30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - jurasss

Stran: [1]
1
Rychlost / Re:rychlost v obci, 38 km/hod, ramer a ztotožněn
« kdy: 07 Prosince 2016, 19:50:29 »
2. část

Citace
Z Evidenční karty řidiče, která je součásti spisu Policie ČR, je zřejmé, že obviněný je od roku 2006
držitelem řidičského oprávnění, kdy do současné doby tato karta obsahuje celkem 9 záznamů, a to
nejen ve věci překročení nejvyšší dovolené rychlosti.
Městský úřad má na základě těchto podkladů spolehlivě zjištěno a prokázáno, že
obviněný, jako řidič vozidla tovární značky , se v obci pohyboval
rychlostí 91 km/h (po odečtu toleranční srážky 88 km/h). Z tohoto záznamu je tedy zřejmé, že
obviněný překročil v obci nejvyšší dovolenou rychlost, která je v daném úseku 50 km/h, o více jak 20
km/h, tedy přesně o 38 km/h (po odečtu toleranční srážky). K tomuto záznamu Městský úřad
 ještě uvádí, že o tomto záznamu nemá žádných pochyb. Z ověřovacího listu je zcela
zřejmé, že měření bylo provedeno zařízením, které v době měření bylo řádně kalibrováno.
Z osvědčení je zcela zřejmé, že měření prováděla osoba (policista), která byla k měření řádně
proškolena. V konkrétním případě se jednalo o policistu Libora Fučíka. Ze záznamu je dále zřejmé, že
tento nevykazuje žádné znaky, které by opravňovaly k pochybnostem o správnosti měření. Měření
proběhlo podle pravidel uvedených v Návodu k obsluze. Uvedený způsob měření je schválený
v rámci Schválení typu stanoveného měřidla, pozice vozidla ve snímku odpovídá správnému
nastavení rychloměru, správnému měření rychlosti dle snímku nebrání žádné předměty, které by
zkreslily rychlost jízdy vozidla. Skutek obviněného je v souladu s návodem k obsluze
zadokumentován, kdy tento byl pořízen rychloměrem, který je řádně kalibrován, přístroj byl
nastaven odborně způsobilou osobou, která byla k tomuto řádně proškolená - na základě výše
uvedeného tedy Městský úřad nemá důvod pochybovat o správnosti provedeného měření
rychlosti u vozidla obviněného.
Městský úřad  ještě doplňuje, že záznam z kalibrovaného měřícího zařízení považuje
správní orgán za privilegovaný důkaz ve vztahu k důkazům ostatním, (např. rozsudek NSS č.j. 7 As
39/2007-55 „Spáchání přestupku překročením nejvyšší dovolené rychlosti lze samozřejmě prokázat i
jinými důkazy (§ 51 odst. 1 správního řádu). Z povahy věci je však zřejmé, že změření rychlosti (tedy
zachycení průběhu skutkového děje) k tomu příslušnými orgány, má privilegované postavení mezi
důkazními prostředky, ovšem za předpokladu získání a provedení tohoto důkazního prostředku
v souladu s právními předpisy“).
Správní orgán v řízení nevyslechl svědky, zasahující policisty, kdy s ohledem na výše uvedené dospěl
k závěru, že výpověď zasahujících policistů by byla zcela nadbytečná – pokud by cokoliv při postupu
měření rychlosti bylo provedeno nesprávně, zařízení by měření neprovedlo. K nutnosti výslechu
zasahujících policistů jako svědků správní orgán poukazuje na rozsudek Nejvyššího správního soudu
č.j. 2As 8/2009-95: „Z těchto důvodů proto krajský soud neakceptoval návrh na výslechy svědků –
policistů provádějících měření. Ty, dle jeho názoru postrádají význam v případě, kde se nejedná o
dopravní nehodu či obecně událost, při které by bylo třeba zkoumat např. způsob jízdy vozidla.“
V tomto konkrétním případě má Městský úřad za to, že skutkový stav byl jednoznačně
5
zjištěn záznamem o přestupku pořízeným kalibrovaným zařízením obsluhou k tomuto úkonu
proškolenou.
Z výše uvedených skutečností má tedy Městský úřad za spolehlivě zjištěné a prokázané,
tak jak má na mysli ust. § 3 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění, že obviněný naplnil
znaky skutkové podstaty přestupku proti bezpečnosti a plynulosti provozu na pozemních
komunikacích dle ust. § 125c odst. 1 písm. f) bod 3 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních
komunikacích, v platném znění a to tím, že dne 21. 4. 2016 v 16:04 hodin řídil na silnici II/150 v obci
Žďárná, okres Blansko, ve směru Žďárná – Valchov, kde je nejvyšší dovolená rychlost 50 km/h,
automobil tovární značky nedovolenou rychlostí, přičemž mu
byla Policií ČR zařízením Ramer 10C, výrobní číslo 15/0196, naměřena rychlost jízdy 91 km/h, kdy při
zvážení možné odchylky měřícího zařízení ve výši ± 3 km/h, tedy obviněnému byla jako nejnižší
skutečná rychlost naměřena rychlost jízdy 88 km/h, kdy tedy tímto jednáním porušil ust. § 18 odst. 4
zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích, v platném znění, a proto rozhodl
