30kmhcz
Tisk, média, internet => Zajímavé články z internetu => Téma založeno: dqd 05 Ledna 2019, 20:09:27
-
Dnes v Událostech (https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1097181328-udalosti/219411000100105/obsah/666803-zmena-bodoveho-systemu) říkali, že ministr Ťok plánuje prosadit úpravu bodového systému s účinností od začátku příštího roku. Ze čtyř kategorií bodovaného chování se stanou dvě, přičemž nově má být držení telefonu za jízdy za čtyři body (nyní je to za dva body), což znamená ztrátu řidičského oprávnění za tři porušení.
Kromě toho se budou udělovat body za nedodržování bezpečné vzdálenosti mezi vozidly, jmenovitě řidič osobního automobilu bude muset dodržet alespoň 30m vzdálenost nad 80 km/h a řidič nákladního automobilu alespoň 50m vzdálenost nad 50 km/h. Oboje bude rovněž za čtyři body. Policie tak dostane do ruky další buzerační nástroj, přičemž dle vyjádření mluvčího bude možné tohle měřit jak ručně, tak automatizovaně úsekově. Nevím, jak vy, ale já jsem z toho poměrně zděšený.
Tento návrh je teprve v plenkách, prý to připravují déle než rok. Počet bodů je stanoven v zákoně č. 361/2000 Sb., tím pádem ty změny bude muset schválit jak Sněmovna, tak Senát. A ve sněmovních tiscích to zatím nevidím. Existuje možnost to sestřelit.
-
ad vzdálenost,
bude se tedy muset aktualizovat zákon (protože vzdálenosti - narozdíl od DE, pevné nemáme), předpokládám že pro NA se použije stávající ustanovení (§ 19 odst. 2 zákona č. 361/2000 Sb. (https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361#p19)), jen se přidá zmínka o vzdálenosti a totéž se aplikuje pro OA, tedy:
(2) Řidič motorového vozidla o maximální přípustné hmotnosti převyšující 3 500 kg, jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 10 m, a zvláštního vozidla2) musí mimo obec zachovávat za vozidlem jedoucím před ním takovou vzdálenost, aby se předjíždějící vozidlo mohlo před něj bezpečně zařadit; to neplatí, připravuje-li se k předjíždění, při předjíždění a při souběžné jízdě.
-
Spíše bych se bál úsekových radarů, jestli to umí měřit, nedokážu si představit, jak by to měřili policajti za jízdy z auta nebo za letu z vrtulníku?
-
Spíše bych se bál úsekových radarů, jestli to umí měřit, nedokážu si představit, jak by to měřili policajti za jízdy z auta nebo za letu z vrtulníku?
V nemecku to vypada tak, ze se namalujou cary na silnici (sou u urcitych mostu) a na ten most se postavi radar a nastavi se na ty cary. Meri to rychlost a odstup (protoze odstup je v DE stupnovan dle rychlosti).
Vystup vypada takhle, https://i.imgur.com/mBmiS5Y.jpg
-
Podle poslednich zprav ze stranickeho tisku davam panu Tokovi tyden, maximalne dva, a bude po problemu :)
-
Ťok byl zárukou, že jeho ministerstvo prokrastinace nic reálného nevykoná. Jestli ho vymění, ještě budeme prstíčkem hrabat...
-
kdo: Zrovna jsem to chtěl napsat.
-
To ano, take zastavam nazor, ze nejlepsi, co muze ourada na jakekoli urovni delat, je nic. Ale jeho nastupce se bude rozkoukavat, pak delat neco z principu jineho nez predchudce, no a pak mame volby, takze snad vlastne nebude delat opet nic :D
-
Doufejme. Aparát má na nicnedělání Ťokův nástupce skvěle připraven a vycvičen (https://www.youtube.com/watch?v=2pVvSnZU7R4), tak snad se té šance úspěšně chopí.
-
Nevím, jak vy, ale já jsem z toho poměrně zděšený.
Jestli bodový systém ještě někoho zajímá.. teď je in automatické měření a odpustky.
