Ta kriteria, co popisuje člověk z Uniqa jsou hodně těžko ověřitelná, resp. nijak neověřitelná - např. disel = hodně kilometrů = vyšší pravděpodobnost nehody. Sděluje, že cena se snižovala díky bonusům a nyní je potřeba jí zvýšit - ovšem taktně přechází, že bonusy mají bezeškodní klienti, kteří škodní průběhy rozhodně nevytváří. Navíc nesdělí, kde je zakopaný pes - jsou to flotily tahačů a nákladních aut, které jsou poměrně často extrémně škodové. Navíc je běžnou praxí cestování flotil mezi pojišťovnami kvůli výhodnější ceně. I prostý blbý Pepa ze lhoty může nechat auto napsat na manželku a utéct z případného malusu kvůli svým škodám....
Objektivnější by bylo pojištění řidiče - nikdo by se před svými škodami neschoval. Chceš řídit - buď pojištěný ty, nikoliv auto. Kurevsky si rozmyslíš, jak jezdit, když po druhé nehodě budeš platit povinné ručení 40 tis. Kč, namísto dosavadních 3600 Kč. Případně neseženeš pojištění vůbec a nebudeš jezdit......Proč je malus v podstatě plošně max. 200% - tedy max. dvojnásobné pojistné pro notorického škodiče? Bylo by zajímavé zjištění, kolik % pojistníků UNIQA má malus.