Městský úřad tak, jak je uvedeno ve výrokové části tohoto rozhodnutí.
Městský úřad  po provedeném dokazování dospěl k závěru, že obviněný svým jednáním
naplnil jak formální stránku přestupku, tak i materiální stránku přestupku. Co se týče formální
stránky přestupku, tak dané jednání je výslovně za přestupek označeno v zákoně č. 361/2000 Sb., o
provozu na pozemních komunikacích, v platném znění a to konkrétně v ust. § 125c odst. 1 písm. f)
bod 3. Co se týče materiální stránky přestupku, tak Městský úřad  má za to, že obviněný
svým jednáním ohrozil společenský zájem a to tím, že ohrozil bezpečnost a plynulost silničního
provozu. Městský úřad  k tomuto doplňuje, že obviněný se přestupkového jednání dopustil
v obci, kde lze předpokládat větší výskyt osob, kdy tímto protiprávním jednáním dochází k častým
dopravním nehodám ve spojitosti se vznikem škody na majetku a újmě na zdraví ostatních účastníků.
Podle ust. § 3 zákona č. 200/1990 Sb., o přestupcích, v platném znění, k odpovědnosti za přestupek
postačí zavinění z nedbalosti, nestanoví-li zákon výslovně, že je třeba úmyslného zavinění. Protože
zákon ve vztahu k přestupku dle ust. § 125c odst. 1 písm. f) bod 3 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu
na pozemních komunikacích v platném znění, jinak nestanoví, postačuje k naplnění subjektivní
stránky odpovědnosti za přestupek zavinění z nedbalosti. Obviněný se k ústnímu jednání dostavil, ale
k pohnutkám, které ho vedly k porušení zákona, se nevyjádřil, proto má Městský úřad
v dané věci zato, že obviněný se přestupkového jednání dopustil úmyslným jednáním. Městský úřad
 v dané věci vycházel zejména ze spisové dokumentace Policie ČR, ze které je zřejmé, že
obviněný již byl v minulosti řešen pro přestupek související s překročením nejvyšší dovolené
rychlosti. Dále je z oznámení zřejmé, že obviněný se přestupku dopustil v obci, kdy co by držitel
řidičského oprávnění, zná povinnost dodržení nejvyšší dovolené rychlosti v obci, rychlost jízdy řidič
vizuálně kontroluje na tachometru vozidla, kde se mu zobrazuje aktuální rychlost jím řízeného
vozidla. Obviněný tedy věděl, že se nachází v obci, věděl o povinnosti dodržení nejvyšší dovolené
rychlosti v obci, a přesto tuto zákonnou povinnost nerespektoval. Městský úřad  má tedy
za to, že obviněný se přestupku dopustil úmyslným konáním.
Za přestupek dle ust. § 125c odst. 1 písm. f) bod 3 zákona č. 361/200 Sb., o provozu na pozemních
komunikacích a o změnách některých souvisejících zákonů, v platném znění, se uloží dle ust. § 125c
odst. 5 písm. f) zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách
některých souvisejících zákonů, v platném znění, pokuta od 2.500 do 5.000,- Kč.
Při stanovení výše sankce přihlédl Městský úřad  k závažnosti přestupku, ke způsobu jeho
spáchání, k míře zavinění, k okolnostem, za nichž byl spáchán. Ve prospěch obviněného přihlédl
Městský úřad  ke skutečnosti, že jednání obviněného nemělo za následek škodlivý
následek, tedy tímto jednáním nevznikla nikomu újma na majetku nebo jiné osobě na zdraví.
S ohledem na rozsudek Nejvyššího správního soudu č.j. 8 As 82/2010, potažmo analogii s trestním
zákoníkem o zániku trestní odpovědnosti a zahlazení odsouzení, nepřihlédl Městský úřad
6
k evidovaným přestupkům starších tří let, proto tedy Městský úřad v neprospěch
obviněného přihlédl ke skutečnostem uvedeným v evidenční kartě řidiče, ze kterých je zřejmé, že
obviněný za poslední tři roky byl řešen opakovaně pro přestupky v dopravě, a to mimo jiné skutkové
podstaty přestupku i v souvislosti s překročením nejvyšší dovolené rychlosti. Z této evidenční karty
řidiče lze u obviněného tedy odvodit nekázeň v silničním provozu. Městský úřad  usoudil,
že v daném případě je třeba uložit sankci pokuty, zejména s ohledem obsah evidenční karty řidiče,
v druhé polovině zákonem stanoveného rozpětí. Lze předpokládat, že takto uložené sankce splní
výchovný účinek a obviněný se v budoucnu dalšího protiprávního jednání spojeného
s nerespektováním předpisů na úseku bezpečnosti a plynulosti provozu na pozemních komunikacích,
vyvaruje.
Dle ust. § 79 odst. 1 zákona č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů, byla
obviněnému jako občanovi, který byl uznán vinným z přestupku, uložena i náhrada nákladů
spojených s projednáním přestupku. Ty jsou hrazeny paušální částkou, která je stanovena vyhláškou
č. 231/1996 Sb., ve znění pozdějších předpisů.
Poučení:

2
Rychlost / Re:rychlost v obci, 38 km/hod, ramer a ztotožněn
« kdy: 07 Prosince 2016, 19:49:58 »
Citace
R O Z H O D N U T Í
Městský úřad , odbor dopravy, (dále jen „Městský úřad “) jako věcně a místně
příslušný správní orgán dle ustanovení § 124 odst. 5 písm. j) zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na
pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, dle
ustanovení § 55 odst. 1 zákona č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů, rozhodl
v souladu s ustanovením § 67 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších
předpisů, t a k t o :
I.

(dále jen „obviněný“)
je vinen,
že dne 21. 4. 2016 v 16:04 hodin řídil na silnici II/150 v obci Žďárná, okres Blansko, ve směru Žďárná
– Valchov, kde je nejvyšší dovolená rychlost 50 km/h, automobil tovární značky
(CZ) nedovolenou rychlostí, přičemž mu byla Policií ČR zařízením Ramer 10C, výrobní číslo
15/0196, naměřena rychlost jízdy 91 km/h, kdy při zvážení možné odchylky měřícího zařízení ve výši
± 3 km/h, tedy obviněnému byla jako nejnižší skutečná rychlost naměřena rychlost jízdy 88 km/h,
čímž úmyslně spáchal
přestupek proti bezpečnosti a plynulosti provozu na pozemních komunikacích dle ust. § 125c odst. 1
písm. f) bod 3 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách
některých zákonů, v platném znění, porušením ust. § 18 odst. 4 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu
na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů, v platném znění.
II.
Za tento přestupek Městský úřad  dle ust. § 125c odst. 5 písm. f) odst. 1 zákona č.
361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů, v platném
znění v návaznosti na ust. § 12 zákona č. 200/1990 Sb., o přestupcích, v platném znění, obviněnému
ukládá:
 pokutu ve výši 4.000,-Kč (slovy čtyři tisíce korun českých)
2
III.
Dále se ukládá na podkladě ust. § 79 odst. 1 zákona č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění
pozdějších předpisů povinnost uhradit státu náklady spojené s projednáváním přestupku, a to
paušální částkou ve výši 1.000,-Kč podle § 1 odst. 1 vyhl. MV č. 231/1996 Sb., ve znění pozdějších
předpisů.
Uloženou pokutu a náklady řízení v celkové výši 5.000,-Kč, je obviněný povinen uhradit do 30 dnů
ode dne nabytí právní moci tohoto rozhodnutí a to na účet č.