Kromě toho se budou udělovat body za nedodržování bezpečné vzdálenosti mezi vozidly, jmenovitě řidič osobního automobilu bude muset dodržet alespoň 30m vzdálenost nad 80 km/h a řidič nákladního automobilu alespoň 50m vzdálenost nad 50 km/h. Oboje bude rovněž za čtyři body. Policie tak dostane do ruky další buzerační nástroj, přičemž dle vyjádření mluvčího bude možné tohle měřit jak ručně, tak automatizovaně úsekově.
To nebude tak žhavé.. musela by se zároveň změřit rychlost a vzdálenost od auta před ním.. to se často měřit nebude.
Možná vedlejšák pro kameru která umí měření okamžité rychlosti.
Ale tohle je asi menší nesmysl než měření rychlosti.
-
minimálně to bude dobré v případě nehody, kdy to někdo nedobrzdí. Pak bude jasný odstup, který měl dodržet a nedodržel.
Zatímco dnes je to někdy na vodě.
-
Ale tohle je asi menší nesmysl než měření rychlosti.
Skoro bych až řekl, že to dokonce na rozdíl od měření rychlosti ani není nesmysl. Za celý život jsem boural celkem pětkrát, pokaždé to do mne někdo napálil zezadu. V nejméně deseti dalších případech jsem havárii nabořením zezadu dokázal nějak předejít. Až na jedinou výjimku nikdo z těch za mnou nejel nijak extrémně rychle, většinou šlo o kombinaci nedodrženi vzdálenosti, špatného postřehu a horších brzd. Pokud strach z pokut donutí ovečky dodržovat bezpečnou vzdálenost, bylo by to fajn. Protože se z toho ale téměř jistě stane další zdroj financí pro nenažrané municipality, nadšen rozhodně nejsem.
-
Pokud strach z pokut donutí ovečky dodržovat bezpečnou vzdálenost, bylo by to fajn.
Tahle princip někdy fungoval?
-
Taková Jižní spojka, to bude rejžoviště, jezdit už se tam skoro nedá jednak že každej se tam furt plantá 75 tacho a druhak kvůli provozu - samozřejmě těch 30 metrů je utopie. To by překonalo i zavádění pastí na některejch komunikacích, první den tak 50000 skutků, ne?
-
Skoro bych až řekl, že to dokonce na rozdíl od měření rychlosti ani není nesmysl.
Souhlasil bych, ale má to háček.. a nebo několik háčků.
Asi je nám všem jasné že tak jako u rychlosti nebudou terčem nebezpeční řidiči, ale pojede se na výběr pokut.. a třebas odstup 28 metrů při rychlosti 83 sice není moc, ale ani tak málo aby za to byl flastr bez dalšího.
A je tam nepěkná možnost dual pokutičky na dálnicích ve městech.. tam je rychlost 80 a rozestupy běžně do 30 metrů.. za rychlost 79 nebude hrozit nic a za rychlost 81 bude hrozit pokuta za odstup zvýšená o polovinu..
A na hodně silnicích a dálnicích by to prakticky bylo rychlostní omezení 50 pro náklaďáky.. protože když je provoz tak náklaďáky pořád někdo předjíždí.. a skoro nikdo se nezařadí aspoň 50 metrů před něj.. a když by náklaďák měl dodržet předpisy tak by musel zpomalit.. tím ho bude předjíždět ještě víc lidí a řadit se ještě blíž před něj..
Pokud strach z pokut donutí ovečky dodržovat bezpečnou vzdálenost, bylo by to fajn.
Aby vám ovčan nevypálil rybník.. protože ovčan si to může přeložit že když bude jezdit do 80 tak vzdálenost řešit nemusí.
-
Nevím jak vy, ale já v autě s sebou nevozím žádný přístroj či nástroj, kterým by bylo možné při řízení zjistit, zdali jedu za někým 28 či 32 metrů. A i kdybych vozil, při současné hustotě provozu nebude možné toto pravidlo důsledně dodržovat. (Typický příklad: jedu po víceproudé komunikaci 30 m za jiným vozidlem, ale někdo se mezi nás zařadí. V ten okamžik bych pravděpodobně porušil ono ustanovení.) Předpokládám, že se bude vybírat plošně na místech s vysokým provozem a že tu nepůjde o žádnou bezpečnost.
-
Pokud strach z pokut donutí ovečky dodržovat bezpečnou vzdálenost, bylo by to fajn.
