30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - Martin623

Stran: 1 2 [3] 4 5 ... 31
31
Jiné / Změna provozovatele vozidla nikoliv vlastníka
« kdy: 01 Prosince 2023, 14:15:03 »
Hledal jsem a nenašel jsem vyloženě tento případ. Co je třeba a co netřeba. Jsem vlastníkem vozidla zapsaný v TP, otec je provozovatel. POV ručení má na sebe, ale to není podstatné.Otec už nechce kvůli věku dál jezdit, sám přiznal, že zmatkuje , což oceňuji. Vozidlo jsem chtěl dát sešrotovat, ale prohlédl si ho náš firemní mechanik a zjistil, že kromě stáří nemá žádné závažné tech.nedostatky ani korozi a bude ještě dlouho sloužit s levnými náklady. Projevil zájem, protože je ve finanční tísni a má nějaké exekuce a průšvihy z mládí a přibližovadlo za symbolickou cenu i na splátky by potřeboval. Uvítal by, abych zůstal nadále majitelem a on by se nechal zapsat jako provozovatel, abychom byli oba krytí. Domnívám se, že za dané situace to není špatný nápad. Pokud ano, tak mě opravte? Povinné ručení by si sjednal sám a platil. STK a další náklady také. Potřebujeme vyhazovat peníze za  evidenční kontrolu?

32
Zajímavé články z internetu / Re:jel na motorce bez helmy
« kdy: 04 Srpna 2023, 14:40:31 »
Já bych to viděl na pochybení ochranky, která ho doprovázela. Měla ho upozornit a pokud by si ten kbelík nenasadil, tak mu ho měla prostě narazit. Mají přeci v popisu práce chránit prezidenta.
To je stejné, jakoby vůdce plavidla "Challenger" jezdil po rybníce na Vysočině nalitej ;D

33
Nedopravní tématika / Re:Vodáci a alkohol
« kdy: 02 Srpna 2023, 15:31:09 »
Já zaznamenal v minulejch letech, že to kontrolovali, proběhly o tom nějaké články v médiích, jak fízlove kontrolujou vodáky. Zda je fízl tak dementní že řve na někoho ze břehu ať zastaví a jde si dejchnout nevím, zda je někdo ještě dementnější než fízl a skutečně by to udělal také nevím, každopádně spíše bych to viděl na nějaké postávání u břehů oblíbených zastávek a buzeraci nastoupivščích/vystoupivších.

Zde je ubrečenej článek, kde je zmíněno, že chlast na vodě je dle nějaké novely v podstatě bez omezení s vyjímkou "kormidelníka".
https://www.raft.cz/Clanek-Alkohol-na-vode-po-novele-zakona---posadka-bez-omezeni.aspx?ID_clanku=2458

Přísahám bohu, že v televizní reportáži bylo jasně vidět, jak probíhá zastavování plavidel na Jizeře na Malé Skále. Záběr byl od žluté plovárny na Jizeru plnou koupajících, různých nafukovacích opičáren, projíždějících nafukovacích člunů, raftů a loděk. Fízl ze břehu pořvával: hej vy tam pojeďte sem! Neskutečně mne to pobavilo. Evidentně nebylo zřejmé na koho ve vodě pořvávali. Následoval střih a pak záběr na ovečku, která poslušně funěla do drageru a krátký rozhovor na kameru, kde ovečka poslušně přitakala, že alkohol na vodu nepatří a je potřeba s opilci zatočit. Krásná reportáž na objednávku.

34
Nedopravní tématika / Re:Vodáci a alkohol
« kdy: 30 Července 2023, 20:13:43 »
Mě by spíše zajímalo, co se bude dít, když budu ignorovat nebo prostě jen neuslyším výzvu, že mám připádlovat ke břehu. V telce byla reportáž z Malé Skály, kde PČR pouze pořvávala ze břehu na skupinku ve člunu, ať přijedou ke břehu a nevypadalo, že by si opice chtěli zmáchat nohavice. Doporučuji označit plavidlo viditelně tabulkou O2, neboť vůdce plavidla je hluchý jak poleno.