Odůvodnění:
Městský úřad  obdržel od Policie ČR přestupkový spis ve věci přestupku proti bezpečnosti a
plynulosti provozu na pozemních komunikacích dle ust. § 125c odst. 1 písm. f) bod 3 zákona č.
361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů, v platném
znění, kterého se měl dopustit obviněný tím, že dne 21. 4. 2016 v 16:04 hodin řídil na silnici II/150
v obci Žďárná, okres Blansko, ve směru Žďárná – Valchov, kde je nejvyšší dovolená rychlost 50 km/h,
automobil tovární značky  nedovolenou rychlostí, přičemž mu
byla Policií ČR zařízením Ramer 10C, výrobní číslo 15/0196, naměřena rychlost jízdy 91 km/h, kdy při
zvážení možné odchylky měřícího zařízení ve výši ± 3 km/h, tedy obviněnému byla jako nejnižší
skutečná rychlost naměřena rychlost jízdy 88 km/h.
Městský úřad  po prostudování spisového materiálu Policie ČR č.j.
060106-LFU dospěl k názoru, že přestupek obviněného byl spolehlivě zjištěn a prokázán, proto
v souladu s ust. § 87 odst. 1 zákona č. 200/1990 Sb., o přestupcích, v platném znění, vydal v dané
věci dne 13. 5. 2016 příkaz o uložení pokuty. Obviněný si písemnost převzal do vlastních rukou dne
20. 5. 2016 (viz. doručenka). Dne 6. 6. 2016, obdržel Městský úřad  prostřednictvím
poskytovatele poštovní licence od obviněného odpor proti výše uvedenému příkazu o uložení
pokuty, kdy toto podání bylo podáno u poskytovatele poštovních služeb dne 3. 6. 2016 (viz. poštovní
obálka). Jednalo se tedy o odpor, podaný v zákonem stanovené lhůtě.
Na základě výše uvedeného Městský úřad  v souladu s ust. § 59 zákona č. 500/2004 Sb.,
správní řád, v platném znění, předvolal obviněného k ústnímu jednání, které bylo nařízeno na den
12. 9. 2016 v 10:00 hodin. Předvolání bylo v návaznosti na ust. § 20 zákona č. 500/2004 Sb., správní
řád, ve znění pozdějších předpisů, obviněnému zasláno prostřednictvím datové zprávy, kdy
písemnost byla doručena dne 4. 8. 2016 (viz. doručenka). Dne 8. 9. 2016 obdržel Městský úřad
 omluvu obviněného z ústního podání, kdy důvodem byl zdravotní stav obviněného. Toto
svoje tvrzení doložil lékařským potvrzením. Městský úřad  tuto omluvu obviněného
vyhodnotil jako náležitou, a v souladu s ust. § 59 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném
znění, předvolal obviněného k ústnímu jednání, které bylo nařízeno na den 11. 10. 2016 v 13:00
hodin. Obviněnému byla písemnost zaslána prostřednictvím datové schránky, kdy písemnost byla
doručena dne 26. 9. 2016 (viz. doručenka). Ve věci písemného podání ze dne 8. 9. 2016 Městský
úřad  doplňuje, že toto podání neobsahovalo podpis obviněného, nicméně z podání bylo
zřejmé, kdo podání činí a vzhledem ke skutečnosti, že Městský úřad  tuto omluvu posoudil
jako náležitou, obviněného k odstranění tohoto nedostatku podání již nevyzýval.
V rámci řízení obviněný k dané věci uvedl: „K dané věci uvádím: podávám námitku podjatosti, na
základě toho, že jsem se dozvěděl, že příjem pokut je plánovanou položkou v rozpočtu města.
Domnívám se, že výše uvedení úředníci mají zájem na co nejrychlejším a nejvyšším výběru těchto
3
pokut a podle § 14 Správního řádu odst. 1 podávám námitku podjatosti těchto konkrétních osob. Paní
, pan Mgr.  a pan JUDr.  Tímto navrhuji, dokud mi nebude doručeno usnesení
o rozhodnutí o této námitce, přerušit řízení.“
K věci námitky podjatosti, která byla obviněným v rámci ústního jednání vznesena, Městský úřad
 nepřihlíží, a to z následujících důvodů.
Ust. § 14 odst. 2 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění stanoví, že „účastník řízení
může namítat podjatost úřední osoby, jakmile se o ní dozví. K námitce se nepřihlédne, pokud účastník
řízení o důvodu vyloučení prokazatelně věděl, ale bez zbytečného odkladu námitku neuplatnil. O
námitce rozhodne bezodkladně usnesením služebně nadřízený úřední osoby nebo ten, kdo má
obdobné postavení (dále jen "představený").“
Obviněný namítl podjatost konkrétních úředních osob, a Heleny  Mgr. Romana  a
JUDr. Davida  z důvodu, že tyto osoby mají zájem na co nejrychlejším a nejvyšším výběru
pokut, kdy příjem z pokut je položkou v rozpočtu města. Skutečnost, že pokuty uložené ve správním
řízení jsou příjmem obce, není novou informací, ale informací obecně známou již po několik let, která
je navíc zakotvena přímo v zákoně. Obviněný o této skutečnosti věděl po celou dobu, tedy od
