S tachografem mam zkusenosti pouze z tramvajoveho provozu. Tam se zaznamenava akcelerace (decelerace), stupen pouzite brzdy, nouzova brzda, zvonek a obrovske mnozstvi dalsich provoznich udaju. Pri kazde nehode dispecink kartu tachografu vyndava a v pripade potreby poskytuje PCR/drazni inspekci (to plati pro vsechny trakce MHD). Pri srazce saliny s trolejbusem 23. 5. 2011 na Lesnicke v Brne byl jeden z neprimych dukazu proti ridici trolejbusu to, ze tramvaje se rozjely na semaforu soucasne a ve stejnou chvili (zpozorovani trolejbusu) zacaly i brzdit. To vse se vycetlo z tachografu. Uz nevim, zda to urcil soudni znalec, ale pouzilo se to jako dukaz, ze tramvaje vyjely na signal Volno a tudiz trolejbus musel jet na cervenou.
V ramci ruznych jinych mimoradnosti se z karty tachografu ctou prave ty rychlosti. Hlida se dodrzeni navesti (max. rychlost do oblouku, na vyhybce, krizeni). Predpokladam, ze tachograf u autobusu bude fungovat stejne nebo velice podobne.
Co se tyce vami prilozeneho obrazku, tam jde krasne poznat akcelerace a decelerace. Kdyz se casova osa srovna s kamerovym zaznamem a okamzikem narazu, da se naprosto s jistotou urcit, kolik jel, zda zrychloval, zda a jak moc brzdil. Urcite daleko presneji, nez sledovanim "nakladneni cumaku" autobusu.