35
Osobně mi nedá si nerýpnout a OMLOUVÁM se, co jste proboha dobrovolně pohledával v těchto zkryplenejch státech, sourkomě firemním autem, vlastně můžete být rád že vás tam nezavřeli za cokoliv a zvládl jste se vrátit. U nás na firmě když nám přijde něco, tak to přepošlou na řidiče jako info, a je pravda že většina zaplatí, osobně ale vždy jen napíši tři věty s mejma nacionále a přepošlu, ať nahlásí úřadu jako řidiče a nic neplatí a všichni jsme spokojeni. Návdavkem k tomuto si hrdě udržuji soukromé auto, přestože bych mohl mít firemní, protože prostě to má své výhody, ačkoliv je to drahé.

Pane kolego, naprostý souhlas. Pro firemní účely používám svoje vozidlo, rozhodně to není dražší. Mě osobně to vychazí levněji.
A) na cestu do zaměstnání dostávám příspěvek nebo mě šéf natankuje firemní kartou. Nejsem v podezření, že kradu naftu, jezdím na benzín. Nemusím řešit spotřebu, je to můj boj.
b) všichni, co mají firemní auta jen platí a platí, protože šéf humlovky zaplatí a strhává a s nikým se o tom nediskutuje. Já se tomu jen směju.
c) nemusím jezdit Fordem nebo koncernem, jezdím japan car, takže nemám problém. Vždy se vrátím autem.
d) služebky udělám na cesťák a celkem to vychází.
e) nemusím se doprošovat, když je potřeba udělat servis na autě nebo když jsou potřeba nový gumy atp. Na své auto nekupuji levný spotřebák.
f) náklady na provoz jsou propastně nižší než na firemní auta, jezdím autem, které je kvalitativně, spolehlivostí a životností úplně někde jinde.
Firemní auto je danajský dar. Prostě jsem odmítnul a děkuji, nechci !!

36
 Nechci se zastávat závodníka, ale měl předvídat, že jsme v Čechách, kde jezdí všichni za se sebou nalepení jak buzeranti a krom toho nečumí do zrcátek a snaží se ostatní školit a vychovávat. A je vcelku jedno jaký měl k riskantnímu předjíždění důvod. Zřejmě ten předjížděný trouba čuměl jen před sebe a přišlápl zcela neúmyslně, ale je to přinejmenším divné, protože u nás se zrychluje na konci obce velmi pomalu a vláčně. Někteří jezdí jakousi economy run a čumí na okamžitou spotřebu.
Ty rozestupy je prostě u nás nefungují. Pokud jedu v koloně vozidel za něčím pomalejším a nejde to předjet, tak držím rozestup takový, abych mohl plynule dorovnávat guma efekt a nemusel zbytečně brzdit nebo zrychlovat a umožnil  řazení právě takového nedočkavce.
Chápu řidiče začátečníky, důchodce nebo slabší vozy, že se bojí předjet kamion, co stojí na omezovači,ale ku.va proč jsou za ním nalepení jak buzíci. Tady v Čechách je vše jinak.

Minulý týden na jedné silnici v Maďarsku jsem viděl učebnicový příklad debility. Jel jsem OA s károu v koloně vozidel. Tempo 100-110 tachometrových- pohodová cestovní rychlost, v obcích kolem 60 tacho, na omezených rychlostech +10% tacho. Všichni stejně bez ohledu na značku vozu, výkon,stáří a národnost. Udržovali dostatečné mezery. Díky tomu nevznikal gumoefekt. Předjíždět se téměř nedalo, protože v protisměru byl provoz ještě silnější. Přesto se dal udržovat slušný rychlostní průměr. Takto pohodově se jelo skoro 100km a najednou to začalo skřípat a idilka skončila. Říkám si, tohle nevypadá na  kamion ani autobus někde vpředu. Trvalo to možná 20 minut než jsem zjistil, že příčinou je Kia s českou RZ.  Co ten mamlas předváděl, to se nedalo. Před obcí rozzářil brzdovky a jel 45 tacho, za značkou přišlápl a zrychlil na 110 tacho, což jsem  já tak rychle nedokázal, pak si uvědomil, že to je pirátství a následně zpomalil na 75 a to mu vydrželo do první mírnější zatáčky, kde ubral pro sichr na 60, následovalo prudké zrychlení na 110 tacho a tak se to opakovalo. Po dvaceti minutách takové jízdy pak mají někteří jedinci  a mě nevyjímaje nervy na pochodu. Nakonec jsem se musel dopustit těžkého pirátství a využít velké mezery v protisměru a  vzít ho stovkou na 70. Stejně tak to stihla ještě dvě auta za mnou. Osobně jsem se  styděl, co u nás může dostat řidičák.
 Toho závodníka dokážu pochopit.

