Já se o to trošku zajímám. Ta síť by šla postavit tak, že by i s haldou připojených elektromobilů byla celkem stabilní. Možná i více jak bez nich. Viz různé větrníky a tuna solárů, která někdy dávají moc a někdy vůbec.
Jenže, co by se k tomu musel dostat někdo, kdo té problematice trošku rozumí a má rozhled v možnostech technického řešení. Momentální molochové typu ČEZ (nedělám si iluze, že v jiných státech to bude jiné) žijí stále ve světě tupého HDO vypnout/zapnout v určitý čas.
Elektromobil si umí ze sítě odebírat tolik, kolik mu řeknu. Od 6A (cca 1400W) až do limitu jeho nabíječky (od 3.6kW do 22kW, záleží na výbavě).
Takže řídit nabíjení by šlo i v tomto ohledu. Místo vypínání v určitých oblastech pouze snižování. Jenže to by někdo musel zapnout mozek a nastavit standardy komunikace elektrické sítě s autama. A hlavně donutit výrobce aut, aby ty standardy implementrovali. Stejně tak jako donutit provozovatele DS aby na to začali připravovat síť.
Dále pak je v článku mystifikace, že budou dobíjet každou noc 100kWh baterky z 0 do plna. Já třeba jezdím každý den do práce necelých 50km a dobíjím každou noc zhruba 7 kWh příkonem 3kW. Tak za 2,5 hodinky mám hotovo. Někdy sice jedu dál, ale to je vyjímka.
Dále pak existují systémy třeba V2G. (auto dodává z baterky do sítě). Kdy by připojené auto bylo schopno pomoci se stabilizací sítě. Šlo by to třeba pořešit smluvně, že distributor by byl oprávněn použít třeba 5% kapacity baterie za nějaký korunový poplatek (slevu ve vyúčtování). Tímto sytémem by distibutor s připojenejma elektromobilama získal celkem robustní síť, která by se dokázala poprat i s náporama od větrníku a solárů, protože by bylo vyrobenou elektriku kam dávat a v případě nouze si jí i odkud vzít.
A aby jsme tu předešli nějakým dohadům. Elektromobilita není budoucnost. Ale je to zajímavá alternativa pro určitou skupinu lídí. Já kupodivu nevidím elektromobilitu vhodnou jako městskou dopravu. Lidi ve městech nemají většinou kde nabíjet. Úplně nejlepší je to pro lidi, co bydlí na venkově, mají svůj baráček a každý den dojíždí někam do práce.¨
Edit: a co se týče budoucnosti. Osobně vidím budoucnost takovou, že státy začne bolet to, že nemají své daně z PHM. Takže začnou vymýšlet, jakým způsobem zdanit el. auta. Provoz takových aut potom bude za úplně stejné peníze jako spalovací auta.