okamžiku zahájení řízení, s Městským úřadem  několikrát dle obsahu spisu komunikoval, ať
již písemně nebo osobně, nicméně námitku podjatosti uplatnil až při ústním jednání dne 11. 10.2016,
tedy opožděně. Obviněný, jako osoba znalá svých práv a povinností, tedy nenamítl podjatost úřední
osoby, jakmile se o ní dozvěděl, tedy ihned, ale až v průběhu tohoto přestupkového řízení. Městský
úřad  tedy tuto námitku podjatosti s odkazem na ust. § 14 odst. 2 zákona č. 500/2004 Sb.,
správní řád, v platném znění, považuje za opožděnou, tudíž bezpředmětnou a k této námitce
podjatosti v řízení nepřihlédl.
Městský úřad zhodnotil provedené důkazy jednotlivě i v jejich souhrnu podle svého
vnitřního přesvědčení a dospěl k tomuto závěru.
Obviněnému je kladeno za vinu, že svým jednáním měl naplnit skutkovou podstatu přestupku proti
bezpečnosti a plynulosti provozu na pozemních komunikacích dle ust. § 125c odst. 1 písm. f) bod 3
zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích, v platném znění – Fyzická osoba se
dopustí přestupku tím, že v provozu na pozemních komunikacích při řízení vozidla překročí nejvyšší
dovolenou rychlost v obci o 20 km/h a více nebo mimo obec o 30 km/h a více.
Aby obviněný naplnil znaky skutkovou podstatu tohoto přestupku, musí být ve smyslu ust. § 3
zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, spolehlivě zjištěno a prokázáno, že
obviněný byl řidičem vozidla, jako řidič porušil ust. § 18 odst. 4 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na
pozemních komunikacích, v platném znění – V obci smí jet řidič rychlostí nejvýše 50 km/h, a jde-li o
dálnici nebo silnici pro motorová vozidla, nejvýše 80 km/h.
Ve věci toho, zda obviněný byl řidičem vozidla, vychází v první řadě Městský úřad  ze spisu
Policie ČR, a to z oznámení přestupku, kde je popsána osoba řidiče, vozidlo řidiče, kterým byl
přestupek spáchán, včetně místa, kde byl přestupek zjištěn. Oznámení dále obsahuje skutečnost, že
obviněný byl ztotožněn na základě jím předloženého řidičského a občanského průkazu. Skutečnost,
že by nebyl obviněný řidičem, dle tohoto oznámení, na místě silniční kontroly obviněný nenamítal.
Po seznámení se s oznámením o přestupku, toto podepsal, k věci se nevyjádřil.
Dále vycházel Městský úřad  z úředního záznamu, kde Policie ČR uvedla, že vozidlo bylo po
změření zastaveno, kdy v řidiči vozidla byl na základě jím předložených dokladů (občanského a
řidičského průkazu) ztotožněn obviněný. Na základě těchto důkazů má Městský úřad  za
spolehlivě zjištěno a prokázáno, jak má na mysli ust. § 3 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, že
obviněný byl dne 21. 4. 2016 v 16:04 hodin na silnici II/150 v obci Žďárná, okres Blansko, ve směru
Žďárná – Valchov, řidičem vozidla tovární značky , kdy byl
kontrolován hlídkou Policie ČR.
Co se týče překročení rychlosti, vycházel Městský úřad zejména z důkazu v podobě
přestupkového spisu Policie ČR, kdy ze záznamu z měřícího zařízení je zřejmé, že dne 21. 4. 2016
4
v 16:04:11 hodin byla vozidlu tovární značky  naměřena rychlost
jízdy 91 km/h. Dále je ze záznamu zřejmé, že tato rychlost byla naměřena na silnici II/150 v obci
Žďárná, okres Blansko, číslo pořízeného snímku z měřiče je 142. Ze záznamu je dále zřejmé, že
v daném místě je dovolená maximální rychlost 50 km/h. Ze záznamu je dále zřejmé, že záznam byl
pořízen zařízením výrobní číslo 15/0196. Měření provedl policista Libor Fučík.
Z ověřovacího listu č. 173/15 ze dne 12. 11. 2015, je zřejmé, že zařízení výrobní číslo 15/019 (Silniční
radarový rychloměr RAMER10 C) bylo v době měření řádně kalibrováno, kdy kalibrace je platná do
11. 11. 2016. Kalibraci provedlo Autorizované metrologické středisko. Ověřovací list je opatřen
otiskem úředního razítka se státním znakem.
Z osvědčení o školení operátorů je zřejmé, že dne 20. 1. 2016 bylo provedeno školení operátorů pro
obsluhu a údržbu silničních rychloměrů typu RAMER R 10, AD 9 a RAMER 7 CCD. Takto proškolená
osoba absolvovala odbornou přípravu ve stanoveném rozsahu, která opravňuje obsluhu k používání
silničních rychloměrů výše uvedených typů ve všech modifikacích. Z tohoto dokladu je zřejmé, že
policista Libor Fučík, služební číslo 315 881, absolvoval odborné školení pro obsluhu a ovládání
měřícího zařízení RAMER 10 C.

