mechanicky úplně v kondici a katalyzátory to už zpravidla mají taky za sebou.
Plošné používání DPF začalo až s normou EURO5.
-
mám euro 4 s dpf
jen proto, že euro 5 tehdy ještě nebylo
a není to tak specifický trh
normální DE auto vyrobené pro DE trh
pravda, koncern to není 8)
další je EU 6
a další EU 6 SCR
-
pokud vím, toyota landcruiser byla od euro 4 také s dpf, nebo alespoň před nástupem euro 5
-
Jen drobné technické info, vývoj směřoval k co nejdokonalejšímu spálení nafty, ale drobné částice unikaly neustále, zvlášť při akceleraci. Ono se zdá, že regulace vstřikování je dnes už okamžitá, ale není to tak, chvíli trvá, než spálená směs přiletí k čidlům, navíc většina motorů jsou čtyřválce, každý válec nepatrně v jiné kondici a řízení nedokáže být naprosto přesné, je to vlastně takový klouzavý průměr. Z toho důvody se zavedly filtry, které saze dokážou pochytat a po zaplnění řízeně za pokud možno optimálních podmínek spálit.
Uvedené auto evidentně vůbec nemělo filtr, nebo tak moc děravý, že saze lítaly až ven. Ale je to dobré srovnání toho, co jde přímo z motoru třeba staré rotačky a moderního auta, které ten filtr fakt mít musí, protože řízení průběhu hoření s tím prostě počítá.
Jinak koho někdy zastavil policejní Passat se zážehovým 3,6 motorem a měl čas se podívat na výfuk, tak ten byl vždy včetně okolního nárazníku černý jak bota. U benzínového přímého vstřikování stejný problém jako u dieselu.
-
trochu OT: vrátím se zpět, jak tu někdo citoval na začátku toho debila fendrycha, článek s odkazem na jiný článek jiného magora, který 30tku ve městě obhajoval s argumentací na nějakou neustále rozšiřovanou dálnici v americe, kde už nyní nestačí 26 pruhů. nikde nevidím obyčejný argument-když se každá nově postavené dopravní infrastruktura využije=zaplní, tak to ukazuje, že asi většina lidí radši jede pohodlně autem než smrdí na kole nebo v mhd.
pořád mi chybí mraky logických argumentů pro auta, ale autoprůmysl, řidiči, zaměstnanci automobilek-to nikdo z nich nemá žádnou lobby? to si většina hodlá navždy nechat srát na hlavu od pár zelených šašků až do úplné likvidace aut? kam půjdou všichni kolem aut dělat, až bude vymodlený dopravní prostředek bus nebo elektrokolo z číny? kdo bude živit darmožrouty ala fendrych, když mraky lidí a firem platící daně půjde do hajzlu?
-
Třicítka ve městech se šíří Evropou. Zpomalení se týká i Česka, platit bude ale jen někde
https://www.lidovky.cz/byznys/tricitka-ve-meste-je-trend-zapadu-na-nulovy-pocet-obeti-z-rad-pesich-a-cyklistu-se-uz-dopracovaly-dv.A210902_113905_ln_ekonomika_vag?zdroj=top
-
Musim napsat ze fendrych je opravdu radny .o.ot a myslim si ze nekdy na tom kole havaroval, trisknul se do hlavicky a je vymalovano, lecit to asi nepujde a na zavreni do ustavu to taky neni, tak skodi kde muze. Co mne ale desi opravdu to je fakt jak se nikdo nebrani tem emisnim povolenkam a zdimani z unie. Z toho mi naskakuji pupinky jak si podobni fendrychove zamanou a zacnou pres emisni povolenky ozebracovat vsechny. A vsichni ostatni se smeji jak jsou ti evropane 'progresivni'. Ja to vidim tak, ze jsme radne v prdeli. Hodne nam toho v republice nepatri a jsme silne zavisli na dovozu. Ve chvili kdy se neco podela pochcipame hlady. Ale mame skvele montovny. Uprimne receno jak to vidim ja, jde to hodne do prdele... Vcetne te tricitky.
-
pořád mi chybí mraky logických argumentů pro auta, ale autoprůmysl, řidiči, zaměstnanci automobilek-to nikdo z nich nemá žádnou lobby? to si většina hodlá navždy nechat srát na hlavu od pár zelených šašků až do úplné likvidace aut? kam půjdou všichni kolem aut dělat, až bude vymodlený dopravní prostředek bus nebo elektrokolo z číny? kdo bude živit darmožrouty ala fendrych, když mraky lidí a firem platící daně půjde do hajzlu?
https://faei.cz/italie-zada-brusel-aby-ferrari-a-lamborgini-mohly-mit-spalovaci-motor-i-po-roce-2035/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=zE754IBRM3e-202109051508&dop_id=13321044
-
K této problematice se (samozřejmě pozitivně) vymezil i (dle mého názoru) levicový extrémista a novinář Biler, který ve svém videu dokázal, že 50 kmh ve městě je úplně zbytečná, protože stejně se nedá víc jak 30 kmh jet :-)
Vizte jeho "show":
https://www.youtube.com/watch?v=dF069pNHP7g
PS ano, vážně to myslí vážně.
