30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Fabia s vozíkem vs. fyzika  (Přečteno 8130 krát)

.qoyi

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 422
    • Zobrazit profil
Re:Fabia s vozíkem vs. fyzika
« Odpověď #15 kdy: 01 Října 2017, 20:03:59 »

obecně se úzká guma snáz "prořízne" vodou, bahnem, sněhem
ovšem je to takové sociální že  8)

čili tam kde tlačí 400kg nebržděné hmoty navíc, je ta širší guma jaksi kontraproduktivní

ano, usuzuji z fotek a obecného přehledu povolených rozměrů pro F1
( jo, že jde pomocí typových listů výrobce "cokoli" vím také )

Samozřejmě chápu že větší styčná plocha při stejné váze na mokru snižuje adhezi (přítlak na cm2), já si všiml jen "vysokých ráfků", nikoliv širších. Mě je celkem jedno co je sociální a co není. S fabiemi zkušenosti nemám, proto mě ta nehoda zaujala a hledám přičinu.
IP zaznamenána
Think for yourselves. Don't be sheep.

t4455

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 349
    • Zobrazit profil
Re:Fabia s vozíkem vs. fyzika
« Odpověď #16 kdy: 01 Října 2017, 20:14:49 »

obecně se úzká guma snáz "prořízne" vodou, bahnem, sněhem
ovšem je to takové sociální že  8)

čili tam kde tlačí 400kg nebržděné hmoty navíc, je ta širší guma jaksi kontraproduktivní

ano, usuzuji z fotek a obecného přehledu povolených rozměrů pro F1
( jo, že jde pomocí typových listů výrobce "cokoli" vím také )
proto mě ta nehoda zaujala a hledám přičinu.

Dle mého ta příčina seděla mezi volantem a sedačkou
IP zaznamenána

Mesec

  • Příspěvků: 1 010
    • Zobrazit profil
Re:Fabia s vozíkem vs. fyzika
« Odpověď #17 kdy: 01 Října 2017, 20:24:33 »

obecně se úzká guma snáz "prořízne" vodou, bahnem, sněhem
ovšem je to takové sociální že  8)

čili tam kde tlačí 400kg nebržděné hmoty navíc, je ta širší guma jaksi kontraproduktivní

ano, usuzuji z fotek a obecného přehledu povolených rozměrů pro F1
( jo, že jde pomocí typových listů výrobce "cokoli" vím také )
proto mě ta nehoda zaujala a hledám přičinu.

Dle mého ta příčina seděla mezi volantem a sedačkou

Pravda, jezdil jsem s Felicií na úzkých 165 a vynášelo to snázeji..
Taky souhlasím, důležitý je posez, jak držíte volant a zda s ním nemácháte jako debil (citace z Vietcongu)
IP zaznamenána

.qoyi

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 422
    • Zobrazit profil
Re:Fabia s vozíkem vs. fyzika
« Odpověď #18 kdy: 01 Října 2017, 20:36:49 »

Dle mého ta příčina seděla mezi volantem a sedačkou

Pravda, mohl jet 20kmph a nic by se nestalo. Nebo mohl být za mokra doma a nedělat nic.
IP zaznamenána
Think for yourselves. Don't be sheep.

fu

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 201
  • Lidem bez naděje se lépe vládne.
    • Zobrazit profil
Re:Fabia s vozíkem vs. fyzika
« Odpověď #19 kdy: 01 Října 2017, 23:55:12 »

A taky si hlídat tlaky, opět vyzkoušeno na sněhu, že stačí přidat/ubrat vpředu/vzadu třeba 0,2 baru a auto se chová opět jináč.
Copak mate za plnici plyn, toto vypada zajimave, nejake detaily?
Takze pri kazde vyraznejsi zmene teploty, rano 0°C a odpoledne i 25°C jdete upustit/prifouknout?

Samozřejmě chápu že větší styčná plocha při stejné váze na mokru snižuje adhezi (přítlak na cm2), já si všiml jen "vysokých ráfků", nikoliv širších. Mě je celkem jedno co je sociální a co není.

Za mokra je dulezitejsi schopnost ze stycne plochy-vzorku odvest vodu, protoze se pak vytvari dynamicky klin(ten je zavisly na rychlosti, vysce vody a vzorku) a dojde k snizeni stycne plochy.
Sirsi pneu lepe brzdi vzdy a jsou nachylnejsi na AP a uzsi pneu jen snizuji do urcite hranice moznost aquaplaningu-pri stejnem vyrobci a vzorku.