37
Zajímavé články z internetu / Re:Traktorista obviněn
« kdy: 08 Června 2023, 08:44:08 »
Před 2 lety začátkem června pár metrů od mého bydliště opice honili v obytné zóně enduro se zablácenou rz a nedali přednost paní v nějakém malém autě ( ono se to nedalo moc poznat - zřejmě fiesta) hodně se o tom tady na malém městě mluvilo a řešilo zejména v hospodě. Osazenstvo putiky vedlo časté hádky a rozdělilo se na dva tábory. Nicméně to paní přišili, protože měla slyšet houkačky. Zásadní problém je,že na houkačky už tu nikdo moc nereaguje a staly se běžným koloritem města. V úzkém údolí a v zástavbě se to rozléhá a těžko se identifikuje odkud se policajti nebo sanitka vyřítí. Mimo jiné v některé dny není problém slyšet i 10 houkaček za hodinu a z toho připadá tak 60% na sanitu, 35% na fízli a 5% na hasiče. Podle počtu houkaček by naše město dávno vymřelo nebo aspoň sedělo v kriminále. Z terasy domu lépe identifikuji odkud kam jede sanita, když je ode mne 2km vzdušnou čarou, ale když je 300m od baráku tak nepoznám, v které ulici se pohybuje. Běžná praxe saniťáků je, že houkají jak praštění, když převážejí ráno důchodce z důchoďáku na běžná vyšetření  do špitálu cca 1 km na protější kopec.
Druhá věc je honění toho enduristy.Vím o koho jde a stroj perfektně ovládá zejména terénu, takže honění v obytné zóně je zcela zbytečný hazard, stačí mu pár stovek metrů a upaluje lesem nebo po lukách k Neumětelům. Jestli byl nebo nebyl vypátrán je asi jedno, žřejmě vědí o koho šlo a určitě se neletěl na pendrekárnu přiznat. Paní v autě se zřejmě nic vážného nestalo.  Vidět opařené fízli chodit kolem harmonikoidní oktávky s vyvráceným kolem před zraky desítek čumilů naložených v oknech je moc příjemné. Byl jsem se podívat zblízka a neodpustil si filmovou hlášku. " Asi jste při leštění moc tlačili na hadr"

38
Jiné / Re:Německo - vedení v rodném jazyku
« kdy: 06 Června 2023, 08:49:01 »
No v tomto procesně nedokážu moc poradit, nicméně v Německu by opravdu mohlo jít o pojistný podvod. Docela se to rozmáhá pokud je jako viník označen cizinec. Německá policie je ve vyplňování protokolů velmi kreativní, pokud údajný viník- cizinec nerozumí psanému textu v němčině. Nicméně světe div se, ale dvakrát nám pomohla DASka a celkem kvalitně jim to rozcupovala.Vždy šlo o jen o nějaké drobné škrábance s přemrštěnou škodou.  Většinou se jedná o vesnice nebo malá městečka, kde se prokazatelně pohyboval nějaký cizí náklaďák nebo dodávka. Německý vykuk si opíše RZ a nahlásí nějaké staré malé poškození.
Jednou se nám to podařilo shodit na výpovědi poškozeného, který tvrdil, že si na 5 minut odskočil a že viděl cizí nákladní auto, které mu škráblo dveře a škodu ihned vyfotografoval a zapsal si RZ. Podle výpisu z karty tachografu a GPS monitoringu v tu chvíli vozidlo bylo již 15 minut zaparkované na parkovišti za vesnicí a řidič započal povinnou přestávku a mimo jiné vozidlo ani místem, kde mělo dojít ke škodě vůbec neprojíždělo.
 Druhý ještě vtipnější případ se stal, že naše dodávka stála na odstavném parkovišti a řidič spal a probudilo ho drcnutí. Z Audiny vyběhla mladá slepice, že  na ní nacouval a že volat polizei. Přijeli policajti a začali to sepisovat, že vina je jasná. Fízla jsem dostal na telefon a ten mi tvrdil, že kein Problem , keine Strafe , že se to může stát, že jako za ně vyplní protokol. Nicméně řidič fízlovi ukázal, že tady od půlnoci stojí a že se ani nehnul. Motor je studenej a že nad ránem trochu pršelo a půdorys pod autem je suchý. Fízl přibrzdil a vyslechl tu slepici ještě jednou a po půl hodině se přiznala, že zastavila na parkoviši, protože ji zvonil telefon, nezatáhla ručku a jak byla zabraná do hovoru si nevšimla, že auto se pomalu rozjíždí a že ji zastavila až dodávka.
Je to prostě tak, v zahraničí se Vás snaží vždycky uvařit díky jazykové bariéře a musíte být ostražitý. Stejně tak to funguje i u nás. Německý fízl je stejně líný jako český a chce to mít rychle vyřešené, aby mohl zevlovat na benzince.
Mohu Vám jen popřát mnoho úspěchů, ať to dobře dopadne.