-
K této problematice se (samozřejmě pozitivně) vymezil i (dle mého názoru) levicový extrémista a novinář Biler, který ve svém videu dokázal, že 50 kmh ve městě je úplně zbytečná, protože stejně se nedá víc jak 30 kmh jet :-)
Vizte jeho "show":
https://www.youtube.com/watch?v=dF069pNHP7g
PS ano, vážně to myslí vážně.
Dneska ve feťáckoanarchistickém plátku A2LARM
Zavedení „třicítky“ má v Bruselu výsledky. Výrazně ubylo vážných a smrtelných nehod
https://a2larm.cz/2021/09/zavedeni-tricitky-ma-v-bruselu-vysledky-vyrazne-ubylo-vaznych-a-smrtelnych-nehod/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=pRPFt96LhlM-202109061122&dop_id=13327803
-
Kdyz auta zakazou uplne, klesnou smrtelne nehody za ucasti automobilu na nulu...
-
naštěstí mně tyhle města turisticky nelákají a pracovně jsou mimo, akorát to je jak mor a budou další
-
Kdyz auta zakazou uplne, klesnou smrtelne nehody za ucasti automobilu na nulu...
Tak když se jednou provždy snížila nehodovost způsbená splašenou drožkou a klesla na minimum kriminalita v oblasti krádeží koní, proč by se státní správě a samosprávám nepovedlo zatočit i s tímhle...
-
https://www.novinky.cz/auto/clanek/povinnych-30-km-h-v-parizi-zpusobilo-chaos-40371257
-
naštěstí mně tyhle města turisticky nelákají a pracovně jsou mimo, akorát to je jak mor a budou další
Hlavně se píše jen o těch největších, ale těch měst kde už 30km/h v centru je opravdu hodně. Na poloprázdné čtyřproudovce to je pak fakt výhra..
-
Už běží masírka i tady :x
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/30-km-h-vs-50-km-h-rozdil-stejna-trasa-maximalni-rychlost.A210909_172722_automoto_smls (https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/30-km-h-vs-50-km-h-rozdil-stejna-trasa-maximalni-rychlost.A210909_172722_automoto_smls)
-
Pan redaktor je pisalkovsky kjeten, nic vic, nic min.
Presne v tomto duchu v sousedici vesnici nekdo rozhodl ze tam daji taky 30kmh. Necely kilometr prujezdu je tricitka. Provoz velmi slaby, je to vesnice. Samozrejme ze tam maji povoleno merit zednici. Tak doufam ze to odnese co nejvic mistnich. Ze to je lehce o noty asi netreba zminovat. Ja pro jistotu odvracim hrozici nebezpeci jeste zvukovym znamenim protoze si uvedomuju zvlaste v noci to nebezpeci ktere hrozi. V noci tam poradne nesviti ani svetlo ale maximalne 30kmh. Ja se jen divim ze tam mistni nenabehnou s flexou, smik a znacka neni...
-
Pan redaktor je pisalkovsky kjeten, nic vic, nic min.
Dovolím si nesouhlasit, já se u jeho článků docela zasměju a přijde mi, že ani on to nebere moc vážně. Mezi jeho skvosty patří reportáže o tom, jak navštívil bordel s umělou pannou, spaní mezi bezdomovcema v Praze a nebo si zahrál na cyklozmrda a jezdil s cedulí širokou přesně 1,5 metrů na kole
-
Mozna o sukani s umelo pannou dokaze podat verohodnou vypoved, ja ten nazor s Vami nedilim. Je jasne ze ve spicce a tam kde je to neprujezdne se tvori kolony a tim narusta cas a klesa rychlost. Jenze ta neprujezdnost nemusi trvat vecne, tak at pisalek provede test znova ve 3 hodiny rano. A napise jaky byl casovy rozdil. Pak to bude mit rozhodne vetsi objektivitu.
Ja s plosne zavadenyma 30kmh nesouhlasim, mame jich zde taky nekolik a vnimam to jako neskutecnou buzeraci. Chapu je treba u skol, nakupnich center, sidlist kde se stejne neda jet rychleji, ale ne plosne omezeni na celou oblast.
U nas na ulici kde bydlim zadna tricitka neni a presto tam nikdo nejezdi o moc rychleji. Je to dano charakterem komunikace, jeji sirkou atd. Ale jen co z ni vyjedu tak jedu rozhodne rychleji a ano, jsem nezodpovedny takze obcas i vyrazne rychleji nez je povoleny limit. Typicky v podvecer, v noci atd.
