eRooo — to trollíte nebo co? Tam skoro žádný sníh není! Ta ani ne centimetrová vrstvička nic neznamená. Jo kdyby tam měl metr sněhu, to už by bylo pro ostatní nepříjemné, ale zde už poněkud přeháníte! Kde na fotce vidíte tu svou „haldu sněhu“?!
Ano toho sněhu bylo opravdu 1.0-1,5cm. Toto je výsledek asi 20 minutové přeháňky.
Pro místní rejpali:
Sníh obvykle z auta ometám. Nejezdím s půlmetrovou čepicí na střeše, protože by mě to sralo. Při intenzívním sněžení nechávám zvenku za klikou dveří smetáček kombinovaný se škrabkou, protože ze všeho nejraději mám, když mi sníh z rámu dveří spadne do auta. Je až s podivem, že mi ji nikdo neukradl. Hlavní pozornost věnuji přednímu sklu,stěračům, nádechům topení, osvětlení a bočním okénkům. Menší vrstvy na zadním skle a víku kufru (vozidlo je sedan) neřeším. Stejně tak neřeším výhled zadním oknem, neboť 90% veškerých kilometrů jsem najezdil s vozidly, která výhled zadním oknem neumožnují. Vnitřní zrcátko používám pouze k očnímu kontaktu s posádkou na zadních sedadlech.
Mimo jiné má dost slušné zkušenosti se shazováním sněhu a ledu z plachty a je to moc prima práce. Moc fajn se to dělá, když je auťák hodně vysokej a po strop naloženej. V Čechách jsou u silnic všude rampy určené k odstranění sněhu. Ještěrkáři na nakládkách jsou ochotni kohokoliv zvedat na paletě s lopatou v ruce. Riskují v lepším případě jen vytýkací dopis od zaměstnavatele. Naštěstí od nás auta se sněhem na plachtě neodjíždejí, protože to hlídám já, druhý dispečer nebo garážmistr a na bezpečnost práce s ještěrkou u nás sere pes. Myslím, že dokážeme odpovědně odhadnout, jaká vrstva sněhu a ledu a na jaké části vozidla představuje riziko.