39
Já bych si v blízké době nechal diagnostikovat diabetes, o kterém jsem nevěděl. Nafutrovoval bych se glukozovými bonbony a vyrobil si glykemii nějakých 300mg/dl a šel k lékaři stěžoval bych si na neustálou žízeň a časté močení a sucho v ústech. Nadýchal bych se trochu acetonu a vítej v klubu. I s glykovaným hemoglobinem se dá  v horizontu 4-6 týdnů uměle zahýbat, aby to byla tutovka. Jak je to černé na bílém od doktora dá se s tím hrát.
Sám jsem dobře kompenzovaný diabetik, chodím dvakrát do roka do diabetologické poradny a vykazuji hodnoty zdravého jedince. Doktorka se rozplývá nad úspěchy českého zdravotnictví.

40
Zajímavé články z internetu / Re:Zásah na D8
« kdy: 25 Dubna 2023, 11:48:49 »
Mě by spíše zajímalo, co kdyby ten řidič kamionu ukončil výkon, vystoupil a šel do prdele. Prostě pauza. Je mi líto, měl jsem to spočítaný na parkoviště a teď mě tu zdržujete, nevyšlo to. Jestli s tím fízle umíš popojet tak konej. Mě padla. To by ho asi zaklekli, jestli se nemýlím.

41
Potřebuji poradit - rychlost / Re:Spamování úsekového měření
« kdy: 22 Března 2023, 11:53:04 »
O tom spamování jsem přemýšlel. Kámoš má konec i začátek obousměrné úsekovky přímo před domem a sloup přímo před okny v 1. patře (cca 20m)
První nápad byl přerušit datové spojení. Domnívame se, že nebude jinak než přes GSM. Na to by stačila rušička s yagi anténkou.

Druhý nápad je  IR diody v rámečku SPZ na vozidle. To už se tu myslím řešilo. Testovací provoz by se dal provést na informativním radaru, co zobrazuje SPZ piráta. Máme vyzkoušené, že pozměněný znak na SPZ (černou páskou) vyhodnotí jako chybu a nezobrazí ji na displeji.

Třetí nápad je znečitelnění SPZ nějakou projekcí  (např. svislých nebo vodorovných pruhů na RZ)
 
Samozřejmě se mi líbí nápad se dvěma stejnýma autama a stejnou SPZ vpředu. Mám dva stejné youngtimery ( top speed 170km), liší se pouze barvou - bílý a stříbrný. To by nemělo představovat na noční fotografii problém.  Vozidlo S  může vjezd do měřeného úseku  objet po vedlejší cestě a stejně tak lze do něj zhruba v polovině vjet a proletět výjezdem z úseku a následně zmizet v zahradě. Naprosto v bezpečí lze vrátit původní SPZ.  Vozidlo B projede vjezd do úseku a v polovině úseku z něj zmizí na vedlejší komunikaci a počká na soukromém parkovišti než mu vozidlo S přiveze přiveze druhou SPZ. Vše by muselo být synchronizováno po vysílačce.
Při délce úseku cca 615m  mi vychází při rychlosti 240km/h mi to vychází  cca 9s

42
Zajímavé články z internetu / Re:Fízlové navštívili školku
« kdy: 02 Března 2023, 20:58:22 »
No, to muselo být dobrý vemeno. Je klika, že mu nějaké zvídavé dítko tu bouchačku nešvihlo. Vůbec bych se nedivil.

