Stručně uvedu do tématu, protože nepředpokládám že si průběh pamatujete:
1. odpustková výzva, ignorována
2. práskací výzva (chtěli jsme práskat), papírek ve schránce nebyl, dopis měl příznak nevhazovat
3. spredelní příkaz
4. odpor
5. žádost o prominutí zmeškání úkonu toho práskání, naprášení přiloženo
6. prominutí zamítnuto, jen protože v žádosti byla uvedena nesprávná spisová značka tuším
7. podáno odvolání proti proti 6.
7. dokazování
8. dokazování znovu, nevím proč dvakrát
9. lhůta na vyjádření k podkladům před rozhodnutím
Pokud některé pojmy nejsou právnicky správně tak se omlouvám.
K věci: Nějak se mi nezdá že chtějí vydat rozhodnutí když ještě nebylo rozhodnuto o odvolání z bodu 7., má nějaký význam jim psát např. že chci aby úřad nejdříve počkal na rozhodnutí o tom odvolání bod 7., že jinak se proti rozhodnutí odvolám minimálně už z tohoto důvodu? Jak je to právně, jestli se skutečně na 7. musí počkat, nevím. Minimálně si říkám, že bych to rozhodnutí mohl zase o chvilku zdržet, ale taky popohnat.
Myslel jsem právě, že ten dopis z kraje (za který mohly Strašice) je rozhodnutí o odvolání z tohoto tématu.
Odvolání proti zamítnutí žádosti o navrácení v předešlý stav nemá odkladný účinek, takže formálně nic nebrání tomu vydat rozhodnutí. Samozřejmě, bude-li v odvolání toto zamítnutí zrušeno a vráceno SO1, případně rovnou rozhodnuto, že se zmeškání promíjí, tak SO1 bude muset rozhodovat znovu (§ 101 SprŘ). V praxi, chystá-li se SO1 vydat rozhodnutí a má tam nedořešená procesní odvolání, by měl zvážit, nakolik lze očekávat, že to rozhodnutí bude muset být posléze revidováno, jaké by byly důsledky prodlení, nakolik ten či onen postup zatěžuje účastníky a SO atp. Konkrétně v řízení o přestupku/deliktu, kde je jediný účastník (který má být potrestán), jsou provedeny všechny potřebné úkony a shromážděny podklady a jde jen o to rozhodnout, se dá předpokládat, že SO1 spíš na nic čekat nebude - účastník se stejně patrně odvolá a SO2 si to pak bude moci přebrat najednou, a i kdyby se to vrátilo, tak velká část půjde nějak recyklovat.
Na druhou stranu, je-li úředník líný a psát se mu to (zatím) nechce, tak má dobrou výmluvu (ovšem úplně správně by měl v takovém případě řízení přerušit, protože jinak mu pořád běží lhůty podle § 71 SprŘ). Z hlediska účastníka je asi nejlepší na to nijak neupozorňovat, maximálně pokud SO1 něco posíláte (např. finální vyjádření před rozhodnutím), tak tam lze na okraj poznamenat, že dosud není rozhodnuto o odvolání(ch), ať si to SO1 přebere sám.
Pokud jde o samotný důvod zamítnutí žádosti podle § 41 jen na základě nějakého zmatku se spisovými značkami, tak tam by šance na zásah SO2 měla být slušná - pokud tedy z té žádosti šlo pochopit, o co ve skutečnosti podateli jde a které řízení a úkon má na mysli (a bylo-li to zmatené, tak měla následovat procedura dle § 37(3) či § 45(2) SprŘ, nikoliv zamítnutí žádosti).