Tahle princip někdy fungoval?
Strach z pokut samozřejmě plošně funguje, jen ne tak jak tvůrce legislativy zamýšlel. Omezení rychlosti je zřejmě z důvodu bezpečnějšího provozu, pokutový systém ale nastavil většinový mód - pojedu tolik kolik je na ceduli a na stav provozu, vozovky atd sere pes, hlavně budu koukat na tacho.
-
Pokud by nedopatřením prolezl zákaz předjíždění se kamoinů ve dvojpruhu, tak nebude co řešit = v tom levym bude furt předjíždění nebo souběžná jízda...... Pokud neproleze, tak buď se chystám předjíždět,........ 8) 8)
-
Takže při rychlosti do 50 se vejde na kilometr silnice cca 35 aut, no, chci to vidět ve městech. To budou ráno kolony od Prahy až do Budějic. To zas někdo přemýšlel...
Odesláno z mého D5503 pomocí Tapatalk
-
Palebná příprava (https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/policie-brifink-nehody-bilance-2018.A190108_091446_domaci_onkr) probíhá...
-
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/nehody-smrtelne-tomas-lerch-nehody-stanislav-vondruska.A190104_214623_automoto_fdv
Koukat na to nebudu. Občas si člověk musí přiznat že existují věci, na které prostě nemá. Ale co citát to perla.
Třeba: „Stav vozidla může následky nehody ovlivnit asi o deset procent,“ uvádí Tomáš Lerch. Cože? Deset procent čeho? Jako že ruka nebude zlomená úplně, ale jen na 90 %? Nebo že oprava auta bude o desetinu lacinější? Jen mě to utvrzuje v tom že je ten člověk odtržený od reality a prostě blábolí nějaká čísla. To jde ostatně při rozhovorech třeba s politiky vidět poměrně často.
Nebo naprosto novátorské pojetí prevence: „Myslím si, že nastavení systému by mělo být takové, aby mělo preventivní charakter. Aby hrozba sankce od porušování předpisů odrazovala.“
To je ale blbec.
-
To je ale blbec....
chtějí však více používat dalekohledy, kterými odhalí telefonující řidiče.
Tak si připravím ve voze jeden nakousnutej mobil, a až mně zastaví, tak jim ukážu co viděli v tom svým "láskohledu" :)
(http://www.darexshop.cz/fotky56902/fotos/_vyr_1cokoladovy_mobil.jpg)
http://www.darexshop.cz/Cokoladovy-mobil-d1.htm
-
ČR, SK, všude stejní zm.di : https://zive.azet.sk/clanok/137540/policia-si-posvieti-na-mobily-za-volantom-nakupi-specialnu-techniku/
Vtipné mi přišlo toto: „Máme veľmi zastarané, opotrebené a technicky, tak by som povedal, nespôsobilé merače rýchlosti,“. Pokud je to tak, tak snad nelze důkazy z nezpůsobile techniky používat proti pyrátům, ne? :-)
-
Mne prijde ze ta jejich MULTA je pekne zakerna a nadcasova...
-
Mne prijde ze ta jejich MULTA je pekne zakerna a nadcasova...
Copak si pod pojmem MULTA mám představit ? Děkuji.
-
MULTA je měřič rychlosti - viz třeba https://www.bezpokut.sk/index.php/meranie-rychlosti/multaradar-cd
-
V diskusi k článku na lžidnesu se ovce pěkně vztekají. Palebná příprava se tu asi minula účinkem.
-
Multaradar - omlouvam se, neuvedomil jsem si ze to kazdy nezna.
-
Návrh včetně bodů na FB MDCR...
Nicméně ta diskuze tam vypadá relativně pozitivně...
https://www.facebook.com/mdcr.cz/photos/a.245727748776435/2480011862014668/?type=3&theater
-
Mně přijde nadějný tento pohled: https://autobible.euro.cz/prisnejsi-bodovy-system-neschopny-ministr-dopravy-zase-vrti-psem-komentar/
Jinak v rámci špetky masochismu doporučuji FB profil "Nemyslíš, zaplatíš". Evidentně jim to spravuje nějaký mladý svazák (možná svazačka). Třeba vlákno právě o bodovém systému je neskutečná koncentrace arogance a napřesdržkismu.