Za svého 4 letého pedagogické působení jsem několikrát dozíral na osmáky nebo deváťáky při hodnotné a poučné besedě s městskou policií, jež se konala pro celý druhý stupeň každé pololetí v tělocvičně. Paradoxně i ti největší lotři z osmičky a devítky by se raději učili fyziku  nebo chemii, než poslouchali poloopice.
 Někteří sígři však v besedě viděli velikou příležitost, jak si napravit pošramocenou reputaci u učitele. Do tělocvičny způsobně bez remcaní napochodovali vybaveni versatilkou a pomerančovou kůrou a snažili se zaujmout co nejvýhodnější palebné pozice. Každý platný zásah se počítal a mohl znamenat velké výhody při výběru otázky při zkoušení a sem tam přimhouření oka při nějakém průšvihu.

43
Jiné / Re:"Nečitelná" RZ během sněhové kalamity
« kdy: 02 Března 2023, 12:40:46 »
Zdravím, jen opatrně naznačte, který úředník v Jablonci to má na stole. Jsou tu méně schopní a ještě méně schopní a úplně neschopní, ale neúnavní. S tím se dá hrát.

44
při správné komunikaci se spřáteleným pneuservisem a posléze technikem typu K, je výsledek třeba toto  8)

Moc pěkné. O toto se marně pokouším. Mám papír s razítkem přímo od Toyoty, které rozměry pneu jsou pro model schválené. Mám původní servisní knížku i manuál z roku 86, mám na spodní straně  krytu víčka nádrže původní samolepku s huštěním pneu a rozměry pneu. Prostě to auto bylo v devadesátkách dovezené na nějakých zimákách 155 R13 a tento rozměr je jediný, který tenkrát zapsali. Další perla v techničáku je řízený katalyzátor. Opět mám papír od Toyoty, že tento modelový rok s tímto motorem nikdy nebyl vybaven pro žádný trh řízeným katalyzátorem. Prostě v těch 90 se napáchalo spoustu podvodů  a  nevratných vad v TP.
Teď se to člověk snaží komplikovaně narovnat a nějaká pi.. na uřadě dělá potíže.

Pak mám druhý identický vůz modelový rok 87, jen se liší výbavou a ten má zapsané v TP  úplně jiné pneu, které tam vůbec dle výrobce nemají být a logicky musí zkreslovat tachometr.  Napsáno neřízený systém a na potrubí je lambda.
Naštestí na emisích nikdo nic neřeší, protože HV. Na protokolu vždy stojí proškrtnuté hodnoty a nastaven mód ztrátové mazání (2T) a vizuální kontrola výf. systému.

45
Nedopravní tématika / Re:Ťažba dreva vo vlastnom lese
« kdy: 19 Února 2023, 19:42:17 »
 Mohou dokonce nařídit jaká nová dřevina přijde vysadit. Vykácíte smrky  nařídí vysadit buk. Stalo se před 15 lety. Dle nařízení se zakoupili semenáčky buku. Neskutečný opruz. Je třeba je intenzivně chránit před zvěří. Nakonec jich 75 procent zajde a po 15 letech jsou to stále záprdky. Stálo to docela dost peněz. Semenáčky smrku mohly být skoro zadarmo a dnes by to byl už slušný les 6m stromů. Takže ten drtek stavebního řeziva a palivového dřeva měl  tenkrát ve finále cenu pěkné hromady koksu.
Takže kácet ano, potichu nenápadně častěji a v menším množství, kácet nejlépe když se kácí v  sousedním lese,  pokácet a neprodleně odvézt, vyhýbat se hajnému i úřadům než se probudí. Nepřebírat poštu a zatloukat. Dělat mrtvého brouka. V případě setkání nejsem majitel, jen tu tak prořezávám soušky a sbírám klest na příkaz majitele. Ideálně mluvit česko- ukrajinsky a nikoho na nic neptat a nahrazovat průběžně stejnou dřevinou.
Po špatné zkušenosti s výsadbou buku,  mrtvý brouk vychází.

Stran: 1 2 [3] 4 5 ... 31