3
Rychlost / Re:rychlost v obci, 38 km/hod, ramer a ztotožněn
« kdy: 07 Prosince 2016, 19:40:11 »
Zdravím Pánové.

Dnes doručeno rozhodnutí o vině. Běží mi 15 dnů na podání odvolání.

Ve stručnosti:
- k podané námitce z podjatosti mě odpálkovali (viz. citace), přičemž to, že jsem ji nenamítl jakmile jsem se o ni dozvěděl, je dost vachrlaté. argumentují takto
Citace
K věci námitky podjatosti, která byla obviněným v rámci ústního jednání vznesena, Městský úřad
nepřihlíží, a to z následujících důvodů.
Ust. § 14 odst. 2 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění stanoví, že „účastník řízení
může namítat podjatost úřední osoby, jakmile se o ní dozví. K námitce se nepřihlédne, pokud účastník
řízení o důvodu vyloučení prokazatelně věděl, ale bez zbytečného odkladu námitku neuplatnil. O
námitce rozhodne bezodkladně usnesením služebně nadřízený úřední osoby nebo ten, kdo má
obdobné postavení (dále jen "představený").“
Obviněný namítl podjatost konkrétních úředních osob, a Heleny Liškové, Mgr. Romana Dokoupila a
JUDr. Davida Škvařila z důvodu, že tyto osoby mají zájem na co nejrychlejším a nejvyšším výběru
pokut, kdy příjem z pokut je položkou v rozpočtu města. Skutečnost, že pokuty uložené ve správním
řízení jsou příjmem obce, není novou informací, ale informací obecně známou již po několik let, která
je navíc zakotvena přímo v zákoně.
Obviněný o této skutečnosti věděl po celou dobu, tedy od
okamžiku zahájení řízení,
s Městským úřadem několikrát dle obsahu spisu komunikoval, ať
již písemně nebo osobně, nicméně námitku podjatosti uplatnil až při ústním jednání dne 11. 10.2016,
tedy opožděně. Obviněný, jako osoba znalá svých práv a povinností, tedy nenamítl podjatost úřední
osoby, jakmile se o ní dozvěděl, tedy ihned, ale až v průběhu tohoto přestupkového řízení. Městský
úřad tedy tuto námitku podjatosti s odkazem na ust. § 14 odst. 2 zákona č. 500/2004 Sb.,
správní řád, v platném znění, považuje za opožděnou, tudíž bezpředmětnou a k této námitce
podjatosti v řízení nepřihlédl.

- v odporu jsem také zmiňoval to, že jsem nevěděl, že jsem v obci (příjezd po komunikaci bez cedule) - nemají na to důkaz že to tak nebylo.  K tomu se celou dobu nevyjádřili

Co teď? Zvládnu podat odvolání sám nebo musím přes právníka?

4
Rychlost / Re:rychlost v obci, 38 km/hod, ramer a ztotožněn
« kdy: 22 Listopadu 2016, 09:32:27 »
Zdravím pánové.

Update k této kauze:

- začátek září předvolán na ústní  -- omluva z důvodu nemoci těsně před
- nový termín na začátek října -- dostavil jsem se a na místě paní podal námitku z podjatosti (referentka, nadřízený a tajemník jmenovitě) Nevěděla moc jak to uchopit, prý že se jí to stává, ale písemně předem. Tož napsali jsme námitku do protokolu o jednání a já s tím, že než se to vyřeší, že bychom to přerušili. tak že ano. Ok, je polovina listopadu a přišla mi k 20. doručenka fikcí o usnesení o lhůtě k seznámení se s podklady. Mám na to 5 dnů. O vyřízení námitky ani popel...

tzn. i kdyby už nic, zdržel jsem to na celkem rychlém úřadě o víc než měsíc. Doporučuji tedy navštívit vždy úřad osobně na jednání a tam teprve podávat námitku.

V této lhůtě má cenu se nějak vyjadřovat? Jaký volit postup? Potřebuji to doklepat do 7.1.17 Pak je mi to již jedno jak dopadne...

5
Rychlost / Re:rychlost v obci, 38 km/hod, ramer a ztotožněn
« kdy: 21 Srpna 2016, 16:02:56 »
Musím připomenout, že zamítnutí požadavků v odporu (přesun jednání do místa bydliště..) přišlo dopisem na adresu (předtim jsem si založil DS), nepřebral jsem si to a dopis se ukládal na poště jako že sem nebyl doma (neodmítl jsem to převzít).
Pak ejhle, přišlo do DS předvolání na začátek září.  :P   (pečliví úředníčci)

Rád bych se dostavil, ale nikdy člověk neví, kdo na něj naprská zákeřný bacil... omluvenku se zprávou od doktora poslat na dotyčného úředníka že? Mám nějaký zichr že to nevyhodí a nebude tvrdit že nic nedostal?