Update:
Zkusme si o tom neco precist:
[1] https://www.pneumatiky.cz/info/sirsi-vs-uzsi-pneumatiky.html
[2] http://www.mpneu.cz/uzsinebosirsizimnipneumatiky/
a aby to nebylo tak jednoduche
[3] http://www.testpneumatik.eu/blog/sirsi-nebo-uzsi-pneumatiky-jake-jsou-lepsi-na-zimu/
cimz napriklad zjistime, ze obecne pravdy, pokud se nespecifikuji detaily, tak nejak prestavaji fungovat.
« Poslední změna: 02 Října 2017, 01:53:47 od fu »
IP zaznamenána
„Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ – Benjamin Franklin

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 653
    • Zobrazit profil
    • HW World
Re:Fabia s vozíkem vs. fyzika
« Odpověď #20 kdy: 02 Října 2017, 00:19:22 »

Samozřejmě chápu že větší styčná plocha při stejné váze na mokru snižuje adhezi (přítlak na cm2), já si všiml jen "vysokých ráfků", nikoliv širších. Mě je celkem jedno co je sociální a co není. S fabiemi zkušenosti nemám, proto mě ta nehoda zaujala a hledám přičinu.
No, abychom zase nezabředli do flame, kde se stejně prd vyřeší, protože každej věří své pravdě. Co se týče plochy, nebývá zas o tolik větší, protože větší gumy mají obvykle větší kanály pro lepší odvodnění.

A že by větší guma neměla znamenat lepší přilnavost tak nějak jde taky proti zkušenosti (závodní auta, dragstery, vlastně obecně výkonný sportovní auta, nic z toho nemá úzký gumičky, ale hodně široký vzorky). Jak se co chová na mokru je otázka, rozhodně na suchu větší guma=lepší.
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

cyklista

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 458
    • Zobrazit profil
Re:Fabia s vozíkem vs. fyzika
« Odpověď #21 kdy: 02 Října 2017, 12:25:15 »

Tady řešíte pneumatiky a co takhle špatně rozložený náklad? Ten na fotkách prorazil přední čelo vozíku, ale co když byl vpředu i původně? V tom případě přetížil kouli, odlehčil přední nápravu fábie a ta prostě přestala zatáčet a brzdit?
« Poslední změna: 02 Října 2017, 12:27:17 od cyklista »
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 653
    • Zobrazit profil
    • HW World
Re:Fabia s vozíkem vs. fyzika
« Odpověď #22 kdy: 02 Října 2017, 13:37:23 »

Pořád by měl brzdit zadek, sice tam bývá menší účinek, ale určitě ne že to nezpomalí vůbec, jak tvrdil.
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

cyklista

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 458
    • Zobrazit profil
Re:Fabia s vozíkem vs. fyzika
« Odpověď #23 kdy: 02 Října 2017, 14:06:24 »

Pořád by měl brzdit zadek, sice tam bývá menší účinek, ale určitě ne že to nezpomalí vůbec, jak tvrdil.
Na motorce dává zadek tak 30% výkonu předku. V autě to nebude o moc lepší, ještě když to navíc bylo na mokru.
IP zaznamenána

Moto007

  • Příspěvků: 223
    • Zobrazit profil
Re:Fabia s vozíkem vs. fyzika
« Odpověď #24 kdy: 02 Října 2017, 17:13:22 »

IP zaznamenána

Mesec

  • Příspěvků: 1 010
    • Zobrazit profil
Re:Fabia s vozíkem vs. fyzika
« Odpověď #25 kdy: 02 Října 2017, 19:38:07 »

A taky si hlídat tlaky, opět vyzkoušeno na sněhu, že stačí přidat/ubrat vpředu/vzadu třeba 0,2 baru a auto se chová opět jináč.
Copak mate za plnici plyn, toto vypada zajimave, nejake detaily?
Takze pri kazde vyraznejsi zmene teploty, rano 0°C a odpoledne i 25°C jdete upustit/prifouknout?

Nevím, co mají v kompresorech na benzince. Ne, až takhle ne.
IP zaznamenána