Ano, pokud vás podezírají z porušení § 8 zákona 56/2001 Sb., tak není co řešit. Tuto povinnost nemáte. § 8 se týká jen vozidel, která už v registru zapsaná jsou. To plyne jak ze zdravého rozumu, tak z gramatického výkladu daného § (už samotné slovo změna indikuje, že se to musí týkat existujícího zápisu). Vlastník (či obecněji kdokoliv, kdo má auto v dispozici) nemá zákonnou povinnost jej zapsat do registru. Ovšem podle § 6 je registrace podmínkou toho, aby vozidlo mohlo být provozováno na pozemních komunikacích (bez toho je to možné jen dočasně na základě Vídeňské úmluvy a skutečnosti, že vozidlo má platnou registraci a splňuje další podmínky v jiné zemi).
Tedy pokud dovezu vozidlo a nebudu s ním jezdit po PK, tak nemám žádnou povinnost ho přihlásit, to musím udělat až v okamžiku, kdy jej chci provozovat - a taky to fakticky mohu udělat až ve chvíli, kdy splním podmínky, tj. budu mít všechny potřebné doklady, protokoly z STK, emisí, pojištění atp. Do té doby o tom autu nepotřebuje stát nic vědět, není provozováno, tak ani věcně nespadá do působnosti zákona 56/2001 Sb. Pokud v tomto období (kdy tu auto sice fyzicky je, ale není v registru, protože ho tam nikdo nepřihlásil, např. proto, že to ani zatím nebylo možné) vozidlo změní vlastníka, bylo by absurdní požadovat po původním i novém vlastníkovi, aby to kamkoliv hlásili - ostatně ani není jak to udělat, podle § 8 to nelze, protože neexistuje stávající zápis, a podle § 6 taky ne, pokud zatím nejsou splněny podmínky, např. STK.
Chápu-li to správně, nějaké vysvětlení jste podal. Teď v klidu vyčkejte, co se stane dál. V lepším případě se na příslušném SO najde někdo s alespoň trojciferným počtem mozkových buněk a po jejich aktivaci dospěje ke stejnému závěru a už se nic nestane. V opačném případě přijde oznámení o zahájení řízení nebo rovnou příkaz, to sem pak případně hoďte.