6
Rychlost / Re:rychlost v obci, 38 km/hod, ramer a ztotožněn
« kdy: 10 Června 2016, 12:11:19 »
dnes mi přišla pošťačka předat obálku hádejte od koho. Nicméně je to 4. den od toho, kdy sem jim doručil odpor (s argumentací).
Takže bych řekl, že asi mají poměrně dost času a moc se tím nemažou. Doufám, že je netrkne múza, až jim pošta vrátí dopis co by nedoručený

7
Rychlost / Re:rychlost v obci, 38 km/hod, ramer a ztotožněn
« kdy: 01 Června 2016, 23:17:19 »
Ještě jsem našel jednu zajímavou věc. V úředním záznamu od PCR je psáno (viz. dokumenty nahoře), že této akce se zúčastnila 3 členná hlídka policajt X, Y a Z.

V protokolu, který tiskne RAMER - fotka a pod ní kolonky rychlost naměřená, povolená atd.. je kolonka "svědek měření" a v ní je uveden policajt Q, který tam ten den vůbec nebyl. V autě navíc seděl X sám a ti dva Y a Z mě stopovali za vsí.
Jak je toto moc použitelné (jestli sem to neuchopil špatně - není to svědek při nastavení na místě?). Respektive již několikátá lež v zápise PCR a tím znedůvěryhodnění výpovědi a údajů od PCR...

8
Rychlost / Re:rychlost v obci, 38 km/hod, ramer a ztotožněn
« kdy: 31 Května 2016, 10:52:55 »
Ano, a odpor určitě pošli papírově! O datovce ani muk!
ještě takové ujištění, není v zákoně nějaká zmínka o tom, že pokud si už jednou převezmu poštu papírově, musím v případě zřízení datové schránky (jedno kdy) budoucí komunikaci v el. podobě úřadu nahlásit?

9

Aspoň víte, že je dobré volit existujícícho Helmuta a jeho přiznání také dodat dříve.
tzn. existuje 100p. postup, jak se vyhnout přestupku, když není řidič při přestupku ztotožněn?
Příklad: jako provozovatel udám, kdo auto řídil (předem domluvená osoba), on se pak na úřad vyjádří, že to auto neřídil...?

Dle toho zde uvedeného výkladu SO (zřejmě zákonného) je provozovatel zproštěn jen ve 3 případech, jinak se to vždy při nepřiznání (nedohledání) řidiče přepinkne zpět na provozovatele...?  Shodit to na nedostatečném najití pravdy (pokud se úřad snaží obeslat) lze? (vypadá že ne)

10
Rychlost / Re:rychlost v obci, 38 km/hod, ramer a ztotožněn
« kdy: 27 Května 2016, 16:07:43 »
Je to reálné.

Založ si datovku, dá to úřadu možnost doručit špatně. Dnes nebo zítra, aby se stihla správně založit.
Odpor pošli poslední den termínu.
datovka založena na ČP.
Když si převezmu příkaz 1.1., poslední den kdy podat odpor je 15.1.? Pokud je 15. zrovna sobota, je to až 17.1.?
Odpor mám teď poslat (když mám datovku) stále papírově? (Jinak bych to na sebe nabonzoval?)

11
Rychlost / Re:rychlost v obci, 38 km/hod, ramer a ztotožněn
« kdy: 27 Května 2016, 11:19:53 »
Počítej s tím, že to projedeš. Pro jistotu si zaplať kurz
http://www.12bodu.cz/skoleni-bezpecne-jizdy.html
Něco tě to bude stát, ale i kdyby ruka zákona dopadla dříve, body tě neohrozí.

A když to neprojedeš, ber to jen jako příjemné překvapení.

Radar měřil dobře. Měři na principu Dopplerova posunu, kdy se mění frekvence odraženého záření podle rychlosti odrážeče. Druhé auto nemohlo tohle ovlivnit, protože mělo zhruba stejnou rychlost. Parazitní lalok je také mimo, protože jelo před tebou a bylo tedy od radaru dál než ty.
kurz už letos nestihnu (mám vyčerpáno:)...
odtlačit to na další rok je reálné?

12
Rychlost / [?] rychlost v obci, 38 km/hod, ramer a ztotožněn
« kdy: 27 Května 2016, 10:44:51 »
Zdravím. Pokud vás něco napadne, budu rád za vyjádření.

V obci naměřen (čas 16.04 - snímek radaru) u krajnice stojící octávií s ramerem, rychlost (88). Za cca 0,5 km konec obce, tam stáli a kasírovali.
Zastaven (čas 16.04, účelové tvrzení PCR bez důkazu), ztotožněn, vynadal jsem jim, správní řízení a už vás nechci vidět. Vše proběhlo v klidném duchu.

časově:
stalo se cca 36 dní zpětně
27.5. (dnes) mám převzatý příkaz a mám ještě 9 dní k podání odporu

Včera jsem si byl nafotit spis, ohlášen dopředu. Paní na úřadě měla k sobě kolegu, který ji radil co a jak. Byli úslužní, zdvořilí, ale opatrní jak kdyby šlo o kauzu lihové mafie :)   Nutno dodat, že jsem měl vše nastudováno předem z fora a webu (díky), takže jsem asi působil jako že to nedělám/nevidím poprvé.

