30kmhcz
Tisk, média, internet => Zajímavé články z internetu => Téma založeno: zdesu 19 Února 2019, 10:00:43
-
až se EU podaří do aut implementovat chytré technologie.
http://auto.tn.nova.cz/clanek/novinky/konec-prekracovani-rychlosti-eu-chce-nasadit-chytre-technologie.html
-
Asi elektromobilita nepostupuje správným tempem a je třeba zavést dálkové ovládání i do benziňáků.
-
Úplně si dovedu představit, jak potřebuji akcelerovat abych se vyhnul nehodě a automatika usoudí že bych překročil limit a přibrzdí mi ....... :(
-
zdesu> ona ti nepribrzdi, ona ti akorat neprida :-) ... to musi byt opravdu k nezaplaceni ve chvili, kdy clovek predjizdi a proti nemu vyjede auto ze zatacky nebo zleva z vedlejsi.
-
To se ale prý se už stává. Něco se nelíbilo protikoliznímu systému nebo vedení v jízdním pruhu a auto samo od sebe znenadání (v zatáčce!) přibrzdilo nebo zatáhlo za volant. Něco takového jsem zaregistroval v testu.
Sám nemohu posoudit, má čtyřkolová technika jest poměrně historických dat vzniku a zůstane tak.
-
Jenyk: Řídil jsem novou Fabii s nějakým tím antikolisním systémem, předjížděl jsem cyklistu, ten trochu zahnul doleva a auto okamžitě začlo brzdit a skoro byl průser s dalšíma autama za mnou. Je to funkce fakt za všechny prachy..
-
Snad někde v řídícím systému bude zápis o tom, že brzdilo auto samo pro případné dokazování. Nebo ne ?
-
Snad někde v řídícím systému bude zápis o tom, že brzdilo auto samo pro případné dokazování. Nebo ne ?
To bude hodně platný, až tě budou polomrtvýho vystřihávat ze zdemolovanýho auta. Rozhodně tam budou ale zápisy o překročení rychlosti v místech kdy to systém nehlídal, pro dodatečné prošetření. A záznamy z akcelerometrů, jak agresivně projíždíš zatáčkama, jako přitěžující okolnost.
Auto má poslouchat toho, kdo si ho zaplatil.
-
Jenyk: Řídil jsem novou Fabii s nějakým tím antikolisním systémem, předjížděl jsem cyklistu, ten trochu zahnul doleva a auto okamžitě začlo brzdit a skoro byl průser s dalšíma autama za mnou. Je to funkce fakt za všechny prachy..
Mně osobně Front Asist několikrát zachránil předek, ovšem samozřejmě jezdím s vědomím, že tam je. Do dalšího auta ho jednoznačně chci.
-
Tak ono je to o zvyku, protože člověk se musí držet dál od aut atd. Když si na to člověk zvykne, tak to nemusí být špatný.
-
... samozřejmě jezdím s vědomím, že tam je.
To jest jak?
-
Vím, že si musím nechat větší odstup před odbocujicim nebo ho objet větším obloukem, to je vše. Za to mi poskytuje výhody - ukazuje bezpečnou vzdálenost, snižuje pravděpodobnost, že neubrzdim (typicky když to vohnout zaslapne hned na první bliknuti oranžový) a hlavně, když se mi nechce řídit, tak se na někoho povesim a za celou cestu nemusím šlápnout ani na jeden pedál.
-
A dá se to vypnout? Já ve svém autě nesnesl ani Start Stop system, musel jsem ho prostě natrvalo deaktivovat, abych se stal pánem vozidla.
-
Ano, dá.
-
A dá se to vypnout? Já ve svém autě nesnesl ani Start Stop system, musel jsem ho prostě natrvalo deaktivovat, abych se stal pánem vozidla.
to jde trvale?
-
Jde, přes OBD2.
-
Jak u kterého auta. Typicky VW MQB jdou hezky přes PC, starší na nic. Tam je mnohem rychlejší simulovat stisk tlačítka. Dvě relatka, dva kondenzátory a je to.
-
Nebo podminena reakce v mozku.
Start -> stisk tlacitka.
Obcas po chvilce jizdy koukam a mam start-stop vypnuty.
-
Tam, kde to nejde příno vypnout se to řešilo úpravou parametrů, jako je min. napětí baterie, nebo teplota okolí. Tedy alespoň u koncernu, např. přes VCDS, nebo udělátky pro telefony jako např. Carista a její alternativy a k tomu app.
Pak se prodavají i relátka přímo na tyto účely.
-
Však o píšu, jenže upravou parametru to jde pořádně jen u MQB. :-)
-
To se různý schopní kutilové budou mít. To bude chiptunningů, ale ne motoru, ale na zhloupnutí auta. Už teď jsou snahy některých jedinců odpojit nové auta od toho posranýho cloudu (např. BMW, Volvo), který šmíruje přes E-SIM non stop... A že ono to půjde, protože jak se cutují costy a roste výkon ARMů, tak moc věcí není řešeno pomocí HW, ale pomocí SW. A staré hackerské přísloví... když mám přístup k HW, tak game over.
-
To bude ta skvělá nová chytrá doba, kdy si koupím auto, v ceně zaplatím za všechny ty chytré technologie a asistenty a pak budu ještě za další prachy a čas ty věci vypínat, aby z toho zase bylo auto normální.
-
A dá se to vypnout? Já ve svém autě nesnesl ani Start Stop system, musel jsem ho prostě natrvalo deaktivovat, abych se stal pánem vozidla.
to jde trvale?
U Škody stačí vypojit ten nadbytečný konektor z mínusového pólu autobaterie. Vypne to nejen start stop system, ale i tzv. inteligentni dobíjeni a rekuperaci, čímž se přestane ničit autobaterie.
https://forum.skodahome.cz/index.php?/topic/131980-Start---Stop-system#entry2376553 (https://forum.skodahome.cz/index.php?/topic/131980-Start---Stop-system#entry2376553)
-
To bude ta skvělá nová chytrá doba, kdy si koupím auto, v ceně zaplatím za všechny ty chytré technologie a asistenty a pak budu ještě za další prachy a čas ty věci vypínat, aby z toho zase bylo auto normální.
Nová doba, nová doba! Zákazník platí příplatky aby toho měl méně! Nová doba! :D :D
Spíš si myslím, že v těch chytrých autech se začne měnit systém podobně jako v chytrých telefonech. Prostě se půjde na net, sosne se komunitní distribuce a někdo to tam přes OBD2 natlačí. Ono ani lidé ve vývoji v automobilkách to dělat nechtějí. Ta nasranost je na obou stranách a jen EU se buší do prsou jak je nám líp...
-
U Škody stačí vypojit ten nadbytečný konektor z mínusového pólu autobaterie. Vypne to nejen start stop system, ale i tzv. inteligentni dobíjeni a rekuperaci, čímž se přestane ničit autobaterie.
A to jste skutečně provedl u svého vozidla pořízeného "na invalidní příbuznou" - tedy s dealerskou slevou?
-
U Škody stačí vypojit ten nadbytečný konektor ...
tak jsem přelouskal těch 18 stránek a zatím tam nikdo nepotvrdil ani nevyvrátil, že se tím opravdu neku*ví nic jiného a je to dostatečně funkční
čili u auta za 500k a víc bych z toho měl trochu obavu
-
Zbytečný obavy, je to dneska už v podstatě stará funkce, není se čeho bát. Dobíjí to, co víc. Osobně mám SS vyřazen jinak, rekuperace mi vyhovuje a baterku stejně likviduju mnohem víc nezávislým topením...