-
To by nešlo, aby Paříž v tom zůstala osamocená.
https://echo24.cz/a/SPfcU
-
Dovolím si nesouhlasit, já se u jeho článků docela zasměju a přijde mi, že ani on to nebere moc vážně. Mezi jeho skvosty patří reportáže o tom, jak navštívil bordel s umělou pannou, spaní mezi bezdomovcema v Praze a nebo si zahrál na cyklozmrda a jezdil s cedulí širokou přesně 1,5 metrů na kole
Památný je především jeho článek o řízení pod vlivem alkoholu, kde po vypití dvou piv absurdně předváděl takřka těžkou opilost. Mimochodem Vám přišlo jeho konání s 1,5m cedulí přilepenou na sedátko vhodné do provozu?
-
Mam na toho blbecka svuj vlastni nazor, je to zaprodanec a presstitut. Ze zurnalistiky se stala zumpa v niz jde o to kdo vytahne smradlavejsi hovinko a jak dalece v nem pujde prosadit nazor zadavatele. Kdyz se rekne novinar, je to pro mne ta absolutni spodina bez svedomi. Cest vyjimkam.
-
Je to strašný co se poslední roky děje.. u moci jsou největší blbci a ti produkují takové zhovadilosti.. z Evropy dělaj záchranáře světa, tahaj sem černý, řešej emise naprosto debiním způsobem a z lidí se dělají nesvéprávní idioti.. všechno co se vybudovalo s rozumem a pro snadné cestování se ve jménu ekologie a bezpečnosti ničí.. dnes jsem jel z barranďáku směr jižní spojka a opět nějaký vemeno “zlepšilo” dopravu.. ze dvou pruhů je jeden pro bus a ten navíc ústí do toho pruhu pro auta.. jak vůbec může taková hovadina někoho napadnout… je mi z toho velmi špatně.. :x
-
a tak že někoho napadne, to už nepřekvapí
ale to že to někdo schválí a nakonec i zrealizuje, to mě taky překvapuje
-
tohle téma řeším s kolegy ze západu pořád dokola. nutno podotknout, že jsou to staří pardálové se nadhledem a zkušenostmi. jejich názor je takový, že u státu je vesměs rudozelená verbež, takže to vše projde. oni nemají vztah s realitou, prostě každý měsíc cinkne plat, nemusí řešit produktivitu, snažit se o zakázky, výkony... bohužel to se týká i novinářů, na to jsem zahlédl někde dokonce studii. pak se netřeba divit, že nesmyslná témata jsou protěžovaná
-
Někdo je volí. Dobrý článek na tohle téma je v posledním SM Speciálu. Když to budu parafrázovat, vychovali jsme generaci, zvyklou na maximální pohodlí. Ta logicky tíhne doleva. A protože starší spíše pravičáci vymírají, Evropa (západ) čeká levičácká budoucnost. Nerozčiluji se, spíše se připravuji.
-
mám dojem, že to není dnešní móda, ale to levicové smýšlení v evropě má tradici. výjimky byly po válkách, že hodně lidí chtělo návrat do své obvyklé situace a byli ochotni pro to dřít, to vydrželo řekněme do 70tých let a pak průdký úpadek. to se právě začali objevovat na západě levicovo-zelené nálady. a dnes není už velký rozdíl západ východ, slušná životní úroveň bez větší námahy je všude, tak není třeba se moc snažit a dají se místo toho vymýšlet kraviny
-
..... na úkor těch co dřou a snažej se .....
-
Na toto téma je jeden výstižný citát…
Špatné časy plodí silné muže, silní muži dělají ze špatných časů dobré časy, dobré časy plodí slabé muže, slabí muži dělají z dobrých časů špatné časy...
-
Na toto téma je jeden výstižný citát…
Špatné časy plodí silné muže, silní muži dělají ze špatných časů dobré časy, dobré časy plodí slabé muže, slabí muži dělají z dobrých časů špatné časy...
to už dneska neplatí, nezapomeňte, že definovat muže je genderově nevhodné, protože hodně mladých "osob" si nejsou ani pohlavím jistí
-
..., ale to levicové smýšlení v evropě má tradici. ...
to je jasné
s "rájem na zemi" sice za drátama, ale rájem, musel i kapitalista přidat nějaké to sociálno, aby se pracovalo a nestávkovalo
a ono se na to dobře zvyká, takže každý další bonus musel někdo přebít ještě větším
a tak tedy jsme, tam kde jsme
co se občas potkám se skupinou 20-25-30, tak ani nemají potřebu vlastnit nějaký dopravní prostředek
co se jim zajídá, je hypotéka, resp. její nedostupnost, ale oni rodiče přisypou ( nebo se odstěhují na chalupu ) a problém je vlastně vyřešen
já ve 20 toužil po 634 a nějaké bydlení šlo úplně mimo mě 8)
-
Zase bych negeneralizoval, znam dost 20ti letych kteri jsou kazdou volnou chvili s vercajkem pod autem nebo makaj. https://youtu.be/GkmePAcaJCU