K věci. Přikládám kecy (příkaz) z úřadu, zápis od PČR do spisu, fotky auta, situační plánek a fotky z pohledu měřícího auta, které jsem pořídil později na místě činu k ověření vzdáleností atd...

Jsou možné varianty boje (především se vyhnout 3 bodům)
1) zničit to celé a vyjít jako vítěz (zatím mě nenapadá nic tak silného, nejpravděpodobnější zpochybnit měření)
2) osoba blízká (neřídil jsem auto), prohodil jsem si s manželkou auto a za zatáčkou mě zastavili (časově a pohádkově ne moc uvěřitelné, až účelové)
3) odsunout nabytí právní moci pokuty až za datum 8.1.2017, kdy mi budou odmazány 3 body automaticky (budu jezdit pomaleji:)

bod 3) nevím jak moc je to pravděpodobné, jsme v JM kraji, menší obec. Každopádně to by mi bohatě stačilo.


Popis situace:
Vidíte na plánku a fotce. Změřen, SPZ v té chvíli ve stínu, ale nějaká ta projekce pak odhalila číslo.
Co není vidět, že celou dobu jízdy bylo předemnou další auto (cca 10m). Já na té dlouhé (bezpečné) rovince ho chtěl předjet. Říkal jsem si v obci na to seru (lazy nálada), ještě jsem i kontroloval tu ochcávku, když jsme k ní přijížděli zezadu, nezdála se mi zatmavená... Nakonec sem dejchal na záda tomu autu vepředu celou dobu a dělal mu clonu. tzn. vyfotili jen mě. Jak nás stavěli, tak nevěděli, který auto sebrat  :D Až podle SPZ od bonzáka kontrolovali mě a ho nechali jet (bez důkazu). Kdybych jel jak kunda a předjel ho, tak by asi sejmuli jeho a já bych byl z obliga. No to je život. Mimochodem, jedna strana silnice pole (viz. obrázek), na druhé 10 baráků se zahradama, nikde nikdo (vesnice)... naše rychlost životu ohrožující

Moje úvaha jak dál:
1) v zápisu od PČR je červeně vyznačena věta, která je lež. Respektive na 99p. jsem si jistej (díval jsem se i do zpětnýho), že za náma ochcávka nejela. Ukázala se tam, až jsem to dal do správka a přijela předat důkazy. I kdybych byl úplně mimo, tak lze čistě fyzikálně spočítat, že při naší rychlosti 90km/hod a vzdálenosti 30 m od měřícího auta, jsme byly dávno v prachu, než nastartoval a odlepil se od štěrku. Mimo to je tam ta zatáčka (plánek). JE to lež jak věž.
Tohle nevím jak jinak zpochybnit, než tvrzení  proti tvrzení (také jako že mě zastavili ve stejnou minutu jako mě naměřili).
Pak by možná byl průchodná varianta na osobu blízkou (kamarád právník ale tohle moc nevidí, stejně tak jako nějaké judikáty to berou jako účelové)

2) nastavený dosah měření (30m) sedí, kontroloval jsem to tam na místě (viz. foto z pozice kde byla tehdy oktávka). Kalibrace a proškolení mají, přiloženo ve spisu

3) vzhledem k tomu, že jsem chtěl předjíždět a situaci jsem měl poměrně zmapovanou, na 60% jsme takhle rychle nejeli. Nechtěl jsem to vůbec řešit, ale teď čtu v návodu jak to funguje a napadá mě myšlenka, že pokud jsme jeli takto blízko sebe (a 1. auto nenaměřili), nemohl radar nějak zafixlovat a naměřit vyšší rychlost? Auta na sebe nalepený, fotka pochopitelně jen moje protože byla vidět jen 1 záď. Fak se mi to nezdá, ale i kdyby, dokazovat to...?

No co dál, podám odpor, ale ještě nevím jestli jen telegraficky nebo románově. V obou případech mě nakonec odsoudí k žaláři a půjde odvolání, to je jasný. Nicméně, v případě zajímavých a technicky náročných argumentů by se to mohlo při předvolání zdržet a půjde to pomaleji ne?
Na druhou stranu bych vypráskal náboje na to odvolání. Jak říká kamarád právník, formální i materiální stránka byla splněna, tahám za kratší konec provazu...

Potřeboval bych tedy v tomto poradit
a) zejména najít nějaké valitní (silné) argumenty, něco co mi nedocvaklo,
b) pokud se rozepíšu, co vše chtít požadovat k projednání
c) mám možnost to dostrkat až do toho nového roku aby mi odečetli body?


Stran: [1]