-
A mne zase beznadejny tenhle: "Zásadní vina je podle Besipu, který má koordinovat a vyhodnocovat dopravní bezpečnost, hlavně na straně účastníků."
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/proc-rostl-pocet-mrtvych-na-ceskych-silnicich-zastarale-jsou-zkousky-v-autoskole-i-bodovy-system-63554?seq-no=12&dop-ab-variant=&source=clanky-home
Pritom je to tak jednoduche. Nehody zakazat, mrtvym po nehode sebrat ridicak a nastane raj na zemi ;)
-
https://www.novinky.cz/domaci/495020-z-noveho-bodoveho-systemu-vypadnou-bagatelni-prestupky.html
Citace: "Z bodového systému postihu neukázněných motoristů budou vyňaty některé drobné přestupky, například nemá-li motorista při silniční kontrole u sebe řidičský průkaz. V nedělní Partii TV Prima to sdělil ministr dopravy Dan Ťok (za ANO)"". :)
-
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/doprava-bezpecnost-rozestup-vzdalenost-ridic-auto.A190123_091954_automoto_taj
Článek s názvem "Řidiči kradou bezpečné odstupy". Co dodat. Snad jen že předjíždění bude nově docela legrace. Před přejdížděné auto se nebudeme smět zařadit, pokud by tím vznikla za námi nebo před námi menší než povolená mezera.
-
To do povinný výbavy dopíšou dálkoměr, bo co???
-
v parlamentu je asi jasno, ale třeba OSBID by mohl rozpoutat nějakou kampaň, že "odpustkové školení" nově odmaže 4body
když tedy nejmenší trest budou 4body
-
Raději 6 bodů, ať to je "telefon a půl" jako předtím.
-
Prituhuje: https://zpravy.aktualne.cz/za-zpusobeni-nehody-pokuta-az-sto-tisic-novela-ma-byt-kladiv/r~9eb969e427a111e98c840cc47ab5f122/
Takze se zase zvysi pocet ujeti od nehody, v uvahu pripada i dalsi stupen - pobiti vsech svedku (dve davky.. ). Co nejde blbe, jde jeste blbeji.
-
Pokutu 2 až 5 tisíc korun si vyslouží ten, kdo například překročí povolenou rychlost o 10 kilometrů v hodině
To budou zase radary nastaveny pěkně nízko a bude se kasírovat jak o život :x I kdyby to zachránilo jedinou krysu přebíhající silnici..
-
Tady něco další:
https://www.cnews.cz/chystany-bodovy-system-zvyhodni-bohatsi-ridice/
Zdá se, že mi narostl od poslední změny příplatků k daňím příjem o 50%, tak dobře se mám.
-
Trocha fyziky od pisálka z idnesu (https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/dalnice-kamiony-test-bezpecna-vzdalenost-rozestup-ridic-ministerstvo-dopravy-body-bodovy-system-tres.A190204_124647_domaci_chtl):
Němci jsou preciznější. Platí u nich zásada, že „bezpečný rozestup se rovná polovině údaje na tachometru“. Například když jede auto osmdesátkou, měl by odstup činit 40 metrů, když jede stovkou, tak padesát.
Na dálnici odpovídá správný odstup dvěma sekundám, na běžné silnici je asi sekundu.
-
ROTFL
Článek si ukládám do sbírky a vytáhnu ho, až mi zase nějaký humanitní vzdělanec bude vykládat, jak mu to středoškolské trapné minimum matematiky a fyziky, kterým ho nelidsky týrali, nikdy k ničemu nebude/nebylo.
-
Z road-fens. Tohle by nas melo sakra zajimat: "zakotvuje se možnost správního orgánu nepřipustit zastoupení obecným zmocněncem, který vystupuje v různých věcech opětovně. Účelem tohoto návrhu je znemožnit řidičům přístup k právní pomoci neadvokáty, protože to podle předkladatele správní orgány zatěžuje."
-
Tak to je svinstvo nehrubšího kalibru....
-
Jako zásadní průser také vidím navýšení pokut za některé přestupky až na 100 000, v takovém případě se totiž prodlužují promlčecí lhůty.